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アジア太平洋地域のタマネギ種子市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2030年の成長予測


Asia-pacific Onion Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2030

アジア太平洋地域のタマネギ種子市場規模は、2024年に1億5200万米ドルと推定され、2030年には2億1089万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2030年)のCAGRは5.61%で成長する見込みである。主なハイライト-... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のタマネギ種子市場規模は、2024年に1億5200万米ドルと推定され、2030年には2億1089万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2030年)のCAGRは5.61%で成長する見込みである。主なハイライト-ハイブリッドが最大の育種技術:ハイブリッドの使用率が高いのは、均一な球根サイズ、耐病性、高収量、均一な色とともに長い貯蔵期間と保存期間に関連している:インドは最大の国である:インドは世界の主要なタマネギ生産国のひとつであり、これは良好な気候条件、改良されたハイブリッドの開発、高い輸出ポテンシャルに支えられている:ハイブリッドが最も急成長している育種技術:ハイブリッドの需要が高いのは、辛味が少ない、保存性が高い、球根のサイズが均一、適応性が高いなど、開放受粉品種よりも優れているためである:タマネギ種子の需要は、栽培面積の増加、国際市場での価格上昇、消費需要の増加により増加している。

アジア太平洋地域のタマネギ種子市場動向

ハイブリッド種子は最大の育種技術である-アジア太平洋地域では、ハイブリッド種子は、露地受粉品種やハイブリッド派生品種と比較して、数量・金額ともにタマネギ種子市場全体を支配している。2021年には、ハイブリッドタマネギ種子がタマネギ種子市場全体の65.8%のシェアを占めている。? - 2021年には、オーストラリアとインドがハイブリッドタマネギ種子市場全体で最大のハイブリッド種子シェア、すなわち約47.6%を占め、これは主に国内需要の増加によるものである。 - 2021年のタマネギ種子市場全体では、開放受粉品種とハイブリッド派生品種が約34.2%のシェアを占めている。同地域ではハイブリッド種子の導入が進んでいるため、OPVの需要増加率は鈍化している。 - インドのような主要生産国では、ハイブリッドの消費は開放受粉品種に比べて少ない。2021年には、インドのタマネギ種子市場でOPVが57.1%のシェアを占めたが、これは主にOPVの大規模栽培と農家による地元産種子の採用によるものである。 - 耐病性やその他の品質形質を持つ交配種は、収量損失を防ぎ、市場で高値で取引されるため、この地域では需要が高い。複数の耐病性品種を持つハイブリッド種子が主に好まれている。 - 2021年、ハイブリッド種子の利用可能性は、中国で使用されるタマネギ種子全体の45.5%であり、これは種子産業におけるタマネギ種子メーカーにとってチャンスと見られている。 - したがって、国内需要の増加とハイブリッド種子の栽培の増加により、市場は予測期間中に成長すると予測される。インドが最大国-アジア太平洋地域は、2021年に金額ベースで世界のタマネギ種子市場の22.6%を占めた。タマネギはこの地域全体で栽培されており、特にラビ期に栽培されている。 - インドは世界最大のタマネギ生産国で、2020年の生産量は2,670万トンである。2021年には、世界のタマネギ種子市場で7.2%の市場シェアを占めている。タマネギの栽培面積は2016年に132万ヘクタールだったが、2020年には143万4000ヘクタールに増加する。バングラデシュでは、ハイブリッド種子の利用可能性と土地利用の増加により、同国におけるタマネギの総生産量は2016年の170万トンから2020年には190万トンへと12.5%増加する。したがって、タマネギの栽培面積の拡大と生産量の増加が、予測期間中のタマネギ種子の販売を押し上げると予想される。 - パキスタンでは、シンド州がタマネギの主要生産州で、総生産量の約39%を占め、2021年にはバロチスタン州(35%)、パンジャブ州(18%)、カイバル・パクトゥンクワ州(8%)がこれに続いた。ほとんどの農家にとって、タマネギはパキスタンで取引される貴重な商品である。農家は、タマネギは収益性の高い作物であり、高収量品種を採用して生産性を向上させれば、所得水準が上がると考えている。そのため、タマネギ種子の需要は予測期間中に増加する見込みである。 - したがって、国内需要の増加、高品質種子の育種と輸入への取り組み、タマネギの栽培面積の増加が予測期間中のタマネギ種子市場を押し上げると予測される。

アジア太平洋地域のタマネギ種子産業概要

アジア太平洋地域のタマネギ種子市場は適度に統合されており、上位5社で50.72%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BASF SE、Bayer AG、Groupe Limagrain、サカタのタネ、タキイ種苗である。(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 栽培面積
4.2 最も人気のある形質
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場の細分化
5.1 育種技術
5.1.1 ハイブリッド
5.1.2 開花品種とハイブリッド派生品種
5.2 栽培メカニズム
5.2.1 露地栽培
5.3 生産国
5.3.1 オーストラリア
5.3.2 バングラデシュ
5.3.3 中国
5.3.4 インド
5.3.5 インドネシア
5.3.6 日本
5.3.7 ミャンマー
5.3.8 パキスタン
5.3.9 フィリピン
5.3.10 タイ
5.3.11 ベトナム
5.3.12 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 BASF SE
6.4.2 バイエル
6.4.3 Bejo Zaden B.V.
6.4.4 イーストウエストシード
6.4.5 エンザ・ザデン
6.4.6 グループ・リマグラン
6.4.7 ノンウーバイオ
6.4.8 サカタのタネ
6.4.9 タキイ種苗株式会社

種苗会社CEOへの7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 世界の市場規模とDRO
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia-pacific Onion Seed Market size is estimated at USD 152 million in 2024, and is expected to reach USD 210.89 million by 2030, growing at a CAGR of 5.61% during the forecast period (2024-2030). Key Highlights -Hybrids is the Largest Breeding Technology: Higher usage of hybrids is associated with the uniform bulb size, disease resistance, high yielding, and long shelf life and storage life along with the uniform color. -India is the Largest Country: It is one of the major onion producers around the globe, which is supported by favorable climatic conditions, the development of improved hybrids, and high export potential. -Hybrids is the Fastest-growing Breeding Technology: The high demand for hybrids is due to advantages over open pollinated varieties such as low pungency, increased shelf life, uniform bulb size, and wider adaptability. -Australia is the Fastest-growing Country: The demand for onion seeds is increasing because of the increased area under cultivation, higher prices in the international market, and increase in the consumption demand.

Asia-pacific Onion Seed Market Trends

Hybrids is the largest Breeding Technology - In Asia-Pacific, hybrid seeds dominate the total onion seed market in terms of both volume and value compared to open-pollinated varieties and hybrid derivatives. In 2021, hybrid onion seeds held 65.8% of the share value in the total onion seed market. ? - In 2021, Australia and India together held the largest hybrid seed share in the total hybrid onion market, i.e., around 47.6%, mainly due to the increased domestic demand.? - The open-pollinated varieties and hybrid derivatives held approximately 34.2% share of the total onion seed market in 2021. The demand for OPVs is increasing at a slower rate due to the rising adoption of hybrid seeds in the region. - In major producing countries like India, the consumption of hybrid is less compared to open-pollinated varieties. In 2021, OPVs accounted for a 57.1% share of the Indian onion seed market, mainly due to the large cultivation of OPVs and the adoption of locally grown seeds by farmers.? - Hybrids with disease resistance and other quality traits are in high demand in the region as they prevent incurring yield losses and fetch good prices in the market. Hybrids with multi-disease-resistant varieties are largely preferred.? - In 2021, the hybrid seed availability was 45.5% of the total onion seeds used in China, which is seen as an opportunity for onion seed manufacturers in the seed industry.? - Therefore, with increased domestic demand and increasing cultivation of hybrid seeds, the market is anticipated to grow during the forecast period.? India is the largest Country - The Asia-Pacific region accounted for 22.6% of the global onion seed market in terms of value in 2021. Onion is cultivated throughout the region, especially in the rabi season.? - India is the largest producer of onion in the world, with a production of 26.7 million metric ton in 2020. In 2021, it held a market share of 7.2% in the global onion seed market. ?The area under onion cultivation was 1,320,000 ha in 2016, which increased to 1,434,000 ha in 2020. It is an extremely important vegetable crop not only for internal consumption but also as the highest foreign exchange earner among fruits and vegetables in India.? - In Bangladesh, the total onion production in the country increased from 1.7 million metric ton in 2016 to 1.9 million metric ton in 2020, an increase of 12.5% in the country due to the availability of hybrid seeds and increased land use. Hence, the growing area under cultivation of onion and increased production are expected to boost the sales of onion seeds during the forecast period. - In Pakistan, Sindh was the leading onion-producing state, accounting for around 39% of the total production, followed by Balochistan (35%), Punjab (18%), and Khyber Pakhtunkhwa (8%) in 2021. For most farmers, onions are valuable commodities for trading in Pakistan. Farmers consider onion as a profitable crop that increases their income levels if productivity is increased by adopting high-yielding varieties. Therefore, the demand for onion seeds is expected to increase during the forecast period.? - Therefore, increasing domestic demand, efforts in breeding and importing quality seeds, and increased cultivation area under onions are anticipated to boost the onion seed market during the forecast period.?

Asia-pacific Onion Seed Industry Overview

The Asia-pacific Onion Seed Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 50.72%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Sakata Seeds Corporation and Takii and Co.,Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Area Under Cultivation
4.2 Most Popular Traits
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Breeding Technology
5.1.1 Hybrids
5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
5.2 Cultivation Mechanism
5.2.1 Open Field
5.3 Country
5.3.1 Australia
5.3.2 Bangladesh
5.3.3 China
5.3.4 India
5.3.5 Indonesia
5.3.6 Japan
5.3.7 Myanmar
5.3.8 Pakistan
5.3.9 Philippines
5.3.10 Thailand
5.3.11 Vietnam
5.3.12 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 BASF SE
6.4.2 Bayer AG
6.4.3 Bejo Zaden B.V.
6.4.4 East-West Seed
6.4.5 Enza Zaden
6.4.6 Groupe Limagrain
6.4.7 Nong Woo Bio
6.4.8 Sakata Seeds Corporation
6.4.9 Takii and Co.,Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Global Market Size and DROs
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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