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アジア太平洋地域の衛星姿勢・軌道制御システム - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域の衛星姿勢軌道制御システム市場規模は、2024年に6.9億米ドルと推定され、2029年には15.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは17.42%で成長する。LEOに打ち上げられる... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
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155 英語

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サマリー

アジア太平洋地域の衛星姿勢軌道制御システム市場規模は、2024年に6.9億米ドルと推定され、2029年には15.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは17.42%で成長する。LEOに打ち上げられる衛星が市場需要を牽引している。衛星AOCSは、異なる軌道にある衛星の安定性と精度を維持する上で重要な役割を果たしている。LEO衛星の需要は、宇宙技術の進歩や世界的な接続性のニーズの高まりによって、近年急速に伸びている。AOCSはLEO衛星の安定性と精度を維持する上で重要な役割を担っており、特に高速で軌道を周回する衛星は大気抵抗や日射など様々な外力の影響を受ける。その結果、アジア太平洋地域ではLEO衛星用AOCSの需要が高まっており、中国、日本、インド、韓国が宇宙基盤技術に多額の投資を行っている。2017年から2022年にかけて、約379機の衛星がLEOに打ち上げられた。 - GEO衛星はより高い高度を周回し、主に放送と通信に使用される。高速インターネットやデジタル通信の需要が高まっているため、アジア太平洋地域ではGEO衛星の需要が高まっている。2017年から2022年の間に、約66機の衛星がGEOに打ち上げられた。 - アジア太平洋地域はまた、航空、海事、防衛を含むいくつかの産業で正確で信頼できるナビゲーションシステムへの要求が高まっているため、MEO衛星の需要が増加した。その結果、同地域ではMEO衛星用AOCSの需要が増加しており、中国、日本、韓国はナビゲーション・測位システムにかなりの支出を行っている。2017年から2022年にかけて、約24機の衛星がMEOに打ち上げられた。市場全体では、2023年から2029年にかけて18.42%の成長が見込まれている。

アジア太平洋地域の衛星姿勢軌道制御システムの市場動向

衛星の質量は打ち上げに大きな影響を与える。衛星が重ければ重いほど、宇宙への打ち上げに必要な燃料とエネルギーが増えるからである。人工衛星を打ち上げるには、時速約2万8000キロという超高速まで加速し、地球の周回軌道に乗せる必要がある。この速度を達成するために必要なエネルギー量は、衛星の質量に比例する。その結果、衛星が重くなればなるほど、宇宙へ打ち上げるために大きなロケットとより多くの燃料が必要となる。その結果、衛星が重くなると、宇宙へ打ち上げるために大きなロケットとより多くの燃料が必要となり、打ち上げコストが増大し、使用できるロケットの種類も制限されることになる。質量による主な分類タイプは、1,000kgを超える大型衛星である。2017年から2022年にかけて、約75機以上の大型衛星が打ち上げられ、北米の組織が所有している。中型衛星は、500~1000kgの質量を持つ。アジア太平洋地域の組織は、65機以上の衛星を打ち上げて運用した。全体として、衛星の質量は打ち上げに大きく影響し、重い衛星を打ち上げるにはより多くのエネルギーと燃料を必要とするため、コストが増加し、利用可能な打ち上げオプションが制限される可能性がある。AOCSは、すべてのミッションモードで3軸の安定した地球指向姿勢を制御し、宇宙船の速度と軌道位置を測定する。アジア太平洋地域における宇宙関連活動の増加を考慮し、衛星メーカーは急速に台頭する市場の潜在力を利用するため、衛星生産能力を強化している。中国国家宇宙局(CNSA)は、国家民間宇宙インフラと地上施設の強化を含む、2021年から2025年にかけての宇宙探査の優先事項を発表した。中国国家宇宙局(CNSA)は2021年から2025年にかけての宇宙開発の優先課題を発表した。アジア太平洋地域で、宇宙技術(通信衛星、地球観測衛星(EO)、航法衛星)、衛星製造、ロケット、宇宙港など、エンド・ツー・エンドの宇宙開発能力を有し、宇宙インフラを完備しているのは、中国、インド、日本だけである。この地域の他の国々は、それぞれの宇宙計画を遂行するために国際協力に頼らざるを得ない。これは今後数年間である程度変わると予想されるが、この地域の多くの国は、最新の機敏な戦略の一環として、固有の宇宙能力を開発している。2022年6月、韓国はヌリ・ロケットを打ち上げて6基の衛星を軌道に乗せ、世界で7番目に1トンを超えるペイロードの航空ロケット打ち上げに成功した国となった。

アジア太平洋地域の衛星姿勢軌道制御システム産業概要

アジア太平洋の衛星姿勢軌道制御システム市場は、上位5社で55%を占め、中程度に統合されている。この市場の主要プレーヤーは、AAC Clyde Space、Jena-Optronik、SENER Group、Sitael S.p.A.、Thalesである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星小型化
4.2 衛星質量
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 オーストラリア
4.4.2 日本
4.4.3 シンガポール
4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 アプリケーション
5.1.1 通信
5.1.2 地球観測
5.1.3 航法
5.1.4 宇宙観測
5.1.5 その他
5.2 衛星質量
5.2.1 10-100kg
5.2.2 100-500kg
5.2.3 500-1000kg
5.2.4 10Kg未満
5.2.5 1000kg以上
5.3 軌道クラス
5.3.1 GEO
5.3.2 LEO
5.3.3 MEO
5.4 エンドユーザー
5.4.1 商業
5.4.2 軍事・政府
5.4.3 その他

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 AACクライド・スペース
6.4.2 イノベーティブ・ソリューションズ・イン・スペースBV
6.4.3 イエナ・オプトロニクス
6.4.4 ニュースペース・システムズ
6.4.5 SENER グループ
6.4.6 Sitael S.p.A.
6.4.7 タレス

衛星メーカーCEOへの7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Market size is estimated at USD 0.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.42% during the forecast period (2024-2029). Satellites that are being launched into LEO are driving the market demand - Satellite AOCS plays a critical role in maintaining the stability and precision of satellites in different orbits. The demand for LEO satellites has been growing rapidly in recent years, driven by advances in space technology and the increasing need for global connectivity. AOCS plays a crucial role in maintaining the stability and precision of LEO satellites, especially as they orbit at high speeds and are subject to various external forces, including atmospheric drag and solar radiation. As a result, there is a growing demand for AOCS for LEO satellites in the Asia-Pacific region, with China, Japan, India, and South Korea investing heavily in space-based technologies. During 2017-2022, approximately 379 satellites were launched into LEO. - GEO satellites orbit at higher altitudes and are primarily used for broadcasting and communications. Owing to the growing demand for high-speed internet and digital communication, the demand for GEO satellites has risen in the Asia-Pacific region. During 2017-2022, approximately 66 satellites were launched into GEO. - The Asia-Pacific region also experienced a rise in demand for MEO satellites, owing to the growing requirement for accurate and dependable navigation systems in several industries, including aviation, maritime, and defence. As a result, the region is seeing an increase in demand for AOCS for MEO satellites, with China, Japan, and South Korea spending considerably on navigation and positioning systems. During 2017-2022, approximately 24 satellites were launched into MEO. The overall market is expected to grow by 18.42% from 2023 to 2029.

Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Market Trends

The trend for better fuel and operational efficiency with respect to satellite mass was witnessed in the region - The mass of a satellite has a significant impact on the launch of the satellite. This is because the heavier the satellite, the more fuel and energy are required to launch it into space. Launching a satellite involves accelerating it to a very high speed, typically around 28,000 kilometers per hour, to place it in orbit around the Earth. The amount of energy required to achieve this speed is proportional to the satellite's mass. - As a result, a heavier satellite requires a larger rocket and more fuel to launch it into space. This, in turn, increases the cost of the launch and can also limit the types of launch vehicles that can be used. The primary classification types according to mass are large satellites that are more than 1,000 kg. During 2017-2022, around 75+ large satellites launched were owned by North American organizations. A medium-sized satellite has a mass between 500 and 1000 kg. Asia-Pacific organizations operated more than 65+ satellites launched. Similarly, satellites that have a group of less than 500 kg are considered small satellites, and around 200+ small satellites were launched in this region. - Overall, the mass of a satellite significantly impacts its launch, requiring more energy and fuel to launch a heavier satellite, which increases the cost and can limit the launch options available. The number of operating satellites in the Asia-Pacific region is projected to surge during 2023-2029 due to the growing demand from the commercial and military space sectors. The increasing space expenditures of different space agencies are expected to impact the market positively - AOCS controls a three-axis stable Earth-pointing attitude in all mission modes and measures spacecraft velocity and orbital position. Considering the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, satellite manufacturers are enhancing their satellite production capabilities to tap into the rapidly emerging market potentials. The prominent Asia-Pacific countries with robust space infrastructure are China, India, Japan, and South Korea. - China National Space Administration (CNSA) announced space exploration priorities during 2021?2025, including enhancing national civil space infrastructure and ground facilities. As a part of this plan, the Chinese government established China Satellite Network Group Co. Ltd to develop a 13,000-satellite constellation for satellite internet. - In Asia-Pacific, only China, India, and Japan have full end-to-end space capacity and complete space infrastructure space technology (communication, Earth observation (EO), and navigation satellites), satellite manufacturing, rockets, and spaceports. Other countries in the region must rely on international cooperation to carry out their respective space programs. This is expected to change to some extent in the coming years, although many countries in the region are developing indigenous space capabilities as part of their latest agile strategies. In June 2022, South Korea launched the Nuri rocket, putting six satellites into orbit, making it the seventh country in the world to successfully launch a payload weighing more than one metric ton onto an air launch vehicle.

Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Industry Overview

The Asia-Pacific Satellite Attitude and Orbit Control System Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 55%. The major players in this market are AAC Clyde Space, Jena-Optronik, SENER Group, Sitael S.p.A. and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Satellite Mass
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Australia
4.4.2 Japan
4.4.3 Singapore
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Application
5.1.1 Communication
5.1.2 Earth Observation
5.1.3 Navigation
5.1.4 Space Observation
5.1.5 Others
5.2 Satellite Mass
5.2.1 10-100kg
5.2.2 100-500kg
5.2.3 500-1000kg
5.2.4 Below 10 Kg
5.2.5 above 1000kg
5.3 Orbit Class
5.3.1 GEO
5.3.2 LEO
5.3.3 MEO
5.4 End User
5.4.1 Commercial
5.4.2 Military & Government
5.4.3 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 AAC Clyde Space
6.4.2 Innovative Solutions in Space BV
6.4.3 Jena-Optronik
6.4.4 NewSpace Systems
6.4.5 SENER Group
6.4.6 Sitael S.p.A.
6.4.7 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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2024/10/04 10:27

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