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デジタルオーディオワークステーション:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Digital Audio Workstation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタル・オーディオ・ワークステーション市場は、前年度27億6000万米ドルで、年平均成長率9.46%を記録し、5年後には47億9000万米ドルに達すると予想されている。過去数十年の間に、デジタル・オーディオ・ワ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタル・オーディオ・ワークステーション市場は、前年度27億6000万米ドルで、年平均成長率9.46%を記録し、5年後には47億9000万米ドルに達すると予想されている。過去数十年の間に、デジタル・オーディオ・ワークステーションは飛躍的な進歩を遂げた。今日のエンターテインメント業界では、デジタル・オーディオ・ワークステーションは、ほとんど両方のオーディオおよびビデオ処理システムで使用されている。デジタルオーディオワークステーションのメッシュワークは、オーディオファイルの録音、編集、ミキシング、制作のためのソフトウェアとハードウェアのコンポーネントで構成されています。これらは、音の整合性を維持し、共振の影響を避けるために、炭化ケイ素または窒化ガリウムから排他的に作られています。

主なハイライト

  • 顧客体験を向上させるために、市場やエンターテインメント、メディア分野のメーカーが研究開発分野で技術的な強化を図っているため、さまざまなデジタルオーディオワークステーションの採用が進んでいる。さらに、さまざまな重要なプレーヤーが、作曲、音楽アプリケーション、デジタル録音、電子音楽のためにデジタルオーディオワークステーションとして広く知られている音楽制作ソフトウェアを使用しています。
  • デジタル・オーディオ・ワークステーション(DAW)市場は、楽器のデジタル化の進展、高解像度ビデオとオーディオの需要の高まり、オーディオ制作における技術の発展によって牽引されている。クラウドベースのデジタル・オーディオ・ワークステーションの採用率の上昇と音楽プロデューサーの大幅な増加が、デジタル・オーディオ・ワークステーション(DAW)市場の成長率を押し上げるだろう。さらに、アンドロイドOS向けのデジタル・オーディオ・ワークステーション(DWA)の開発や家電製品の価格低下が、デジタル・オーディオ・ワークステーション(DAW)市場の成長率にプラスの影響を与えるだろう。
  • 人工知能や機械学習といった技術の利用が増えれば、DAWの必要性が高まる可能性がある。音楽業界における人工知能は、オーディオ・プロフェッショナルがデジタル・オーディオ・ファイルを強化することを可能にする。AI技術を使うことで、音楽クリエイターはデジタルファイルからドラム、ボーカル、ベースを除去し、高品質の演奏音楽を作ることができる。音楽業界でAIを使用する主な目的は、音楽を楽器や機能的な音に平坦化することだ。マッキンゼーのレポートによると、2030年までに約70%の企業がAI技術を採用すると予想されている。AI駆動型音楽の採用が増加しているため、企業はすでに機械が作成またはアシストする音楽の未来に投資している。
  • さらに、ライブパフォーマンスの継続的な増加や、世界中に数多くのDJプロフェッショナルが存在することから、市場の拡大が見込まれている。加えて、高度なスキルを持つ人材が既存機器のアップグレードや技術革新に注力し、新製品を市場に投入することで市場の成長を支えている。
  • ソフトウェアや機器の購入にかかるコストは、DAW市場の成長を妨げる可能性がある。技術機器をセットアップするには、ユーザーは強力なコンピュータ、音楽録音・処理ソフトウェア、インターフェイス、およびスタンドまたはマイクケーブルでセットアップされた優れたマイクシステムが必要になります。エントリーレベルのレコーディングスタジオは、スタジオがどの程度技術的に高度であるかに応じて、500米ドルから約20,000米ドルの費用がかかるプロフェッショナルレコーディングスタジオに至るまで、はるかに安価になりました。
  • 市場の主要企業は、サブスクリプションや永久ライセンスを通じてDAWソフトウェアを提供している。しかし、一部の企業はソリューションを無償で提供している。このため、一部のユーザーは企業が提供するサブスクリプションを利用せず、オープンソースのソリューションを選ぶ傾向にあり、これがDAW市場の成長を妨げる抑制要因となっている。
  • COVID-19の大流行による混乱は、デジタルメディアの需要を急増させた。ストリーミングコンテンツの増加や、オーディオブック、ポッドキャスト、ニュースの消費は、リスナーの間で著しい上昇を見せた。これは、DAWを使用して音質を改善し、デジタルオーディオファイルにサウンドエフェクトを追加するオーディオ専門家にとって好機となった。さらに、高解像度のオーディオやビデオに対する需要の高まり、AI主導の音楽に対する需要の高まり、クラウドベースのDAWの採用が市場を牽引すると予想される。

デジタル・オーディオ・ワークステーションの市場動向

MACオペレーティングシステムが大きな市場シェアを占めると予想される

  • MACオペレーティングシステムもまた、さまざまな最終用途分野での応用の増加により、予測期間中に成長すると予想されている。MACセグメントもまた、健全な成長と拡大を記録すると推測される。デジタルオーディオファイルの録音・編集におけるMacサービスの採用増加が、予測期間中に同OSの需要を促進すると予想される。
  • そのビルド品質と安定性を考えると、Macは多くのユーザーにとってより良い集合的ソリューションを提供する。Macはまた、その設計構造により、様々な消費者に強化されたソリューションを提供し、市場におけるMACセグメントの成長を促進すると期待されている。Statcounterによると、アップルのMac OSは、デスクトップOS市場ではマイナーな存在ではあるものの、長年にわたって市場シェアを拡大してきた。最新バージョンのmacOS Venturaは、macOSの19番目のリリースである。2023年1月現在、マックOSのデスクトップ・オペレーティング・システム(OS)の世界シェアは15.33%を超えている。
  • Macコンピュータは直感的でユーザーフレンドリーなインターフェースを提供し、クリエイティブなワークフローの合理化に貢献します。Dock、Mission Control、マルチジェスチャーなどの機能を含むmacOSの設計思想は、生産性を高め、オーディオ制作タスク間のシームレスなナビゲーションを容易にします。
  • Macオペレーティングシステムは、オーディオハードウェアとソフトウェアとの互換性で有名ですが、その互換性はクロスプラットフォームワークフローにも及んでいます。多くのDAWやオーディオ・プラグインがMacに対応しているため、ユーザーは異なるOS上のアーティスト、エンジニア、プロデューサーとシームレスにコラボレーションすることができる。
  • 2022年9月、PreSonus Audio Electronics, Inc.は、同社のmacOSおよびWindows用音楽制作ソフトウェアの最新バージョンであるStudio One 6の発売を発表した。Studio One 6は、世界的ベストセラーのデジタル・オーディオ・ワークステーションの進化における最新章であり、業界をリードする革新的な技術、ミキシングの改善、最先端のユーザー・インターフェースのカスタマイズ・オプションを特徴としています。
  • さらに2022年9月、英国のソフトウェア会社Audiomoversは、Macユーザー専用のプロオーディオツールの最新開発製品であるOmnibusを発表した。Omnibusは、アプリケーション間のオーディオ・ルーティングを可能にし、複数のオーディオ・ソースを仮想入力にまとめることができ、回避策として複雑なソフトウェアやハードウェアのセットアップの問題を克服する。OmnibusはMac OS X 10.15.7以降に対応しており、物理デバイスは無制限、仮想デバイスは2つまで使用できます。Omnibusには、各16チャンネルの強力な仮想ドライバが2つあり、ユーザーはA地点からB地点へ素早くオーディオを接続し、録音、ミックス、比較、またはAudiomoversによって促進することができます。
  • Mac OSは、プロフェッショナル・オーディオ業界で強い存在感を示している。多くの有名なレコーディング・スタジオ、音楽制作会社、ライブ・サウンド・エンジニアが、主要なワークステーションとしてMacベースのシステムを使用している。このような広範な採用は、DAW市場におけるMac OSの地位をさらに強固なものにしている。

北米が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 北米地域はデジタルオーディオワークステーション市場に大きく貢献している。同地域では音楽のデジタル化が進んでいるため、同市場は急成長する見通しだ。
  • 先端技術ソリューションの早期採用や、エンドユーザー層へのアプローチに向けたベンダーの取り組みにより、米国やカナダなどの国々では、アンドロイドやLinuxオペレーティング・システムなどの先端技術の採用が増加している。
  • 2022年9月、AvidはAdicstec Inc.との販売契約をオーディオおよびビデオ・コンテンツ制作技術の米国市場に拡大した。Avidは、販売パートナーのロジスティクス、財務、その他のビジネス・プロセスを加速させるアディステックの能力から恩恵を受けている。この契約により、Avidは、テレビ、映画、音楽、教育分野にわたるコンテンツ制作・管理製品の需要に対応することができる。
  • 北米では音楽教育やトレーニングが盛んに行われており、オーディオ・プロフェッショナルの熟練した人材が育っています。大学やカレッジ、オーディオ・エンジニアリングの専門学校など、多くの教育機関がDAWのトレーニングを組み込んだコースやプログラムを提供しています。
  • 北米には、大規模な施設から小規模な独立系スタジオまで、数多くの有名レコーディングスタジオがあります。多くのスタジオは、オーディオレコーディング、編集、ミキシング、およびマスタリングツールとして不可欠なDAWに依存しています。さらに、この地域の多くのサウンドエンジニア、音楽プロデューサー、アーティストが、音楽の制作、プロデュース、配信にDAWソフトウェアを活用しています。

デジタルオーディオワークステーション産業概要

デジタルオーディオワークステーション市場は細分化されており、Apple Inc.、Adobe Inc.、Steinberg Media Technologies GmbH、Avid Technology Inc.、Native Instruments GmbHなどの主要企業が参入している。同市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用している。

  • 2023年6月、バンドラボ・テクノロジーズは、著名な音楽制作ソフトウェアを世界のクリエイターにとってより身近なものにすることを計画し、Cakewalkのコーポレート・リブランディングを発表した。新体制の下、Cakewalk by BandLab は Cakewalk へと移行し、Cakewalk Sonar と Cakewalk Next の2つの製品が独立した製品となる。新社名に加え、cakewalk.com でウェブサイトを更新し、新しいロゴを発表した。
  • 2022年9月、AvidはAdicstec Inc.との販売契約をオーディオおよびビデオ・コンテンツ制作技術の米国市場に拡大した。Avidは、販売パートナーのロジスティクス、財務、その他のビジネス・プロセスを加速させるアディステックの能力から恩恵を受けている。この契約により、Avidは、テレビ、映画、音楽、教育分野にわたるコンテンツ制作・管理製品の需要に対応することができる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 消費者の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 代替品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業バリューチェーン分析
4.4 COVID-19の業界への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 高解像度ビデオとオーディオの需要増加
5.1.2 音声・映像制作における技術利用の増加
5.2 市場の課題
5.2.1 低開発国や新興国におけるインターネット普及率の低下
5.2.2 ソフトウェア取得にかかるコストとマクロ経済状況

6 市場区分
6.1 オペレーティング・システム別
6.1.1 Mac
6.1.2 Windows
6.1.3 その他のOS
6.2 エンドユーザー別
6.2.1 プロフェッショナル/オーディオ・エンジニアとミキサー
6.2.2 エレクトロニック・ミュージシャン
6.2.3 音楽スタジオ
6.2.4 音楽学校
6.2.5 その他のエンドユーザー
6.3 地域別
6.3.1 北米
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 Apple Inc.
7.1.2 Adobe Inc.
7.1.3 Steinberg Media Technologies GmbH
7.1.4 Avid Technology Inc.
7.1.5 Native Instruments GmbH
7.1.6 MAGIX Software GmbH
7.1.7 PreSonus Audio Electronics Inc.
7.1.8 Harrison Consoles Inc.
7.1.9 Cakewalk Inc.

8 投資分析

9 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Digital Audio Workstation Market was valued at USD 2.76 billion in the previous year and is expected to register a CAGR of 9.46%, reaching USD 4.79 billion in five years. Over the past few decades, digital audio workstations have made tremendous progress. In today's entertainment industry, digital audio workstations are used in almost both audio and video processing systems. Digital audio workstation meshwork comprises software and hardware components for recording, editing, mixing, and producing audio files. These are exclusively crafted from silicon carbide or gallium nitride to maintain sound integrity and avoid resonance effects.

Key Highlights

  • There is a higher adoption of various digital audio workstations due to the technological enhancements in the field of R&D by manufacturers in the market and the entertainment and media sectors to enhance the customer experience. In addition, various vital players use music production software widely known as digital audio workstations for musical composition, musical applications, digital recording, and electronic music.
  • The digital audio workstation (DAWs) market is driven by the rising digitalization of instruments, rising demand for high-definition video and audio, and the development of technology in audio-making. The upsurge in the adoption rate of cloud-based digital audio workstations and the significant increase in music producers will cushion the growth rate of the digital audio workstation (DAWs) market. Furthermore, developing digital audio workstations (DWA) for the Android operating system and deteriorating consumer electronics prices will positively impact the growth rate of the digital audio workstation (DAWs) market.
  • Increased use of technology such as Artificial Intelligence and Machine learning could drive the need for DAW. Artificial intelligence in the music industry allows audio professionals to enhance their digital audio files. Using AI technology, music creators remove drums, vocals, and bass from any of their digital files to create high-quality performance music. The primary intent behind using AI in the music industry is to flatten music into instrumental and functional sounds. According to the McKinsey report, it is anticipated that around 70% of companies will opt for AI technology by 2030. Owing to the increasing adoption of AI-driven music, companies have already been investing in the future of machine-created or assisted music.
  • Moreover, the market is expected to grow due to the growing number of ongoing live performances and several DJ professionals worldwide. In addition, highly skilled personnel are focusing on upgrading and innovating existing devices to release new products in the market to support market growth.
  • Costs involved in buying the software or equipment could hamper the growth of the DAW Market because technological equipment is what most people worry about. To set up technical equipment, the user will need a powerful computer, music recording and processing software, an interface, and a good microphone system set up with a stand or microphone cable. The entry-level recording studio has become far less expensive, ranging from USD 500 to a professional recording studio that costs around USD 20,000, depending on how technologically advanced the studio is.
  • The market's key players offer their DAW software through subscription and perpetual license offerings. However, certain enterprises provide their solutions free of cost. Owing to this, a few users tend to opt for open-source solutions instead of availing of the subscriptions provided by the companies, which is a restraining factor that could hamper the growth of the DAW Market.
  • The disruption due to the COVID-19 pandemic surged the demand for digital media. The increasing streaming content and consumption of audiobooks, podcasts, and news showcased a significant rise among listeners. This created an opportunity for audio professionals who used DAWs to improve sound quality and add sound effects to digital audio files. Additionally, growing demand for high-definition audio and videos, rising demand for AI-driven music, and adopting cloud-based DAW are expected to drive the market.

Digital Audio Workstation Market Trends

MAC Operating System is Expected to Hold Significant Market Share

  • MAC operating system is also expected to grow over the projected time frame due to its increasing application in different end-use sectors. The MAC segment is also speculated to register healthy growth and expansion. Increasing the adoption of Mac services in recording and editing digital audio files is expected to propel the demand for the OS over the forecast period.
  • Given its build quality and stability, Mac provides a better collective solution for numerous users. Mac also offers enhanced solutions to various consumers owing to its design structure, which is expected to drive the growth of the MAC segment in the market. According to Statcounter, Apple's Mac operating system has gained market share over the years, albeit remaining a minor player in the desktop OS market. The most recent version, macOS Ventura, is the nineteenth release of macOS. As of January 2023, the Mac OS desktop operating system (OS) has a share of over 15.33 percent globally.
  • Mac computers offer intuitive and user-friendly interfaces, contributing to a streamlined creative workflow. The macOS design philosophy, including features like Dock, Mission Control, and multi gestures, enhances productivity and facilitates seamless navigation between audio production tasks.
  • While the Mac operating system is renowned for its compatibility with audio hardware and software, the compatibility also extends to cross-platform workflows. Many DAWs and Audio plugins are available for Mac, allowing users to collaborate seamlessly with artists, engineers, and producers on different operating systems.
  • In September 2022, PreSonus Audio Electronics, Inc. announced the launch of Studio One 6, the latest version of the company's music production software for macOS and Windows. Studio One 6 is the most recent chapter in the evolution of one of the global bestselling digital audio workstations, featuring industry-leading innovations, mixing improvements, and the most advanced user interface customization options.
  • In addition, in September 2022, UK-based software company Audiomovers launched Omnibus, the latest development in pro audio tools exclusively for Mac users. Omnibus allows audio routing between applications and can combine multiple audio sources into a virtual input to overcome the problem of complicated software and hardware setups as a workaround. Omnibus is supported on Mac OS X 10.15.7 or higher, with unlimited physical devices and up to two virtual devices. Omnibus has two powerful virtual drivers with 16 channels each that allow users to connect audio from point A to B quickly and then record, mix, compare, or facilitated by Audiomovers.
  • Mac OS has a strong presence in the professional audio industry. Many renowned recording studios, music production houses, and live sound engineers rely on Mac-based systems as their primary workstations. This widespread adoption further strengthens the position of Mac OS in the DAW market.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • The North American region significantly contributes to the digital audio workstation market. The Market is poised to grow at a blistering pace in this region due to increased digitization in music.
  • Owing to the early adoption of advanced technology solutions and initiatives by vendors to reach the end-user base, countries such as the United States and Canada are witnessing increased adoption of advanced technologies, including Android and Linux operating systems.
  • In September 2022, Avid expanded its distribution agreement with Adicstec Inc. into the United States market for audio and video content production technologies. Avid has benefitted from Adistec's ability to accelerate distribution partner logistics, finance, and other business processes. This agreement enables Avid to keep pace with demand for its content creation and management products across television, film, music, and education.
  • North America strongly emphasizes music education and training, fostering a skilled talent pool of audio professionals. Many educational institutions, such as universities, colleges, and specialized audio engineering schools, offer courses and programs that incorporate DAW training.
  • North America has numerous renowned recording studios, ranging from large-scale facilities to smaller independent studios. Many studios rely on DAW as an essential audio recording, editing, mixing, and mastering tool. Additionally, many sound engineers, music producers, and artists across the region utilize DAW software to create, produce, and distribute their music.

Digital Audio Workstation Industry Overview

The Digital Audio Workstation Market is fragmented, with major players like Apple Inc., Adobe Inc., Steinberg Media Technologies GmbH, Avid Technology Inc., and Native Instruments GmbH. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • In June 2023, BandLab Technologies announced a corporate rebranding of Cakewalk with plans to make its renowned music production software even more accessible to global creators. Under the new structure, Cakewalk by BandLab will transition into Cakewalk, with two distinct products underneath Cakewalk Sonar and Cakewalk Next. In addition to the new name, the company has launched an updated website at cakewalk.com and a new logo.
  • In September 2022, Avid expanded its distribution agreement with Adicstec Inc. into the United States market for audio and video content production technologies. Avid has benefitted from Adistec's ability to accelerate distribution partner logistics, finance, and other business processes. This agreement enables Avid to keep pace with demand for its content creation and management products across television, film, music, and education.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in Demand for High Definition Video and Audio
5.1.2 Increased Use of Technology in Audio and Video Making
5.2 Market Challenges
5.2.1 Slowdown in Internet Penetration Rates in Underdeveloped or Emerging Economies
5.2.2 Costs Involved in Acquiring the Software and Macroeconomic Situations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Operating System
6.1.1 Mac
6.1.2 Windows
6.1.3 Other Operating Systems
6.2 By End User
6.2.1 Professional/Audio Engineers and Mixers
6.2.2 Electronic Musicians
6.2.3 Music Studios
6.2.4 Music Schools
6.2.5 Other End Users
6.3 By Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Apple Inc.
7.1.2 Adobe Inc.
7.1.3 Steinberg Media Technologies GmbH
7.1.4 Avid Technology Inc.
7.1.5 Native Instruments GmbH
7.1.6 MAGIX Software GmbH
7.1.7 PreSonus Audio Electronics Inc.
7.1.8 Harrison Consoles Inc.
7.1.9 Cakewalk Inc. (bandLab Technologies)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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