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アジア太平洋地域のトマト種子市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2030年の成長予測


Asia-pacific Tomato Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2030

アジア太平洋地域のトマト種子市場規模は2024年に3億9,158万米ドルと推定され、予測期間(2024-2030年)の年平均成長率は5.82%で、2030年には5億4,987万米ドルに達すると予測される。Key Highlights-ハイブリッド... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のトマト種子市場規模は2024年に3億9,158万米ドルと推定され、予測期間(2024-2030年)の年平均成長率は5.82%で、2030年には5億4,987万米ドルに達すると予測される。Key Highlights-ハイブリッドが最大の育種技術である:大手企業は新しいハイブリッドを開発しており、耐病性、貯蔵期間の延長、高収量、幅広い適応性によりハイブリッドの採用率が高い:世界最大のトマト生産国であり、栽培面積も世界一である。開放受粉品種とハイブリッド派生品種は、最も急速に成長している育種技術である:トマトは自家受粉作物であり、種子生産に隔離距離を必要としないため容易である。バングラデシュは急成長国である:バングラデシュは急成長している国:栽培面積の増加、オフシーズン品種の開発、全国的な栽培により、トマト種子の新興市場となっている。

アジア太平洋地域のトマト種子市場動向

ハイブリッド種子が最大の育種技術-アジア太平洋地域では、ハイブリッド種子が露地受粉品種やハイブリッド派生品種に比べ、数量・金額ともにトマト種子市場を支配している。2021年には、ハイブリッドトマト種子がトマト種子市場全体の65.2%のシェアを占めた。? - 2021年には、中国がトマトハイブリッド種子市場において49.7%以上のシェア額を保有する地域最大の国であり、次いでインドが9.8%のシェア額を保有している。これは主に、ハイブリッド種子の栽培における収量の増加によるものである。 - 耐病性やその他の品質形質を持つハイブリッド種子は、収量ロスを防ぎ、市場でも高値で取引されるため、この地域では非常に需要が高い。複数の病害に耐性を持つハイブリッド種子が主に好まれている。 - 2021年には、トマト種子の開放受粉品種とハイブリッド派生品種がこの地域の市場シェアの34.8%を占めた。これらはその地域特有の種で、ハイブリッドに比べ収量性が低い。 - インドで生産されるトマトの約80%は生食用で、20%は加工用である。そのため、甘み、味、栄養価の高いハイブリッド品種の生産量が多い。 - 同様に、同地域における健康意識の高まりに伴い、有機野菜、特にトマトの需要が増加している。したがって、OPVの消費量は予測期間中に増加すると予想される。 - 同地域における保護栽培の増加、トマトの加工産業利用の増加、有機栽培面積の増加は、同地域におけるハイブリッドとOPVの両方の主要な促進要因である。2021年、アジア太平洋地域のトマト栽培面積は世界のトマト栽培面積の47.3%を占め、大きなシェアを占めた。中国はトマト種子市場に関して世界最大の国であり、世界のトマト種子市場の24%を占めている。インドでは、トマトの保護栽培は2021年のトマト種子市場全体のわずか6%を占めるに過ぎず、トマトの露地栽培よりも急成長が見込まれている。例えば、保護栽培トマト種子市場のCAGRは7%であるのに対し、露地栽培は予測期間中5%になると予想されている。パキスタンで、トマトは2021年の野菜種子市場額の22.4%を占めている。シンド州は主要なトマト生産州で、総面積の45%を占める。トマトは主にパキスタンの小規模農家によって栽培されている。トマトは生産者に比較的良い利益をもたらし、農村の人々に雇用機会を生み出す。インドネシアでは、革新的な種子品種が国内外のプレーヤーによって開発されており、最近の市場収益を大きく支えている。例えば、East-West Seed Indonesia社はOPTIMA F1とULTIMA F1を発売し、同国での存在感を強めている。 - このように、商業用種子の採用が増加し、トマトの栽培面積が拡大していることが市場の成長を促進している。

アジア太平洋トマト種子産業概要

アジア太平洋地域のトマト種子市場は断片化されており、上位5社で26.86%を占めている。この市場の主要プレーヤーはBayer AG、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.、サカタのタネ、Syngenta Groupである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 栽培面積
4.2 最も人気のある形質
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場の細分化
5.1 育種技術
5.1.1 ハイブリッド
5.1.2 開花品種とハイブリッド派生品種
5.2 栽培メカニズム
5.2.1 露地栽培
5.2.2 保護栽培
5.3 生産国
5.3.1 オーストラリア
5.3.2 バングラデシュ
5.3.3 中国
5.3.4 インド
5.3.5 インドネシア
5.3.6 日本
5.3.7 ミャンマー
5.3.8 パキスタン
5.3.9 フィリピン
5.3.10 タイ
5.3.11 ベトナム
5.3.12 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 アドバンタ・シーズ - UPL
6.4.2 BASF SE
6.4.3 バイエル
6.4.4 Bejo Zaden B.V.
6.4.5 イースト・ウエスト・シード
6.4.6 グループ・リマグラン
6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
6.4.8 サカタのタネ
6.4.9 シンジェンタグループ
6.4.10 遠龍平ハイテク農業有限公司

種苗会社CEOへの7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 世界の市場規模とDRO
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia-pacific Tomato Seed Market size is estimated at USD 391.58 million in 2024, and is expected to reach USD 549.87 million by 2030, growing at a CAGR of 5.82% during the forecast period (2024-2030). Key Highlights -Hybrids is the Largest Breeding Technology: The major companies are developing new hybrids and the adoption of hybrids is high due to disease-resistant, increased shelf life, high yield, and wider adaptability. -China is the Largest Country: The largest producer of tomatoes in the globe with the highest area under cultivation. The high export potential and demand from processing industries encouraged production. -Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives is the Fastest-growing Breeding Technology: Tomato is a self-pollinating crop that does not require isolation distance for seed production which makes it easier. The low prices are also one of the major reasons. -Bangladesh is the Fastest-growing Country: It is an emerging market for tomato seeds due to an increase in the area under cultivation, the development of off-season varieties and cultivation throughout the country.

Asia-pacific Tomato Seed Market Trends

Hybrids is the largest Breeding Technology - In Asia-Pacific, hybrid seeds dominate the tomato seed market in terms of both volume and value compared to open-pollinated varieties and hybrid derivatives. In 2021, hybrid tomato seeds held 65.2% of the share value in the total tomato seed market. ? - In 2021, China was the largest country in the region, holding more than 49.7% share value in the tomato hybrid seed market, followed by India with a 9.8% share value in the market. This is mainly due to the increased yields in cultivating hybrid seeds.? - Hybrids with disease resistance and other quality traits were in great demand in the region as it prevents incurring yield losses and fetches good prices in the market. Hybrids with multi-disease-resistant varieties are largely preferred.? - In 2021, open-pollinated varieties and hybrid derivatives of tomato seeds held 34.8% of the market share in the region. These are the local seeds specific to the region, having low yield characteristics compared to hybrids.? - About 80% of the tomatoes grown in India are consumed fresh, and 20% are used in the processing industry. As a result, the production of hybrid varieties with sweetness, tastes, and high nutrient content is high in the country.? - Similarly, with increased health awareness in the region, the demand for organic vegetables, especially tomatoes, has increased. Therefore, the consumption of OPV is expected to increase during the forecast period.? - The increased protected cultivation practices in the region, the increase in the processing industry usage of tomatoes, and the increased organic farming acreage are major drivers for both hybrids and OPVs in the region.? China is the largest Country - In 2021, the Asia-Pacific region had a major share because the area under tomato cultivation accounted for 47.3% of the global area under tomato cultivation. Thus, a larger area under tomato cultivation is expected to increase the sales of the seeds during the forecast period. - China is the largest country in the world with respect to the tomato seed market, accounting for 24% of the global tomato seed market. This is owing to the increase in hybrids availability, and most of the tomatoes are grown in greenhouses, which accounted for more than 50% of China's total national tomato production in 2021. - In India, the protected cultivation of tomatoes accounted for only 6% of the total tomato seed market in 2021, which was expected to grow faster than the open-field cultivation of tomatoes. For instance, the CAGR of the protected cultivation tomato seed market is 7%, whereas the open-field cultivation is expected to be 5% during the forecast period. - In Pakistan, tomatoes occupied 22.4% of the vegetable seed market value in 2021. Sindh is the major tomato-producing state, accounting for 45% of the total area. Tomato is mainly grown by small land-holding farmers in Pakistan. It offers relatively better profits to growers and generates employment opportunities for rural people. Therefore, these factors will help in increasing the area under cultivation, expecting to drive the seed market.? - In Indonesia, innovative seed varieties are being developed by domestic and global players in the country, which have significantly supported the market revenues in the recent past. For instance, East-West Seed Indonesia launched OPTIMA F1 and ULTIMA F1, which strengthens their presence in the country. - Thus, the increasing adoption of commercial seeds and expansion of planting area under tomatoes is driving the growth of the market.

Asia-pacific Tomato Seed Industry Overview

The Asia-pacific Tomato Seed Market is fragmented, with the top five companies occupying 26.86%. The major players in this market are Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V., Sakata Seeds Corporation and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Area Under Cultivation
4.2 Most Popular Traits
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Breeding Technology
5.1.1 Hybrids
5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
5.2 Cultivation Mechanism
5.2.1 Open Field
5.2.2 Protected Cultivation
5.3 Country
5.3.1 Australia
5.3.2 Bangladesh
5.3.3 China
5.3.4 India
5.3.5 Indonesia
5.3.6 Japan
5.3.7 Myanmar
5.3.8 Pakistan
5.3.9 Philippines
5.3.10 Thailand
5.3.11 Vietnam
5.3.12 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Advanta Seeds - UPL
6.4.2 BASF SE
6.4.3 Bayer AG
6.4.4 Bejo Zaden B.V.
6.4.5 East-West Seed
6.4.6 Groupe Limagrain
6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
6.4.8 Sakata Seeds Corporation
6.4.9 Syngenta Group
6.4.10 Yuan Longping High-Tech Agriculture Co., Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Global Market Size and DROs
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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