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次世代E/Eアーキテクチャー:未来のクルマの配線


Next-Gen E/E Architectures: Wiring the Car of the Future

電子制御システムが自動車に使用されるようになって50年近くになるが、その間、電気・電子(E/E)アーキテクチャーはアドホックに進化してきた。サプライヤーから自動車メーカーに提供される各新機能は、セン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Guidehouse (旧Navigant Research)
ガイドハウス
2023年12月14日 US$1,850
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サマリー

電子制御システムが自動車に使用されるようになって50年近くになるが、その間、電気・電子(E/E)アーキテクチャーはアドホックに進化してきた。サプライヤーから自動車メーカーに提供される各新機能は、センサーとアクチュエーターのセットと、ソフトウェアが深く組み込まれた電子制御ユニットで構成されていた。この方法で実装された新機能の急増は、複雑さとコストの大幅な増大を招き、このアーキテクチャはソフトウェア定義の自動車とはほとんど互換性がない。
 
2012年、テスラはモデルSで初の次世代E/Eアーキテクチャーを発表した。OEMとサプライヤーの両方を含む他の自動車業界も、この方向に向かう必要がある。次世代E/Eアーキテクチャーへの移行は、完全で迅速なアップデート機能と、ハードウェアとソフトウェアを独立してアップデートする能力を可能にする、まったく新しいソフトウェア・アーキテクチャーを伴っている。より頻繁な製品や機能のアップデートを可能にするだけでなく、このようなアーキテクチャの変更により、コストと品質の向上が可能になり、サプライチェーンの混乱に対する車両の耐性が高まる。
 
こうした変化には多くの課題が伴う。自動車メーカーとサプライヤーは、エレクトロニクス設計、ネットワーク設計、特に最新のソフトウェア開発に精通したエンジニアをより多く必要としている。また、サプライヤーは、特に業界がEVに移行するにつれて、コンピュート・プラットフォームの電力効率に注力する必要がある。
 
主な質問
  • なぜ自動車のE/Eアーキテクチャは変化しているのか?
  • ソフトウェアの観点からこの変化をサポートするために何が必要か?
  • 最新のE/Eアーキテクチャの利点とは?
  • 最新のE/Eアーキテクチャの克服すべき課題とは?
  • 顧客は次世代E/Eアーキテクチャからどのような恩恵を受けるのか?
 
このレポートが必要な人
  • 自動車メーカー
  • サプライヤー
  • 自動車ソフトウェア開発者
  • シリコンベンダー
  • 受託製造業者
  • 政策立案者
  • 運輸規制当局
  • 投資家


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目次

目次
スパーク
コンテキスト
推薦文
これまでのクルマの配線は?
未来を考えない
最小限のコンピュート
すべてをハード化する
すべてをネットワーク化
なぜ変革が必要なのか?
生涯学習の実現
抽象化
車輪付きデータセンター
サプライチェーンへの対応
サイバーセキュリティと回復力の維持
これは何を意味するのか?
ワイヤーをバーに置き換える
効率的なハイパフォーマンス・コンピューティング
AIが問題をさらに難しくする
ソフトウェア・チームの結集
何を推奨するか?
複雑さをハードウェアからソフトウェアへ
ソフトウェアの選択肢を考える
目標とする相互運用性
 
図表リスト
総アドレス可能市場: OTA対応自動車とコネクテッドカーの世界市場:2022-2031年
ソフトウェア定義自動車の地域別年間売上高(世界市場):2022~2031年
2017年シボレーボルトのワイヤーハーネス
2017年型シボレー・ボルトのワイヤーハーネス、クルーズADS対応に変更
従来の配線の代わりにバスバーを採用したAptivスマートビークルアーキテクチャ

 

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Summary

このレポートは、最新の自動車のE/Eアーキテクチャについて分析しています。
 
Report Description
Electronic control systems have been used in vehicles for nearly 50 years, and for much of that time, the electrical and electronic (E/E) architecture has evolved in an ad hoc manner. Each new feature provided to an automaker from a supplier consisted of a set of sensors and actuators with an electronic control unit with deeply embedded software. The proliferation of new features implemented in this way has led to greatly increased complexity and cost, and this architecture is largely incompatible with software-defined vehicles.
 
In 2012, Tesla launched the first next-generation E/E architecture on the Model S; the rest of the auto industry, including both OEMs and suppliers, needs to head in this direction. The shift to next-gen E/E architectures is accompanied by totally new software architectures to enable full, rapid update capabilities and the ability to update the hardware and software independently. In addition to allowing more frequent product and feature updates, these architectural changes can enable cost and quality improvements and make vehicles more resilient to supply chain disruptions.
 
A number of challenges are associated with these changes. Automakers and suppliers need more engineers with expertise in electronics design, network design, and particularly modern software development. Suppliers also need to focus on the power efficiency of compute platforms, especially as the industry transitions to EVs.
 
KEY QUESTIONS ADDRESSED
  • Why is automotive E/E architecture changing?
  • What is required to support this change from a software perspective?
  • What are the benefits of a modern E/E architecture?
  • What are the challenges of a modern E/E architecture that need to be overcome?
  • How does the customer benefit from next-generation E/E architecture?
 
WHO NEEDS THIS REPORT
  • Automakers
  • Suppliers
  • Automotive software developers
  • Silicon vendors
  • Contract manufacturers
  • Policymakers
  • Transportation regulators
  • Investors
 


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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
Spark
Context
Recommendation
How Have Vehicles Been Wired Until Now?
No Future Thinking
Minimum Viable Compute
Hardening Everything
Networking Everything
Why Is Change Needed?
Enabling Lifelong Learning
Abstraction
Data Centers on Wheels
Keeping Up with the Supply Chain
Maintaining Cybersecurity and Resilience
What Does This Mean?
Replacing Wires with Bars
Efficient High Performance Computing
AI Makes the Problem Even More Challenging
Bringing the Software Teams Together
What Do We Recommend?
Moving Complexity from Hardware to Software
Consider the Software Options
Target Interoperability
 
LIST OF CHARTS AND FIGURES
Total Addressable Market: OTA-Capable and Connected Vehicles on the Road, World Markets, 2022-2031
Annual Software-Defined Vehicle Revenue by Region, World Markets: 2022-2031
2017 Chevrolet Bolt Wiring Harness
2017 Chevrolet Bolt Wiring Harness, Modified to Accommodate Cruise ADS
Aptiv Smart Vehicle Architecture Featuring Bus Bars in Place of Traditional Wiring

 

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