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サービスとしてのエネルギー - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Energy As A Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

サービスとしてのエネルギー市場規模は、2024年には941億6,000万米ドルと推定され、2029年には1,695億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは12.48%で成長する。 主なハイライト ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

サービスとしてのエネルギー市場規模は、2024年には941億6,000万米ドルと推定され、2029年には1,695億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは12.48%で成長する。

主なハイライト

  • 中期的には、商業・産業部門における分散型エネルギー発電の採用の増加、厳しいエネルギー効率規制、政府の支援策が、予測期間中の市場を牽引すると予想される。
  • 一方、発展途上国での認知度の低さと技術コストの高さが、予測期間中の市場成長の妨げになると思われる。
  • とはいえ、サービスとしてのエネルギーという概念は、特に発展途上国ではまだ始まったばかりである。しかし、先進国ではサービスはオンデマンドである。エネルギー消費量の多いインド、ベトナム、インドネシアなどの発展途上国は、予測期間中、サービスとしてのエネルギー市場に十分な機会をもたらすだろう。
  • 北米が市場を支配しており、予測期間中に最も高いCAGRを記録する可能性が高い。

サービスとしてのエネルギー(EaaS)市場動向

市場を支配する商業セグメント

  • 一人当たり所得の増加、人口の増加、電化製品の増加により、世界の商業ビル部門における電力使用量は急速に増加している。住宅・商業部門でのエネルギー使用は、省エネキャンペーンに不可欠である。
  • 商用セグメントには、教育機関、企業オフィス、データセンター、病院、空港、銀行などが、エネルギー・アズ・ア・サービス(EaaS)業界の商用エンドユーザーとして含まれる。
  • さまざまな商業ビルには、地域エネルギーシステムや商業・サービス業など、エネルギー消費量の多いエネルギー用途がある。電力需要は世界中で大幅に増加している。2022年には、約26,662.7 TWhが発電された。商業部門全体の電力需要も世界的に増加している。
  • これまで、エネルギー効率の取り組みは、商業部門にとって大きな課題であった。認識不足と高い資本要件は、商業部門におけるエネルギー効率イニシアチブの広範な採用にとって、しばしば大きな障壁となる。
  • サービスとしてのエネルギー(EaaS)のような様々なエネルギーモデルは、資本の障壁を取り除き、エネルギーとコストを節約する複数の方法を提供した。このサービスは、電気部品の設置からマイクログリッドの構築まで、効率的な商業空間のセットアップ一式を提供する。
  • EaaSは、オーナーや企業がエネルギーシステムを屋上太陽光発電のようなクリーンで持続可能な技術にアップグレードすることを可能にする。消費者は電力会社からの電気代を節約することができる。
  • 2022年1月、フランスの通信会社Orange SAは、西アフリカのコートジボワールにあるデータセンターに355kWのソーラーパネルを設置するEaaS契約を電力会社Engie SAと締結した。Engieは契約の一環として、屋根とカーポートにパネルを設置し、Orangeのアフリカの主要データセンターの年間発電量527MWhを支援する。
  • さらに2021年12月、シュナイダーエレクトリックはGREENextの立ち上げを発表した。この合弁会社は、太陽光とバッテリーのハイブリッド・マイクログリッド技術を通じて、商業用および産業用の顧客にエネルギー・アズ・ア・サービスを提供する。
  • 人口の増加に伴い、持続可能性をより長く維持するためには、エネルギー需要と省エネルギーが不可欠である。民間の事業体は、政府の支援を受けながら、将来的にサービスを拡大するため、商業部門に集中している。

著しい成長を遂げる北米

  • 北米は、さまざまな分野でEaaSを導入している著名な地域のひとつである。特に商業分野では、エネルギー効率を高め、運営費の削減に貢献する様々なプロジェクトが採用されている。
  • 米国は、エネルギー効率を達成するために成果報酬型のアプローチを導入した。このアプローチは、エネルギー消費を15%近く削減するのに役立つと推定されている。このアプローチにより、さまざまなエネルギー会社や公益事業会社が、節電のためのサービスを提供できるサービスラインを拡張する機会が生まれた。
  • 例えば、カリフォルニア州では、エネルギー効率化政策により、義務スキームで達成された節約の少なくとも60%を第三者サービス・プロバイダーが提供する必要がある。このため、同地域でのこうした測定は、予測期間中の市場の成長を後押しすると思われる。
  • さらに、米国とカナダのエネルギー・サービス・プロバイダーは、消費者がエネルギー消費を最適化できるよう高度なデータ分析を利用するため、スマートグリッドとスマートメーターシステムに投資している。Institute of Energy Efficiencyによると、2021年には米国で推定1億1,500万台のスマートメーターが設置され、2018年と比較して27.7%増加した。したがって、同地域におけるスマートメーターへの投資の増加は、より分散化されデジタル化されたグリッドネットワークに向けて市場を牽引し、同地域におけるEaaS市場の成長を助長する可能性がある。
  • 以上の点から、北米は今後、サービスとしてのエネルギー市場で大きな成長を遂げる可能性が高い。

サービスとしてのエネルギー(EaaS)業界概要

サービスとしてのエネルギー市場は統合されている。同市場の主要プレーヤー(順不同)には、シュナイダー・エレクトリックSE、Engie SA、ハネウェル・インターナショナルInc.、ヴェオリア・エンバイロメントSA、フランス電力公社(EDF)SAなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査範囲
1.2 市場の定義
1.3 調査の前提

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法

4 市場の概要
4.1 はじめに
4.2 2028年までの市場規模および需要予測(単位:百万米ドル
4.3 最近の動向と発展
4.4 政府の政策と規制
4.5 市場ダイナミクス
4.5.1 推進要因
4.5.1.1 サービスとしてのエネルギー需要の増大
4.5.1.2 商業・産業部門における分散型エネルギー発電の採用増加
4.5.2 阻害要因
4.5.2.1 発展途上国における認識不足と高い技術コスト
4.6 サプライチェーン分析
4.7 ポーターのファイブフォース分析
4.7.1 サプライヤーの交渉力
4.7.2 消費者の交渉力
4.7.3 新規参入の脅威
4.7.4 代替製品・サービスの脅威
4.7.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 エンドユーザー
5.1.1 商業用
5.1.2 産業用
5.2 地域
5.2.1 北米
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.1.3 その他の北米地域
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 フランス
5.2.2.3 イギリス
5.2.2.4 その他のヨーロッパ
5.2.3 アジア太平洋
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 韓国
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 南米
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 アルゼンチン
5.2.4.3 その他の南米
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 サウジアラビア
5.2.5.2 アラブ首長国連邦
5.2.5.3 南アフリカ
5.2.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 M&A、合弁事業、提携、協定
6.2 主要企業の戦略
6.3 企業プロフィール
6.3.1 シュナイダーエレクトリックSE
6.3.2 Engie SA
6.3.3 ハネウェル・インターナショナル
6.3.4 ヴェオリア・エンバイロメントSA
6.3.5 フランス電力(EDF)SA
6.3.6 ジョンソンコントロールズ・インターナショナル PLC
6.3.7 ベルンハルト
6.3.8 エネル・スパ
6.3.9 スパーク・コミュニティ・インベストメント

7 市場機会と今後の動向
7.1 エネルギー消費量の多いインド、ベトナム、インドネシアなどの発展途上国におけるEaaS需要の高まり

 

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Summary

The Energy As A Service Market size is estimated at USD 94.16 billion in 2024, and is expected to reach USD 169.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.48% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Over the medium term, the increasing adoption of distributed energy generation in commercial and industrial sectors, stringent energy efficiency regulations, and supportive government initiatives are expected to drive the market during the forecast period.
  • On the other hand, the lack of awareness in developing economies and high technological costs will likely hinder the market's growth during the forecast period.
  • Nevertheless, the Energy as a service concept is still nascent, especially in developing countries. However, in developed countries, the service is on-demand. Developing countries like India, Vietnam, and Indonesia with high energy consumption will likely create ample opportunities for the Energy as a service market during the forecast period.
  • North America dominates the market and will likely witness the highest CAGR during the forecast period, with most of the demand coming from countries like the United States and Canada.

Energy as a Service (EaaS) Market Trends

Commercial Segment to Dominate the Market

  • Electricity use in the global commercial building sector is increasing rapidly due to increasing per capita income, the growing population, and the increasing number of electrical appliances. Energy use in the residential and commercial sectors is essential for energy conservation campaigns.
  • The commercial segment includes educational institutions, corporate offices, data centers, hospitals, airports, and banks as commercial end users of the energy as a service (EaaS) industry.
  • Different commercial buildings include energy applications, such as district energy systems and mercantile and service, with higher energy consumption. The electricity demand is increasing significantly across the world. In 2022, around 26,662.7 TWh was generated. The demand for electricity across the commercial sector is also increasing worldwide.
  • Historically, energy-efficiency initiatives posed a significant challenge for the commercial sector. Lack of awareness and high capital requirements are often substantial barriers to the widespread adoption of energy-efficiency initiatives in the commercial sector.
  • Various energy models like the energy as a service (EaaS) removed the capital barrier and provided multiple methods to save energy and costs. The service offers the complete set-up for efficient commercial space, from installing electrical components to building microgrids.
  • EaaS allows owners and companies to upgrade their energy systems to clean and sustainable technologies such as rooftop solar PV. The consumers may save electricity bills from the utility company.
  • In January 2022, French telecommunications company Orange SA signed an EaaS contract with utility Engie SA to install 355 kW solar panels at its data center in Cote d'Ivoire, West Africa. Engie will install the panels on rooftops and carports as part of the agreement to help Orange's main African data center generate 527 MWh of electricity annually.
  • Moreover, in December 2021, Schneider Electric announced the launch of GREENext. This joint venture will provide energy-as-a-service to commercial and industrial customers through solar and battery hybrid microgrid technology.
  • With a growing population, energy requirements and energy conservation are essential to maintain sustainability for a longer duration. Private entities, with government support, are concentrating on the commercial segment to expand their services in the future.

North America to Witness Significant Growth

  • North America is one of the prominent regions implementing EaaS in various sectors. Especially in the commercial industry, the region adopted various projects to increase energy efficiency and help reduce operating expenses.
  • The United States inducted a pay-for-performance approach to achieve energy efficiency. The approach is estimated to help reduce energy consumption by nearly 15%. This approach created an opportunity for various energy or utility companies to extend a service line that can provide services to save electricity.
  • For instance, in California, energy efficiency policies mandated that at least 60% of the savings achieved in obligation schemes need to be delivered by third-party service providers. Thus, such measurement in the region will likely help the market grow during the forecast period.
  • Furthermore, energy service providers in the United States and Canada are investing in smart grid and smart metering systems, as they use advanced data analytics to enable consumers to optimize energy consumption. According to the Institute of Energy Efficiency, in 2021, an estimated 115 million units of smart meters were installed in the United States, an increase of 27.7% compared to 2018. Thus, increasing investments in smart meters in the region may drive the market toward a more decentralized and digitalized grid network, which may aid the growth of the EaaS market in the region.
  • Owing to the points mentioned above, North America is likely to witness significant growth in the energy as a service market in the future.

Energy as a Service (EaaS) Industry Overview

The energy as a service market is consolidated. Some of the key players in the market (in no particular order) include Schneider Electric SE, Engie SA, Honeywell International Inc., Veolia Environnement SA, and Electricite de France (EDF) SA., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD million, till 2028
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 Growing Demand for Energy As A Service
4.5.1.2 Increasing Adoption of Distributed Energy Generation in Commercial and Industrial Sectors
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 Lack of Awareness in Developing Economies and High Technological Costs
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End User
5.1.1 Commercial
5.1.2 Industrial
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 France
5.2.2.3 United Kingdom
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 South America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Argentina
5.2.4.3 Rest of South America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 Saudi Arabia
5.2.5.2 United Arab Emirates
5.2.5.3 South Africa
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Schneider Electric SE
6.3.2 Engie SA
6.3.3 Honeywell International Inc.
6.3.4 Veolia Environnement SA
6.3.5 Electricite de France (EDF) SA
6.3.6 Johnson Controls International PLC
6.3.7 Bernhard
6.3.8 Enel SpA
6.3.9 Spark Community Investment Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Rising Demand for EaaS in Developing countries like India, Vietnam, and Indonesia with High Energy Consumption

 

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