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エクステンドリアリティ(XR)市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Extended Reality (XR) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の拡張現実(XR)市場は、2021年に428億6千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR46.20%を示し、2027年までに4652億6000万米ドルの市場に達すると予測しています... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界の拡張現実(XR)市場は、2021年に428億6千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR46.20%を示し、2027年までに4652億6000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社ではパンデミックの各業界への直接的、間接的な影響を継続的に追跡、評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

拡張現実(XR)とは、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、複合現実(MR)などの没入型グラフィックス技術の融合を意味する。リアルな音や映像を生成し、インタラクティブな仮想体験を実現するアプリケーションやヘッドセットを利用する。現在、オンボーディング、社員教育、ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)など、企業のさまざまな採用プロセスで広く利用されています。また、世界中の企業が、支出を抑え、ユーザーに体験してもらいながら、製品やサービスを宣伝するために活用しています。

エクステンド・リアリティ(XR)の市場動向。
コロナウイルス感染症(COVID-19)の世界的な広がりと職場の安全性に対する懸念の高まりから、いくつかの企業はクラウドを介したリモートワーク環境に移行しています。これは、従業員がオフィスのライブ環境を視覚化し、仮想会議に参加し、効率的に自宅で仕事をすることを可能にするXRの需要を促進する重要な要因の1つとなっています。また、インターネット接続環境の大幅な向上や高度なゲーム周辺機器の入手が容易になったことで、オンラインゲームを職業とする人が増えていることも、市場の成長に寄与しています。さらに、エンターテインメント産業の隆盛により、コンサートやスポーツ競技などのライブイベントをスマートフォンで遠隔体験するために、XRの利用が進んでいます。さらに、XRは磁気共鳴画像(MRI)やコンピュータ断層撮影(CT)スキャンなどの最新の画像処理技術にも採用されています。このことは、慢性疾患の増加や診断効率の向上に対するニーズの高まりと相まって、ヘルスケア産業におけるXRの応用にプラスの影響を及ぼしています。さらに、XRの利点に対する認識が高まっていることから、小売業、防衛、運輸、旅行・観光などの分野での利用が拡大すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の拡張現実(XR)市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、タイプ、組織規模、用途、エンドユーザー産業に基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別構成比

ハードウェア
ソフトウェア
サービス

タイプ別内訳

コンシューマー・エンゲージメント
ビジネス・エンゲージメント

組織規模別構成比。

中堅・中小企業
大企業

アプリケーション別構成比。

バーチャルリアリティ(VR)
拡張現実(AR)
複合現実感(MR)

エンドユーザー業界別構成比

教育
小売
産業・製造業
ヘルスケア
メディア・エンターテイメント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境は、Accenture PLC、Augray、Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE)、Medtronic PLC、Microsoft Corporation、Qualcomm Incorporated、Samsung Display Co.Ltd.、Samsung Display Co.(Samsung Electronics Co., Ltd.)、Semcon、SoftServe Inc.、Softweb Solutions Inc.(Avnet Inc.)、SphereGen、Varjo、VertexPlus Softwares Pvt.Ltd.本レポートで回答した主な質問
世界の拡張現実(XR)市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界の拡張現実(XR)市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
構成要素に基づく市場の内訳は?
タイプ別の市場構成は?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー産業別の市場ブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の拡張現実(XR)市場の構造、主要プレイヤーはどこか?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Extended Reality (XR) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Consumer Engagement
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Business Engagement
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Small and Medium-sized Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Virtual Reality (VR)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Augmented Reality (AR)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Mixed Reality (MR)
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User Industry
10.1 Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Industrial and Manufacturing
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Healthcare
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Media and Entertainment
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Accenture PLC
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Augray
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Medtronic PLC
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Microsoft Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Qualcomm Incorporated
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Samsung Display Co. Ltd. (Samsung Electronics Co. Ltd.)
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Semcon
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.9 SoftServe Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Softweb Solutions Inc. (Avnet Inc.)
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 SphereGen
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Varjo
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.13 VertexPlus Softwares Pvt. Ltd.
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global extended reality (XR) market reached a value of US$ 42.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 465.26 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 46.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Extended reality (XR) refers to the amalgamation of immersive graphics technologies, such as augmented reality (AR), virtual reality (VR), and mixed reality (MR). It relies on applications and headsets that create an interactive virtual experience by generating realistic sounds and images. At present, it is widely used in various corporate recruitment processes, including onboarding, employee training, and diversity and inclusion (D&I). It is also leveraged by companies across the globe to advertise their products and services while reducing expenditure and providing hands-on experience to users.

Extended Reality (XR) Market Trends:
Due to the global spread of coronavirus disease (COVID-19) and the growing concerns about workplace safety, several enterprises have shifted to the remote working environment via the cloud. This represents one of the key factors catalyzing the demand for XR to enable employees to visualize a live environment of their offices, attend virtual meetings, and work from home efficiently. Apart from this, the increasing number of individuals opting for online gaming as a profession due to significant improvements in internet connectivity and the easy availability of advanced gaming peripherals is contributing to the market growth. Additionally, the thriving entertainment industry is driving the use of XR for experiencing live events like concerts and sports competitions on smartphones remotely. Besides this, XR is employed in modern imaging technologies, such as magnetic resonance imaging (MRI) and computerized tomography (CT) scans. This, in confluence with the rising prevalence of chronic diseases and the escalating need for improving diagnostic efficiency, is positively influencing the application of XR in the healthcare industry. Furthermore, the growing awareness of the benefits of XR is anticipated to expand its usage in the retail, defense, transportation, and travel and tourism industries worldwide.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global extended reality (XR) market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, type, organization size, application and end user industry.

Breakup by Component:

Hardware
Software
Services

Breakup by Type:

Consumer Engagement
Business Engagement

Breakup by Organization Size:

Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises

Breakup by Application:

Virtual Reality (VR)
Augmented Reality (AR)
Mixed Reality (MR)

Breakup by End User Industry:

Education
Retail
Industrial and Manufacturing
Healthcare
Media and Entertainment
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture PLC, Augray, Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE), Medtronic PLC, Microsoft Corporation, Qualcomm Incorporated, Samsung Display Co. Ltd. (Samsung Electronics Co. Ltd.), Semcon, SoftServe Inc., Softweb Solutions Inc. (Avnet Inc.), SphereGen, Varjo and VertexPlus Softwares Pvt. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global extended reality (XR) market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global extended reality (XR) market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global extended reality (XR) market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Extended Reality (XR) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Hardware
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Consumer Engagement
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Business Engagement
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Small and Medium-sized Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Virtual Reality (VR)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Augmented Reality (AR)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Mixed Reality (MR)
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User Industry
10.1 Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Industrial and Manufacturing
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Healthcare
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Media and Entertainment
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Accenture PLC
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Augray
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Dassault Systèmes SolidWorks Corporation (Dassault Systèmes SE)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Medtronic PLC
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Microsoft Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Qualcomm Incorporated
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Samsung Display Co. Ltd. (Samsung Electronics Co. Ltd.)
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Semcon
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.9 SoftServe Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Softweb Solutions Inc. (Avnet Inc.)
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 SphereGen
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 Varjo
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 Financials
16.3.13 VertexPlus Softwares Pvt. Ltd.
16.3.13.1 Company Overview
16.3.13.2 Product Portfolio

 

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