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オマーンの農業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2021年~2026年


Agriculture in Oman - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecast (2021 - 2026)

オマーンの農業は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR 2.4%を記録すると予測されています。 オマーンの農業は、COVID-19パンデミック発生時にもプラス成長を記録しました。農業は経済成長の柱と考えられている... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

オマーンの農業は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR 2.4%を記録すると予測されています。

オマーンの農業は、COVID-19パンデミック発生時にもプラス成長を記録しました。農業は経済成長の柱と考えられているため、国内の食の安全と安心を確保するために政府が即座に対応することになりました。オマーンの農業省によると、COVID-19にもかかわらず、2019-2020年の農水産部門の成長率は9.8%となっています。したがって、オマーンの農業市場はパンデミックの間、印象的な成長を目撃しました。

先進的な農業技術の導入が進み、政府の政策が国内の作物生産を支援していることが、オマーンの市場成長の要因となっています。オマーンでは、国内の果物、野菜、穀物の需要を主に輸入で賄っています。そのため、輸入依存度を下げるために、農家に先進的な農業技術の導入を促し、農産物の自給を目指しています。

オマーンの農業生産は、主にナツメヤシ、野菜、果物、その他の作物で構成されていますが、その量はわずかです。FAOによると、オマーンに存在する農地の総量は、2019年には約140万ヘクタールで、全国土の1.5%を占めています。沿岸部ではバナナやパパイヤなどの果物も栽培されており、2018年の生産量は23,837トンでした。オマーンでは近年、大麦、ソルガム、小麦の生産量が増加しています。政府は、規制の更新、低金利ローンの提供、国内生産の支援、地元で作られた製品の知名度を上げるためのキャンペーンの実施など、民間部門の生産を促進するためのいくつかの取り組みを開始しており、予測期間中のオマーンの農業の成長を見込んでいます。

主な市場動向

消費者の健康的な食生活へのシフト

可処分所得の増加に伴い、オマーンの人々はより健康的な食生活を志向しており、野菜や果物の摂取量が増えています。 また、オマーンでは外国人居住者の増加に伴い、伝統的な食生活が有機食品にシフトしています。これは、オマーンの野菜生産に影響を与えると予想されます。さらに、COVID-19パンデミックの影響で、健康や免疫に対する関心が急上昇し、国内市場やパートナー国での野菜や果物の需要が高まっています。この要因は、市場の成長に大きな影響を与えると考えられます。

乳製品の消費が最も急速な成長を見せ、次いで穀物の消費が続くと考えられます。毎日の食事に欠かせないシリアルの消費量が増加する一方で、観光地の開発や民間投資の促進などによる観光客の増加が乳製品やシリアルの需要を支えていると考えられます。

また、高品質な農産物への需要の高まりに伴い、輸入品への依存度がさらに高まっています。そのため、動物性タンパク質、果物、野菜の需要が高まっており、政府による十分な商品供給の確保がオマーンの農業市場に影響を与えています。このように、オマーンの農業市場は、予測期間中、健全な成長率を記録すると予測されます。

小売チェーンの発展

オマーンでは、農業に関連する流通ネットワークや小売チェーンが一貫して拡大しています。オマーンの小売業界は、強い消費者需要、堅調な経済成長、明確な人口統計学的要因、そしてより良い顧客サービスと効率的な顧客チェックを保証するハイエンドの技術システムによって特徴付けられます。

大手小売業者やスーパーマーケットの存在感が増し、彼らの積極的な輸入戦略により、オマーンの人々は多くの果物や野菜を比較的安い価格で入手できるようになっています。2017年には、Lulu hypermarketsだけで65トンの野菜とバナナをオマーンに輸入し、地元市場での農産物の入手可能性を高めています。オマーン投資庁は、Oman Food Investment Holding Companyの下で、国内の野菜と果物の販売のための統合会社の新しいプロジェクトを発表しました。このプロジェクトでは、人口密度の高い都市に小売店が設置される予定です。さらに、SPAR社は2017年にスーパーマーケットをオープンしました。コンビニエンスに特化したこの店舗の小売売場面積は395m²で、そのうち85m²が生鮮食品、魚、肉専用となっています。このように、都市化率の増加やハイパーマーケットの台頭も、高額な加工食品の需要を誘発しています。さらに、小売チェーンが提供する便利な物流サービスは、オマーンで調査した市場における消費者の需要パターンを変化させています。 したがって、小売構造の変化は、消費者の買い物行動に影響を与える可能性があります。したがって、これは市場の成長を向上させる可能性があります。





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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の阻害要因

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ(生産分析、消費分析(金額・数量)、輸入分析(金額・数量)、輸出分析(金額・数量)、価格動向分析)について
5.1.1 Cereals(穀物
5.1.2 油糧種子
5.1.3 果実
5.1.4 野菜

6 国際貿易と価格のシナリオ
6.1 タマネギ
6.2 じゃがいも
6.3 トマト
6.4 にんにく
6.5 カリフラワー(Cauliflower)
6.6 いんげん
6.7 ナス
6.8 レモン
6.9 りんご
6.10 バナナ
6.11 ブドウ
6.12 いちご
6.13 スイカ
6.14 ナツメヤシ
6.15 オリーブ

7 地域別分析
7.1 PESTLE分析
7.2 バリューチェーン分析
7.3 政府の政策

8 競合分析
8.1 流通ネットワークと小売業の分析
8.2 主要プレーヤーのリスト/プロフィール

9 市場機会と将来のトレンド

10 COVID-19が市場に与える影響についての評価

 

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Summary

The Agriculture in Oman is projected to register a CAGR of 2.4% during the forecast period (2021-2026).

Agriculture in Oman has registered positive growth during the COVID-19 pandemic outbreak. Agriculture is considered the pillar of economic growth, thus, it resulted in an immediate response from the national government to ensure food safety and security in the country. According to Oman's agriculture ministry, despite COVID-19, the agriculture and fisheries sector saw a growth of 9.8% in 2019-2020. Hence, Oman's agriculture market witnessed impressive growth during the pandemic.

The increase in the adoption of advanced farming technologies and conducive government policies supporting domestic crop production are some of the factors driving the market growth in the country. Oman majorly meets its domestic fruits, vegetables, and cereals demand through imports. Therefore, to reduce import dependency, the country is aiming for self-sufficiency in agricultural products by encouraging its farmers to adopt advanced farming techniques.

Agricultural production of Oman constitutes mainly dates, vegetables, fruits, and other crops in a minor quantity. According to FAO, the total amount of agricultural land present in Oman was about 1.4 million hectares in 2019, 1.5% of the total land area. Fruits like bananas and papaya are also grown in coastal regions, which accounted for 23,837 ton of production in 2018. Oman has increased its barley, sorghum, and wheat production in recent years. The government has launched several initiatives to encourage private sector production, such as updating regulations, providing low-interest loans, aiding domestic production, and running campaigns to increase the visibility of locally made products, which is anticipating the growth of the agriculture in Oman during the forecast period.

Key Market Trends

Consumer Shift Towards the Healthy Diet

Due to the rising disposable incomes, people in Oman are presently more focused on healthier diets, with more fruits and vegetable inclusion.​ Additionally, with the increasing ex-pat population in Oman, there is a shift in the traditional dietary habits toward organic food. ​This is anticipated to influence vegetable production in the country. Moreover, the interest in wellness and immunity has spiked as a result of the COVID-19 pandemic, leading to a higher demand for fruits and vegetables in the domestic market and in partner countries. This factor is likely to have a significant impact on market growth.

Dairy consumption is likely to witness the fastest growth, followed by cereals consumption. While the consumption of cereals is set to rise due to its prominence in the daily meal, Furthermore, the demand for dairy and cereals is likely to be supported by tourist arrivals anticipated to increase on the back of the government‘s plan to strengthen the tourism sector through the development of tourist spots and by encouraging private investments.

The reliance on imports has further increased with the growing demand for high-quality produce. Thus, with the rising demand for animal-sourced protein, fruits, and vegetables, the government's support to ensure a sufficient supply of commodities influences the agriculture market in Oman. Thus, the market is projected to record a healthy growth rate during the forecast period.

Development in Retail Chains

The distribution network and retails chains, with respect to agriculture, are expanding consistently in Oman. The Omani retail industry is characterized by strong consumer demand, robust economic growth, distinct demographic factors, and a high-end technology system that ensure better customer service and efficient customer checks.

The increasing presence of major retailers and supermarkets and their aggressive import strategies are resulting in better access to many fruits and vegetables for the Omani population at a comparatively cheaper rate. In 2017, Lulu hypermarkets alone imported 65 metric tons of vegetables and bananas to Oman to increase the availability of agricultural produce in the local markets.​​Oman Investment Authority announced a new project of an integrated company for the marketing of vegetables and fruits in the country, under Oman Food Investment Holding Company. Under the project, retail outlets are likely to be established in densely populated cities. Additionally, SPAR opened its supermarket in 2017. The convenience-focused store has a retail selling area of 395m², of which 85m² is dedicated to fresh produce, fish, and meat. Thus, increase in urbanization rates and the rise of hypermarkets have also triggered the demand for high-value processed foods. Moreover, the convenient logistics service provided by the retail chains is changing the consumer demand patterns in the market studied in Oman.​ Hence, the changing retail structure may influence consumer shopping behavior. Thus, this is likely to improve the market growth.





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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
5.1.1 Cereals
5.1.2 Oilseeds
5.1.3 Fruits
5.1.4 Vegetables

6 INTERNATIONAL TRADE AND PRICE SCENARIOS
6.1 Onion
6.2 Potato
6.3 Tomato
6.4 Garlic
6.5 Cauliflower
6.6 Beans
6.7 Eggplant
6.8 Lemon
6.9 Apples
6.10 Banana
6.11 Grapes
6.12 Strawberry
6.13 Watermelon
6.14 Dates
6.15 Olives

7 REGIONAL ANALYSIS
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies

8 COMPETITIVE ANALYSIS
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 List/Profile of Key Players

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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