エモーション・アナリティクス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Emotion Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
エモーションアナリティクス市場規模は、2024年に39億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は15.93%で、2029年には81.5億米ドルに達すると予測されている。 人工知能(AI)はデジタル変... もっと見る
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サマリー エモーションアナリティクス市場規模は、2024年に39億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は15.93%で、2029年には81.5億米ドルに達すると予測されている。 人工知能(AI)はデジタル変革の波をもたらしたが、人間の感情を理解するためのAIの限界は依然として課題である。しかし、過去10年間で、データへのアクセスの増加、低コストのコンピューティング能力、デジタル学習と相まって進化したNLP能力により、人間の感情を分析するシステムが可能になった。感情の検出と認識が普及すると予想される主な分野には、エンターテインメント(主にゲーム)、交通(自律走行車)、ヘルスケア(各種診断)、小売(顧客体験の向上)などがある。 主なハイライト- カスタマー・エクスペリエンス向上への注力は、企業が消費者インサイトを獲得するためのテクノロジーへの支出を増大させている。セールスフォースの消費者調査報告書によると、顧客の84%が企業の経験はサービスや製品と同じくらい重要であると述べており、全顧客の62%が経験向上のためのAIの利用に前向きであった。このような市場の動きは、感情分析などのテクノロジーに対する需要を増大させると予想される。
- このため、RealEyesやIBMなど、市場のさまざまなベンダーが、感情検出と分析に関連するいくつかの形式のAPIを発表することが増えている。さらに、マルチモーダルソリューションの発売には、音声、テキスト、顔認識の統合が含まれる。また、筋肉活動、脳活動、皮膚コンダクタンス、心拍数モニタリングが、より優れた人間の感情インテリジェンスを提供する上で果たす役割が大きくなっていることも、この技術に対する顧客の大きな認知につながっている。
- 自動車産業は、今後数年間で、テクノロジーを採用するもう一つの主要産業となることが予想される。自律走行車、ADAS、コネクテッドカーの出現により、IoTとセンサーの導入が増加している。自動車ベンダーは、主に安全のために感情分析を取り入れると予想される。
- 効果的なブランド、記憶に残る顧客体験、革新的なコンテンツを構築する上で、人間の感情を理解することの重要性は、今や広く認知されている。結局のところ、買い手の行動は感情に左右される。しかし、感情は誤解されたり無視されたりすることがあまりにも多い。組織は、オーディエンスや顧客の感情を理解するために、個人と同じ感情的知性を必要としている。感情を理解するための従来の方法は、高価で、時間がかかり、拡張性がない。
- また、COVID-19が精神的な打撃を与える中、多くの人々が苦悩の表情を浮かべている。その結果、国民の多くは社会的な交流ができないため、自分の感情を表現するためにソーシャルメディアに目を向けている。このことは、ベンダーが自社の提供するサービスを探求する機会となる。例えば、Expert SystemとSociometricaは、ソーシャルメディア上のテキスト分析を利用して、人々の感情や一般的な心情をモニターしている。Expert Systemの人工知能技術は、公開された各テキストから感情を抽出し、それをSociometricaが分析・解釈する。
エモーション・アナリティクス市場動向音声分析が感情分析市場で大きなシェアを占める- 音声ベースのソリューションに対する世界的な需要は大幅に増加している。スピーカーや家庭用機器に接続されたスマートフォンの登場で、音声と音声分析の普及率は著しく伸びている。例えば、グーグルによると、全検索の20%が音声である。アマゾン・エコーやグーグル・ホームオーナーの65%以上は、キーボード入力に戻りたがらない。
- さらに、音声入力を受け付ける機器の需要も大幅に増加している。普及が進むにつれて、市場の企業はユーザーの入力をより的確に捉え、消費者体験を向上させるソリューションを革新している。例えば、eコマース分野の世界的大手の1つであるアマゾンは、自社のスマートスピーカーにおけるAIベースの感情分析機能の開発にますます注力している。
- コールセンターにおける音声アナリティクスは、すべてのコールから情報を評価・収集するのに役立つため、広く重要性を増しています。音声アナリティクスは、優秀な人的エージェントを特定し、顧客インサイトを合理化することができます。人間の生産性を最大化し、重要な顧客からの問い合わせを迅速に解決するために、カスタマーケア企業はデータの洞察を活用して、特定の顧客からの問い合わせに対するセグメンテーションとリソース配分を改善することができます。
- 音声分析は、録音されたすべての会話を即座に分析し、特定の単語やフレーズを探します。これらの単語やフレーズは自動的に分類され、エージェントが優れている部分と改善が必要な部分を特定することができます。音声分析は、多くの業界で不可欠なスクリプトの適合性を保証する素晴らしいアプローチです。
- このような市場の発展は、小売業界に影響を与えると予想される。音声認識、アナリティクス、AIの開発に携わる多くの企業が、アマゾン、グーグル、アリババ、JD.comといった小売分野からこれらのソリューションを取り入れている。
北米が市場の需要を牽引- 北米地域は、最大の小売市場の1つである米国やカナダのような国の存在、研究開発投資、IoT、スマートウェアラブルの需要、広告費により、大きな市場シェアを占めると予想される。同地域のマーケティング担当者は、消費者インサイトの獲得を可能にするテクノロジーの採用において世界的リーダーの一角を占めている。
- その結果、広告費の増加は感情分析技術の採用にさらに影響を与えると予想される。より多くのマーケターが、洞察力を得てデータ主導の意思決定を可能にするテクノロジーを取り入れることになるだろう。メディアビジネスのGroup Mは、市場がコロナウイルス流行の影響から回復したとき、メディア所有者の世界的な広告収入は24.3%増加したと推定している。当時の世界の広告業界の売上高は7,724億米ドルだった。市場は2026年までに1兆米ドルを超えると予想されている。地域別広告市場で最も大きいのは北米で、アジア太平洋地域が僅差でこれに続くと予想されている。そのため、マーケティング担当者は消費者インサイトを得るために感情分析ソリューションを取り入れることが期待されている。
- 米国は世界最大級の小売市場であり、Eコマースを含む世界の小売の大きなシェアを牽引している。小売売上高の増加に伴い、地域の小売業者は、適切なセグメントをターゲットにした広告への出費を増やしている。売上が伸びているため、小売業者はこうした機能を実現するテクノロジーにより多くの費用をかけることができる。
- 北米は、消費者向けと産業向けの両分野でIoTの最大市場のひとつでもある。GSMAの情報によると、この地域のIoT接続数は2025年までに59億に達すると予想されている。このような成長により、マーケティング担当者は本物の消費者インサイトを獲得し、広告トレーニングを改善できると期待されている。
- さらに、同地域には、Affectiva、Neuromore Inc、Retinad Virtual Reality Inc、Eyrisなど、市場参入企業が多数存在する。これらのベンダーは、主にこの地域で事業を展開している。
エモーション・アナリティクス業界の概要エモーション・アナリティクス市場は、少数のプレーヤーが主要な市場シェアを占めているため、統合が進んでいる。さらに、新規参入企業の市場参入は、高い投資額とパーソナライズされたユーザー体験の需要により、依然として困難である。同市場の主要プレーヤーとしては、Affectiva Inc、IBM Corporation、RealEyes、Clarifaiなどが挙げられる。 - 2023年6月製品分析のパイオニアであるKouo社は、AIを活用した革新的な感情分析技術を発表した。Kouoは、実際の人間の感情を数値化して分析することで、企業がユーザーの行動を理解し、機能開発の優先順位をつけ、ユーザーの動的な状態に適応したパーソナライズされた体験を提供することを可能にする。
- 2023年2月人工知能を活用した統合市場調査プラットフォームのプロバイダーであるEntropikは、Bessemer Venture PartnersとSIG Venture CapitalからシリーズB資金として2500万米ドルを確保した。この投資は、上級ビジネスリーダーがフィードバックを共有する際に顧客がどのような感情を抱いているかを理解できるようにする感情AI技術スイートをさらに構築するためのものである。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査成果物と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 新規参入者の脅威
4.2.2 買い手/消費者の交渉力
4.2.3 サプライヤーの交渉力
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 市場促進要因
4.3.1 IoTアプリケーションの拡大とウェアラブルデバイスの普及
4.3.2 高度なマーケティングツールへのニーズの高まり
4.4 市場の阻害要因
4.4.1 世界各国におけるデータプライバシーへの懸念とデータ規制の導入
4.5 主なユースケース
4.5.1 顔分析
4.5.2 ビデオ分析
4.5.3 音声分析
4.5.4 テキスト分析
4.6 COVID-19が業界に与える影響の評価
5 市場区分
5.1 展開別
5.1.1 オンプレミス
5.1.2 クラウド
5.2 アプリケーション別
5.2.1 顧客サービス
5.2.2 製品/市場調査
5.2.3 ヘルスケア
5.2.4 自動車
5.2.5 教育
5.2.6 ゲーム
5.3 地理
5.3.1 北米
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.5 中東・アフリカ
6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 Affectiva Inc.
6.1.2 リアルアイズOU
6.1.3 IBMコーポレーション
6.1.4 クラリファイ
6.1.5 株式会社センサム
6.1.6 ビヨンド・バーバル
6.1.7 ノルダス・インフォメーション・テクノロジー(NIT)
6.1.8 センティアンス NV
6.1.9 レクサリティクス
6.1.10 有限責任監査法人トーマツ
6.1.11 ゴリラ・テクノロジー・グループ
7 投資分析
8 市場の将来性
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Summary The Emotion Analytics Market size is estimated at USD 3.9 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.93% during the forecast period (2024-2029).
Artificial intelligence (AI) has brought in a wave of digital transformation; the limitation of AI to understand human emotion remains a challenge. However, in the last decade, growing access to data, low-cost computing power, and evolving NLP capabilities, coupled with digital learning, have enabled systems to analyze emotions in humans. Key areas where emotion detection and recognition are expected to gain traction include entertainment (majorly gaming), transportation (autonomous cars), healthcare (various kinds of diagnostics), and retail (to enhance customer experience).
Key Highlights
- The focus on customer experience enhancement is augmenting the spending on technologies that enable enterprises to gain consumer insights. According to Salesforce's consumer survey report, 84% of the customers mentioned that the company's experiences are as important to them as its services and products, and 62% of all customers were open to the use of AI to improve their experience. Such developments in the market are expected to augment the demand for technologies, such as emotion analytics.
- Owing to this, various vendors in the market, such as RealEyes and IBM, are increasingly launching several forms of API that are related to emotion detection and analysis. Furthermore, the launch of multi-modal solutions includes the integration of speech, text, and facial recognition. Also, the increasing role of muscle activity, brain activity, skin conductance, and heart rate monitoring in delivering better human emotional intelligence significantly led to huge customer awareness about the technology.
- The automotive industry is expected to be another major adopter of technology in the coming years. With the advent of autonomous cars, ADAS, and connected cars, the incorporation of IoT and sensors is on the rise; automotive vendors are expected to incorporate emotion analytics primarily for safety.
- The importance of comprehending human emotion in building effective brands, memorable customer experiences, and innovative content is now widely acknowledged. After all, buyer behaviour is influenced by emotions. Still feelings are all too frequently misunderstood or ignored. Organizations require the same emotional intelligence that individuals possess in order to comprehend their audiences and clients without forcing them to consider or even acknowledge their emotions. Traditional methods for understanding feelings are expensive, time-consuming, and not scalable.
- Also, Amid the COVID-19 situation, many people have shown signs of distress, as COVID-19 has taken an emotional toll. As a result, most of the population is turning to social media to express their feelings since they cannot do social interaction. This provides an opportunity for the vendors to explore their offerings. For instance, Expert System and Sociometrica use text analytics across social media to monitor people's emotions and general sentiments. Expert System's artificial intelligence technology extracts emotions from each published text, which are then analyzed and interpreted by Sociometrica.
Emotion Analytics Market Trends
Speech Analytics to Hold a Significant Share in the Emotion Analytics Market
- The global demand for voice-based solutions is increasing significantly. With the advent of smartphones connected to speakers and home devices, voice and speech analytics penetration is growing significantly. For example, according to Google, 20% of all the searches are on voice. Over 65% of Amazon Echo or Google Homeowners do not want to return to keyboard input.
- Additionally, the demand for devices that take voice input is increasing significantly. With growing adoption, enterprises in the market are innovating solutions to capture the user input better, thus enhancing the consumer experience. For instance, Amazon, one of the global giants in the e-commerce space, is increasingly focusing on developing AI-based emotion analytics capabilities in its smart speakers.
- Speech analytics in call centers is gaining widespread importance, as it can help evaluate and gather information from every single call. Speech analytics can identify top-performing human agents and streamline customer insights. In order to maximize human productivity and enable quicker resolution of crucial customer queries, customer care organizations might leverage data insights to better segmentation and resource allocation for a particular customer query.
- Speech analytics analyze every recorded conversation immediately to look for specific words and phrases. These words and phrases can then be automatically sorted and categorized to identify where an agent is excelling and where they need to improvise. Speech analytics is a fantastic approach to guarantee script conformance, which is essential in many industries.
- Such developments in the market are expected to influence the retail industry. A large number of enterprises involved in developing voice recognition, analytics, and AI are incorporating these solutions from the retail space, such as Amazon, Google, Alibaba, and JD.com.
North America Expected to Drive the Market Demand
- North America region is expected to hold a major market share due to the presence of countries like the US and Canada, which are home to one of the largest retail markets, R&D investments, demand for IoT, smart wearables, and ad spending. Marketers in the region are amongst the global leaders in adopting technologies that enable gaining consumer insights.
- Consequently, the growing advertisement expenditure is expected to influence the adoption of emotion analytics technology further. More marketers will likely incorporate technologies that enable them to gain insights and make data-driven decisions. Media business Group M estimates that when the market recovered from the effects of the coronavirus epidemic, media owners' worldwide ad income increased by 24.3%. The worldwide ad industry generated USD 772.4 billion in sales at that time. The market is anticipated to surpass USD 1 trillion by 2026. The biggest regional ad market is anticipated to be North America, closely followed by the Asia Pacific. Therefore, marketers are expected to incorporate emotion analytics solutions to gain consumer insights.
- The United States is one of the world's largest retail markets that drive a significant share of global retail, including e-commerce. With increasing retail sales, regional retailers are increasingly spending on ads targeting the right segment. The growing sales are enabling retailers to spend more on technologies that enable such capabilities.
- North America is also one of the largest markets in IoT in both consumer and industrial spaces. According to GSMA intelligence, the number of IoT connections in the region is expected to reach 5.9 billion by 2025. Such growth is expected to enable marketers to attain authentic consumer insights and improve ad training.
- Additionally, the region is home to an ample number of players in the market, including Affectiva, Neuromore Inc, Retinad Virtual Reality Inc, and Eyris. These vendors primarily rely on the region for their business operations.
Emotion Analytics Industry Overview
The emotion analytics market is consolidated due to a few players accounting for the major market share. Moreover, market entry for new entrants remains challenging due to higher investment and demand for personalized user experiences. Some of the key players in the market are Affectiva Inc, IBM Corporation, RealEyes, and Clarifai, among others.
- June 2023: Kouo, a pioneering product analytics company, launched its innovative AI-powered emotion analytics technology. By quantifying and analyzing real human emotions, Kouo enables companies to understand user behavior, prioritize feature development, and deliver personalized experiences that adapt to users' dynamic states.
- February 2023: Artificial intelligence-powered integrated market research platform provider Entropik has secured USD 25 million in Series B funding from Bessemer Venture Partners and SIG Venture Capital. This investment is set to build further its emotion AI technology suite that enables senior business leaders to understand what emotions customers are feeling while they’re sharing feedback.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Deliverables and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.2.1 Threat of New Entrants 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers 4.2.4 Threat of Substitute Products 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.3 Market Drivers 4.3.1 Growing IoT Applications and Adoption of Wearable Devices 4.3.2 Increasing Need for Advanced Marketing Tools 4.4 Market Restraints 4.4.1 Data Privacy Concerns and Data Regulation Adoption Across the World 4.5 Key Use Cases 4.5.1 Face Analytics 4.5.2 Video Analytics 4.5.3 Speech Analytics 4.5.4 Text Analytics 4.6 Assesment of Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Deployment 5.1.1 On-Premise 5.1.2 Cloud 5.2 By Application 5.2.1 Customer Service 5.2.2 Product/Market Research 5.2.3 Healthcare 5.2.4 Automaotive 5.2.5 Education 5.2.6 Gaming 5.3 Geography 5.3.1 North America 5.3.2 Europe 5.3.3 Asia-Pacific 5.3.4 Latin America 5.3.5 Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Company Profiles 6.1.1 Affectiva Inc. 6.1.2 RealEyes OU 6.1.3 IBM Corporation 6.1.4 Clarifai Inc. 6.1.5 Sensum Co. 6.1.6 Beyond Verbal 6.1.7 Noldus Information Technology (NIT) 6.1.8 Sentiance NV 6.1.9 Lexalytics Inc 6.1.10 Deloitte Touche Tohmatsu Ltd. 6.1.11 Gorilla Technology Group
7 INVESTMENT ANALYSIS
8 FUTURE OF THE MARKET
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