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動物用ヘルスケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Veterinary Healthcare Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

2020年の動物用医療市場は27,875百万米ドルで、2026年には46,550百万米ドルに達すると予測され、2021年から2026年の予測期間中にCAGR8.9%を記録しています。 COVID-19の治療のため、主に製造拠点の一時閉鎖、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

2020年の動物用医療市場は27,875百万米ドルで、2026年には46,550百万米ドルに達すると予測され、2021年から2026年の予測期間中にCAGR8.9%を記録しています。

COVID-19の治療のため、主に製造拠点の一時閉鎖、輸出禁止、医薬品の需要増加により、いくつかの国で動物用医薬品の供給障害や医薬品不足が確認されました。各国政府は、医薬品の供給を緩和するための措置を講じています。例えば、2020年、欧州医薬品庁は、動物用医薬品を担当する企業に対し、主にこのパンデミック状況下で直面する課題に対処するための規制枠組みの適応に関して、ガイダンスを発行しました。また、米国疾病対策予防センターは2020年7月、COVID-19パンデミック時のコンパニオンアニマルの治療について、獣医の専門家に一定のガイドラインを推奨しています。

動物疾患の治療に関連する新製品の承認が市場を大きく牽引しています。2020年5月、Felix Pharmaceuticals Pvt.Ltdは、米国FDA(食品医薬品局)から、細菌に関連する疾患の治療薬として「Enrofloxacin Flavored Tablets」を承認されたと発表しました。また、各社は動物医療サービスのデジタル化に注力しています。例えば、Folio3 Software Inc.は、農家、牧場主、動物ケアの専門家が、家畜やコンパニオンアニマルのヘルスケアと管理における課題を克服できるように、モバイルベースのソリューションを設計しました。

公衆衛生機関は、疾病サーベイランスを推進するために、従来とは異なる新たなデータソースに着目しています。このようなアプローチは、動物の健康に対する現在の意識を高める可能性があります。また、2020年1月、世界税関機構は、主にこの病気のリスクと管理の必要性を強調するために、「アフリカ豚コレラキャンペーン」を開始しました。ヨーロッパ、サハラ砂漠以南のアフリカ、アジアで高い流行を示しています。

企業でも、アニマルヘルスケアの重要性を認識してもらうために、さまざまなキャンペーンを企画しています。例えば、2020年7月、Zoetisは第2回「かゆみペット啓発月間キャンペーン」を発表し、皮膚アレルギーの深刻さと、それを早く治療することがいかにペットの生活を大きく改善するかについて獣医師やペットオーナーの意識を喚起することを目指しています。このように、動物医療に対する複数の組織からの支援や啓蒙活動の高まりが、市場の成長を後押ししています。

しかし、画像診断機器や動物用医薬品、動物医療サービスのコストが高いことが、予測期間中の市場成長を抑制すると予想されています。

主な市場動向

予測期間中、ワクチンセグメントが最大のシェアを占めると予想される

米国疾病管理予防センターなど多くの政府機関は、動物病院や診療所に対し、緊急の受診や処置を優先するよう勧告しています。このため、獣医の健康管理に使用される診断機器の使用量や採用率が低下する可能性があります。OIE:世界動物衛生機関に従い、多くの動物実験室やその他の医療施設は、ヒトにおけるCOVID-19の検査をサポートしています。

COVID-19が発生した場合、主に動物病院への受診が減少し、動物用医薬品が不足するため、短期的には動物医療に若干の悪影響があると見られています。

ワクチンとは、ウイルスや細菌など病気の原因となる生物を死滅させ、病気を引き起こさないように変化させたもので、免疫力を高める効果があります。その病原体に由来する成分を遺伝子工学的に組み込んだワクチンが製造されている。

各地域の政府による取り組みが活発化したことで、動物の健康管理が改善され、動物用ワクチンの需要増につながりました。例えば、2019年2月、国連食糧農業機関(FAO)は水産畜産省と連携し、コンゴ民主共和国のクワンゴ州とクウィル州で牛のワクチン接種キャンペーンを開始しました。

さらに、市場参加者は、市場での存在感を高めるために、世界中で新しいワクチンの発売に力を入れています。例えば、2020年1月にベーリンガーインゲルハイムのワクチン「VAXXITEK HVT+IBD+ND」が発売され、マレク病、感染性滑液包病(古典型および変種)、ニューカッスル病に対する強力な免疫基盤と最適化した防御を提供するようになったのです。このように、新しいワクチンの研究開発や承認が進んでいることから、予測期間中、ワクチン分野の成長は堅調に推移すると予測されます。

北米が最大のシェアを占め、予測期間も同様と予想される

多くの国が封鎖され、他国との貿易停止や渡航制限を実施した。このため、動物用医薬品や診断薬の輸出入活動に影響を及ぼし、多くの製品の売上減少につながっています。COVID-19の治療のため、主に製造拠点の一時閉鎖、輸出禁止、医薬品の需要増により、動物用医薬品の供給混乱と医薬品不足が数カ国で確認されています。

また、動物虐待防止協会(ロサンゼルス)の報告によると、2020年6月に里親募集の割合が2倍になり、1日の里親募集が10~13件程度になったとのことです。ペットの養子縁組の増加は、長期的に動物医療管理市場の成長を促進する可能性があります。

北米は、世界で最も発展した地域の一つです。現在、動物用医薬品市場の主要なシェアを占めており、予測期間中も同じ傾向が続くと予想されます。また、企業間の提携やM&Aが増加していることも、調査対象市場の成長に寄与すると予想されます。例えば、2020年8月、バイエルはアニマルヘルス事業部門の米国企業であるエランコ・アニマルヘルス・インコーポレイテッドへの売却を完了させました。これらの企業は、2019年8月にこの旨の最終契約を締結しています。

Idexx Laboratories、Merck & Co.などの主要プレイヤーの存在が大きい。Inc.、Zoetis Inc.など、多くの企業が新製品を発売しており、世界市場において優位に立つことができます。2020年1月には、アニマルヘルス大手のZoetis社が、ニューカッスル病ウイルスとマレック病ウイルスに対する防御のためのベクター付き組み換えワクチン「Poulvac Procerta HVT-ND」を発表し、家禽ワクチンポートフォリオをさらに充実させました。今後、新製品の発売が予定されており、同国の研究市場は急速な成長を遂げることが予想されます。

競合他社の状況

主要企業は、競争力を高めるために、地域拡大戦略、M&A、共同研究イニシアティブなど、いくつかの事業戦略に取り組んでいます。調査対象市場の主要企業には、Elanco Animal Health Incorporated、Boehringer Ingelheim International GmbH、Vetoquinol SA、Zoetis Inc.、IDEXX Laboratoriesなどが含まれます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Advanced Technology Leading to Innovations in Animal Healthcare
4.2.2 Increasing Initiatives by the Governments and Animal Welfare Associations of Different Countries
4.2.3 Increasing Productivity at the Risk of Emerging Zoonosis
4.3 Market Restraints
4.3.1 Use of Counterfeit Medicines
4.3.2 Increasing Cost of Animal Testing and Veterinary Services
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Therapeutics
5.1.1.1 Vaccines
5.1.1.2 Parasiticides
5.1.1.3 Anti-infectives
5.1.1.4 Medical Feed Additives
5.1.1.5 Other Therapeutics
5.1.2 Diagnostics
5.1.2.1 Immunodiagnostic Tests
5.1.2.2 Molecular Diagnostics
5.1.2.3 Diagnostic Imaging
5.1.2.4 Clinical Chemistry
5.1.2.5 Other Diagnostics
5.2 By Animal Type
5.2.1 Dogs and Cats
5.2.2 Horses
5.2.3 Ruminants
5.2.4 Swine
5.2.5 Poultry
5.2.6 Other Animals
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States (By Product and By Animal Type)
5.3.1.2 Canada (By Product and By Animal Type)
5.3.1.3 Mexico (By Product and By Animal Type)
5.3.2 Europe
5.3.2.1 France (By Product and By Animal Type)
5.3.2.2 Germany (By Product and By Animal Type)
5.3.2.3 United Kingdom (By Product and By Animal Type)
5.3.2.4 Italy (By Product and By Animal Type)
5.3.2.5 Spain (By Product and By Animal Type)
5.3.2.6 Rest of Europe (By Product and By Animal Type)
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China (By Product and By Animal Type)
5.3.3.2 Japan (By Product and By Animal Type)
5.3.3.3 India (By Product and By Animal Type)
5.3.3.4 Australia (By Product and By Animal Type)
5.3.3.5 South Korea (By Product and By Animal Type)
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific (By Product and By Animal Type)
5.3.4 Middle East and Africa
5.3.4.1 GCC (By Product and and By Animal Type)
5.3.4.2 South Africa (By Product and and By Animal Type)
5.3.4.3 Rest of Middle-East & Africa (By Product and and By Animal Type)
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil (By Product and By Animal Type)
5.3.5.2 Argentina (By Product and By Animal Type)
5.3.5.3 Rest of South America (By Product and By Animal Type)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Bayer AG
6.1.2 BioChek BV
6.1.3 bioMerieux SA
6.1.4 Boehringer Ingelheim International GmbH
6.1.5 Ceva Animal Health LLC
6.1.6 Elanco Animal Health
6.1.7 Heska Corporation
6.1.8 Idexx Laboratories
6.1.9 IDVet
6.1.10 INDICAL Bioscience GmbH
6.1.11 Merck & Co. Inc.
6.1.12 Phibro Animal Health
6.1.13 Randox Laboratories Ltd
6.1.14 Thermo Fisher Scientific
6.1.15 Vetoquinol
6.1.16 Virbac SA
6.1.17 Zoetis Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The veterinary healthcare market was valued at USD 27,875 million in 2020, and it is expected to reach USD 46,550 million by 2026, registering a CAGR of 8.9% during the forecast period of 2021-2026.

Supply disruption and medicine shortages of veterinary medicines had been observed in several countries, primarily due to the temporary lockdowns of manufacturing sites, export bans, and increased demand for medicine, for the treatment of COVID-19. Governments are taking measures to mitigate the supply of medicines. For instance, in 2020, the European Medicines Agency issued guidance for companies responsible for veterinary medicines, with respect to the adaptations to the regulatory framework, primarily to address the challenges faced during this pandemic situation. Also, the Centers for Disease Control and Prevention, in July 2020, recommended certain guidelines to the veterinary professionals for the treatment of companion animals during the COVID-19 pandemic.

The market is largely driven by the approval of new products related to the treatment of animal disorders. In May 2020, Felix Pharmaceuticals Pvt. Ltd announced that the US FDA (Food and Drug Administration) approved its "Enrofloxacin Flavored Tablets“, for the treatment of diseases associated with bacteria. Also, companies are focusing on digitizing animal healthcare services. For instance, Folio3 Software Inc. designed mobile-based solutions to help farmers, ranchers, and animal care specialists overcome their challenges in livestock and companion animal healthcare and management.

The public health organizations are focused on new alternatives, non‐traditional sources of data, to advance disease surveillance. Such approaches may boost current awareness about animal health. Also, in January 2020, the World Customs Organization started the African Swine Fever Campaign, primarily to highlight the risk of the disease and the need to manage it. It is highly prevalent in Europe, Sub-Saharan Africa, and Asia.

Even the companies are designing various campaigns to create awareness about the importance of animal healthcare. For instance, in July 2020, Zoetis announced its second "Itchy Pet Awareness Month campaign“, which aims to create awareness among veterinarians and pet owners about the severity of skin allergies and how treating them faster could significantly improve pets’ lives. Thus, the rising support and awareness programs from several organizations for veterinary healthcare are boosting the market growth.

However, the high cost of several diagnostic imaging equipments and veterinary medicines and the high cost of veterinary services is anticipated to restrain the growth of the market studied over the forecast period.

Key Market Trends

Vaccine Segment is Expected to Hold the Largest Share Over the Forecast Period

Many government authorities, such as the Centers for Disease Control and Prevention, recommended veterinary hospitals and clinics prioritize urgent and emergency visits and procedures. This may reduce the usage and adoption of diagnostic equipment used in veterinary healthcare management. As per OIE: World Organization for Animal Health, many veterinary laboratories and other healthcare facilities support the testing of COVID-19 in humans.

A slight short-term negative impact is witnessed on veterinary healthcare, primarily due to the reduced veterinary visits, along with the shortage of veterinary medicines, during the outbreak of COVID-19.

Vaccines are comprised of viruses, bacteria, or other disease-causing organisms that have been killed or altered so that they cannot cause any disease, thus, boosting immunity. Vaccines are being manufactured that contain genetically engineered components derived from those disease agents.

The increasing initiatives by various governments in different regions have improved animal healthcare and led to the increasing demand for veterinary vaccines. For instance, in February 2019, the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), in partnership with the Ministry of Fisheries and Livestock, launched a cattle vaccination campaign in the provinces of Kwango and Kwilu in the Democratic Republic of the Congo.

Additionally, market players are focusing on the launch of new vaccines across the world to enhance their market presence. For instance, in January 2020, Boehringer Ingelheim’s launched a vaccine, VAXXITEK HVT+IBD+ND, that provides a strong immune foundation and optimized protection against Marek's Disease, Infectious Bursal Disease (classic and variant types), and Newcastle Disease. Thus, due to the growing research and developments and approval of new vaccines, the growth of the vaccines segment is estimated to grow steadily during the forecast period.

North America is Expected to Hold the Largest Share and Expected To Do the Same Over the Forecast Period

Many countries were in lockdown and had suspended trade with other countries and implemented travel restrictions. This affected the export and import activities of veterinary medicines and diagnostics, which leads to the decline in sales of many products. Supply disruption and medicine shortages of veterinary medicines have been observed in several countries, primarily due to the temporary lockdowns of manufacturing sites, export bans, and increased demand for medicine, for the treatment of COVID-19.

Also, the Society for the Prevention of Cruelty to Animals, Los Angeles, reported that the rate of adoption was doubled in June 2020, with daily adoptions of about 10 to 13 per day. The rising adoption of pets may drive the growth of the veterinary healthcare management market in the longer term.

North America is one of the most developed regions in the world. It currently holds the major share of the veterinary healthcare market, and it is expected to follow the same trend over the forecast period. The increasing number of collaborations and mergers and acquisitions between companies are also expected to contribute to the growth of the market studied. For instance, in August 2020, Bayer completed the sale of its Animal Health business unit to a US company, Elanco Animal Health Incorporated. These companies entered a definitive agreement to this effect in August 2019.

The presence of major players, like Idexx Laboratories, Merck & Co. Inc, Zoetis Inc. and many other companies that have been launching new products, gives an edge to the country in the global market. In January 2020, Zoetis, a leading animal health company, further expanded its poultry vaccine portfolio with the introduction of Poulvac Procerta HVT-ND, a vectored recombinant vaccine for protection against Newcastle and Marek’s disease viruses. In the future, with new products expected to hit the market, the studied market in the country is expected to witness rapid growth.

Competitive Landscape

Major companies have undertaken several business strategies, such as regional expansion strategies, mergers and acquisitions, and collaborative research initiatives, to gain a competitive edge. Some of the key players in the market studied are Elanco Animal Health Incorporated, Boehringer Ingelheim International GmbH, Vetoquinol SA, Zoetis Inc., and IDEXX Laboratories, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Advanced Technology Leading to Innovations in Animal Healthcare
4.2.2 Increasing Initiatives by the Governments and Animal Welfare Associations of Different Countries
4.2.3 Increasing Productivity at the Risk of Emerging Zoonosis
4.3 Market Restraints
4.3.1 Use of Counterfeit Medicines
4.3.2 Increasing Cost of Animal Testing and Veterinary Services
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Therapeutics
5.1.1.1 Vaccines
5.1.1.2 Parasiticides
5.1.1.3 Anti-infectives
5.1.1.4 Medical Feed Additives
5.1.1.5 Other Therapeutics
5.1.2 Diagnostics
5.1.2.1 Immunodiagnostic Tests
5.1.2.2 Molecular Diagnostics
5.1.2.3 Diagnostic Imaging
5.1.2.4 Clinical Chemistry
5.1.2.5 Other Diagnostics
5.2 By Animal Type
5.2.1 Dogs and Cats
5.2.2 Horses
5.2.3 Ruminants
5.2.4 Swine
5.2.5 Poultry
5.2.6 Other Animals
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States (By Product and By Animal Type)
5.3.1.2 Canada (By Product and By Animal Type)
5.3.1.3 Mexico (By Product and By Animal Type)
5.3.2 Europe
5.3.2.1 France (By Product and By Animal Type)
5.3.2.2 Germany (By Product and By Animal Type)
5.3.2.3 United Kingdom (By Product and By Animal Type)
5.3.2.4 Italy (By Product and By Animal Type)
5.3.2.5 Spain (By Product and By Animal Type)
5.3.2.6 Rest of Europe (By Product and By Animal Type)
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China (By Product and By Animal Type)
5.3.3.2 Japan (By Product and By Animal Type)
5.3.3.3 India (By Product and By Animal Type)
5.3.3.4 Australia (By Product and By Animal Type)
5.3.3.5 South Korea (By Product and By Animal Type)
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific (By Product and By Animal Type)
5.3.4 Middle East and Africa
5.3.4.1 GCC (By Product and and By Animal Type)
5.3.4.2 South Africa (By Product and and By Animal Type)
5.3.4.3 Rest of Middle-East & Africa (By Product and and By Animal Type)
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil (By Product and By Animal Type)
5.3.5.2 Argentina (By Product and By Animal Type)
5.3.5.3 Rest of South America (By Product and By Animal Type)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Bayer AG
6.1.2 BioChek BV
6.1.3 bioMerieux SA
6.1.4 Boehringer Ingelheim International GmbH
6.1.5 Ceva Animal Health LLC
6.1.6 Elanco Animal Health
6.1.7 Heska Corporation
6.1.8 Idexx Laboratories
6.1.9 IDVet
6.1.10 INDICAL Bioscience GmbH
6.1.11 Merck & Co. Inc.
6.1.12 Phibro Animal Health
6.1.13 Randox Laboratories Ltd
6.1.14 Thermo Fisher Scientific
6.1.15 Vetoquinol
6.1.16 Virbac SA
6.1.17 Zoetis Inc.

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