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オマーンの農業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Agriculture in Oman - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecast (2022 - 2027)

オマーンの農業は、予測期間(2021-2026年)にCAGR2.4%を記録すると予測されています。 オマーンの農業は、COVID-19のパンデミック発生時にプラスの成長を記録しています。農業は経済成長の柱と考えられてい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

オマーンの農業は、予測期間(2021-2026年)にCAGR2.4%を記録すると予測されています。

オマーンの農業は、COVID-19のパンデミック発生時にプラスの成長を記録しています。農業は経済成長の柱と考えられているため、国内の食の安全・安心を確保するために、国政府が即座に対応する結果となりました。オマーン農業省によると、COVID-19にもかかわらず、2019-2020年の農業・漁業セクターは9.8%の成長を遂げました。したがって、オマーンの農業市場は、パンデミックの間、印象的な成長を目撃しました。

高度な農業技術の採用の増加や、国内の作物生産を支援する政府の助長的な政策が、同国の市場成長を促進する要因の一つとなっています。オマーンは国内の果物、野菜、穀物の需要を主に輸入でまかなっています。そのため、同国では輸入依存度を下げるため、農家に先進的な農業技術の導入を奨励し、農産物の自給を目指しています。

オマーンの農業生産は、主にデーツ、野菜、果物で、その他の作物は少量である。FAOによると、オマーンに存在する農地の総量は2019年に約140万ヘクタールで、全土地面積の1.5%である。沿岸部ではバナナやパパイヤなどの果物も栽培されており、2018年の生産量は23,837トンを占めた。オマーンは近年、大麦、ソルガム、小麦の生産量を増やしている。政府は、規制の更新、低金利ローンの提供、国内生産の支援、地元で作られた製品の知名度を上げるためのキャンペーンの実施など、民間部門の生産を奨励するいくつかの取り組みを開始し、予測期間中のオマーンの農業の成長を見込んでいます。

主な市場動向

健康的な食生活への消費者シフト

オマーンでは可処分所得の増加に伴い、野菜や果物を多く取り入れた健康的な食生活が注目されています。 また、オマーンでは外国人居住者の増加に伴い、従来の食生活から有機食品への移行が進んでいます。このことは、同国の野菜生産に影響を及ぼすと予想されます。さらに、COVID-19の大流行により健康や免疫への関心が高まり、国内市場やパートナー国での野菜・果物への需要が高まっています。このような要因が、市場の成長に大きな影響を与えると思われます。

乳製品の消費が最も速く、次いで穀物の消費が伸びると思われる。穀類は毎日の食事に欠かせない食材として消費量が増加する一方、乳製品や穀類の需要を支えるのは、観光地の開発や民間投資の促進など、観光セクターを強化する政府の計画を背景に増加すると予想される観光客数です。

高品質な農産物への需要が高まる中、輸入への依存度はさらに高まっている。このように、動物性タンパク質、果物、野菜への需要が高まる中、十分な商品供給を確保するための政府の支援がオマーンの農業市場に影響を与えています。このため、同市場は予測期間中に健全な成長率を記録すると予測されています。

小売チェーンの発展

オマーンでは、農業に関する流通網や小売チェーンが一貫して拡大しています。オマーンの小売業界は、強い消費者需要、堅調な経済成長、明確な人口動態要因、より良い顧客サービスと効率的な顧客チェックを保証するハイエンド技術システムといった特徴を備えています。

大手小売店やスーパーマーケットの存在感が増し、積極的な輸入戦略をとっていることから、オマーンの人々は多くの野菜や果物を比較的安価に入手しやすくなっています。2017年には、Luluハイパーマーケットだけで65トンの野菜とバナナをオマーンに輸入し、地元市場での農産物の入手性を高めました。オマーン投資庁は、Oman Food Investment Holding Companyのもと、国内の野菜と果物のマーケティングのための統合企業の新プロジェクトを発表しました。このプロジェクトでは、人口密度の高い都市に小売店舗が設立される予定です。さらに、SPARは2017年にスーパーマーケットをオープンしました。コンビニエンスに特化したこの店舗の小売販売面積は395m²で、そのうち85m²は生鮮食品、魚、肉に特化しています。このように、都市化率の上昇やハイパーマーケットの台頭も、高付加価値加工食品の需要を喚起している。また、小売チェーンが提供する便利な物流サービスは、オマーンで調査した市場の消費者の需要パターンを変化させている。 したがって、小売構造の変化は消費者の買い物行動に影響を与える可能性がある。したがって、これは市場の成長を向上させる可能性が高い。





その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
5.1.1 Cereals
5.1.2 Oilseeds
5.1.3 Fruits
5.1.4 Vegetables

6 INTERNATIONAL TRADE AND PRICE SCENARIOS
6.1 Onion
6.2 Potato
6.3 Tomato
6.4 Garlic
6.5 Cauliflower
6.6 Beans
6.7 Eggplant
6.8 Lemon
6.9 Apples
6.10 Banana
6.11 Grapes
6.12 Strawberry
6.13 Watermelon
6.14 Dates
6.15 Olives

7 REGIONAL ANALYSIS
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies

8 COMPETITIVE ANALYSIS
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 List/Profile of Key Players

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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Summary

The Agriculture in Oman is projected to register a CAGR of 2.4% during the forecast period (2021-2026).

Agriculture in Oman has registered positive growth during the COVID-19 pandemic outbreak. Agriculture is considered the pillar of economic growth, thus, it resulted in an immediate response from the national government to ensure food safety and security in the country. According to Oman's agriculture ministry, despite COVID-19, the agriculture and fisheries sector saw a growth of 9.8% in 2019-2020. Hence, Oman's agriculture market witnessed impressive growth during the pandemic.

The increase in the adoption of advanced farming technologies and conducive government policies supporting domestic crop production are some of the factors driving the market growth in the country. Oman majorly meets its domestic fruits, vegetables, and cereals demand through imports. Therefore, to reduce import dependency, the country is aiming for self-sufficiency in agricultural products by encouraging its farmers to adopt advanced farming techniques.

Agricultural production of Oman constitutes mainly dates, vegetables, fruits, and other crops in a minor quantity. According to FAO, the total amount of agricultural land present in Oman was about 1.4 million hectares in 2019, 1.5% of the total land area. Fruits like bananas and papaya are also grown in coastal regions, which accounted for 23,837 ton of production in 2018. Oman has increased its barley, sorghum, and wheat production in recent years. The government has launched several initiatives to encourage private sector production, such as updating regulations, providing low-interest loans, aiding domestic production, and running campaigns to increase the visibility of locally made products, which is anticipating the growth of the agriculture in Oman during the forecast period.

Key Market Trends

Consumer Shift Towards the Healthy Diet

Due to the rising disposable incomes, people in Oman are presently more focused on healthier diets, with more fruits and vegetable inclusion.​ Additionally, with the increasing ex-pat population in Oman, there is a shift in the traditional dietary habits toward organic food. ​This is anticipated to influence vegetable production in the country. Moreover, the interest in wellness and immunity has spiked as a result of the COVID-19 pandemic, leading to a higher demand for fruits and vegetables in the domestic market and in partner countries. This factor is likely to have a significant impact on market growth.

Dairy consumption is likely to witness the fastest growth, followed by cereals consumption. While the consumption of cereals is set to rise due to its prominence in the daily meal, Furthermore, the demand for dairy and cereals is likely to be supported by tourist arrivals anticipated to increase on the back of the government‘s plan to strengthen the tourism sector through the development of tourist spots and by encouraging private investments.

The reliance on imports has further increased with the growing demand for high-quality produce. Thus, with the rising demand for animal-sourced protein, fruits, and vegetables, the government's support to ensure a sufficient supply of commodities influences the agriculture market in Oman. Thus, the market is projected to record a healthy growth rate during the forecast period.

Development in Retail Chains

The distribution network and retails chains, with respect to agriculture, are expanding consistently in Oman. The Omani retail industry is characterized by strong consumer demand, robust economic growth, distinct demographic factors, and a high-end technology system that ensure better customer service and efficient customer checks.

The increasing presence of major retailers and supermarkets and their aggressive import strategies are resulting in better access to many fruits and vegetables for the Omani population at a comparatively cheaper rate. In 2017, Lulu hypermarkets alone imported 65 metric tons of vegetables and bananas to Oman to increase the availability of agricultural produce in the local markets.​​Oman Investment Authority announced a new project of an integrated company for the marketing of vegetables and fruits in the country, under Oman Food Investment Holding Company. Under the project, retail outlets are likely to be established in densely populated cities. Additionally, SPAR opened its supermarket in 2017. The convenience-focused store has a retail selling area of 395m², of which 85m² is dedicated to fresh produce, fish, and meat. Thus, increase in urbanization rates and the rise of hypermarkets have also triggered the demand for high-value processed foods. Moreover, the convenient logistics service provided by the retail chains is changing the consumer demand patterns in the market studied in Oman.​ Hence, the changing retail structure may influence consumer shopping behavior. Thus, this is likely to improve the market growth.





Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
5.1.1 Cereals
5.1.2 Oilseeds
5.1.3 Fruits
5.1.4 Vegetables

6 INTERNATIONAL TRADE AND PRICE SCENARIOS
6.1 Onion
6.2 Potato
6.3 Tomato
6.4 Garlic
6.5 Cauliflower
6.6 Beans
6.7 Eggplant
6.8 Lemon
6.9 Apples
6.10 Banana
6.11 Grapes
6.12 Strawberry
6.13 Watermelon
6.14 Dates
6.15 Olives

7 REGIONAL ANALYSIS
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies

8 COMPETITIVE ANALYSIS
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 List/Profile of Key Players

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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