インドのコワーキングオフィススペース:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測India Co-working Office Spaces - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 インドのコワーキングオフィススペース市場規模は2024年に19.4億米ドルと推定され、2029年には27.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7%である。 主なハイライト COVID-... もっと見る
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サマリーインドのコワーキングオフィススペース市場規模は2024年に19.4億米ドルと推定され、2029年には27.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7%である。 主なハイライト
インドのコワーキングオフィス市場動向コスト最適化が同分野の著しい成長を牽引しているインドでは、コワーキングスペースは費用対効果の高さから、主に新興企業に好まれている。利用者は使用料と賃貸料を支払うだけで、追加で支払うものはない。従来のオフィスのように、インフラの維持や修繕に煩わしさや出費を強いられることもない。新興企業は当初、限られた資本で機能するため、業務遂行のコストが低いことが有利に働く。定期的に変化する経済環境の中で、厳しい条件の長期リース契約に縛られない企業は、より有利な立場に立てるだろう。コワーキングスペースは、利用者のニーズに合ったものを的確に選択できるよう、サービスパッケージを組み合わせることができる柔軟な料金体系を提供している。例えば、企業が急成長期に入り、より多くの従業員が必要になった場合など、利用者がプロジェクトチームを減らしたり、逆に増やしたりする必要がある場合でも、コワーキング・スペースを利用すればいつでも対応できる。 つまり、企業の収益がコワーキングスペースの需要を促進する重要な要因となっているのだ。コワーキングスペースは従来のオフィススペースに比べ、12~72%のコスト削減が可能です。従来のオフィススペースにかかるコストはすぐにかさむ。リース料に加え、従来のオフィススペースには光熱費、インターネット、技術サポートやメンテナンスが含まれている。逆に、コワーキング・メンバーシップには通常、光熱費、インターネット、技術サポート、メンテナンスが含まれている。あらゆる規模の企業が、共有ワークスペースのコスト削減に注目しています。 国内で増加する新興企業とフリーランサーコワーキング・エコシステムは、当初は新興企業やフリーランサーのためのものだったが、今では中小企業の必須条件となっている。1,200万~1,600万席のうち、1,030万席が大企業に割り当てられている。フリーランサーと中小企業の間には、それぞれ150万席の格差がある。 2023年2月、政府は認定されたスタートアップの数が2016年の445社から2022年には86,713社に増加したと発表した。Startup Indiaイニシアチブの下、2022年6月現在、72,993社が産業・国内貿易振興省(DPIIT)により認定されている。SISFSの下では、2022年6月現在、703の新興企業に資金が提供され、428の新興企業が資金提供を承認されている。声明によると、政府は新興企業の資金ニーズに応えるため、10,000クローネ(120億米ドル)の資金でFFSを設立した。 最も少ないのは新興企業で、10万席である。伝統的なオフィスからフレキシブルなワークスペースへの大幅なシフトが広く受け入れられるようになり、コスト効率、柔軟性、技術統合、優れたインフラ、生産性の向上、プラグアンドプレイソリューション、ネットワーキングの機会などを理由に、コワーキングを採用する中小企業が増えている。そのため、中小企業は不動産管理の手間を省き、本来の業務に集中することができます。 インド・コワーキング・オフィス・スペース産業概要インドのコワーキングオフィス市場は断片化されており、グローバルおよびローカルなコワーキング市場プレーヤーが存在する。市場の主要プレーヤーには、91 Springboard、Awfis、WeWork、Mumbai Coworkingなどがある。また、カジュアルな環境のオフィスに対する急速な需要を満たすために、さらに多くの企業が参入している。インドのコワーキングオフィス市場参入企業は、競争優位性を得るために、戦略的パートナーシップ、合併、買収など、いくつかの成長・拡大戦略に取り組んでいる。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場のダイナミクス 4.2.1 市場促進要因 4.2.1.1 スタートアップ企業の増加 4.2.1.2 持続可能なコワーキングスペースの開発 4.2.2 市場の抑制要因 4.2.2.1 リモートワークの増加 4.2.3 市場機会 4.2.3.1 テクノロジー統合の強化 4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 サプライヤーの交渉力 4.3.2 消費者/バイヤーの交渉力 4.3.3 新規参入企業の脅威 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 4.4 政府の規制と取り組み 4.5 産業バリューチェーン分析 4.6 市場の技術動向 4.7 インドのコワーキング・スタートアップに関する洞察 4.8 COVID - 19の市場への影響 5 市場のセグメンテーション 5.1 タイプ別 5.1.1 フレキシブルマネージドオフィス 5.1.2 サービスオフィス 5.2 用途別 5.2.1 情報技術(ITおよびITES) 5.2.2 法律サービス 5.2.3 BFSI(銀行、金融サービス、保険) 5.2.4 コンサルティング 5.2.5 その他サービス 5.3 エンドユーザー別 5.3.1 個人ユーザー 5.3.2 小規模企業 5.3.3 大規模企業 5.3.4 その他のエンドユーザー 5.4 主要都市別 5.4.1 デリー 5.4.2 ムンバイ 5.4.3 バングロール 5.4.4 その他の都市 6 競争力のある土地形状 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 ムンバイ・コワーキング 6.2.2 We Work-BKC 6.2.3 Innov8-Vikhroli 6.2.4 91 springboard 6.2.5 Spring House Coworking 6.2.6 Indi Qube 6.2.7 Skootr 6.2.8 Awfis CBD 6.2.9 スマートワークス 6.2.10 グッドワークス 6.2.11 カウワークス 6.2.12 ハイブ 7 市場の将来性 8 付録
SummaryThe India Co-working Office Spaces Market size is estimated at USD 1.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 7% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
India Co-working Office Spaces Market TrendsCost Optimization is Driving the Significant Growth in the SectorIn India, Coworking spaces are preferred mainly by startups for cost-effectiveness. Users only pay for what they use and rent, nothing extra; there are no hassles and spending on infrastructure maintenance and repair, which conventional offices include. Since startups function on limited capital initially, lower costs of performing work are in their favor. Companies not bound by long-term lease contracts with strict terms in a regularly changing economic environment will be better positioned. The Coworking Spaces offers flexible tariffs that can combine service packages, such as choosing precisely what suits users' needs. In case users need to reduce or, on the contrary, increase the project team, for example, if companies enter a period of rapid growth and need more employees, using Coworking spaces can always do it. So, the companies' bottom lines are a crucial factor driving demand for coworking space. Based on locations nationwide, coworking offers a 12-72 percent cost reduction compared to traditional office space. The cost of traditional office space quickly adds up. In addition to lease payments, prices for conventional office space include utilities, internet, and tech support and maintenance. Conversely, utilities, internet, tech support, and maintenance are typically included in coworking memberships. Businesses of all sizes have caught on to the cost savings of shared workspace. Increasing Number of Startups and Freelancers in the CountryThe Coworking ecosystem, initially the go-to option for startups and freelancers, has become a prerequisite for SMEs. The biggest chunk of 10.3 million seats out of the total 12-16 million potential seats is ascribed to large companies. There is a qual divide of 1.5 million each among freelancers and SMEs. In February 2023, the Government said the number of recognized startups had increased from 445 in 2016 to 86,713 in 2022. Under the Startup India initiative, as of June 2022, 72,993 have been recognized by the Department for Promotion of Industry and Internal Trade (DPIIT). Under SISFS, as of June 2022, 703 startups have been provided with funds, while 428 startups have been approved for funding. According to the statement, the Government has established FFS with a corpus of INR 10,000 crore (USD 12 Billion)to meet startups' funding needs. The smallest lot is formed by startups, at 100,000 seats. With a substantial shift from traditional offices to flexible workspaces attaining widespread acceptance, more and more SMEs are embracing coworking due to cost efficiency, flexibility, tech integrations, superior infrastructure, enhanced productivity, plug-and-play solutions, and networking opportunities. Thus, they can concentrate on their fundamental business minus the hassle of managing real estate. India Co-working Office Spaces Industry OverviewIndia's Coworking Office Spaces Market is fragmented, with global and local coworking market players. Some of the key players in the market include 91 Springboard, Awfis, WeWork, and Mumbai Coworking, among others. Also, many more are entering the need to fulfill the rapid demand for casual environment offices. The companies in India's Coworking Office Space Market are involved in several growth and expansion strategies, such as strategic partnerships, mergers, and acquisitions, to gain a competitive advantage. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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