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米国のアルミ製飲料缶市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2021年~2026年


United States Aluminum Beverage Cans Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, Forecast (2021 - 2026)

米国のアルミ製飲料缶市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR 3%となる見込みです。COVID-19パンデミックの発生に伴い、米国地域のアルミニウム飲料缶はマイナス成長が見込まれています。また、アルミ缶メーカ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

米国のアルミ製飲料缶市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR 3%となる見込みです。COVID-19パンデミックの発生に伴い、米国地域のアルミニウム飲料缶はマイナス成長が見込まれています。また、アルミ缶メーカーは問題のプールに殺到しています。ロックダウンの影響としては、製造工程で使用される原材料の入手不足、サプライチェーンの混乱、価格の変動、労働力不足による出荷トラブル、最終製品の生産量が膨らみ予算を超えてしまうことなどが挙げられます。米国地質調査所によると、パンデミックの影響で、米国のアルミニウムの一次生産量は2020年には約100万トンにまで落ち込んだという。

- さらに、S&P Global社によると、圧延機やビレット再溶解機などの国内アルミニウムメーカーは、需要の減少が顕著で、これに対応するために、断続的に生産を停止したり、30%〜40%程度の生産能力を低下させて操業していた場合もあり、その両方が重なっていたという。そのため、この地域のアルミ缶市場にも影響を与えています。
- アルミ缶は、廃棄が容易でリサイクルに有利なことから、飲料業界で使用されています。また、アルミ缶は製品の保存性を高めます。飲料用アルミ缶を使用する主なエンドユーザー層としては、炭酸飲料、エナジードリンク、アルコール飲料などが挙げられます。
- 米国を含む北米地域では、スチールとアルミニウムで構成された金属缶が主に使用されています。これらの素材は、柔らかく軽量であるなどの特性があり、メーカーは物流にかかるコストを削減することができます。
- また、この地域では、ビールや炭酸飲料などのアルコール飲料および非アルコール飲料の消費が増加しているため、アルミ缶の需要が大きくなっています。Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureauによると、2020年の米国におけるビールの生産量は1億7,995万バレルとなっています。また、「Beer Institute 2020 Report」によると、アメリカのビールメーカーは毎年360億個のアルミ缶を使用しています。

主な市場動向

金属パッケージの高いリサイクル率が市場の成長を促進すると予想される

- 世界的な環境問題への関心の高まりにより、利用する包装材の種類に対する意識が高まっています。包装材の製造における高いエネルギー消費は、リサイクルを促進する要因の一つとなっています。天然資源の減少、地球温暖化、プラスチックの環境への影響は、消費者の需要に影響を与える主な傾向です。
- 環境保護団体の取り組みやソーシャルメディアの普及により、ユーザーの意識が高まり、ほとんどの人が環境への影響を認識し、これらの問題に対処するための行動をとるようになっています。消費者は、環境への影響がより少ないパッケージ製品を求めています。多くのユーザーがプラスチックの使用をやめ、リサイクル製品への需要が高まっています。これにより、金属製のパッケージ製品の需要が高まっています。
- 金属としてのアルミニウムのリサイクル性は、市場における金属缶の消費に影響を与える主な要因の一つです。金属缶は100%リサイクル可能であり、使用されている金属全体の30%がリサイクルによって生成されていると推定されています。
- 金属缶、特にアルミニウムは、最もリサイクルされているパッケージユニットです。品質を劣化させることなくライフサイクルの最後にリサイクルすることができるため、プラスチックや紙などの他の素材を差し置いて、あらゆる業界のブランドが好んで使用するパッケージ素材となっています。アメリカでは、毎分105,784個のアルミ缶がリサイクルされており、全体のリサイクル率は約50%と、飲料容器の中で最も高いリサイクル率となっています。
- アルミ缶は世界で最もリサイクルされている飲料容器のひとつであり、世界のリサイクル率は75%に達しています。また、アルミニウムには無限のリサイクル性があるため、生産されたアルミニウムの75%がまだ流通しています。このことから、アルミニウムはアメリカやカナダでのリサイクルに適した候補となっています。
- さらに、アルミニウムを含む金属缶の回収率は平均70%で、市場に出回っている他のどの包装材よりも高くなっています。リサイクル金属缶の処理に消費されるエネルギーは、一次金属缶の製造に使用されるエネルギーよりも5%多い。このように、業界では、政府の取り組みや消費者の支持がこの傾向を後押しする中で、リサイクルの導入を強力に推進しています。

炭酸飲料が大きな市場シェアを占める

- アルミ缶は、ペプシやコーラ、炭酸飲料などの加圧式ボトルによく使われ、圧力を保持してボトル内の内容物を保護します。この地域では、これらの飲料の消費量が増加しているため、この分野での缶のニーズが高まっています。
- また、北米では、2020年のコヴィド-19パンデミックに関連した集客規制により、レストランやバーでソフトドリンクやビールを消費するアメリカ人が減ったため、家庭でのソフトドリンクやアルコールの消費がかつてないほど急増しました。また、家庭での飲料需要の増加は、米国の缶シートの輸入量の増加を必要としました。米国では、ボール社やクラウン社などの企業によって缶に成形されるアルミニウム製の飲料用缶シートの国産品と輸入品の混合に依存している。
- 飲料用アルミ缶のベースは主にアルミニウムで構成されているが、0.4%の鉄、0.2%のシリコン、1%のマグネシウム、1%のマンガン、0.15%の銅など、少量の他の金属が含まれている。飲料缶業界で使用されているアルミニウムのかなりの部分は、リサイクル材料に由来しています。エンサイクロペディアやさまざまな研究者によると、アメリカのビールやソフトドリンクの缶の95%はアルミニウムでできています。アメリカのアルミニウム総供給量の約25%はリサイクルスクラップからのものであり、飲料缶業界はリサイクル素材の主要ユーザーである。一部のメーカーは、アルミ缶業界が使用済み缶の65%以上を再生(リサイクル)していると述べています。
- しかし、全国的な健康志向の高まりにより、清涼飲料水、果汁飲料、エナジードリンクなど、糖分を多く含む飲料の消費量が減少し、缶の需要に影響を与える可能性があります。コカ・コーラ社やペプシ社のように、炭酸飲料や清涼飲料水の「糖分ゼロ」バージョンを発売して顧客を惹きつけている企業もあります。
- さらに、炭酸飲料の消費量が年々減少しているにもかかわらず、アメリカ人は自宅で缶ビールやソフトドリンクを飲み続けています。リサイクルプログラムの制限により、使用済み飲料容器(UBC)の空容器がアルミニウムのサプライチェーンに再投入されることが少なくなり、アメリカのアルミ缶シートメーカーは、UBCが二次精錬所に戻ってこないことによるギャップを埋めるために、ラテンアメリカからアルミニウムを輸入しなければならなくなりました。このように、アルミニウムのリサイクル不足は、研究対象となった市場にも波及効果をもたらした。

競合状況

米国の飲料用アルミ缶市場は、Ball Corporation、Ardagh Group、Crown Holdings Inc.など、いくつかの主要な既存企業が存在するため、中程度の断片化が見られます。持続的な競争優位性は、デザイン、技術、アプリケーションの革新によって得られると考えられます。飲料用アルミ缶の市場浸透度は、この地域の食品・飲料からの需要増加に後押しされ、過去10年間で上昇しました。さらに、市場の既存企業は、研究開発や革新的な活動を重視するとともに、パートナーシップなどの穏健な競争戦略を採用しています。予測期間中、ほとんどの企業が市場に参入しているため、企業集中度はかなり低くなると予想されます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 マーケットドライバー
4.2.1 ノンアルコール飲料分野での需要拡大
4.2.2 金属包装の高いリサイクル率
4.3 市場の課題
4.3.1 代替品への需要拡大
4.4 サプライチェーン分析
4.5 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.5.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.5.4 競合他社の脅威
4.5.5 競合他社との競争の激しさ
4.6 COVID-19が米国のアルミ缶業界に与える影響
4.7 金属缶のリサイクルに関する業界基準と規制

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 2ピース
5.1.2 3ピース
5.2 アプリケーション別
5.2.1 炭酸清涼飲料水
5.2.2 ビール
5.2.3 水
5.2.4 エネルギードリンク
5.2.5 その他の飲料(ワイン、スピリッツ、フレーバーアルコール飲料、ジュース、乳製品ベースの飲料)

6 競合情報
6.1 会社概要
6.1.1 Ball Corporation
6.1.2 Ardagh Group
6.1.3 Crown Holdings Inc.
6.1.4 Silgan Holdings
6.1.5 メタルコンテナー社
6.1.6 エンバセスグループ

7 市場展望

 

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Summary

The United States Aluminum Beverage Cans Market is expected to reach a CAGR of 3% during the forecast period (2021 - 2026). With the outbreak of COVID-19 pandemic, the aluminum beverage cans in the US region is expected to witness negative growth. Also, the aluminum can manufacturers have been flooded with a pool of issues. Some of the effects of lockdown include lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, supply chain disruptions, fluctuating prices, labor shortages that could cause shipping problems, production of the final product to inflate and go beyond budget, etc. According to the United States Geological Survey, the primary production of aluminum in the United States slumped to some 1 million metric ton in 2020, owing to the pandemic.

- Moreover, domestic aluminum producers, including rolling mills and billet remelters, saw a notable drop in demand, and in response, halted production intermittently or had been running at reduced capacity, in some cases as little as 30%-40%, or a combination of both, according to S&P Global. Thus, it has affected the aluminum cans market in the region.
- Aluminum cans are used in the beverage industry due to the ease of disposal and their recycling advantages. Also, aluminum cans increases the shelf life of the product. Carbonated soft drinks, energy drinks, and alcoholic beverages are among the major end-user segments for the use of aluminum beverage cans.
- In the North American region including United States, metal cans made up of steel and aluminum are mostly preferred. These materials have significant properties, such as being softer and lightweight, due to which the manufacturers are able to save costs associated with logistics.
- Also, owing to the increasing consumption of both alcoholic and non-alcoholic beverages, such as beer and carbonated drinks, in the region, there is significant demand for aluminum cans in the region. According to the Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau, in 2020, the volume of beer produced in the United States was 179.95 million barrels. Also, according to the Beer Institute 2020 Report, America’s brewers use 36 billion aluminum cans every year.​

Key Market Trends

High Recyclability Rates of Metal Packaging is Expected to Drive the Market Growth

- Growing environmental concerns around the world have resulted in increasing awareness about the type of packaging materials utilized. High energy consumption of packaging manufacturing is one of the factors pushing recycling. Diminishing natural reserves, global warming, and the impact of plastics on the environment are the key trends influencing consumer demand.​
- Initiatives by environmental groups and high exposure to social media have resulted in increased awareness among the users , with most of the population now being aware of the environmental impact and willing to take action to counter these issues. Consumers are demanding for packaging products that cause lower environmental impact. Many users are abandoning plastic usage, while the demand for recycled products is growing. This is creating a high demand for metal packaged products.​
- Recyclability of aluminum as a metal is one of the primary factors influencing the consumption of metal cans in the market. Metal cans are 100% recyclable, with an estimated 30% of the total metal in use, being generated from recycling.​
- Metal cans, especially aluminum, are the most recycled packaging units. They can be recycled at the end of their lifecycle without degradation in the quality, and that makes them the preferred packaging material for brands across the industries, ahead of other materials, such as plastic and paper. In the United States, a staggering 105,784 aluminum cans are recycled each minute — leading to an overall recycling rate of nearly 50 percent, the highest recycling rate for any beverage container. ​
- Aluminum beverage cans represent one of the world’s most recycled drinks container, and global recycling rates have now reached 75%. Also due to the infinite recyclability of aluminum, 75 percent of all aluminum produced is still in circulation. This makes Aluminium a good prospective for recycling in the United States and Canada.
- Moreover, metal cans including aluminum have an average 70% collection rate, higher than any other packaging material available in the market. The energy consumed to process recycled metal cans is 5% more than that used in manufacturing primary metal cans. Thus, the industry is making a strong push toward adopting recycling, while government initiatives and consumer support boost this trend.

Carbonated Soft Drinks Holds Significant market Share

- Aluminum cans are commonly used in pressurized bottling like Pepsi, Coke, and carbonated drinks, to hold the pressure and protect the contents in the bottle. The increasing consumption of these drinks in the region gives rise to the increasing need for cans in the sector.
- Also, there was an unprecedented spike in at-home consumption of soft drinks and alcohol in North America because fewer Americans are consuming soft drinks and beer at restaurants and bars because of gathering restrictions related to the Covid-19 pandemic in 2020. The increase in take-home beverage demand also necessitated higher US imports of can sheets. The country relies on a mixture of domestic and imported aluminum beverage can sheet, which are formed into cans by companies such as Ball and Crown.​
- The aluminum base for beverage cans consists primarily of aluminum, but it contains small amounts of other metals, including 0.4% iron, 0.2% silicon, 1% magnesium, 1% manganese, and 0.15% copper. A significant portion of the aluminum used in the beverage can industry is derived from recycled material. According to Encyclopedia and various researchers, 95% of all beer and soft drink cans in the United States are made of aluminum. Approximately 25% of the total American aluminum supply comes from recycled scrap, and the beverage can industry is the primary user of recycled material. Some of the manufacturers stated that the aluminum can industry reclaims (recycles) more than 65% of used cans.​
- However, with rising health consciousness across the country, there was a reduction in the consumption of beverages such as soft drinks, juicy fruit drinks, energy drinks that have high amounts of sugar, which can impact the demand for cans. Some companies have been launching ‘'zero sugar'’ versions of their carbonated and soft drinks to attract customers, such as Coca-Cola and Pepsi.
- Furthermore, even though the trend of carbonated beverage consumption is lowering through years, Americans continue to drink canned beer and soft drinks while staying at home more, restrictions on recycling programs have caused fewer of those empty used beverage containers (UBCs) to reenter the aluminum supply chain forcing producers of aluminum can sheet in the United States to import aluminum from Latin America to help fill the gap created by UBCs not making their way back to secondary smelters. Thus, the lack of aluminum recycling also had some ripple effects on the studied market.

Competitive Landscape

The aluminum beverage cans market in the United States is moderately fragmented, due to the presence of few major market incumbents, such as Ball Corporation, Ardagh Group, and Crown Holdings Inc. among others. Sustainable competitive advantage is expected to be gained through innovation in design, technology, and application. The level of market penetration for aluminum beverage cans increased over the past decade, aided by the increasing demand from the food and beverage in the region. Furthermore, the market incumbents are adopting moderate competitive strategies, such as partnerships, along with the emphasis on R&D and innovative activities. The firm concentration ratio is expected to be considerably low over the forecast period, as most of the players are established in the market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing demand from the Non-Alcoholic Beverage sector
4.2.2 High Recyclability Rates of Metal Packaging
4.3 Market Challenges
4.3.1 Growing demand for substitutes
4.4 Supply Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitutes
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Aluminum Cans Industry in the US
4.7 Industry Standards & Regulations on Recycling of Metal Cans

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 2-Piece
5.1.2 3-Piece
5.2 By Application
5.2.1 Carbonated Soft Drinks
5.2.2 Beer
5.2.3 Water
5.2.4 Energy Drinks
5.2.5 Other Type of Beverages (Wine, Spirits, Flavored, Alcoholic Beverages, Juices, Dairy Based Beverages)

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Ball Corporation
6.1.2 Ardagh Group
6.1.3 Crown Holdings Inc.
6.1.4 Silgan Holdings
6.1.5 Metal Container Corporation
6.1.6 Envases Group

7 MARKET OUTLOOK

 

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