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北米リチウムイオン電池:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


North America Lithium-ion Battery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

北米のリチウムイオン電池市場規模は2024年に165.3億米ドルと推定され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は25.35%で、2029年には51.8億米ドルに達すると予測される。 主なハイライト 中期的には、電... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米のリチウムイオン電池市場規模は2024年に165.3億米ドルと推定され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は25.35%で、2029年には51.8億米ドルに達すると予測される。

主なハイライト

  • 中期的には、電気自動車やハイブリッド車に対する消費者の需要の増加と、エネルギー貯蔵システムからの需要の増加が市場を牽引すると予想される。
  • 一方、原材料の需給ミスマッチは、調査期間中の市場成長の妨げになると予想される。
  • とはいえ、予測期間中に電気自動車の普及が進むため、車載電池分野はリチウムイオン電池の主要用途の1つになると予想されている。
  • 米国は、予測期間中に電気自動車分野への政府投資が増加し、主にリチウムイオン電池に牽引された電池ベースのエネルギー貯蔵システムの需要が増加したため、市場を支配すると予想される。

北米リチウムイオン電池市場動向

自動車用バッテリーは急成長の見込み

  • リチウムイオンバッテリーシステムは、走行距離と充電時間に関するOEM要件を満たすことで、プラグインハイブリッド車と電気自動車の性能を牽引します。高エネルギー密度、高速充電能力、高放電電力により、比エネルギーと重量の点で鉛ベースのトラクション・バッテリーを上回るリチウムイオン・バッテリーは、好ましいテクノロジーとなっています。その結果、リチウムイオン・バッテリーはトータル・ハイブリッド電気自動車と電気自動車にとって最も競争力のある選択肢となっています。
  • この地域内のさまざまな国々で、自動車に対する拘束力のある二酸化炭素排出量目標が実施されており、電気自動車の需要に拍車をかけている。その結果、こうした排出目標もリチウムイオン電池の需要を促進すると予想される。
  • リチウムイオンバッテリーは、リチウムイオンバッテリーに電力を依存している電気自動車にとって寿命が長く、バッテリー交換の頻度を減らすことができる。リチウムイオンバッテリーは、鉛やカドミウムのような有害物質を含まないため、他のバッテリーと比べて環境に優しいと考えられています。そのため、よりクリーンで安全な選択肢となります。さらに、リチウムイオンバッテリーは高出力を提供するため、急加速や高速走行が必要な電気自動車には不可欠です。
  • さらに、電気自動車用バッテリー製造業界では、リチウムイオン・バッテリーの角型セルの人気が高まっている。これらのセルはかなり大きく、円筒形セルの20倍から100倍の大きさがある。この大きなサイズにより、角形セルは同じ体積内でより大きな電力を供給し、より大きなエネルギーを蓄えることができる。一方、円筒形セルはケーシングに使用する材料が少ないため、出力とエネルギー貯蔵能力が制限される可能性がある。
  • さらに、電気自動車の販売台数の増加に伴い、自動車分野向けリチウムイオン電池の需要は予測期間中に大幅に増加すると予想される。例えば、国際エネルギー機関(International Energy Agency)によると、米国とカナダにおける電気自動車の販売台数は、2021年から2022年にかけて54%以上増加した。
  • さらに2022年には、ゼネラル・モーターズとフォード、そしてアメリカ企業がEV製造・販売の目標戦略を発表した。ゼネラルモーターズは、2025年までに30車種のEVを製造し、北米で100万台のバッテリー電気自動車(BEV)生産能力を確立すること、さらに2040年にはカーボンニュートラルを実現することを目標に掲げている。これに対してフォードは、2026年までに販売台数の3分の1、2030年までに50%を完全な電気自動車とし、2030年までに欧州での販売をすべて電気自動車にするという目標を宣言した。これにより、北米ではリチウムイオン電池の必要性が高まるだろう。
  • そのため、電気自動車へのシフトの高まりが、予測期間中の北米リチウムイオン電池市場を牽引すると予想される。

米国が市場を支配する見込み

  • 米国は世界の電池市場における研究と技術革新のパイオニアのひとつである。同地域はまた、電気自動車の普及、家電製品への支出、消費活動や製造活動の増加により、一次電池と二次電池の両方を含む電池の最大消費国のひとつであり続けている。
  • 米国はリチウムイオン電池の製造インフラが確立している。相当数の電池メーカーがあり、電池技術に特化した研究開発施設もある。このようなインフラがあるため、米国は生産能力や技術の進歩に関して競争力がある。
  • 例えば、2022年10月、ホンダは米国でリチウムイオン電池を製造する計画を発表した。LGエナジー・ソリューションズとの合弁事業で、ホンダは北米市場にホンダとアキュラの電気自動車用「パウチ型」バッテリーを供給することを目指している。44億米ドルを投じる工場の正確な場所は明らかにされていないが、合弁事業は規制当局の承認を経て、今年末までに開始される予定だ。建設は2023年初頭に開始され、2025年末までに先進的なリチウムイオン電池セルの大量生産を達成する予定である。
  • さらに、米国は、政府のインセンティブ、環境規制、よりクリーンな交通手段を求める消費者の需要に後押しされ、電気自動車市場が大きい。電気自動車の普及がリチウムイオン電池の需要を促進しているため、米国はこの市場で優位に立っている。
  • 新しい方針は、バッテリー技術を支援するための2022年度予算2億米ドルを含め、連邦政府の支援を受けるプロジェクトは、米国内で製品を製造しなければならないことを義務付けている。また、DOEの先進技術自動車製造融資プログラムの下で融資当局が発行する170億米ドルにも適用される。
  • 国際エネルギー機関(IEA)によると、国内の電気自動車販売台数は約9万9,000台(6万3,000台)で、2022年から2021年にかけて57%以上の伸びを記録した。
  • さらに、国内のEVメーカーは、国内の需要増に対応するため、さらなる取り組みを行っている。米国では、2025年までに新たに13の電池セル・ギガ工場が稼動すると予想されている。これらのギガ工場はすべて、フォード・モーターやゼネラル・モーターズといった自動車メーカーが、電気自動車の製造・販売を支援するために開発しているものだ。
  • そのため、北米のリチウムイオン電池市場では、同国が支配的な地位を占める可能性が高い。同市は、都市化の進展と個人消費の増加に支えられており、同市では、リチウムイオン電池によってもたらされる利点により、技術的に先進的な機器や自動車への需要が高まると予想されている。これに伴い、電池の使用量も増加すると予想される。

北米リチウムイオン電池産業概要

北米のリチウムイオン電池市場は適度に断片化されている。同市場の主要プレーヤー(順不同)には、テスラ社、LG化学社、パナソニック社、デュラセル社、サムスンSDI社などがある。Ltd.などがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査範囲
1.2 市場の定義
1.3 調査の前提

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法

4 市場の概要
4.1 はじめに
4.2 2028年までの市場規模および需要予測(単位:億米ドル
4.3 2028年までの世界のリチウムイオン電池価格動向分析
4.4 最近の動向と発展
4.5 政府政策と規制
4.6 市場ダイナミクス
4.6.1 推進要因
4.6.1.1 リチウムイオン電池価格の低下
4.6.1.2 電気自動車の普及拡大
4.6.2 抑制要因
4.6.2.1 リチウムイオン電池に関する安全性への懸念
4.7 サプライチェーン分析
4.8 ポーターのファイブフォース分析
4.8.1 サプライヤーの交渉力
4.8.2 消費者の交渉力
4.8.3 新規参入企業の脅威
4.8.4 代替製品・サービスの脅威
4.8.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 アプリケーション
5.1.1 コンシューマー・エレクトロニクス
5.1.2 自動車用
5.1.3 産業用電池(動力、定置(電気通信、UPS、エネルギー貯蔵システム(ESS)など)
5.1.4 その他の用途(電動工具、防衛、医療機器など)
5.2 地域別市場分析{2028年までの市場規模と需要予測(地域別のみ}
5.2.1 米国
5.2.2 カナダ
5.2.3 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 M&A、合弁事業、提携、協定
6.2 主要企業の戦略
6.3 企業プロフィール
6.3.1 BYD社
6.3.2 Contemporary Amperex Technology Co.Ltd.
6.3.3 エナシス
6.3.4 Duracell Inc.
6.3.5 クラリオス(旧ジョンソンコントロールズ・インターナショナルPLC)
6.3.6 LG Chem Ltd.
6.3.7 パナソニック株式会社
6.3.8 ヴァルタAG
6.3.9 サムスンSDI Co.Ltd.
6.3.10 ソニー株式会社
6.3.11 テスラ

7 市場機会と将来動向
7.1 効率の向上とメンテナンスの必要性

 

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Summary

The North America Lithium-ion Battery Market size is estimated at USD 16.53 billion in 2024, and is expected to reach USD 51.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 25.35% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Over the medium term, increasing consumer demand for electric and hybrid vehicles, and icreasing demand from energy storage systems is expected to drive the market.
  • On the other hand, the demand-supply mismatch of raw materials is expected to hinder the market growth during the study period.
  • Nevertheless, the automotive batteries segment is expected to be one of the major applications for lithium-ion batteries, owing to the increased adoption of electric vehicles during the forecast period.
  • The United States is expected to dominate the market due to the government's increasing investments in Electric vehicle segments in the forecast period, esulting in increased demand for battery-based energy storage systems, primarily led by lithium-ion batteries.

North America Lithium-ion Battery Market Trends

Automotive Batteries Expected to be the Fastest-growing Segment

  • Lithium-ion battery systems drive the performance of plug-in hybrid and electric vehicles by meeting OEM requirements for driving range and charging time. Their high energy density, fast recharge capability, and high discharge power make lithium-ion batteries the preferred technology, as they outperform lead-based traction batteries in terms of specific energy and weight. As a result, lithium-ion batteries are the most competitive option for total hybrid electric vehicles and electric vehicles.
  • Implementing binding carbon dioxide emissions targets for vehicles in different countries within the region is fueling the demand for electric vehicles. Consequently, these emissions targets are also expected to drive the demand for lithium-ion batteries.
  • Lithium-ion batteries offer a longer lifespan for electric vehicles, which rely on these batteries for power, reducing the frequency of battery replacements. Lithium-ion batteries are considered environmentally friendly compared to other batteries as they do not contain toxic materials like lead or cadmium. This makes them a cleaner and safer choice. Additionally, lithium-ion batteries provide a high power output, which is crucial for electric vehicles that require rapid acceleration and high speeds.
  • Moreover, within the electric vehicle battery manufacturing industry, there is a growing popularity of lithium-ion battery prismatic cells. These cells are significantly larger, ranging from 20 to 100 times the size of cylindrical cells. This larger size allows prismatic cells to deliver more power and store greater energy within the same volume. Cylindrical cells, on the other hand, use less material for their casing, which can limit their power and energy storage capabilities.
  • Additionally, with the growing sales of electric vehicles, the demand for lithium-ion batteries for the automotive segment is expected to increase significantly during the forecasted period. For instance, according to International Energy Agency, the sales of electric vehicles in the United States and Canada grew by more than 54% between 2021 and 2022.
  • Moreover, in 2022, General Motors & Ford, and American companies announced their targeted strategy to manufacture and sell EVs. General Motors declared its target to manufacture 30 EV models and set up a Battery Electric Vehicle (BEV) production capacity of 1 million units in North America by 2025, plus carbon neutrality in 2040. In comparison, Ford declared its target of One-third of sales to be fully electric by 2026 and 50% by 2030, with all-electric sales in Europe by 2030. This will drive the need for lithium-ion batteries in North America.
  • Therefore, the increasing shift towards electric vehicles is expected to drive the North America Lithium-ion Battery Market during the forecast period.

The United States Expected to Dominate the Market

  • The United States is one of the pioneers in research and innovation in the global battery market. The region also remains one of the largest consumers of batteries, i.e., both primary and secondary battery types, owing to increased electric vehicle deployment, spending on consumer electronics, and consumer and manufacturing activities.
  • The United States has a well-established manufacturing infrastructure for lithium-ion batteries. It has a significant number of battery manufacturers, as well as research and development facilities focused on battery technologies. This infrastructure gives the United States a competitive edge regarding production capacity and technological advancements.
  • For instance, in October 2022, Honda announced its plans to manufacture lithium-ion batteries in the United States, making it the latest car company to do so. In a joint venture with LG Energy Solutions, Honda aims to supply the North American market with "pouch type" batteries designed to power electric vehicles under its Honda and Acura brands. While the exact location of the USD 4.4 billion factory has not been disclosed, the joint venture is expected to commence by the end of this year, pending regulatory approval. Construction is planned to begin in early 2023, to achieve mass production of advanced lithium-ion battery cells by the end of 2025.
  • Moreover, the United States has a large market for electric vehicles driven by government incentives, environmental regulations, and consumer demand for cleaner transportation options. The increasing adoption of EVs fuels the demand for lithium-ion batteries, giving the United States an advantage in the market.
  • The new policies mandate that projects receiving federal support, including the USD 200 million in the agency's 2022 budget to support battery technology, must manufacture their products within the United States. It also applies to the USD 17 billion issued by the lending authority under DOE's Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program.
  • According to International Energy Agency, the electric vehicle sale in the country was around 990000 compared to 630000, registering a growth rate of more than 57% between 2022 and 2021.
  • Further, the EV manufacturers in the country are undertaking further initiatives to cater to the rising demand in the country. Thirteen new battery cell giga-factories are expected to come online in the United States by 2025. All these giga-factories are being developed by various automobile manufacturers, like Ford Motor Company and General Motors Company, to support their electric vehicle manufacturing and sales.
  • Therefore, the country is likely to be the dominant player in the North American lithium-ion battery market, supported by increasing urbanization and consumer spending, which are expected to ramp up the demand for technically advanced devices and vehicles due to the benefits provided by the same. Consecutively, this is expected to boost the usage of batteries.

North America Lithium-ion Battery Industry Overview

The North American lithium-ion battery market is moderately fragmented. Some of the key players in the market (in no particular order) include Tesla Inc., LG Chem Ltd, Panasonic Corporation, Duracell Inc., and Samsung SDI Co. Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
4.3 Global Lithium-ion Battery Price Trend Analysis, till 2028
4.4 Recent Trends and Developments
4.5 Government Policies and Regulations
4.6 Market Dynamics
4.6.1 Drivers
4.6.1.1 Declining Lithium-Ion Battery Prices
4.6.1.2 Increasing Adoption Of Electric Vehicles
4.6.2 Restraints
4.6.2.1 Safety Concerns Related To Lithium-Ion Battery
4.7 Supply Chain Analysis
4.8 Porter's Five Forces Analysis
4.8.1 Bargaining Power of Suppliers
4.8.2 Bargaining Power of Consumers
4.8.3 Threat of New Entrants
4.8.4 Threat of Substitute Products and Services
4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Consumer Electronics
5.1.2 Automotive
5.1.3 Industrial Batteries (Motive, Stationary (Telecom, UPS, Energy Storage Systems (ESS), etc.))
5.1.4 Other Applications (Power Tools, Defense, Medical Devices, etc.)
5.2 Geography Regional Market Analysis {Market Size and Demand Forecast till 2028 (for regions only)}
5.2.1 United States
5.2.2 Canada
5.2.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 BYD Company Ltd
6.3.2 Contemporary Amperex Technology Co. Limited
6.3.3 EnerSys
6.3.4 Duracell Inc.
6.3.5 Clarios (Formerly Johnson Controls International PLC)
6.3.6 LG Chem Ltd.
6.3.7 Panasonic Corporation
6.3.8 VARTA AG
6.3.9 Samsung SDI Co. Ltd.
6.3.10 Sony Corporation
6.3.11 Tesla Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Improvement In Efficiency And Maintenance Requirements

 

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