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自動列車制御市場 - 成長、トレンド、予測(2022年~2027年)


Automatic Train Control Market - Growth, Trends, Forecasts (2022 - 2027)

自動列車制御市場は、2020年から2025年までの予測期間において、CAGR10.7%で成長すると予想されています。技術的に進歩した列車の建設に資金を提供することによる政府の支援の発展が、自動列車制御市場を世界的に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動列車制御市場は、2020年から2025年までの予測期間において、CAGR10.7%で成長すると予想されています。技術的に進歩した列車の建設に資金を提供することによる政府の支援の発展が、自動列車制御市場を世界的に押し上げています。さらに、汚染緩和と安全性に対する需要の高まり、超都市化、高い人口増加、乗客の利便性向上のための技術的進歩、スマートシティの増加傾向なども、予測期間中に世界の自動列車制御市場を推進する基本的な要因です。

主なハイライト
サポート・メンテナンス分野は、予測期間中に高い成長率で拡大する。サポート・メンテナンスサービスは、企業のインフラにインストールされたATCシステムをサポートします。サポート・メンテナンスサービスには、トラブルシューティング支援、問題解決、修理、古いコンポーネントの交換、既存のATCソリューションのアップグレード、テストシナリオ管理が含まれ、施設の検査やトレーニング、ATCソリューションの24時間サポートなどが含まれます。
鉄道信号ソリューションの標準化の進展は、今日の市場に影響を与えている最も重要なトレンドの一つです。標準化により、サプライヤーは標準規格に基づいたグローバルなアーキテクチャを向上させることができ、地域の安全義務を満たすために必要な相互運用性と、ローカルなソリューションを作成するための共通の信頼できるプラットフォームを提供することができます。
さらに、米国運輸省(USDOT)は、ソノマ・マリン地域の鉄道路線の拡張に力を入れています。このプロジェクトのために、FTA(Freight Transport Association)は鉄道省に2,250万米ドルの資金を提供しました。中国は、中国企業がブラジルと2つの鉄道プロジェクトに調印し、ブラジル東部のバイア州に2つの大規模な鉄道関連インフラプロジェクトを建設することから、ATC市場に有利な機会を生み出すと予測されています。
例えば、インドのように、IBEFによるとメトロ鉄道が鉄道市場の70%以上を占めるようになると言われている国では、郊外回廊や高速鉄道システム、官民連携で実施される貨物線プロジェクトなどの新しい鉄道分野への外国直接投資を100%認めています。
米国のSIL4 Systems社は、ATP(Automatic Train Protection)やATC(Automatic Train Control)を実現するための車載用組み込み制御システムを開発しています。イベントレコーダーを内蔵し、ATPとATCを可能にする2つの目的のプラットフォームを提供しています。さらに、デュアルWiFi、GPS、3G、デュアルギガビットイーサネット(GbE)ポートなど、さまざまな車両通信を提供しています。
中国のサプライヤーは中国国外でのプロジェクトを獲得している一方で、小規模な競合企業がそれぞれの鉄道輸送プロジェクトの一部を奪い合っており、混沌とした競争が繰り広げられています。ERTMS(European Rail Traffic Management System)やCBTC(Communication Based Traffic Control)の要件を満たすシステムには大きな可能性があります。
しかし、初期投資が高額であることや、定期的なメンテナンスが必要であることが、今後数年間の世界の自動列車制御市場の成長を抑制する可能性があります。しかし、中国やインドなどの人口密度の高いアジア経済圏では、自律走行型列車の導入が進んでいるため、自動列車制御市場は今後も順調に推移すると予想されます。


主な市場動向

PTC(Positive Train Control)技術が市場で圧倒的なシェアを占める


ポジティブ・トレイン・コントロール(PTC)とは、近年開発された技術の複合システムであり、列車の移動許可、制限速度、スイッチの位置、作業区域の位置などの重要な情報を継続的に提供するものである。PTCは、安全な停止距離を決定するために、機関車と車両の組み合わせ、地形、重量、速度、信号などを考慮する必要があります。
世界の貨物鉄道会社は、事故の主な原因である軌道、機器、ヒューマンエラーへの絶え間ない取り組みを通じて、事故のない未来に向けて努力を続けています。しかし、今後数年間、安全性を継続的に向上させていくことは難しく、新たな解決策が必要になります。ヒューマンエラーに対処するために設計されたPositive Train Control(PTC)の普及は、貨物鉄道の安全性と効率性を向上させるエキサイティングな新時代への扉を開くものです。
例えば、2020年1月の時点で、PTCはクラスIのPTCルートマイルの98.5%の大部分でネットワーク全体で運用されており、一部のクラスI鉄道会社は米国内のネットワークに完全に導入することを計画しています。これは、米国内の列車事故全体の27%を線路が原因の事故が占めているためです。
その上、貨物鉄道は2009年から2018年の間に、軌道原因事故率を26%削減しました。また、毎年平均250億米ドルの記録的な投資が行われており、PTC技術が重要な触媒となっています。
高い拡張性と強化された効率性を提供するシーメンスのTrainguard Sentinelソリューションは、産業、鉱業、または貨物事業者のニーズを最適に満たすように調整されています。このシステムは、サービス回復の強化、安全性の向上、優れた信頼性とサポート予測を可能にします。


北米が最大の市場規模を維持


北米は、アメリカやカナダなどの先進国があり、この地域の市場に大きく貢献しています。この地域では、技術の早期導入やシェアードサービスのグローバル化が進んでいることが、大きな市場シェアの要因となっています。
米国では、機器に起因する列車事故が事故全体の14%を占めています。機器が原因の事故率は2009年から11%減少しています。鉄道車両の改良、高度な機器検査技術、業界全体の資産管理プログラムなどが、この安全性の向上に貢献しています。
この地域の強固な財政状況により、各国は最先端のATCソリューションや技術に多額の投資を行うことができます。この地域の主な成長要因は、貨物インフラや高速鉄道のアップグレードと建設に焦点を当てたプロジェクトの数が増えていることです。
また、2008年に制定された鉄道安全改善法と、それに対応する連邦鉄道局(FRA)による規制により、旅客鉄道会社と主要貨物鉄道会社は、2018年12月31日までにほとんどの主要軌道線にPTC(Positive Train Control)を導入することが義務付けられました。2008年のRSI法は、ATCソリューションがPTCの中核であることから、米国におけるATCソリューションおよび関連技術の展開を後押ししました。
米国鉄道道路協会によると、米国運輸省が発表した2019年の米国における鉄道死亡事故の登録件数937件に加えて、人的要因による事故が鉄道事故の最大のカテゴリーを形成しており、38%を占めています。個人要因による事故率は、2009年から3%減少しています。厳格な従業員教育や疲労管理プログラムは、これらの事故を減少させるために鉄道会社が適用している取り組みのほんの一部であり、PTCはこれらの取り組みにバックアップの追加レイヤーを提供しています。
また、この地域では、自動列車制御市場への大規模な投資が行われています。例えば、米国運輸省・連邦鉄道局によると、2015年までに64億ドルがPTCの導入に費やされ、2,300マイル以上の線路と4,500台以上の機関車に導入されていますが、2020年には総費用が100億ドル以上になると予測されています。


競争状況

自動列車制御市場は非常に細分化されており、複数の大手企業で構成されています。競合他社は、この市場で勢力を拡大するために、事業拡大、契約、新製品の発売、合弁事業、買収、パートナーシップなど、さまざまな戦略を採用しています。現在、世界の自動列車制御市場で活躍している主な競合企業は、ゼネラル・エレクトリック・カンパニー(GE)、日立、ボンバルディア、シーメンス、タレス、京三電機製作所(京三)、株式会社東芝、アルストムSA(アルストム)、テック・マヒンドラ、WSP、シスコ・システムズ(シスコ)、マーメック、アドバンテック、ミプロ、アドリンク・テクノロジーなどです。


2020年2月 - ボンバルディアとケベック州のCaisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ)は、前者の鉄道事業をフランスのアルストムに売却するための覚書を締結しました。ボンバルディアとカナダの年金基金運営会社CDPQは、ボンバルディアトランスポーテーションの権益をアルストムに売却します。両社はこの企業を82億米ドルと評価しています。CDPQはボンバルディアトランスポーテーションの30%の株式を保有している。
2019年5月 - ADLINK Technology, Inc.は、鉄道業界のリアルタイムビデオ/グラフィック分析アプリケーション向けに設計された、最新の頑丈でファンレスのNVIDIA Quadro組み込みAIoT(AI and IoT)プラットフォーム「AVA-5500」を発表しました。AVA-5500」は、さまざまなアプリケーション要件に対応するため、M12コネクタ経由のUSB 2.0×2、2.5インチSATA 6Gb/sドライブベイ×2を追加したバージョンと、+12VDC電源入力のみをサポートしたバージョンがあります。


その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION​
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHODOLOGY​

3 EXECUTIVE SUMMARY​

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview​
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Government Support through Providing Funds
4.2.2 Intense Demographic Growth and Increased Urbanization
4.2.3 Technological Progress Targeted to Passenger Convenience
4.3 Market Restraints
4.3.1 Necessity for Regular Maintenance
4.3.2 Complexities in Integrating ATC Solutions With Legacy Systems
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION**
5.1 By Service
5.1.1 Consulting
5.1.2 Integration & Deployment
5.1.3 Support & Maintenance
5.2 By Technology
5.2.1 Positive Train Control (PTC)
5.2.2 Communication Based Train Control (CBTC)
5.2.3 Automatic Train Control (ATC)
5.2.4 Other Technologies
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 ADLINK Technology Inc.
6.1.2 WSP Global Inc.
6.1.3 Toshiba Corporation
6.1.4 Thales Group
6.1.5 General Electric Company
6.1.6 Siemens AG
6.1.7 MIPRO Electronics Co., Ltd.
6.1.8 Tech Mahindra Limited
6.1.9 MERMEC Inc.
6.1.10 Hitachi, Ltd.
6.1.11 Cisco Systems, Inc.
6.1.12 Alstom SA
6.1.13 Kyosan Electric Manufacturing Co., Ltd.
6.1.14 Bombardier Inc.
6.1.15 Advantech Co., Ltd.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Automatic Train Control Market is expected to grow at a CAGR of 10.7% over the forecast period 2020 to 2025. Developing government assistance through providing funds for the building of technologically advanced trains pushes the automatic train control market globally. Furthermore, the increasing demand for pollution mitigation & rising demand for safety, hyper-urbanization, high demographic growth, technological advancements for improving passenger convenience, and increasing trend of smart cities are other fundamental factors propelling the global automatic train control market over the forecast period.

Key Highlights
Support and maintenance segment to expand at a higher growth rate during the forecast period. The support and maintenance services support the installed ATC system within the firm’s infrastructure. The support and maintenance services include troubleshooting assistance, problem-solving, repairing, replacing old components, upgradation of the existing ATC solution, and testing scenario management, including facility inspection and training and round-the-clock support for ATC solutions.
Growing standardization of rail signaling solutions is one of the most significant trends affecting the market today. Standardization enables suppliers to improve core, standards-based global architectures that both allow the interoperability required to meet local safety obligations and give a common, reliable platform for creating local solutions.
Furthermore, the U.S. Department of Transportation (USDOT) is focusing on expanding rail lines in the Sonoma-Marin Area. For this project, FTA (Freight Transport Association) provided a USD 22.5 Mn fund to the rail ministry. China is projected to create a lucrative opportunity for the ATC market due to a Chinese company signing two rail projects with Brazil, to build two big-ticket railway-related infrastructure projects in eastern Brazil’s Bahia state.
For instance, countries like India, where Metro rail is going to be more than 70% of the railway market according to IBEF, have allowed 100% foreign direct investment in new rail sectors such as suburban corridors, high-speed train systems, and the freight line projects implemented through a public-private partnership.
The US-based company SIL4 Systems develops onboard embedded control systems for enabling automatic train protection (ATP) and automatic train control (ATC). They offer a dual-purpose platform that houses an event recorder as well as allows for ATP and ATC. Further, they provide a range of vehicle communications such as dual WiFi, GPS, 3G, and dual Gigabit Ethernet (GbE) ports.
Chinese suppliers are getting projects outside of China, while a group of smaller competitors is competing for pieces of each rail transport project, making for a crowded and competitive field. There is enormous potential for systems that meet the European Rail Traffic Management System (ERTMS) and Communication Based Traffic Control (CBTC) requirements.
Nevertheless, the high initial investments and the necessity for regular maintenance may restrain the growth of the global automatic train control market in the coming years. However, the rising uptake of autonomous trains in densely populated Asian economies, like China and India, is expected to keep the automatic train control market running smoothly in the forthcoming years.


Key Market Trends

Positive Train Control (PTC) Technology to Hold a Dominant Share of the Market


Positive Train Control (PTC) is a composite system of recently developed technologies that continuously delivers critical information such as train movement authorization, speed limits, switch positions, work zone locations, and other operational data. It must factor in locomotive and rail car mix, terrain, weight and speed, and signal aspects to determine safe stopping distances.
Global freight railroads continue to strive towards an accident-free future through a tireless commitment to addressing the major causes of accidents - track, equipment, and human error. Continued safety improvement in the years ahead will become harder to achieve and require new and different solutions. Widespread deployment of Positive Train Control (PTC), designed to address human error, will open the door to an exciting new era of safety and efficiency improvement for freight railroads.
For instance, as of January 2020, PTC is in operation on the majority of 98.5% of Class I PTC route-miles network-wide, with some Class I railroads planning to be fully implemented on their networks across the United States, as Track-caused accidents account for 27% of total train accidents in the United States.
Besides, Freight railroads have reduced the track-caused accident rate by 26% since between 2009 and 2018. Also, record investment has taken place on an average of USD 25 billion each year, where PTC technology has been an important catalyst.
Providing high scalability and enhanced efficiency, Siemens's Trainguard Sentinel solutions are tailored to meet the needs of industrial, mining, or freight operators optimally. The system allows enhanced service recovery, improved safety, and superior dependability and support forecast.


North America to Hold the Largest Market Size


North America forms developed economies, the United States (US) and Canada, which contribute heavily to the regional market. One of the principal reasons for its significant market share in the early enactment of technologies and the globalization of shared services in this region.
In the United States, train accidents caused by equipment represent 14% of total accidents. The equipment-caused accident rate is down 11% since 2009. Enhancements to rail cars, advanced equipment inspection technology, and industry-wide asset management programs have all added to this safety gain.
This region's strong financial position enables its countries to invest heavily in leading ATC solutions and technologies. The primary growth drivers for this region are the rising number of projects focused on upgrading and constructing freight infrastructures, and high-speed railway lines.
Additionally, with the Rail Safety Improvement Act of 2008 and the corresponding regulations issued by the Federal Railroad Administration (FRA), passenger and significant freight railroads were required to implement Positive Train Control (PTC) on most major track lines by December 31, 2018. The RSI Act of 2008 has boosted the deployment of ATC solutions and associated technologies in the US, as ATC solutions are at the core of PTC.
According to the Association of American Rail Roads, accidents caused by human factors form the biggest category of train accidents, accounting for 38%, in addition to the registered 937 rail fatalities in the United States in 2019, according to the US Department of Transportation. The individual factors-caused accident rate is down 3% since 2009. Rigorous employee training and fatigue management programs are just a few of the initiatives railroads apply to decrease these incidents, and PTC provides a backup extra layer of protection to those efforts.
Also, the region is witnessing massive investments in the Automatic Train Control Market. For instance, according to US Department of Transportation & Federal Railroad Administration, until 2015, 6.4 billion U.S. dollars have been spent for the PTC deployment on over more than 2,300 of track miles and more than 4,500 locomotives, and the total cost is estimated to grow to more than 10 billion U.S. dollars in 2020.


Competitive Landscape

The Automatic Train Control Market is highly fragmented and consists of several major players. They have adopted different strategies such as expansions, agreements, new product launches, joint ventures, acquisitions, partnerships, and others to expand their footprints in this market. Few of the major competitors currently working in the global automatic train control market are General Electric Company (GE), Hitachi, Bombardier, Siemens, Thales, Kyosan Electric Manufacturing Ltd (Kyosan), Toshiba Corporation (Toshiba), Alstom SA (Alstom), Tech Mahindra, WSP, Cisco Systems (Cisco), Mermec, Advantech, Mipro, and ADLINK Technology among others.


Feb 2020 - Bombardier and Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) have signed a memorandum of understanding (MoU) to sell the former’s rail business to Alstom in France. Bombardier and Canadian pension fund management company CDPQ will sell their interests in Bombardier Transportation to Alstom. They value the enterprise at USD 8.2bn. CDPQ owns a 30% stake in Bombardier Transportation.
May 2019 - ADLINK Technology, Inc., released its latest rugged, fanless NVIDIA Quadro embedded AIoT (AI and IoT) platform, the AVA-5500, designed for real-time video/graphics analytics applications in the rail industry. To meet varying application requirements, the AVA-5500 is available in variants featuring an additional two USB 2.0 via M12 connectors and two 2.5" SATA 6Gb/s drive bays, as well as a version supporting +12VDC power input only.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION​
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHODOLOGY​

3 EXECUTIVE SUMMARY​

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview​
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Government Support through Providing Funds
4.2.2 Intense Demographic Growth and Increased Urbanization
4.2.3 Technological Progress Targeted to Passenger Convenience
4.3 Market Restraints
4.3.1 Necessity for Regular Maintenance
4.3.2 Complexities in Integrating ATC Solutions With Legacy Systems
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION**
5.1 By Service
5.1.1 Consulting
5.1.2 Integration & Deployment
5.1.3 Support & Maintenance
5.2 By Technology
5.2.1 Positive Train Control (PTC)
5.2.2 Communication Based Train Control (CBTC)
5.2.3 Automatic Train Control (ATC)
5.2.4 Other Technologies
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 ADLINK Technology Inc.
6.1.2 WSP Global Inc.
6.1.3 Toshiba Corporation
6.1.4 Thales Group
6.1.5 General Electric Company
6.1.6 Siemens AG
6.1.7 MIPRO Electronics Co., Ltd.
6.1.8 Tech Mahindra Limited
6.1.9 MERMEC Inc.
6.1.10 Hitachi, Ltd.
6.1.11 Cisco Systems, Inc.
6.1.12 Alstom SA
6.1.13 Kyosan Electric Manufacturing Co., Ltd.
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