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拡張現実(XR)市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Extended Reality (XR) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

拡張現実(XR)市場は、2020年に260億5,000万米ドル、2026年には4,637億米ドルに達すると予想され、予測期間(2021年~2026年)中に62.67%以上の健全なCAGRを記録します。 拡張現実(XR)市場はCOVID-19の影響... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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120 英語

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サマリー

拡張現実(XR)市場は、2020年に260億5,000万米ドル、2026年には4,637億米ドルに達すると予想され、予測期間(2021年~2026年)中に62.67%以上の健全なCAGRを記録します。

拡張現実(XR)市場はCOVID-19の影響を受けており、主な要因としては、物理的なロックダウン、電子商取引に不可欠な配送の制限、実店舗の閉鎖、サプライチェーンの混乱(サプライヤー、メーカー、流通、卸売、小売)、経済的な影響などが挙げられます。 さらに、Avnet Inc.などのプレイヤーは、2021年度の第2四半期までに年間7500万米ドルの営業コストを削減する計画など、営業コスト削減のためのリストラ計画を実施しています。アヴネットは、構造改革、統合、およびその他の費用に現金を使用する予定です。このような取り組みは、COVID-19の発生による不確実性に対処するために行われています。

- エクステンデッド・リアリティ(XR)とは、拡張現実(AR)、仮想現実(VAR)、複合現実(MIX)などの没入型技術と、それらの技術がもたらすであろう未来の現実を包含する、現在登場している包括的な用語です。 人と人との距離を縮め、より豊かな映像コンテンツを実現したいという需要の高まりが、市場の需要を牽引しています。Accenture社の調査によると、2018年には、企業経営者の80%が、従業員エンゲージメントの際に物理的な距離を埋めるためにXRソリューションを活用することが不可欠であると考えています。
- また、企業はXRプラットフォームのサポート技術を開発しており、これらはXR技術の商業化に貢献すると予測されています。2019年1月、3D計測とモーショントラッキングソリューションのグローバルメーカーであるNorthern Digital Inc.は、XRプラットフォーム向けの新しい電磁センサー融合型トラッキング技術を発表しました。Atraxa」を発表しました。
- XR領域に大きな可能性を見出しているいくつかの企業は、グローバルにXR製品ラインを確立しています。例えば、クアルコムは、慣性センサー、触覚センサー、環境センサー、健康センサー、アイトラッキングカメラ、骨伝導トランスデューサーなどを使用して、よりインテリジェントで迅速な環境とのインタラクションを実現する「First Responder XR Glass」を開発しました。
- マイクロソフトは、XRの存在を導くハンズフリーの複合現実感ヘッドセットであるHoloLens 2を開発しました。HoloLens 2は、3Dビジュアルトレーニングやハンズフリーのビデオ通話を可能にし、バーチャルなフロアマップやルームプランマップの作成もできます。
- しかし、XRの導入には光ファイバーによるユビキタスな無線接続が必要ですが、すべての国で実現できるわけではありません。さらに、XRはユーザーの感情などを測定することができるため、個人情報が悪用される危険性があり、サイバー窃盗や操作の対象となります。

主な市場動向

没入型プラットフォームの登場により、ビジネスエンゲージメントが促進される

- XRデバイスは、人々に全く新しいデジタルの世界にいるような錯覚を与えるものです。その大きな可能性を秘めたXR技術は、観光、教育、小売、ゲーム、医療、製造など、さまざまな分野で応用・研究が進んでいます。
- 例えば、クアルコム社が開発したFirst Responder XR Glassは、慣性センサー、触覚センサー、環境センサー、健康センサー、視線追跡カメラ、骨伝導変換器などを使用しており、環境とのインタラクションをよりインテリジェントかつ迅速に行うことを目的としています。同様に、2020年3月、XRHealth社はイスラエルのSheba Medical Centerと提携し、医療施設に隔離されたCOVID-19に曝された患者にVR遠隔医療サービスを提供し、患者の帰宅を監視しています。
- 現実世界とシミュレートされたコンテンツの融合により、複合現実(MR)環境が容易に出現する可能性があります。マイクロソフトはこの技術の最前線に立っており、人工知能とHoloLensを使ったMicrosoft LayoutやMicrosoft Remote Assistなどの最新のワークスペース機能にさらに投資しています。この技術により、従業員は、画像や物体の認識・検出により、現場から直接マニュアルや画面を見て、遠隔地で問題を解決しながら、効率的に作業を進めることができます。
- さらに、米国政府は、イノベーションを促進し、繁栄を促進するために、これらの技術を直接的、間接的に利用する方法を見出しています。さらに、国務省のForeign Service Instituteでは、特定のトレーニングにおける体験学習ツールとしてVRを導入しています。さらに、現地の人材育成や廃水管理のために、さまざまなARやVRのトレーニングプログラムも実施されています。この地域のいくつかの企業は、革新的な技術をAR/VRウェアラブルに展開している

北米が大きな市場シェアを占める

- 北米は、拡張現実感(AR/VR)市場において重要な地域の一つです。また、革新的な技術をいち早く取り入れてきたことで、北米は他の地域よりも優位に立っています。
- 軍事・防衛分野では、米軍が訓練目的で没入型テクノロジーに注目しています。また、米国は2022年までに110億米ドルもの投資を仮想現実、拡張現実、複合現実のトレーニングシステムに行い、拡張現実が軍事的イノベーションの主要な焦点となっています。
- また、市場のエコシステムに存在するVRプレーヤーは、最先端のテクノロジー製品に関与しており、これが近年のこのセグメントの成長をさらに後押ししています。例えば、2020年9月、Facebook社は、次世代のオールインワン型バーチャルリアリティヘッドセットOculus Quest 2を発売しました。この製品には、Qualcomm Snapdragon XR2 Platformプロセッサと6GBメモリが搭載されています。Oculus Quest 2は、クアルコムとフェイスブックが数年にわたって協力し、消費者向けに最も先進的で没入感のあるゲーム用VR体験を実現したことで生まれました。
- 同様に、2020年2月には、カリフォルニア州に本社を置くSA Photonics社が、ARディスプレイ「PilotVision」の初の商業販売を発表しました。民間航空用に特化して設計されたこのヘッドセットマウントシステムは、2019年8月に開催された「EAA AirVenture Oshkosh」で発表された。PilotVisionは、通信用ヘッドギアのセットにクリップで装着し、62度の広大な視野の中で高輝度のシンボロジーを用いて状況認識を行い、周辺部の遮蔽物をほぼゼロにします。また、このARディスプレイは、標準的な姿勢・方位参照システム(AHRS)にも対応しており、航空機の電子機器に接続する必要がないため、数秒で設置することができます。
- さらに、スマートグラスやヘッドアップディスプレイの普及に伴い、拡張現実感の市場が拡大しています。スマートグラスは、この地域でAR技術がかなり浸透していることを示す重要なセグメントであり、予測期間中に大きな成長が見込まれています。

競争状況

エクステンデッド・リアリティ(XR)市場は、少数のプレイヤーによって構成されており、中程度の断片化が進んでいます。一部のプレイヤーは、現在、市場シェアの観点から新興市場でサービスを展開しています。しかし、仮想プラットフォーム上での没入型技術の進歩に伴い、新たなプレーヤーが市場での存在感を高め、それによってサービスを強化するとともに、新興国での事業展開を拡大しています。

- 2020年5月 - Qualcomm Technologies Inc.は、世界の通信事業者、スマートフォンOEM、およびXRビューアメーカーと提携し、来年中にXRビューアを一般消費者および企業に提供することを決定しました。China Mobile、China Telecom、China Unicom、Deutsche Telekom、EE、KDDI、KT、LG Uplus、NTT DOCOMO、Orange、SK Telecom、SoftBank、Telefonica、Verizon、Vodafoneなど、世界の通信事業者15社が、5Gでこれまでにない没入感のある体験を提供するために、XRビューアのサンプル提供と商品化の計画を共有しています。さらに、XRビューアーは、高品質なXRに不可欠な広帯域と低遅延を提供する5G対応のスマートフォンを使って、新世代の没入型体験を解き放つことができます。
- 2020年2月-アクセンチュアは、インドで3つ目のイノベーション・ハブを開設し、顧客向けのイノベーション能力を拡大しました。プネにあるアクセンチュア・イノベーション・ハブは、クライアントが様々な業界で、拡張現実、人工知能、モノのインターネット、ブロックチェーン、量子コンピューティングなど、様々な先進技術の中で、アクセンチュアの専門家と共同でイノベーションを行うための没入型の環境を提供します。.この新しいイノベーション・ハブでは、1,200人以上が働くことが予想されており、アクセンチュアのアジア太平洋地域で2番目となるナノ・ラボが設置される予定です。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 テクノロジースナップショプト
4.4 COVID-19が市場に与える影響

5 市場力学
5.1 マーケットドライバー
5.1.1 ジェスチャーベースのコンピューティングの導入が進む
5.1.2 スマートデバイスの小型化傾向の高まり
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 実装プロセスが技術的にもコスト的にも複雑であること
5.2.2 サイバー攻撃に対する脆弱性と導入コストの高さ

6 市場区分
6.1 ソリューション
6.1.1 コンシューマー・エンゲージメント
6.1.2 ビジネス・エンゲージメント
6.2 アプリケーション
6.2.1 バーチャルリアリティ(VR)
6.2.2 オーグメンテッド・リアリティ(AR
6.2.3 複合現実感(MR)
6.3 エンドユーザー産業
6.3.1 教育機関
6.3.2 小売
6.3.3 産業・製造業
6.3.4 ヘルスケア
6.3.5 メディア・エンタテインメント
6.3.6 その他のエンドユーザー産業
6.4 地域別
6.4.1 北アメリカ
6.4.2 欧州
6.4.3 アジア太平洋地域
6.4.4 世界の残りの地域

7 競争状況
7.1 企業の概要
7.1.1 クアルコム・テクノロジーズ・インク(Qualcomm Technologies Inc.
7.1.2 アクセンチュア株式会社
7.1.3 ソフトサーブ株式会社
7.1.4 スフィアジェン・テクノロジーズ
7.1.5 Northern Digital Inc.
7.1.6 マイクロソフト株式会社
7.1.7 ソフトウェブ・ソリューションズ株式会社
7.1.8 VertexPlus Softwares Pvt.Ltd.
7.1.9 ヴァージョ・テクノロジーズ OY
7.1.10 Talespin Reality Labs Inc.

8 投資分析

9 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Extended Reality (XR) Market is valued at USD 26.05 Billion in 2020 and is expected to reach USD 463.7 Billion in 2026, registering a healthy CAGR of over 62.67% during the forecast period (2021 - 2026).

The market for the extended reality (XR) is being impacted by COVID-19, primarily due to multiple factors that include physical lockdowns, essential e-commerce delivery limitations, brick-and-mortar retail closures, supply chain disruptions (supplier, manufacturer, distribution, wholesale, retail), and economic impacts.​ Further, a player such as Avnet Inc. has implemented operating cost-saving restructuring plans, including plans to reduce operating costs by USD 75 million annually by the second quarter of FY 2021. Avnet expects to use cash for restructuring, integration, and other expenses. Such initiatives are made to tackle the uncertainty caused by the COVID-19 outbreak. ​

- Extended reality (XR) is currently an emerging umbrella term that encompasses immersive technologies, such as augmented reality, virtual reality, and mixed reality, as well as other future realities such technologies might bring.​ The increasing demand for reducing the distance between people and richer visual content is driving market demand. According to a survey by Accenture, in 2018, 80% of the business executives believed that it is essential to leverage XR solutions to bridge physical distance during employee engagement.
- Companies are also developing supporting technologies for XR platforms, which are forecast to contribute in commercializing XR technologies, globally. In January 2019, Northern Digital Inc., a global manufacturer of 3D measurement and motion tracking solutions, launched its new electromagnetic sensor-fusion tracking technology for XR platform: Atraxa. ​
- Identifying a great potential in the XR domain, several companies have established their XR product lines, globally. For instance, Qualcomm has developed First Responder XR Glass that uses inertial, haptic, environmental, and health sensors, eye tracking cameras, bone conduction transducers, and other components, aimed for more intelligent and faster interaction with the environment. ​
- Microsoft developed HoloLens 2, which is a handsfree mixed reality headset that is a guiding force for XR existence. It enables 3D visual training, hands-free video calling, as well as generate virtual floor or room plan map.
- However, XR adoption requires ubiquitous and wireless connectivity at fiber-optic speed, which is not yet feasible in all countries. Moreover, there is a risk of misuse of personal data, since XR can measure user’s feelings etc., thereby making them vulnerable to cyber theft and manipulation.

Key Market Trends

Business Engagement is Gaining Traction Owing to the Emergence of Immersive Platform

- XR devices create the illusion to make people feel as if they are in an entirely new digital world. Given its enormous potential, XR technology has been increasingly applied and studied in a plethora of fields, ranging from tourism, education, retailing, gaming, and healthcare to manufacturing.
- For instance, Qualcomm developed First Responder XR Glass that uses inertial, haptic, environmental, and health sensors, eye-tracking cameras, bone conduction transducers, and other components aimed for more intelligent and faster interaction with the environment. Similarly, in March 2020, XRHealth collaborated with Israel’s Sheba Medical Center to offer VR telehealth services to patients exposed to COVID-19 who are quarantined at the healthcare facilities and to monitor their return home.
- Due to the convergence of the real world and simulated content, it is possible for Mixed Reality (MR) environments to emerge easily. Microsoft has been at the forefront of the technology, with the company further investing in modern workspace capabilities, including Microsoft Layout and Microsoft Remote Assist, using artificial intelligence and the HoloLens. This technology allows employees to collaborate on issues remotely, by viewing manuals and screens directly from the job site with image and object recognition and detection, while working more efficiently.​
- Moreover, US Government has been finding both direct and indirect ways to use these technologies to facilitate innovations and promote prosperity. Moreover, the Foreign Service Institute at the State Department has also introduced VR as an experiential learning tool in specific training. Moreover, various AR and VR training programs have also been implemented to develop local workforces and manage wastewater. Several companies in the region are deploying innovative technology into their AR/VR wearables

North America Holds a Significant Market Share

- North America is one of the prominent regions for the extended reality market. It has also been a pioneer in the adoption of innovations, which provides North America with an edge over the other regions.
- In the military and defense sector, the US Military is looking at immersive technologies for training purposes. The United States will also be investing as much as USD 11 billion by 2022 into virtual, augmented and mixed reality training systems, with extended reality becoming a primary focus of military innovation.
- Also, VR players present in the market ecosystem are involving themselves with cutting-edge technology products, which is further boosting the growth of this segment in recent years. For instance, in September 2020, Facebook launched Oculus Quest 2, its next generation of all-in-one virtual reality headset that starts at USD 299. The product comes with a Qualcomm Snapdragon XR2 Platform processor and 6GB memory. Oculus Quest 2 is culminated with several years of collaboration between Qualcomm and Facebook to create one of the most advanced and immersive gaming VR experiences for consumers. ​
- Similarly, in February 2020, SA Photonics, which is a California-based company, announced its PilotVision AR display's first commercial sale. The headset-mounted system that is designed specifically for commercial aviation was announced at the EAA AirVenture Oshkosh in August 2019. The PilotVision clips on to a set of communications headgear and give situational awareness with high brightness symbology over a vast 62-degree field of view, with almost zero peripheral obscuration. The AR display also interfaces with a standard attitude and heading reference system (AHRS) and doesn't need to be plugged into aircraft electronics, enabling installation in seconds.
- Further, with the increasing usage of smart glass and head-up displays, the market for extended reality has gained traction. Smart glass is a key segment witnessing a considerable penetration of AR technologies in the region and is anticipated to grow significantly during the forecast period.

Competitive Landscape

The Extended Reality (XR) market is moderately fragmented and consists of a few players. Some of the players are currently expanding their services across the emerging market in terms of market share. However, with the advancement in the immersive technology trend across the virtual platform, new players are increasing their market presence, thereby enhancing their services as well as expanding their business footprint across the emerging economies.

- May 2020 - Qualcomm Technologies Inc. partnered with global operators, smartphone OEMs, and XR viewer manufacturers to deliver XR viewers to consumers and enterprises within the next year. Fifteen global operators, including China Mobile, China Telecom, China Unicom, Deutsche Telekom, EE, KDDI, KT, LG Uplus, NTT DOCOMO, Orange, SK Telecom, SoftBank, Telefonica, Verizon, and Vodafone, have shared plans to sample and commercialize XR viewers to provide immersive, never-before-experiences over 5G. Additionally, XR viewers can unlock a new generation of immersive experiences using 5G-enabled smartphones that provide high bandwidth and low latency, which is essential for high-quality XR.
- February 2020 - Accenture opened its third Innovation Hub in India, expanding its innovation capabilities for clients. The Accenture Innovation Hub in Pune provides an immersive environment for clients to co-innovate with Accenture experts in a variety of industries and across a range of advanced technologies, including extended reality, artificial intelligence, the internet of things, blockchain, and quantum computing, among others. . The new Innovation Hub is expected to have more than 1,200 people working out of it and is expected to feature Accenture’s second Nano Lab in the Asia-Pacific region.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defination
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Technology Snapshopt
4.4 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Gesture Based Computing
5.1.2 Growing Trend of Miniaturization in Smart Devices
5.2 Market Restraints
5.2.1 Complexity in the Implementation Process in Terms of Technology and Cost​
5.2.2 Vulnerability for Cyber Attacks, Along with the High Cost of Implementation​

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Solution
6.1.1 Consumer Engagement
6.1.2 Business Engagement
6.2 Application
6.2.1 Virtual Reality (VR)
6.2.2 Augmented Reality (AR)
6.2.3 Mixed Reality (MR)
6.3 End-user Industry
6.3.1 Education
6.3.2 Retail
6.3.3 Industrial & Manufacturing
6.3.4 Healthcare
6.3.5 Media & Entertainment
6.3.6 Other End-user Industries
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Qualcomm Technologies Inc.
7.1.2 Accenture PLC
7.1.3 SoftServe Inc.
7.1.4 SphereGen Technologies
7.1.5 Northern Digital Inc.
7.1.6 Microsoft Corporation
7.1.7 Softweb Solutions Inc.
7.1.8 VertexPlus Softwares Pvt. Ltd.
7.1.9 Varjo Technologies OY
7.1.10 Talespin Reality Labs Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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