欧州交通インフラ建設:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Europe Transportation Infrastructure Construction - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 欧州の交通インフラ建設市場規模は、2024年に2,195億6,000万米ドルと推定され、2029年には2,795億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は4.14%で推移すると予想される... もっと見る
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サマリー欧州の交通インフラ建設市場規模は、2024年に2,195億6,000万米ドルと推定され、2029年には2,795億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は4.14%で推移すると予想される。 持続可能でエネルギー効率の高い交通インフラの整備が市場を牽引している。さらに、電気自動車の大規模な導入は莫大なインフラ投資を要求しており、これが市場を牽引している。 アイルランドの場合、交通機関への投資はコーク通勤鉄道網の電化のみである。ハンガリー、フランス、ギリシャ、ポルトガルでは、郊外鉄道システムの容量拡大も計画されている。10件の計画がインフラの近代化またはアップグレードを、8件の計画がさまざまな鉄道区間の電化をそれぞれ求めている。オーストリア、エストニア、イタリア、スペインは、主に欧州横断輸送回廊(TEN-T)に沿って新たな鉄道接続を建設する意向であり、その一部は高速鉄道となる。スペイン、フランス、イタリア、ハンガリーは地域・地方交通路線の改修・改良を、クロアチアとハンガリーは既存のボトルネックを解消してネットワークを改善する意向である。 欧州委員会は、人々に代替燃料を使用してもらうことに力を入れるだろう。これにより、公害を削減し、雇用を創出することができる。EUの統治機関は、低排出ガス燃料の開発を加速させ、環境に優しい船舶や自動車の使用を促進したいと考えている。海運部門と航空部門で使用される持続可能な燃料の道筋を示すFuelEU提案(FuelEU MaritimeとReFuelEU Aviation)は、EUの運輸部門の将来に向けた燃料構成の詳細を策定するものである。RED IIIは、再生可能エネルギー指令の新バージョンである。再生可能エネルギー、電力、水素の割合を増やすことを目標に、EU全体のエネルギーミックスの目標を設定している。 高速鉄道は、他の大量輸送手段よりも「環境に優しく」持続可能であることは間違いない。しかし、必要とされる技術や、人口密集地での土地購入費用など、複雑な問題をはらんでいる。イギリスの高速鉄道プロジェクトであるHS2は、現在ヨーロッパ最大のインフラ・プロジェクトであり、ヴィンチ、スカンスカ、ストラバッグ、バルフォー・ビーティ、エファージュ、キアー、バム・ナットールなど、この地域の大手建設会社が多数参加している。また、このプロジェクトによる土地や家屋の強制購入をめぐる論争も起きている。最近の報告書によると、HS2を推進している会社は、線路建設のために自宅を売却しなければならなかった一般市民からの補償請求への対応において「不誠実で誤解を招く」ものであったという。 COVID-19の結果、中止または延期された空港プロジェクトがある一方で、多くの新規プロジェクトが前進し、再舗装され、保守作業が継続された。ベルギーのブリュッセル空港では、長さ3.3km、幅45mの第25滑走路の改修工事がそのひとつだった。空港の運営チームは、この作業が迅速、正確、かつ安全に行われなければならないことを理解していた。つまり、包括的なソリューションがプロジェクトの成功に不可欠だったのです。トプコン・ポジショニングのインテリジェントなミリングと舗装のソリューションが使用され、ゼネコンのWillemen Infra社を支援したTop-Off社のコールドプレーニングの専門技術も使用されました。交通プロジェクトで使用される技術のもう一つの例は、ベルギーのゲントにあるゲント・シント・ピータース鉄道駅の修復と拡張でBIM(ビルディング・インフォメーション・モデリング)が果たす役割です。 欧州交通インフラ建設市場動向交通インフラへの欧州投資の増加欧州連合(EU)が交通インフラへの戦略的投資を行う「コネクティング・ヨーロッパ・ファシリティ(CEF)」は、EUから約60億ユーロ(63億1,000万米ドル)の助成を受ける107の交通インフラプロジェクトを選定した。欧州横断輸送(TEN-T)ネットワークでは、資金の80%以上が、鉄道、内陸水路、海路の、より効果的で環境に優しく、インテリジェントなネットワークを構築する取り組みに投入される。さらに、ウクライナの輸出入を容易にするために設立されたEU・ウクライナ連帯レーンを支援するプロジェクトも実施される予定である。 TEN-TENコアネットワークの主要な国境を越えた鉄道接続もまた、資金調達の優先順位を与えられている。これには、ドイツとオランダの国境を越える区間(エメリッヒ・オーバーハウゼン)、ブレンナー・ベース・トンネル(イタリアとオーストリアを結ぶ)、レイル・バルティカ(バルト三国とポーランドを欧州の他の地域と結ぶ)などが含まれる。係留船舶からの温室効果ガス排出を削減するため、アイルランド、ギリシャ、スペイン、ラトビア、リトアニア、オランダ、ポーランドの海港は、陸上電源の開発に資金を得る。フランスとベルギーの国境をまたぐセーヌ・シェルド川沿いのインフラが更新され、内陸水路を将来にわたって利用できるようになる。さらに、ウィーンやアンデルナッハを含むドナウ川とライン川流域の内陸港も整備される。 電子車両輸送の成長がインフラ市場を牽引パンデミック(世界的大流行)による建設停滞にもかかわらず、公共充電は拡大した。EV市場の成長に伴い、公共充電へのアクセスも拡大する必要がある。現在、EVの充電の大半は自宅や職場で行われている。消費者は、EVが従来型自動車と同様のサービス、簡便性、自律性を提供することをますます期待するようになるだろう。2021年には、世界中で一般に利用可能な充電器の数が180万基に近づき、急速充電器が全体の3分の1を占めるようになる。2021年には、約50万基の充電器が設置された。一般に利用可能な充電器の数は、2020年の45%やパンデミック以前の展開率に比べ、2021年には37%増加した。2015年から2019年にかけては、年平均50%近い伸び率であった。 ヨーロッパは、2021年には30万台以上の低速充電器が設置され、前年比30%増で2位になると予測された。オランダが8万台以上の低速充電器でヨーロッパをリードし、フランスが5万台、ドイツが4万台、イギリスが3万台、イタリアが2万台、ノルウェーとスウェーデンが1万2千台強となっている。公共の急速充電器は長時間の移動を容易にする。急速充電器が普及すれば、長時間の移動が可能になり、自家用充電を利用できない消費者にEVの購入を促し、EV普及の障壁となっている航続距離への不安を解消することができる。 EUにおける2021年の平均EV/充電器比率は14であり、2020年のほぼ11から上昇し、推奨水準である10を大きく上回った。平均のkW/EV比は、2030年のAFIRで提案された水準である1kWをわずかに上回った。オランダ(EV当たり5kWと2.6kW)のように、広範囲でオンデマンドの低速充電器導入戦略を採用した国よりも、目標達成に成功した国もある。オランダでは、急速充電器の割合は依然として低く、約3%である。イタリアは、低速充電器が利用可能なため、推奨される充電器比率をほぼ満たしている(充電器あたりEV11台)。 欧州交通インフラ建設業界の概要欧州の交通インフラ建設市場は比較的細分化されており、VINCI、ACSコンストラクション・グループ、ブイグ、HOCHTIEF、Eiffageなど、多くの地元企業が参入している。 輸送インフラ市場では、持続可能性と技術的進歩に対する需要が高まっており、同地域の企業はそれらを採用し、競争力を維持すると予想される。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査成果物 1.2 調査の前提 1.3 調査範囲 2 調査方法 3 要約 4 マーケットインサイト・ダイナミクス 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場の概要 4.3 市場のダイナミクス 4.4 ドライバー 4.4.1 持続可能でエネルギー効率の高い交通インフラの開発 4.4.2 新規道路・鉄道建設プロジェクトの需要増 4.5 阻害要因 4.5.1 資金調達はインフラ建設・保守の大きな課題である。 4.5.2 欧州の輸送網は気候変動に対して脆弱である。 4.6 チャンス 4.6.1 インフラ支出の増加 4.7 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.8 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.8.1 サプライヤーの交渉力 4.8.2 買い手/消費者の交渉力 4.8.3 新規参入者の脅威 4.8.4 代替製品の脅威 4.8.5 競争ライバルの激しさ 4.9 産業政策と規制 4.10 この分野における技術開発 4.11 COVID - 19の市場への影響 5 市場の区分 5.1 モード別 5.1.1 道路 5.1.2 鉄道 5.1.3 航空 5.1.4 水路 5.2 国別 5.2.1 ドイツ 5.2.2 イギリス 5.2.3 フランス 5.2.4 スペイン 5.2.5 イタリア 5.2.6 オランダ 5.2.7 その他のヨーロッパ 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 VINCI SA 6.2.2 ACSコンストラクション・グループ 6.2.3 ブイグ建設 6.2.4 HOCHTIEF 6.2.5 Eiffage SA 6.2.6 スカンスカAB 6.2.7 STRABAG SE 6.2.8 コラスSA 6.2.9 KazMunayGas NC JSC 6.2.10 タトネフチ PJSC*(Tatneft PJSC 7 欧州交通インフラ建設市場の将来 8 付録
SummaryThe Europe Transportation Infrastructure Construction Market size is estimated at USD 219.56 billion in 2024, and is expected to reach USD 279.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.14% during the forecast period (2024-2029). The development of sustainable and energy-efficient transportation infrastructure is what drives the market. Furthermore, the adoption of electric vehicles on a large scale is demanding huge infrastructure investments, which is driving the market. In the case of Ireland, the only investment in transportation is the electrification of the Cork commuter rail network. An increase in the Suburban Rail System's capacity is also on the agendas of Hungary, France, Greece, and Portugal. Ten plans call for infrastructure modernization or upgrades, while eight plans call for the electrification of various rail sections. Austria, Estonia, Italy, and Spain intend to build new rail connections, mostly along the trans-European transport corridor (TEN-T), some of which will be high-speed. Spain, France, Italy, and Hungary intend to renovate or upgrade their regional and local transportation lines, whereas Croatia and Hungary intend to improve their networks by eliminating existing bottlenecks. The European Commission will put a lot of effort into getting people to use alternative fuels. This will help cut down on pollution and create jobs. The EU's governing body wants to speed up the development of low-emission fuels and the use of ships and cars that are better for the environment. The FuelEU proposals (FuelEU Maritime and ReFuelEU Aviation) that set out a pathway for sustainable fuels to be used in the maritime and aviation sectors work out the details of the fuel mix for the future of the EU transport sector. The RED III is the new version of the Renewable Energy Directive. It sets goals for the EU's overall energy mix, with the goal of increasing the share of renewable energy, electricity, and hydrogen. High-speed rail is undoubtedly more 'green' and sustainable than other modes of mass transportation. Still, it is fraught with complications, not least the technology required and the cost of purchasing land in often densely populated areas. HS2, the United Kingdom's high-speed rail project, is currently Europe's largest infrastructure project, employing many of the region's largest contractors, including Vinci, Skanska, Strabag, Balfour Beatty, Eiffage, Kier, and BAM Nuttall. There have also been controversies surrounding the project's compulsory purchase of land and homes; a recent report stated that the company behind HS2 was "dishonest and misleading" in its handling of a compensation claim from a member of the public who had to sell their home to make way for the line. While some airport projects were canceled or postponed as a result of COVID-19, many new projects moved forward and were resurfaced, and maintenance work carried on. One such project was the renovation of runway 25 at Brussels Airport in Belgium, which was 3.3km long and 45m wide. The airport's operations team understood that this work would have to be done quickly, accurately, and safely. This meant that an all-encompassing solution would be critical to the project's success. Topcon Positioning's intelligent milling and paving solutions were used, as well as the cold planing expertise of Top-Off, which assisted general contractor Willemen Infra. Another example of technology being used in transportation projects is the role that BIM (Building Information Modeling) will play in the restoration and extension of the Gent-Sint-Pieters railway station in Ghent, Belgium. Europe Transportation Infrastructure Construction Market TrendsRise in European investment in Transport InfrastructureThe Connecting Europe Facility (CEF), the EU's vehicle for strategic investment in transport infrastructure, has selected 107 transport infrastructure projects to receive approximately EUR 6 billion (USD 6.31 billion) in EU grants. On the trans-European transport (TEN-T) network, more than 80% of the funds will go into initiatives that will create a more effective, environmentally friendly, and intelligent network of railroads, inland waterways, and maritime routes. Additionally, projects will likely support the EU-Ukraine Solidarity Lanes, which were established to ease Ukraine's exports and imports. The TEN-TEN core network's major cross-border rail connections have also been given funding priority. These include, among others, the cross-border stretch between Germany and the Netherlands (Emmerich-Oberhausen), the Brenner Base tunnel (connecting Italy and Austria), Rail Baltica (connecting the three Baltic States and Poland with the rest of Europe), and others. To reduce greenhouse gas emissions from moored vessels, maritime ports in Ireland, Greece, Spain, Latvia, Lithuania, the Netherlands, and Poland will get money for the development of on-shore power supplies. Infrastructure along the Seine-Scheldt cross-border rivers between France and Belgium will be updated to assist in making inland waterway travel future-proof. Additionally upgraded are inland ports on the Danube and Rhine basins, including Vienna and Andernach. Growth in e-vehicle transportation driving infrastructure marketDespite the pandemic-related construction slowdown, public charging expanded. Access to public charging will need to expand as EV markets grow. Today, the majority of EV charging takes place at people's homes and workplaces. Consumers will increasingly expect EVs to provide the same services, simplicity, and autonomy as conventional vehicles. In 2021, the number of publicly accessible chargers worldwide approached 1.8 million, with fast chargers accounting for one-third of the total. In 2021, nearly 500,000 chargers were installed. The number of publicly accessible chargers increased by 37% in 2021, compared to 45% in 2020 and pre-pandemic rollout rates. Between 2015 and 2019, the average annual growth rate was nearly 50%. Europe was projected to be second with over 300,000 slow chargers in 2021, a 30% increase year over year. The Netherlands leads Europe with over 80,000 slow chargers, with 50,000 in France, 40,000 in Germany, 30,000 in the United Kingdom, 20,000 in Italy, and slightly more than 12,000 in both Norway and Sweden. Public fast chargers make longer journeys easier. As they become more widely available, they will allow for longer trips, encourage consumers who do not have access to private charging to purchase an EV, and address range anxiety as a barrier to EV adoption. The average EV-to-charger ratio in the European Union in 2021 was 14, up from nearly 11 in 2020 and well above the recommended level of 10. The average kW/EV ratio was slightly higher than 1 kW, which is the level proposed in the AFIR for 2030. Some countries have done a better job of meeting their goals than others, like the Netherlands (5 and 2.6 kW per EV ratio), which used a wide-scale, on-demand, slow charger deployment strategy. In the Netherlands, the proportion of fast chargers remains low, at around 3%. Due to slow charger availability, Italy roughly meets the recommended charger ratios (11 EVs per charger). Europe Transportation Infrastructure Construction Industry OverviewThe European transportation infrastructure construction market is relatively fragmented, with a large number of local players, including VINCI, ACS Construction Group, Bouygues, HOCHTIEF, and Eiffage. The demand for sustainability and technological advancements in the transport infrastructure market is increasing, and companies in the region are expected to adopt them and remain competitive. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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