エクステンドリアリティ(XR)市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Extended Reality (XR) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の拡張現実(XR)市場は、2021年に428億6千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR46.20%を示し、2027年までに4652億6000万米ドルの市場に達すると予測しています... もっと見る
サマリー世界の拡張現実(XR)市場は、2021年に428億6千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR46.20%を示し、2027年までに4652億6000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社ではパンデミックの各業界への直接的、間接的な影響を継続的に追跡、評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。拡張現実(XR)とは、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、複合現実(MR)などの没入型グラフィックス技術の融合を意味する。リアルな音や映像を生成し、インタラクティブな仮想体験を実現するアプリケーションやヘッドセットを利用する。現在、オンボーディング、社員教育、ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)など、企業のさまざまな採用プロセスで広く利用されています。また、世界中の企業が、支出を抑え、ユーザーに体験してもらいながら、製品やサービスを宣伝するために活用しています。 エクステンド・リアリティ(XR)の市場動向。 コロナウイルス感染症(COVID-19)の世界的な広がりと職場の安全性に対する懸念の高まりから、いくつかの企業はクラウドを介したリモートワーク環境に移行しています。これは、従業員がオフィスのライブ環境を視覚化し、仮想会議に参加し、効率的に自宅で仕事をすることを可能にするXRの需要を促進する重要な要因の1つとなっています。また、インターネット接続環境の大幅な向上や高度なゲーム周辺機器の入手が容易になったことで、オンラインゲームを職業とする人が増えていることも、市場の成長に寄与しています。さらに、エンターテインメント産業の隆盛により、コンサートやスポーツ競技などのライブイベントをスマートフォンで遠隔体験するために、XRの利用が進んでいます。さらに、XRは磁気共鳴画像(MRI)やコンピュータ断層撮影(CT)スキャンなどの最新の画像処理技術にも採用されています。このことは、慢性疾患の増加や診断効率の向上に対するニーズの高まりと相まって、ヘルスケア産業におけるXRの応用にプラスの影響を及ぼしています。さらに、XRの利点に対する認識が高まっていることから、小売業、防衛、運輸、旅行・観光などの分野での利用が拡大すると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の拡張現実(XR)市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、タイプ、組織規模、用途、エンドユーザー産業に基づいて市場を分類しています。 コンポーネント別構成比 ハードウェア ソフトウェア サービス タイプ別内訳 コンシューマー・エンゲージメント ビジネス・エンゲージメント 組織規模別構成比。 中堅・中小企業 大企業 アプリケーション別構成比。 バーチャルリアリティ(VR) 拡張現実(AR) 複合現実感(MR) エンドユーザー業界別構成比 教育 小売 産業・製造業 ヘルスケア メディア・エンターテイメント その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境は、Accenture PLC、Augray、Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE)、Medtronic PLC、Microsoft Corporation、Qualcomm Incorporated、Samsung Display Co.Ltd.、Samsung Display Co.(Samsung Electronics Co., Ltd.)、Semcon、SoftServe Inc.、Softweb Solutions Inc.(Avnet Inc.)、SphereGen、Varjo、VertexPlus Softwares Pvt.Ltd.本レポートで回答した主な質問 世界の拡張現実(XR)市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか? COVID-19は世界の拡張現実(XR)市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場とは? 構成要素に基づく市場の内訳は? タイプ別の市場構成は? 組織規模に基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー産業別の市場ブレークアップは? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の拡張現実(XR)市場の構造、主要プレイヤーはどこか? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Extended Reality (XR) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Hardware 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Software 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Consumer Engagement 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Business Engagement 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium-sized Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Virtual Reality (VR) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Augmented Reality (AR) 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mixed Reality (MR) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User Industry 10.1 Education 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Industrial and Manufacturing 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Healthcare 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Media and Entertainment 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Accenture PLC 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Augray 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Medtronic PLC 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Microsoft Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Qualcomm Incorporated 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Samsung Display Co. Ltd. (Samsung Electronics Co. Ltd.) 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Semcon 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.9 SoftServe Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Softweb Solutions Inc. (Avnet Inc.) 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 SphereGen 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Varjo 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.13 VertexPlus Softwares Pvt. Ltd. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio
SummaryThe global extended reality (XR) market reached a value of US$ 42.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 465.26 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 46.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Extended Reality (XR) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Hardware 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Software 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Consumer Engagement 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Business Engagement 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium-sized Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Virtual Reality (VR) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Augmented Reality (AR) 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mixed Reality (MR) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User Industry 10.1 Education 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Industrial and Manufacturing 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Healthcare 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Media and Entertainment 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Accenture PLC 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Augray 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Medtronic PLC 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Microsoft Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Qualcomm Incorporated 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Samsung Display Co. Ltd. (Samsung Electronics Co. Ltd.) 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Semcon 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.9 SoftServe Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Softweb Solutions Inc. (Avnet Inc.) 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 SphereGen 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 Varjo 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.13 VertexPlus Softwares Pvt. Ltd. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(xr)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |