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アジア太平洋地域の衛星打ち上げロケット市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Satellite Launch Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域の衛星打上げロケット市場規模は、2024年に19.4億米ドルと推定され、2029年には51.3億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは21.47%で成長する見込みである。アジア太平洋... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の衛星打上げロケット市場規模は、2024年に19.4億米ドルと推定され、2029年には51.3億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは21.47%で成長する見込みである。アジア太平洋地域の軌道打上げシステムの需要はLEO衛星が牽引-アジア太平洋地域では、LEOベースの軌道打上げシステムの需要が増加している。中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、台湾などの国々は、様々な用途の衛星をLEOに配備するために、軌道打ち上げシステムを積極的に開発・利用している。例えば、中国の長征ロケットシリーズ、インドのPSLVとGSLV、日本のH-IIAロケットとH3ロケット、韓国の韓国宇宙ロケットII(KSLV-II)は、地球観測、リモートセンシング、気象モニタリング、通信目的の衛星をLEOに打ち上げるために使用されてきた。 - MEOは、GNSSや衛星通信などの用途に適している。この地域では、中国の長征3Bと長征3B/G2が、MEOに衛星を配備するためにこの地域の国々が開発または利用している打ち上げシステムの一部である。これらの衛星は、中国が開発した北斗航法衛星システム(BDS)のような衛星ベースのナビゲーション・システム、遠隔地や農村部向けの通信サービス、海事・航空産業、災害管理などのサービスを提供する。 - GEOにある衛星は地球に対して静止しているように見えるため、通信、放送、気象観測などの用途には理想的である。中国の長征3B/G2、インドのGSLV Mk III、日本のH3、韓国のKSLV-IIは、通信、放送、気象観測の目的でGEOに衛星を打ち上げるために利用されるいくつかの打ち上げシステムである。全体として、市場は今後数年間で、2023年と比較して2029年には219%成長すると予想される。中国の衛星産業は著しい成長が見込まれる-アジア太平洋地域は近年、衛星の主要市場として台頭してきた。この市場は、地球観測、通信、科学研究の需要増に牽引され、急成長が予測される。 - 中国は圧倒的な宇宙大国になろうとしている。2020年10月、中国は2024年以降の野心的な月探査計画を発表した。中国は、2020年末までに月の裏側からサンプルを採取するミッションを打ち上げる予定だ。 - インド宇宙研究機関(ISRO)は、小型衛星打ち上げロケット(SSLV)の開発に取り組んでいる。SSLVは固体燃料のみを動力源とする3段式の打ち上げプラットフォームで、打ち上げ質量は120トン、LEOまで500kg、太陽同期軌道まで300kgの打ち上げが可能である。2021年3月に実施されたSS1の最初の静止発射試験は失敗に終わった。最初の実証飛行は2021年10月に行われる予定であった。 - NewSpace India Limitedは、インド宇宙庁が新たに設立した商業部門であり、インド産業がインドの宇宙開発のためのハイテク製造・生産拠点を拡大できるようにすることを任務としている。民間セクターと協力してSSLVの製造に携わる予定である。 - 韓国の宇宙開発は、他国がコア技術の移転に消極的なため、遅々として進んでいない。2021年2月、科学情報通信省は、人工衛星、ロケット、その他の主要な宇宙機器の製造のために5億5,310万米ドルの宇宙予算を発表した。このような構想は、予測期間中、アジア太平洋地域のロケット需要を牽引するだろう。

アジア太平洋地域の衛星打ち上げロケット市場動向

アジア太平洋地域のロケット市場における需要の高まりと競争-アジア太平洋地域は近年、宇宙産業において著しい成長を遂げており、多くの企業がロケットの開発と配備における主要プレーヤーとして台頭している。CASCは、世界で最も信頼性の高いロケットとなった長征ロケットシリーズを含む、さまざまなロケットを開発した。2017年から2022年にかけて、CASCの長征ロケットは世界中の様々な衛星事業者のために約372基の衛星を宇宙に打ち上げた。ロシアのロスコスモス国営企業はソユーズロケットとプロトンロケットの開発を担当しており、これらのロケットはさまざまな衛星や有人宇宙ミッションの打ち上げに使用されている。宇宙航空研究開発機構(JAXA)は、H-IIAロケットやH-IIBロケットなど、数多くのロケットを開発してきた。2017年から2022年にかけて、JAXAのH-IIAロケットは世界中の様々な衛星事業者のために約25基の衛星を宇宙に打ち上げた。インドのISROは、同国のロケット開発において重要な役割を果たしている。ISROは、PSLVやGSLVを含むさまざまなロケットを開発し、さまざまな衛星の打ち上げに使用してきた。2017年から2022年にかけて、ISROのロケットは世界中の様々な衛星事業者のために約171基の衛星を宇宙に打ち上げた。これらの既存企業に加え、ニュージーランドを拠点とし、エレクトロンロケットを開発したロケットラボなど、新興企業も数多く存在する。2017年から2022年にかけて、Electronロケットは世界の様々な衛星通信事業者のために約87個の衛星を宇宙に打ち上げた。中国、インド、日本、韓国による支出の増加が市場の成長を牽引している-衛星打ち上げロケットに対する需要は、最大13,000個の衛星からなる国家衛星インターネットコンステレーションの製造・打ち上げなどのプロジェクトによって牽引されている。China SatNetは、Guowangコンステレーション建設の青写真を作成するため、民間企業と関わっている。そのため、この地域の複数の宇宙機関が宇宙ロケット技術の開発を進めている。2023年2月、インド政府は、ISROがさまざまな宇宙関連活動のために20億米ドルを受け取る見込みであると発表した。主要計画に関する支出では、9441百万インドルピーの予算の一部が宇宙技術(打ち上げ活動、ロケット、エンジン、衛星などの研究開発を含む)に割り当てられている。2021年3月、日本は宇宙関連活動に41.4億米ドルを支出したと発表した。同国は、H3ロケット開発に189億円を割り当てたと述べた。2020年1月、JAXAは、燃費を大幅に改善し、環境負荷を低減するコアエンジン技術の研究開発、静粛超音速機およびエミッションフリー航空機(電気推進システム)の研究開発に36億円を充てたと発表した。2023年3月、韓国は、国内宇宙産業の拡大、次世代ロケットの開発、宇宙防衛能力の強化のため、宇宙計画に6億7,400万米ドルを支出すると発表した。約1億1360万米ドルは次世代キャリアロケットKSLV-2の開発に費やされる。2030年にデビュー予定の新型ロケットKSLV-3は、ケロシンと液体酸素を燃料とする2段式ロケットとして設計されている。

アジア太平洋衛星打上げロケット産業概要

アジア太平洋衛星打上げロケット市場はかなり統合されており、上位5社が100%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、中国航天科技公司(CASC)、インド宇宙研究機関(ISRO)、三菱重工業、ロケットラボUSA社、ボーイング社である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 人工衛星の小型化
4.2 ロケットの所有者
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 オーストラリア
4.4.2 日本
4.4.3 シンガポール
4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 軌道クラス
5.1.1 GEO
5.1.2 LEO
5.1.3 MEO
5.2 打ち上げロケット
5.2.1 大型
5.2.2 軽
5.2.3 中型
5.3 国名
5.3.1 中国
5.3.2 インド
5.3.3 ニュージーランド

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 アリアングループ
6.4.2 ブルーオリジン
6.4.3 中国航空宇宙科学技術公司(CASC)
6.4.4 インド宇宙研究機関(ISRO)
6.4.5 三菱重工業
6.4.6 Rocket Lab USA, Inc.
6.4.7 スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ社
6.4.8 ボーイング社

人工衛星のCEOにとって重要な7つの戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Satellite Launch Vehicle Market size is estimated at USD 1.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.47% during the forecast period (2024-2029). The demand for orbital launch systems in Asia-Pacific is driven by LEO satellites - In Asia-Pacific, the demand for LEO-based orbital launch systems has been on the rise. Countries such as China, India, Japan, South Korea, Australia, and Taiwan have been actively developing and utilizing orbital launch systems to deploy satellites into LEO for various applications. For instance, China's Long March series of rockets, India's PSLV and GSLV, Japan's H-IIA and H3 rockets, and South Korea's Korea Space Launch Vehicle-II (KSLV-II) have been used to launch satellites for Earth observation, remote sensing, weather monitoring, and communication purposes in LEO. - MEO is well-suited for applications such as GNSS and satellite-based communications. In the region, China's Long March 3B and Long March 3B/G2 are some of the launch systems being developed or utilized by countries in the region to deploy satellites into MEO. These satellites provide services such as satellite-based navigation systems like the BeiDou Navigation Satellite System (BDS) developed by China, communication services for remote and rural areas, maritime and aviation industries, and disaster management. - GEO is ideal for applications such as telecommunications, broadcasting, and meteorological observations, as satellites in GEO appear to be stationary relative to Earth. China's Long March 3B/G2, India's GSLV Mk III, Japan's H3, and South Korea's KSLV-II are some launch systems utilized for launching satellites into GEO for telecommunications, broadcasting, and meteorological observation purposes. Overall, the market is expected to grow in the coming years by 219% in 2029 compared to 2023. China's satellite industry is expected to witness significant growth - Asia-Pacific has emerged as a leading market for satellites in recent years. This market is projected to grow rapidly, driven by increasing demand for Earth observation, communication, and scientific research. - China is stepping up to become a dominant space power. Hence, in October 2020, the country unveiled its ambitious moon mission slated for 2024 and beyond. On this note, China planned to launch a mission to collect samples from the far side of the moon by the end of 2020. - The Indian Space Research Organisation (ISRO) is working on its Small Satellite Launch Vehicle (SSLV). The SSLV is a three-stage launch platform powered entirely by solid fuel, with a lift-off mass of 120 metric tons and capable of lifting 500 kg to LEO and 300 kg to the sun-synchronous orbit. The first static fire test of SS1 conducted in March 2021 was unsuccessful. The first demonstration flight was expected to take place in October 2021. - NewSpace India Limited, a newly formed commercial arm of the Indian space agency, is tasked with enabling the Indian industry to scale up high-technology manufacturing and production base for Indian space efforts. It will be involved in the manufacture of SSLV in collaboration with the private sector. - South Korea's space program has seen slow progress as other countries are reluctant to transfer core technologies. In February 2021, the Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 553.1 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment. Such initiatives will drive the demand for launch vehicles in Asia-Pacific during the forecast period.

Asia-Pacific Satellite Launch Vehicle Market Trends

Growing demand and competition in the Asia-Pacific launch vehicle market - Asia-Pacific has witnessed significant growth in the space industry in recent years, with a number of companies emerging as major players in the development and deployment of launch vehicles. CASC developed a range of launch vehicles, including the Long March series, which has become one of the most reliable launch vehicles in the world. During 2017-2022, CASC's Long March rocket launched approximately 372 satellites into space for various satellite operators across the world. Russia's Roscosmos State Corporation is responsible for the development of the Soyuz and Proton rockets, which have been used to launch a range of satellites and crewed missions to space. During 2017-2022, the Soyuz rocket launched approximately 611 satellites into space for various satellite operators across the world. - The Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) has developed a number of launch vehicles, including the H-IIA and H-IIB rockets. During 2017-2022, JAXA's H-IIA rockets launched approximately 25 satellites into space for various satellite operators across the world. India's ISRO is playing a key role in the development of the country's launch vehicles. ISRO has developed a range of launch vehicles, including the PSLV and the GSLV, which have been used to launch a range of satellites. During 2017-2022, ISRO's rockets launched approximately 171 satellites into space for various satellite operators across the world. In addition to these established players, there are also a number of emerging companies, such as Rocket Lab, which is based in New Zealand and has developed the Electron rocket. During 2017-2022, the Electron rocket launched approximately 87 satellites into space for various satellite operators globally. Increased spending by China, India, Japan, and South Korea is driving the market's growth - The demand for satellite launch vehicles is driven by projects such as manufacturing and launching a national satellite internet constellation of up to 13,000 satellites. China SatNet has been engaging with commercial companies as it develops a blueprint for constructing the Guowang constellation. Hence, several space agencies in the region are developing space launch vehicle technologies. In February 2023, the Indian government announced that ISRO is expected to receive USD 2 billion for various space-related activities. Under the outlay on major schemes, a partial split up of the budget of INR 9441 crore has been allocated for space technology (including launch activity, R&D on rockets, engines, satellites, etc.). In March 2021, Japan announced that it expended USD 4.14 billion for space-related activities. The country mentioned that it had allocated JPY 18.9 billion for the H3 rocket development. In January 2020, JAXA mentioned that JPY 3.6 billion was allocated to fund the research and development of core engine technologies that significantly improve fuel consumption and reduce environmental burden, as well as the research and development of the silent supersonic airplane and emission-free aircraft (electric-powered propulsion systems). - In March 2023, South Korea announced that it would spend USD 674 million on space programs to expand its domestic space industry, develop a next-generation launch vehicle, and bolster space defense capabilities. Approximately USD 113.6 million will be expended on developing a next-generation carrier rocket, the KSLV-2. The new rocket KSLV-3, expected to debut in 2030, is designed to be a kerosene and liquid oxygen-fueled two-stage vehicle.

Asia-Pacific Satellite Launch Vehicle Industry Overview

The Asia-Pacific Satellite Launch Vehicle Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 100%. The major players in this market are China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Indian Space Research Organisation (ISRO), Mitsubishi Heavy Industries, Rocket Lab USA, Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Owner Of Launch Vehicle
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Australia
4.4.2 Japan
4.4.3 Singapore
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Orbit Class
5.1.1 GEO
5.1.2 LEO
5.1.3 MEO
5.2 Launch Vehicle Mtow
5.2.1 Heavy
5.2.2 Light
5.2.3 Medium
5.3 Country
5.3.1 China
5.3.2 India
5.3.3 New Zealand

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Ariane Group
6.4.2 Blue Origin
6.4.3 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
6.4.4 Indian Space Research Organisation (ISRO)
6.4.5 Mitsubishi Heavy Industries
6.4.6 Rocket Lab USA, Inc.
6.4.7 Space Exploration Technologies Corp.
6.4.8 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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