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屋内農業市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Indoor Farming Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

屋内農業市場は、予測期間中に7.2%のCAGRを記録すると予測されています。COVID-19の影響で、世界の多くの国々は、飢餓と戦い、栄養不良の二重苦に対処するためには、食料生産と流通システムを強化することが重要... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

屋内農業市場は、予測期間中に7.2%のCAGRを記録すると予測されています。COVID-19の影響で、世界の多くの国々は、飢餓と戦い、栄養不良の二重苦に対処するためには、食料生産と流通システムを強化することが重要であり、屋内農業の開発は、様々な食料安全保障のあらゆる側面を包含する助けとなることを認識しています。

健康志向の高まりと残留物のない食品の消費により、屋内農業のような高度な技術の利用への道が開かれています。人々は、害虫のいない食品を手に入れるために、必要な作物を自分の家で小規模に栽培しており、その結果、収穫量も増えています。

屋内農業市場では、様々な栽培タイプの中でも、土壌を利用した屋内農業が市場を支配しています。従来の農業に比べて、植物の収穫サイクルを高めることができるため、市場の成長を促進しています。

施設タイプ別では、ガラス温室やプレイハウスが大きな割合を占めていますが、予測期間中は屋内深層水培養システムが最も高いCAGRを示すと予想されています。中東では、持続可能な食糧生産への需要が高まっており、農業に屋内垂直農法技術を導入することで、これを実現することができます。

2020年には、北米が最大の市場シェアを占めました。この地域のシェアに大きく貢献しているのは米国で、カナダとメキシコがそれに続きます。アジア太平洋地域の屋内農業市場は急速に成長しており、この業界は政府の政策から恩恵を受けています。

屋内農業の市場は非常に細分化されており、上位のプレイヤーが占めるシェアはわずかです。この市場の注目すべきプレーヤーとしては、AeroFarms、Bright Farms Inc.、Bowery Inc.、FreshBox Farms、Metropolis Farms Inc.、Garden Fresh Farms、Village Farms International Inc.などが挙げられます。

主な市場動向

耕作地の減少

収穫量が減少している主な理由の一つは、耕作可能な土地が年々減少していることに加え、干ばつや洪水などの天候不順、土壌浸食、農薬の多用などにより、世界的に土壌の肥沃度が低下していることです。中国などの発展途上国では、約3億3,400万エーカーの耕作地がありますが、そのうち約3,700万エーカーが非耕作地となっており、人口の増加に伴い、大きな脅威となっています。耕作可能な土地を増やすためには、現在耕作されている土地の収量や生産性を向上させるという方法があります。そのための技術として、高収量品種、肥料・農薬の管理、機械化、灌漑管理、室内農業などの新しい農業技術の採用などが挙げられます。

2016年の世界銀行の統計によると、南アジアは潜在的な耕地の94%を使用していると描かれています。一方、サハラ以南のアフリカでは、潜在的な耕作地の22%しか耕作されていません。さらに、この耕作地の80%で天水農業が行われています。このような制約から、より少ない土地でより多くの生産を行うことが求められており、屋内農業はさまざまな作物の高収量化に役立っています。

したがって、耕作可能な土地が減少していることから、作物の収穫量を最大化する必要性が高まっており、将来的には屋内農業の市場を牽引することになるでしょう。

室内農業の最大の市場は北米

2020年の世界の屋内農業業界では、北米が最大のシェアを占めています。米国の生産者は、高効率のLED照明と屋内管理手法の強化により、大規模な屋内農業を導入することができました。このような取り組みにより、照明コストを50%削減し、環境制御型農業の二酸化炭素排出量を削減することが期待されます。米国農務省(USDA)によると、従来のレタス栽培の平均収穫量は、垂直農法で栽培した場合、2倍になったそうです。現在、米国の屋内農業は、温室作物の生産が主流となっています。米国では温室用トマトの需要が水耕栽培の市場需要を牽引しています。室内農業は、米国で最も急成長している産業の一つです。

国連食糧農業機関によると、メキシコの乾燥地は約1億150万ヘクタールを占めており、それによって屋内農法の必要性が推し進められています。また、カナダも成長しており、水耕栽培によるトマトの世界輸出に大きく貢献しています。この地域では、収穫量を向上させるために革新的で効率的な技術を採用することが重視されているため、水耕栽培やエアロポニックス・システムの成長が屋内農業市場全体を牽引しています。

競争状況

室内栽培の市場は非常に細分化されており、トッププレイヤーのシェアはわずかで、その他の小規模企業が主要なシェアを占めています。

市場は非常に細分化されており、Village Farms International Inc.、Aerofarms、Metropolis Farms Inc.、Fresh Box Farms Inc.、Bowery Inc.などの収益を上げている主要企業が市場の一部を占めているに過ぎません。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場区分
5.1 栽培システム
5.1.1 エアロポニックス
5.1.2 水耕栽培
5.1.3 アクアポニックス
5.1.4 ソイルベース
5.1.5 ハイブリッド
5.2 施設の種類
5.2.1 ガラスまたはポリ製の温室
5.2.2 屋内垂直農法
5.2.3 コンテナ農園
5.2.4 屋内深層水培養システム
5.2.5 その他の施設タイプ
5.3 作物の種類
5.3.1 果実と野菜
5.3.1.1 葉物野菜
5.3.1.1.1 レタス
5.3.1.1.2 ケール
5.3.1.1.2 ケール 3.1.1.3 ほうれん草
5.3.1.1.4 その他の葉物野菜
5.3.1.2 トマト
5.3.1.3 イチゴ
5.3.1.4 ナス
5.3.1.5 その他の果物と野菜
5.3.2 ハーブとマイクログリーン
5.3.2.1 バジル
5.3.2.2 ハーブ
5.3.2.3 タラゴン
5.3.2.4 ウィートグラス
5.3.2.5 その他のハーブとマイクログリーン
5.3.3 花と観葉植物
5.3.3.1 多年草
5.3.3.2 一年草
5.3.3.3 オーナメンタルズ
5.3.3.4 その他の花およびオーナメンタルズ
5.3.4 その他の作物の種類
5.4 地理情報
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.1.4 その他の北アメリカ地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 ロシア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 シンガポール
5.4.3.6 韓国
5.4.3.7 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南アメリカ
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.4.5 アフリカ
5.4.5.1 南アフリカ共和国
5.4.5.2 その他のアフリカ諸国

6 競争状況
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 会社概要
6.3.1 AeroFarms(エアロファームズ
6.3.2 Bright Farms Inc.
6.3.3 Bowery Inc.
6.3.4 フレッシュボックス・ファームズ
6.3.5 メトロポリス・ファームズ社
6.3.6 ガーデン・フレッシュ・ファームズ
6.3.7 Village Farms International Inc.
6.3.8 グリーンセンス・ファームズ LLC
6.3.9 Sky Greens(スカイ・アーバン・ソリューションズ

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The indoor farming market is projected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period. With the force and isolation of COVID-19, many countries around the world have realized that strengthening food production and distribution systems is key to fighting hunger and tackle the double burden of malnutrition, and the development of indoor farming can aid in embracing all dimensions of various food security.

An increase in health consciousness and consumption of residue-free food has paved the way for the usage of advanced techniques, like indoor farming. People are growing the necessary crops in their own houses on a small scale in order to have food that is free from pests, and this has resulted in a higher yield.

Soil-based indoor farming dominates the market among the various growing types in the indoor farming market. Its ability to enhance the harvesting cycle of the plants, when compared to traditional farming, is driving its market growth.

By facility type, glass or play greenhouses occupy a larger value while indoor deep-water culture system is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. There is an increase in the demand for sustainable food production in the Middle East, where achieving this is possible by adopting indoor vertical farming technologies in agriculture.

North America accounted for the largest market share in 2020. The United States is a major contributor to the share in the region, followed by Canada and Mexico. The indoor farming market in the Asia-Pacific region is growing rapidly, with the industry being benefitted from government policies.

The market for indoor farming is highly fragmented, with the top players accounting for a minor share. Some of the notable players in the market are AeroFarms, Bright Farms Inc., Bowery Inc., FreshBox Farms, Metropolis Farms Inc., Garden Fresh Farms, and Village Farms International Inc.

Key Market Trends

Declining Arable Land

One of the main reasons for the diminishing yield is that the cultivable land has been shrinking over the years in addition to unfavorable weather conditions, like droughts, floods, soil erosion, and heavy utilization of pesticides, which is decreasing fertility of the soil, globally. In some of the developing countries such as China, there are approximately 334 million acres of arable land, of which around 37 million acres are non-cultivable, and with a growing population, this poses a major threat. The alternative to creating more arable land is to enhance the yield and productivity of land currently being cultivated. These technologies include high-yielding varieties, management of fertilizers and pesticides, mechanization, irrigation management, and employment of new farming techniques such as indoor farming.

The World Bank statistics in 2016 depict that South Asia is using 94% of its potential arable land. In contrast, in Sub-Saharan Africa, only 22% of the potentially arable land is under cultivation. Moreover, rain-fed agriculture is practiced on 80% of this arable land. Due to such constraints, more production is required from less land, wherein indoor farming helps in a higher yield of different crops.​

​Therefore, as the arable land is declining, the increasing need for maximizing crop yields would drive the indoor farming market in the future. ​

North America is the Largest Market for Indoor Farming

North America accounted for the largest share in the global indoor farming industry in 2020. With the help of high-efficiency LED lights and enhanced indoor management practices, US growers have been able to adopt large-scale indoor farming. Such practices are expected to reduce energy lighting costs by 50%, thus, reducing the carbon footprint of controlled environment agriculture. As per the US Department of Agriculture (USDA), the average yield of conventional lettuce farming doubled by two folds when cultivated through vertical farming. Currently, the indoor farming industry in the United States is predominantly dominated by greenhouse crop production. The demand for greenhouse tomatoes in the United States is driving the market demand for hydroponic operations. Indoor farming is one of the fastest-growing industries in the United States.

According to the UN Food and Agriculture Organization, drylands in Mexico occupy approximately 101.5 million hectares of land, thereby thrusting the need for indoor farming practices. Canada has also seen a positive growth trend, contributing significantly to the world exports of hydroponically grown tomatoes. The growth of hydroponics and aeroponics systems in the region is driving the overall indoor farming market, mainly due to the increasing focus on adopting innovative and efficient technologies to improve yields.

Competitive Landscape

The market for indoor farming is highly fragmented, with the top players accounting for a minor share and the other small companies capturing the major share in the market.

The market is highly fragmented, with major revenue-generating companies, which are Village Farms International Inc., Aerofarms, Metropolis Farms Inc., Fresh Box Farms Inc., and Bowery Inc, among others, cornering just some part of the market share.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Growing System
5.1.1 Aeroponics
5.1.2 Hydroponics
5.1.3 Aquaponics
5.1.4 Soil-based
5.1.5 Hybrid
5.2 Facility Type
5.2.1 Glass or Poly Greenhouses
5.2.2 Indoor Vertical Farms
5.2.3 Container Farms
5.2.4 Indoor Deep Water Culture Systems
5.2.5 Other Facility Types
5.3 Crop Type
5.3.1 Fruits and Vegetables
5.3.1.1 Leafy Vegetables
5.3.1.1.1 Lettuce
5.3.1.1.2 Kale
5.3.1.1.3 Spinach
5.3.1.1.4 Other Leafy Vegetables
5.3.1.2 Tomato
5.3.1.3 Strawberry
5.3.1.4 Eggplant
5.3.1.5 Other Fruits and Vegetables
5.3.2 Herbs and Microgreens
5.3.2.1 Basil
5.3.2.2 Herbs
5.3.2.3 Tarragon
5.3.2.4 Wheatgrass
5.3.2.5 Other Herbs and Microgreens
5.3.3 Flowers and Ornamentals
5.3.3.1 Perennials
5.3.3.2 Annuals
5.3.3.3 Ornamentals
5.3.3.4 Other Flowers and Ornamentals
5.3.4 Other Crop Types
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Singapore
5.4.3.6 South Korea
5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 AeroFarms
6.3.2 Bright Farms Inc.
6.3.3 Bowery Inc.
6.3.4 FreshBox Farms
6.3.5 Metropolis Farms Inc.
6.3.6 Garden Fresh Farms
6.3.7 Village Farms International Inc.
6.3.8 Green Sense Farms LLC
6.3.9 Sky Greens (Sky Urban Solutions)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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