ヘルスケアにおけるデジタルアシスタント - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Digital Assistants in Healthcare - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
ヘルスケアにおけるデジタルアシスタント市場規模は、2024年に102.6億米ドルと推定され、2029年には22.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは35.33%で成長すると予測される。 デジタ... もっと見る
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サマリー ヘルスケアにおけるデジタルアシスタント市場規模は、2024年に102.6億米ドルと推定され、2029年には22.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは35.33%で成長すると予測される。 デジタルアシスタントは、予測チャットボットとしても知られ、通常インターネットを介して、それを使用する人々との会話をシミュレートする高度なコンピュータプログラムです。デジタル・ヘルスケア・アシスタント市場の成長に影響を与える主な市場要因としては、スマートフォンユーザーの増加に伴うヘルスケア・アプリケーションの利用の増加、慢性疾患の有病率の増加、質の高いヘルスケア提供に対する需要の高まりなどが挙げられる。 主なハイライト- 技術的に先進的な製品を好む消費者の増加、高齢者人口の増加、デジタル機器ユーザーの増加、人工知能の技術革新などが成長を高める要因である。
- 自動化ニーズの高まりは、市場成長の推進に不可欠である。また、スマートデバイスを所有する人が増えるにつれて、世界の医療業界ではデジタルアシスタントの需要が高まる可能性が高い。さらに、スマートクリニックの導入が進んでおり、患者との接続や医療従事者のオンライントレーニング、医療アドバイスの提供が容易になっている。
- 自然言語理解(NLU)と自然言語処理(NLP)の進歩により、デジタル・アシスタントが実行できる機能は多様化しており、基本的な医療に関する質問に答えるバーチャル・ナースとしての役割から、精神的なサポート役としての役割まで幅広い。こうした最先端の機能は、市場の拡大を加速させている。
- デジタルアシスタントは「スマートホーム本部」として機能し、新たなサイバーセキュリティの脅威を加えている。デジタルアシスタントは多くのモノのインターネット(IoT)デバイスを管理しているため、ハッキングされやすく、スマートロックを開けたり、ユーザーの銀行口座に侵入したり、個人データを収集したりといった違法行為に利用される可能性がある。
- COVID-19、社会的距離を置くルールに従って厳しくロックダウンされた危機は、いくつかのセクター、特にヘルスケアと医療セクター全体でヘルスケアにおけるデジタル支援のための重要な需要をもたらしました。
ヘルスケアにおけるデジタルアシスタント市場動向大きな成長を遂げるスマートスピーカー- スマートスピーカーは、人工知能(AI)やモノのインターネット(IoT)を利用した技術的に先進的な製品への消費者の嗜好の変化により人気が高まっており、多機能、所要時間の短縮、快適性、利便性の向上、正確性など多くの利点を提供している。
- スマートスピーカーは、迅速で、汎用性が高く、多様で、信頼できるソリューションです。技術に精通することは、時間の節約、快適性と利便性の向上など、いくつかの利点があります。
- しかし、スマートスピーカーと音声アシスタントは、会員と医療保険制度とのやり取りを強化する可能性を広げる。例えば、アレクサの音声ツールにより、消費者はデバイスを使って緊急医療の予約をしたり、手術後の経過の更新、処方箋の配達通知、近隣の緊急医療センターの場所など、パーソナライズされた情報にアクセスしたりすることができる。
- また、精神疾患を抱える人々は、スマートスピーカーをセラピストとして使うことができる。患者の精神状態に応じて対話を始め、絶望や不安の解消に役立てることができる。音声合成技術と自動音声認識技術は、この技術分野の2つの部門である。予測期間中、自動音声認識技術が市場を支配すると予想される。
北米が大きな市場シェアを占めると予想される- 家庭用モニター機器への要望、慢性疾患の増加、高齢化はすべて、デジタルアシスタントがヘルスケア分野で拡大する重要な原動力となっている。家庭用機器を操作するのは退屈になりつつあるため、あらゆる年齢層で利用されるようになっている。また、軽量で持ち運びが容易なため、患者は違和感なく常に携帯することができる。さらに、患者の健康状態を継続的にモニターすることができる。さらに、市場拡大を後押しする主な要因のひとつは、平均医療費を一定に保つことが求められていることである。
- 同地域の市場は、新技術の迅速な受け入れ、慢性疾患の有病率の上昇、より多くの人々を巻き込むための技術利用、医療費の上昇、バーチャルアシスタントに対する高い認知度によって成長するだろう。
- また、北米市場は、自動意思決定システムをサポートするために、機械学習や人工知能を利用した改良型デジタルアシスタント技術の開発に企業が行う支出の増加によって牽引されると予測されている。
- しかし、悪用を防ぐための顧客データ保護に関する政府規則は、企業がそれを遵守し、すぐに調整を実施することを求められるため、市場拡大の妨げになる可能性がある。
- 人工知能(AI)とモノのインターネット(IoT)が世界的に受け入れられ、スマートフォンの利用が増加していることから、北米地域が市場をリードすると予想されている。質の高い医療サービスの必要性と医療専門家の不足により、この地域ではバーチャルヘルスケアアシスタントの人気が急上昇している。
ヘルスケア業界におけるデジタルアシスタントヘルスケア市場におけるデジタル・アシスタントは細分化されているが、これは消費者ニーズの変化により、企業がより多くの顧客を獲得するための革新を余儀なくされているためである。各社が集客のためにさまざまな製品を投入しているため、この分野の競争は時間の経過とともに激しさを増している。 2023年9月-ADAデジタルヘルス社は、携帯電話を通じて妊婦に妊娠・妊娠中・出産後の情報を提供し、妊産婦と乳幼児の健康を優先するよう設計されたインテリジェント症状評価技術が、南アフリカ全土で運営されている国営保健省のサービス「MomConnect」に組み込まれたと発表した。 2022年11月、ヘルスタップは、ヘルスタップのプライマリ・ケア医が包括的な仮想医療評価を実施し、会員の健康状態を360度見渡せるようにすることで、貴重な健康データをパートナー・プランと簡単に共有できるようにする医療プラン向けの革新的な製品、Eval360の発売を発表した。Eval360は、患者の健康プロファイルの包括的なビューをデジタル的に取得し、その構造化されたデータを会員ナビゲーションや集団医療チームと共有することで、医療プランがケアのギャップを解消し、より良いリスク調整を実施するのに役立つ。 2022年9月、バビロンとBupaは本日、パートナーシップ契約を3年間延長し、230万米ドルのBupa英国健康保険顧客にデジタル・ヘルス・サービスを提供すると発表した。バビロンはBupa内で、症状チェッカー、24時間365日のバーチャル診察、マイ・ヘルスなどのデジタル・サービスを提供している。これらの製品は、ユーザーが自分の健康症状をよりよく理解し、関連する健康情報にアクセスし、現在および将来の健康リスクに関する洞察を得るのに役立ちます。これらの製品は、英国のBupaのすべての顧客が利用できます。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
5 市場のダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 スマートフォンユーザーの増加とヘルスケアアプリケーションの利用の増加
5.1.2 慢性疾患の有病率の上昇
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 医療業界における構造化データの欠如
5.2.2 データプライバシーに関する懸念
5.3 COVID-19の業界への影響評価
6 市場区分
6.1 製品
6.1.1 スマートスピーカー
6.1.2 チャットボット
6.2 ユーザーインターフェース
6.2.1 自動音声認識
6.2.2 テキストベース
6.2.3 音声合成
6.3 アプリケーション
6.3.1 患者追跡
6.3.2 医療リファレンス
6.3.3 診断ガイド
6.3.4 医薬品投与
6.3.5 医療用計算機
6.3.6 看護リファレンス
6.3.7 その他のアプリケーション
6.4 エンドユーザー
6.4.1 医療提供者
6.4.2 医療費支払者
6.4.3 患者
6.4.4 その他のエンドユーザー
6.5 地理
6.5.1 北米
6.5.2 欧州
6.5.3 アジア太平洋
6.5.4 ラテンアメリカ
6.5.5 中東・アフリカ
7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 Amazon.com Inc.
7.1.2 マイクロソフト・コーポレーション
7.1.3 Verint Systems Inc.
7.1.4 ADAデジタルヘルス
7.1.5 Nuance Communications Inc.
7.1.6 Sensely Inc.
7.1.7 イー・ゲイン株式会社
7.1.8 Infermedica Sp.
7.1.9 CSS Corporation Pvt Ltd
7.1.10 バビロン・ヘルスケア・サービス・リミテッド
7.1.11 Healthtap Inc.
7.1.12 Medrespond LLC
7.1.13 True Image Interactive Inc.
7.1.14 Floatbot.AI
7.1.15 株式会社コレ.AI
8 投資分析
9 市場機会と将来動向
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Summary The Digital Assistants in Healthcare Market size is estimated at USD 10.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 35.33% during the forecast period (2024-2029).
A digital assistant, also known as a predictive chatbot, is an advanced computer program that simulates a conversation with the people who use it, typically over the internet. Some of the key market players influencing the growth of the digital healthcare assistants market include an increase in the usage of healthcare applications along with an increase in smartphone users, an increase in the prevalence of chronic diseases, and growing demand for high-quality healthcare delivery.
Key Highlights
- Increase in consumer preference for technologically advanced products, increase in geriatric population, rise in number of digital devices users, and technological innovations in artificial intelligence these are factors increasing the growth.
- The growing need for automation is critical for propelling market growth. Also, as more people own smart devices, there will likely be more demand for digital assistants in the global healthcare industry. In addition, smart clinics are increasingly being implemented, facilitating patient connection and online training for medical personnel and the provision of medical advice.
- The variety of functions a digital assistant may perform has risen due to advancements in natural language understanding (NLU) and natural language processing (NLP), ranging from serving as a virtual nurse answering basic medical questions to acting as an emotional support person. These cutting-edge features are fueling faster market expansion.
- Digital assistants serve as "The Smart Home HQ," adding new cybersecurity threats. They manage many Internet of Things (IoT) devices that may be vulnerable to hacking and utilized for illegal activities, such as opening smart locks, getting into users' bank accounts, and collecting personal data.
- COVID-19, crises led to following the social distancing rules lock-down strictly, have resulted in a significant demand for digital assistance in healthcare across several sectors, particularly the healthcare and medical sector
Digital Assistants in Healthcare Market Trends
Smart Speakers to Witness Significant Growth
- Smart speakers are becoming more popular due to consumers' shifting preferences for technologically advanced products that use artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT), which provide many advantages, like multifunctionality, reduced time requirements, increased comfort, convenience, and accuracy.
- Smart speakers are quick, versatile, diverse, and dependable solutions. Being technologically savvy has several benefits, including time savings and improved comfort and convenience.
- Moroever, Smart speakers and voice assistants open up a world of possibilities to enhance member interactions with their health plans. For example, Alexa voice tools allow consumers to use the device to book urgent care appointments and to access personalized information like progress updates after surgery, prescription delivery notifications and locations of nearby urgent care centers.
- Also, people with mental illnesses can use smart speakers as therapists. They can start dialogues based on the patient's mental state, aiding with despair and anxiety. Text-to-speech technology and automatic speech recognition are the two divisions of the technology sector. Automated voice recognition technology is expected to rule the market during the projected period.
North America is Expected to Hold Significant Market Share
- The desire for home monitoring devices, the rise in chronic illness prevalence, and the aging population are all critical drivers of the digital assistant's expansion in the healthcare sector. Operating home-based devices is becoming dull, and so these are being used by all age groups. They are also lightweight and portable, so patients may carry them around at all times without feeling uncomfortable. Additionally, it guarantees continuous monitoring of the patient's health. Additionally, one of the key factors fueling the market's expansion is the requirement to keep the average healthcare spending constant.
- The region's market will grow due to the quick acceptance of new technologies, the rising prevalence of chronic diseases, the use of technology to engage more people, rising healthcare costs, and the high awareness of virtual assistants.
- Also, the market in North America is anticipated to be driven by the rising expenditures made by businesses in developing improved digital assistant technologies using machine learning and artificial intelligence to support automated decision-making systems.
- However, government rules pertaining to the protection of customer data to prevent its misuse may impede market expansion as businesses are required to abide by them and implement adjustments right away.
- Due to the rising acceptance of artificial Intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT) with the increased use of smartphones worldwide, the North American area is anticipated to lead the market. The necessity for high-quality healthcare services and the shortage of healthcare experts have led to a massive increase in the popularity of virtual healthcare assistants in the area.
Digital Assistants in Healthcare Industry Overview
The digital assistants in the healthcare market are fragmented because businesses are being forced by shifting consumer needs to innovate to draw in more customers. With companies introducing a wide range of products to draw customers, the competition in this sector has grown more intense over time.
In Spetember 2023 - ADA Digital Health has announced Intelligent symptom assessment technology, which is designed to supply pregnant women with information on pregnancies, during pregnancies and after deliveries as well as prioritize maternal and infant health through the use of cellular phones, has been incorporated in MomConnect, a national Department of Health's service that operates throughout South Africa.
In November 2022, Health Tap announced to launch of Eval360, an innovative product for health plans that enables HealthTap's primary care doctors to conduct comprehensive virtual medical evaluations and easily share valuable health data back with those partner plans by providing a 360-degree view of a member's health status, Eval360 is instrumental in helping health plans close gaps in care and perform better risk adjustment by digitally capturing a comprehensive view of the patient's health profile and packaging and sharing that structured data with member navigation or population health teams who can act on that information to lower costs and improve health outcome.
In September 2022, Babylon and Bupa announced today that they had extended their partnership agreement for three years to deliver digital health services to USD 2.3 million Bupa UK health insurance customers, where Babylon provides digital services within Bupa, including Symptom Checker, 24/7 virtual consultations and My Health. These products help users better to understand their health symptoms, access relevant health information, and gain insights into their current and future health risks. These products are available to all UK Bupa customers.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitutes 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Growing Smartphone Users and Increasing Use of Healthcare Applications 5.1.2 Rising Prevalence of Chronic Disorders 5.2 Market Restraints 5.2.1 Lack of Structured Data in the Healthcare Industry 5.2.2 Concerns Regarding Data Privacy 5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 Product 6.1.1 Smart Speakers 6.1.2 Chatbots 6.2 User Interface 6.2.1 Automatic Speech Recognition 6.2.2 Text-Based 6.2.3 Text-to-Speech 6.3 Application 6.3.1 Patient Tracking 6.3.2 Medical Reference 6.3.3 Diagnostic Guides 6.3.4 Drug Dosage 6.3.5 Medical Calculators 6.3.6 Nursing Reference 6.3.7 Other Applications 6.4 End User 6.4.1 Healthcare Providers 6.4.2 Healthcare Payers 6.4.3 Patients 6.4.4 Other End Users 6.5 Geography 6.5.1 North America 6.5.2 Europe 6.5.3 Asia-Pacific 6.5.4 Latin America 6.5.5 Middle East & Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles 7.1.1 Amazon.com Inc. 7.1.2 Microsoft Corporation 7.1.3 Verint Systems Inc. 7.1.4 ADA Digital Health 7.1.5 Nuance Communications Inc. 7.1.6 Sensely Inc. 7.1.7 eGain Corporation 7.1.8 Infermedica Sp. z o.o 7.1.9 CSS Corporation Pvt Ltd 7.1.10 Babylon Healthcare Services Limited 7.1.11 Healthtap Inc. 7.1.12 Medrespond LLC 7.1.13 True Image Interactive Inc. 7.1.14 Floatbot.AI 7.1.15 Kore.AI Inc.
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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