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ヘルスケア・アナリティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Healthcare Analytics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ヘルスケアアナリティクス市場は、予測期間中に約18.5%のCAGRを記録し、2020年の市場規模は135億2,500万米ドル、2026年には454億5,000万米ドルに達すると予想されています。 COVID-19の封じ込めを急ぐあまり、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ヘルスケアアナリティクス市場は、予測期間中に約18.5%のCAGRを記録し、2020年の市場規模は135億2,500万米ドル、2026年には454億5,000万米ドルに達すると予想されています。

COVID-19の封じ込めを急ぐあまり、市場関係者はヘルスケアにおける人工知能やデータ分析を急速に発展させており、テクノロジーの未来を切り開いています。研究者たちは、これらのツールを活用して、病院のキャパシティの追跡からハイリスクの患者の特定まで、あらゆることを行っており、多くの人が、将来の同様の状況に備えるためには、これらの技術が不可欠であると考えています。

COVID-19 Insights Partnershipでは、ビッグデータ解析ツールを活用して研究を進め、ウイルスの治療法の可能性を探ります。例えば、2020年7月には、エネルギー省(DOE)、保健社会福祉省(HHS)、退役軍人省が、COVID-19の情報を調整・共有するための新たなビッグデータ分析イニシアチブを発表していました。COVID-19 Insights Partnershipが行う研究と分析は、COVID-19の理解を深めるために、ワクチンや治療法の開発と成果、ウイルス学、その他の重要な科学的トピックに焦点を当てます。

また、mHealthアプリ、ビッグデータ分析、モノのインターネット(IoT)の提供を開発したヘルスケアテクノロジー企業への資金提供が増加することで、世界の市場規模が拡大します。例えば、2020年にIBMとOracleは、世界保健機関とCDCのCOVID-19データを統合するために、ブロックチェーンを開始しました。情報共有を容易にする技術的進歩と、医療保険の相互運用性と説明責任に関する法律(HIPAA)へのコンプライアンスの向上が、事業の成長を加速させると予想されます。

ヘルスケア業界におけるビッグデータの出現、顧客サービス向上のためのさまざまなソースからのデータの収集・分析への注力、技術の進歩、ソーシャルメディアの登場とそのヘルスケア業界への影響などの要因が、ヘルスケア分析市場を牽引しています。

ヘルスケアアナリティクスは、多くの国のヘルスケア業界にいくつかの変化をもたらし続けています。世界の先進国および発展途上国の政府は、ヘルスケアサービスの向上を目指して、多くの連邦政策、プログラム、行動を開始しました。欧州連合は「Bigmedilytics」と呼ばれるプロジェクトを開発し、コスト削減、患者の改善、医療ネットワークへのアクセス改善に取り組んでいます。

これに加えて、膨大な量のデータを生成するコネクテッドデバイスの使用が大幅に増加することが予想され、この生データを分析することで企業の意思決定をより適切に行うことができます。ETNOによると、2019年の欧州におけるヘルスケア分野のIoTアクティブ接続数は279万件で、2025年には1,034万件に達すると予想されています。このような成長は、業界に対するデータ主導の洞察を得るためのデータ分析とツールの需要をさらに強化します。

しかし、データの保存や生データの分析には、適切なスキルを持った人材が必要です。ヘルスケア分野では、障害となるスキルギャップが拡大しています。データアナリティクス分野で働くために必要な幅広いスキル、知識、専門知識、経験の不足が大きな懸念材料となっています。

主な市場動向

プレディクティブ・アナリティクス市場は、予測期間中、良好な成長が見込まれる

予測分析ツールは、医療機関が不良な治療結果やリソース不足、その他COVID-19の影響に先手を打つのに役立ちます。予測分析分野は、予測期間中に有利なCAGRを示すことが予想されます。2020年6月、クリーブランド・クリニックの研究者は、患者数、ベッド数、人工呼吸器の稼働率、その他の指標を予測できる予測モデルを作成しました。このモデルは、COVID-19やその他の患者のケアを最適化するためのタイムリーで信頼性の高い情報を提供します。

研究者は分析ツールを使って、さまざまな場所でのパターンや傾向を見つけ、それを社会的距離を置くガイドラインやその他の対策に反映させることができます。2020年、ビンガムトン大学とニューヨーク州立大学のチームは、世界中のCOVID-19の傾向やパターンを調べるために、いくつかの予測分析モデルを開発しました。このように、調査対象となったセグメントにプラスの影響を与えています。

比較的複雑で、データの不確実性を特定して最良の結果を得るために最適化しているプレイヤーは少数です。患者の結果をよりよく診断するために予測分析を採用することで、顧客コストを削減し、顧客満足度を高めることができるかもしれません。Society of Actuariesの調査によると、2019年、ヘルスケア企業における予測分析は、39%のコスト削減と42%の患者満足度の向上をもたらしました。したがって、前述の要因により、このセグメントは今後数年間で増加する可能性があります。

予測期間中、北米が市場の主要なシェアを占めることが予想される

COVID-19のパンデミックでは、アナリティクスはベンチマークや規制当局への報告を超えて、重要なビジネス戦略となります。2020年、米国国立衛生研究所は、全米でコロナウイルス疾患と診断された人々の膨大な医療記録データを保存し、研究するための集中的で安全な囲いを立ち上げました。これはNational COVID Cohort Collaborative(N3C)の一部で、科学者がこれらのデータを分析して病気の理解や治療法の開発に役立てるためのものです。この取り組みは、臨床情報をCOVID-19の研究に緊急に必要な知識に変換することを目的としており、病気の転帰の良し悪しを示す健康上のリスク要因や、有効な治療法の可能性を特定することができます。

2020年、Definitive Healthcare社はESRI社と提携し、米国内の地理的なエリアごとに、病院のベッド収容力やCOVID-19の潜在的なリスクを分析・モニタリングできるプラットフォームを開発しました。このように、この地域での市場は盛んになると思われます。

米国のヘルスケアアナリティクス市場は、北米地域で最大のシェアを占めています。これは、米国のヘルスケアインフラが、ヘルスケアアナリティクス領域でポジティブな傾向を示しているためです。この地域の成長の可能性は、この地域に複数の著名なプレーヤーが存在することに起因しています。例えば、連邦政府は、様々な政策やイニシアチブを通じて、自社のヘルスケアデータの利用を奨励しています。米国で最も重要な医療法であるAffordable Care Act(ACA)は、保健社会福祉省に、医療および医療保険の市場における透明性を促進するデータの公開を許可しました。政府は、医療機関がEMRを使用することに対して奨励金を支給しており、Centers for Medicare and Medicaid Services、Food and Drug Administration、Centers for Disease Controlなどの機関からデータを開放するために必要な措置を講じています。

同様に、市場の主要プレーヤーによる戦略的な取り組みや、メキシコやカナダなど他のさまざまな国で行われている政府の取り組みは、医療の質を向上させることで患者を支援する可能性があり、医療分析市場を牽引しています。例えば、2020年、Hoffmann-La Roche Limited(Roche Canada)は、カナダにおけるCOVID-19パンデミックの課題を克服するためのソリューションを開発するために、Roche Data Science Coalitionを立ち上げました。この連合は、COVID-19の研究を強化するために、世界中のソースから集められた200以上のキュレーションされた公開データセットを集中的に保管する場所を開発しました。また、医療機関は、健康の社会的決定要因が、医学的な問題以上に患者の健康に影響を与えることを認識しています。そのため、この地域の市場はより速いペースで成長する可能性があります」と述べています。

競争状況

ヘルスケアアナリティクスを提供する多くの企業は、医療機関における技術や人間の専門知識、スキルの進歩に対応できる、スケーラブルなソリューションの提供に注力しています。主要プレイヤーは、市場での存在感を高めるために様々な市場戦略を採用しており、それが最近の多くの開発につながっています。

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目次

1 イントロダクション
1.1 調査の成果物
1.2 調査の前提条件
1.3 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 技術の進歩と政府の有利なイニシアチブ
4.2.2 ヘルスケア産業におけるビッグデータの出現
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 ソフトウェアのコストと複雑性
4.3.2 データインテグリティとプライバシーへの懸念
4.3.3 適切なスキルを持った労働者の不足
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/コンシューマーの交渉力
4.4.3 供給者の交渉力(バーゲニング・パワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 テクノロジータイプ
5.1.1 プレディクティブ・アナリティクス
5.1.2 プリスクリティブ・アナリティクス
5.1.3 ディスクリティブ・アナリティクス
5.2 アプリケーション
5.2.1 臨床データ分析
5.2.2 財務データ分析
5.2.3 行政データ分析
5.3 製品
5.3.1 ハードウェア
5.3.2 ソフトウェア
5.3.3 サービス
5.4 提供形態
5.4.1 オンプレミスモデル
5.4.2 クラウド型モデル
5.5 エンドユーザー
5.5.1 医療機関
5.5.2 製薬会社
5.5.3 バイオテクノロジー企業
5.5.4 学術機関
5.6 地理的条件
5.6.1.1 北米
5.6.1.1 米国
5.6.1.2 カナダ
5.6.1.3 メキシコ
5.6.2 ヨーロッパ
5.6.2.1 ドイツ
5.6.2.2 イギリス
5.6.2.3 フランス
5.6.2.4 イタリア
5.6.2.5 スペイン
5.6.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.6.3 アジア太平洋地域
5.6.3.1 中国
5.6.3.2 日本
5.6.3.3 インド
5.6.3.4 オーストラリア
5.6.3.5 韓国
5.6.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.6.4 中東・アフリカ
5.6.4.1 GCC
5.6.4.2 南アフリカ共和国
5.6.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.6.5 南米
5.6.5.1 ブラジル
5.6.5.2 アルゼンチン
5.6.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 3M社
6.1.2 オールスクリプツ・ヘルスケア・ソリューションズ
6.1.3 Cerner Corporation
6.1.4 デジタル・リーズニング・システムズ社
6.1.5 Information Builders Inc.
6.1.6 インターナショナル・ビジネス・マシンズ・コーポレーション(IBM)
6.1.7 IQVIA
6.1.8 Mckesson Corporation
6.1.9 メデアナリティクス社(MedeAnalytics Inc.
6.1.10 Optum Inc.
6.1.11 オラクル・コーポレーション
6.1.12 Koninklijke Philips NV

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The healthcare analytics market is expected to register a CAGR of nearly 18.5% over the forecast period, with an estimated market size of USD 13,525 million in 2020, and it is expected to reach USD 45,450 million by 2026.

In the rush to contain COVID-19, market players are rapidly developing artificial intelligence and data analytics in healthcare, paving the way for the future of the technologies. Researchers have leveraged these tools to do everything from tracking hospital capacity to identifying high-risk patients, and many believe that these technologies are critical to preparing for similar situations in the future.

The COVID-19 Insights Partnership will leverage big data analytics tools to conduct research and find possible treatments for the virus. For instance, in July 2020, the Department of Energy (DOE), the Department of Health and Human Services (HHS), and the Department of Veterans Affairs had announced a new big data analytics initiative to coordinate and share COVID-19 information. Research and analysis conducted by the COVID-19 Insights Partnership will focus on the vaccine and therapeutic development and outcomes, virology, and other critical scientific topics to better understand COVID-19.

Also, increasing funding to healthcare technology companies that developed mHealth apps, big data analytics, and the Internet of Things (IoT) offerings will boost global market size. For instance, in 2020, IBM and Oracle launched blockchain to integrate COVID-19 data from the World Health Organization and CDC. Technological advances facilitating information sharing and improved compliance to Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) are expected to accelerate the business growth.

The factors, such as the emergence of big data in the healthcare industry, increased focus on collection and analysis of data from different sources for better customer service, technological advancements and the advent of social media and its impact on the healthcare industry are driving the healthcare analytics market.

Healthcare analytics continue to bring several changes in the healthcare industry across many countries. Many federal policies, programs, and actions were initiated by the governments of developed and developing countries across the world, to experience progress in healthcare services. The European Union has developed a project called “Bigmedilytics” which is regarding the reduction of cost, better improvement of patients, and better access to the health networks.

Apart from this, the use of connected devices that generate huge amounts of data is expected to increase significantly; this raw data can be analyzed to make better enterprise decisions. According to ETNO, the number of IoT active connections in healthcare in Europe during 2019 stood at 2.79 million, and it is expected to reach 10.34 million by 2025. Such growth further strengthens the demand for data analytics and tools to gain data-driven insights into the industry.

However, data storage and analyzing the raw data require properly skilled personnel. There is a growing skill gap that is acting as a barrier to the healthcare sector. Lack of broad skills, knowledge, expertise, and experience required to work in the data analytics field are significant concerns.

Key Market Trends

The Predictive Analytics Market is Expected to Grow at a Good Rate Over the Forecast Period

Predictive analytics tools are helping healthcare organizations stay ahead of poor outcomes, resource shortages, and other impacts of COVID-19. The predictive analytics segment is anticipated to witness lucrative CAGR over the forecast period. In June 2020, Cleveland Clinic researchers created a predictive model that can forecast patient volume, bed capacity, ventilator availability, and other metrics. The model provides timely, reliable information to optimize care for COVID-19 and other patients.

Using analytics tools, researchers can find patterns and trends in different places that can inform social distancing guidelines and other measures. In 2020, a team from the Binghamton University and the State University of New York developed several predictive analytics models to examine COVID-19 trends and patterns around the world. Thus, this is having a positive impact on the segment studied.

It is comparatively complex, with a few players optimizing it to achieve the best outcomes by identifying data uncertainties. The adoption of predictive analytics in better diagnosing the patient results may reduce the customer cost and increase customer satisfaction. According to a study by the Society of Actuaries, in 2019, predictive analytics among healthcare enterprises resulted in a 39% reduced cost and a 42% increase in patient satisfaction. Hence, owing to the aforementioned factors, the segment is likely to boost in coming years.

North America is Expected to Hold the Major Share of the Market Over the Forecast Period

In the COVID-19 pandemic, analytics transcends benchmarking and regulatory reporting and becomes a critical business strategy. In 2020, the National Institutes of Health launched a centralized, secure enclave to store and study vast amounts of medical record data from people diagnosed with coronavirus disease across the United State. It is part of the National COVID Cohort Collaborative (N3C), to help scientists analyze these data to understand the disease and develop treatments. This initiative aimed at transforming clinical information into knowledge urgently needed to study COVID-19, including health risk factors that indicate better or worse outcomes of the disease, and identify potentially effective treatments.

In 2020, Definitive Healthcare partnered with ESRI and developed a platform that enables analysis and monitoring of bed capacity in hospitals and potential risk of COVID-19 by geographical areas in the United States. Thus, this is likely to flourish the market in the region.

The United States healthcare analytics market holds the largest market share in the North American region, as the healthcare infrastructure in the United States is experiencing a positive trend in the healthcare analytics domain. The substantial growth avenues in the region can be attributed to the presence of several prominent players in the region. For example, the federal government is encouraging the use of its healthcare data through various policies and initiatives. Affordable Care Act (ACA), the most important healthcare legislation in the United States, authorized the Department of Health and Human Services to release data that promote transparency in the markets for healthcare and medical insurance. The government is offering incentive payments for healthcare providers to use EMRs and has taken necessary actions to liberate data from agencies, like Centers for Medicare and Medicaid Services, the Food and Drug Administration, and Centers for Disease Control.

Similarly, strategic initiatives by key market players and the government initiatives undertaken in various other countries, such as Mexico and Canada, that have the potential to help patients by improving the quality of healthcare are driving the healthcare analytics market. For instance, in 2020, Hoffmann-La Roche Limited (Roche Canada) launched the Roche Data Science Coalition to develop solutions to overcome the challenges of the COVID-19 pandemic in Canada. The coalition developed a centralized location with more than 200 curated publicly available population datasets gathered from sources across the world to enhance COVID-19 research. Healthcare organizations also realize that social determinants of health contribute to the wellbeing of a patient more than medical issues. Thus, the regional market is likely to grow at faster pace.

Competitive Landscape

A number of providers of healthcare analytics are increasingly focused on offering scalable solutions that can adapt to advancements in technology, as well as human expertise and skills in healthcare organizations. Key players are adopting various market strategies to enhance their market presence, which has led to many recent developments.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Technological Advancements and Favorable Governemnt Initiatives
4.2.2 Emergence of Big Data in the Healthcare Industry
4.3 Market Restraints
4.3.1 Cost and Complexity of Software
4.3.2 Data Integrity and Privacy Concerns
4.3.3 Lack of Proper Skilled Labors
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Technology Type
5.1.1 Predictive Analytics
5.1.2 Prescriptive Analytics
5.1.3 Descriptive Analytics
5.2 Application
5.2.1 Clinical Data Analytics
5.2.2 Financial Data Analytics
5.2.3 Administrative Data Analytics
5.3 Product
5.3.1 Hardware
5.3.2 Software
5.3.3 Service
5.4 Mode of Delivery
5.4.1 On-premise Model
5.4.2 Cloud-based Model
5.5 End User
5.5.1 Healthcare Provider
5.5.2 Pharmaceutical Industry
5.5.3 Biotechnology Industry
5.5.4 Academic Organization
5.6 Geography
5.6.1 North America
5.6.1.1 United States
5.6.1.2 Canada
5.6.1.3 Mexico
5.6.2 Europe
5.6.2.1 Germany
5.6.2.2 United Kingdom
5.6.2.3 France
5.6.2.4 Italy
5.6.2.5 Spain
5.6.2.6 Rest of Europe
5.6.3 Asia-Pacific
5.6.3.1 China
5.6.3.2 Japan
5.6.3.3 India
5.6.3.4 Australia
5.6.3.5 South Korea
5.6.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.6.4 Middle-East and Africa
5.6.4.1 GCC
5.6.4.2 South Africa
5.6.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.6.5 South America
5.6.5.1 Brazil
5.6.5.2 Argentina
5.6.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 3M Company
6.1.2 Allscripts Healthcare Solutions
6.1.3 Cerner Corporation
6.1.4 Digital Reasoning Systems Inc.
6.1.5 Information Builders Inc.
6.1.6 International Business Machines Corporation (IBM)
6.1.7 IQVIA
6.1.8 Mckesson Corporation
6.1.9 MedeAnalytics Inc.
6.1.10 Optum Inc.
6.1.11 Oracle Corporation
6.1.12 Koninklijke Philips NV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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