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アジア太平洋地域の栄養補助食品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Asia-Pacific Dietary Supplement Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

アジア太平洋地域の栄養補助食品市場は、予測期間(2021-2026年)に8.21%のCAGRを記録すると推定されています。 COVID-19期間中は、栄養補助食品が免疫系の強化に有効であるとする研究結果を受けて、栄養補助... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

アジア太平洋地域の栄養補助食品市場は、予測期間(2021-2026年)に8.21%のCAGRを記録すると推定されています。

COVID-19期間中は、栄養補助食品が免疫系の強化に有効であるとする研究結果を受けて、栄養補助食品の需要が増加しました。Nutrition Outlookの記事によると、コロナウイルスのパンデミック時に栄養補助食品の売上が増加したのは、栄養補助食品がCOVID-19に対抗するための免疫システムを強化するのに役立つからだそうです。さらに、Glanbia PLCによると、2020年4月の1ヶ月間、小売店での同社の栄養補助食品の購入が増加したとのことです。

しかし、ロックダウンによって製品のサプライチェーンが混乱し、原材料の収集に問題が生じたため、市場への影響は最小限に抑えられました。

アジア太平洋地域では、栄養補助食品の必要性に対する意識が高まっており、市場に有利に作用すると考えられます。また、アジア太平洋地域では、ニュートリゲノミクスや個別化製品の市場が立ち上がっていることから、あらゆる年齢層の消費者の間で個別化栄養が人気を集めており、これが予測期間中の市場をさらに押し上げる要因となるでしょう。

主な市場動向

アジア太平洋諸国による健康支出の増加

アジア太平洋地域の発展途上国では、自国の医療や福祉に多額の費用をかけていることが確認されています。特に日本は、GDPの10.95%を医療費に充てており、この地域の他の国と比較しても、その傾向は顕著です。オーストラリアも医療費の支出では劣らず、2018年にはGDPの9.28%を費やしています(世界銀行調べ)。このような国の高額な支出は、ヘルスケアに対する消費者の行動が変化し、栄養補助食品のようなヘルスケア製品の需要が急増していることを意味しています。韓国、中国、インドなどの他の発展途上国は、栄養補助食品の需要を生み出しており、予測期間中に成長することが予想されます。

インドは最も急速に成長している栄養補助食品市場

インドは、長年にわたって栄養補助食品市場で著しい成長を遂げており、この地域で最も成長率の高い市場の一つとなっています。食習慣の変化、運動不足、座りがちな生活の増加などにより、糖尿病、高血圧、肥満、心血管障害など、さまざまな生活習慣病の発生が増加しています。さらに、意識の向上により、消費者は栄養の必要性をより強く認識するようになりました。通常の食生活では栄養ニーズを満たすことができないため、不足した栄養を補うための栄養補助食品の価値が認識され始めており、国内の栄養補助食品の売上は増加しています。

競争状況

この地域の栄養補助食品市場は、特にハーブやアーユルヴェーダの抽出物を使った製品に大きな投資機会を提供すると予想されます。これは、インドや東南アジア諸国では原材料が豊富に入手できるためです。そのため、大手企業は製品のイノベーションに取り組み、オーガニックやハーブサプリメントの製造手順を改善しています。この地域の主なプレイヤーは、Abbott Laboratories、The Carlyle Group、GlaxoSmithKline PLC、Amway Corp.、Bayer AGなどです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 成分別
5.1.1 ビタミン
5.1.2 ミネラル
5.1.3 アミノ酸・たんぱく質
5.1.4 ハーブサプリメント
5.1.5 脂肪酸類
5.1.6 プロバイオティクス
5.1.7 その他の成分
5.2 流通チャネル別
5.2.1 薬局・ドラッグストア
5.2.2 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
5.2.3 オンライン小売店
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 地域別
5.3.1 中国
5.3.2 日本
5.3.3 インド
5.3.4 オーストラリア
5.3.5 その他のアジア太平洋地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 アボット・ラボラトリーズ
6.4.2 カーライル・グループ
6.4.3 Bayer AG
6.4.4 グラクソ・スミスクラインPLC
6.4.5 アムウェイ・コーポレーション
6.4.6 ナウ・ヘルス・グループ社
6.4.7 ファイザー株式会社(Pfizer Inc.
6.4.8 ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカ Inc.
6.4.9 Cipla Inc.
6.4.10 ダブール・インディア・リミテッド

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Asia-Pacific dietary supplement market is estimated to register a CAGR of 8.21% during the forecast period (2021-2026).

During the COVID-19 period, the demand for dietary supplements increased as a result of the studies which say dietary supplements are beneficial in boosting the immune system. According to a Nutrition Outlook article, dietary supplement sales increased during the coronavirus pandemic because dietary supplements help combat or boost the immune system against COVID-19. Moreover, according to Glanbia PLC, the purchase of its dietary supplements in retail outlets increased during the month of April 2020.

However, the lockdown disrupted the product supply chain and caused problems with raw material collection, thus affecting the market minimally.

The growing awareness about the need for dietary supplements in the Asia-Pacific region will act favorably for the market. Also, the personalized nutrition is gaining popularity among consumers in the Asia-Pacific region among all age groups, as there is an emerging market for nutrigenomics and individualized products, which will further boost the market in the forecasted period.

Key Market Trends

Increasing Health Expenditure by Asia-Pacific Countries

Developing nations across the region of Asia-Pacific have been observed to spend heavily on their health care and welfare. Notably, Japan accounted for 10.95% of its GDP as expenditure in terms of healthcare as compared to other countries of the region and recorded. Australia was no less in terms of expenditure on healthcare and spent 9.28% of its GDP in the year 2018 (as per World Bank). The high expenditure by such countries signifies the changing consumer behavior toward healthcare and surging demand for healthcare products like dietary supplements. Other developing countries like South Korea, China, and India are creating demand for dietary supplements and are expected to grow in the forecast period.

India is the Fastest Emerging Dietary Supplement Market

India has observed a significant growth in the dietary supplement market over the years, making it one of the fastest-growing markets in the region. Changes in eating habits, a lack of physical activity, and an increase in sedentary lifestyles have all contributed to an increase in the occurrence of various lifestyle diseases such as diabetes, high blood pressure, obesity, cardiovascular problems, and so on. Furthermore, increased awareness has made consumers more aware of their nutritional needs. With consumers unable to meet their nutritional needs through their regular diets, they are beginning to recognize the value of nutritional supplements in filling nutritional gaps, increasing the country's sales of dietary supplements.

Competitive Landscape

The dietary supplement market in the region is anticipated to offer major investment opportunities, especially for herbal and Ayurveda extract-based products. This is because of the ample availability of raw materials in India and Southeast Asian countries. Hence, major players are getting engaged in product innovation and improving their organic and herbal supplement production procedures. The major players in the region are Abbott Laboratories, The Carlyle Group, GlaxoSmithKline PLC, Amway Corp., and Bayer AG.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Ingredient
5.1.1 Vitamins
5.1.2 Minerals
5.1.3 Amino Acids and Proteins
5.1.4 Herbal Supplements
5.1.5 Fatty Acids
5.1.6 Probiotics
5.1.7 Other Ingredients
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Pharmacies and Drug Stores
5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.3 Online Retail Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 China
5.3.2 Japan
5.3.3 India
5.3.4 Australia
5.3.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Abbott Laboratories
6.4.2 The Carlyle Group
6.4.3 Bayer AG
6.4.4 GlaxoSmithKline PLC
6.4.5 Amway Corporation
6.4.6 Now Health Group Inc.
6.4.7 Pfizer Inc.
6.4.8 Herbalife International of America Inc.
6.4.9 Cipla Inc.
6.4.10 Dabur India Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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