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アジアのペット用おやつ市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2022年~2027年)


Asia Pet Treats Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジアのペット用おやつ市場は、予測期間(2020-2025年)に5.7%のCAGRを記録すると予測されています。予測期間中にペットの人口が増加することが予測されます。これは、ペットの人間化や、アジア諸国の潜在的な市場... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジアのペット用おやつ市場は、予測期間(2020-2025年)に5.7%のCAGRを記録すると予測されています。予測期間中にペットの人口が増加することが予測されます。これは、ペットの人間化や、アジア諸国の潜在的な市場におけるペットの急速な導入などの要因によるものです。この要因が、この地域のペット用おやつの市場を押し上げると予想されます。

ペットの安全性と栄養ニーズは、消費者にとって大きな関心事であり、消費者はこうした食品のラベル表示や使用されている原材料についてますます意識するようになっています。これらの配慮には高いコストがかかります。しかし、発展途上市場では中間所得世帯が増加し、可処分所得も増加しているため、人々は以前よりもペットにお金をかけようとしており、特により高品質なフードが求められています。さらに、この要因は、ペット用おやつやその他のプレミアムオプションの着実な成長に寄与すると考えられます。

この地域では、マースペットケア、ネスレピュリナ、J.Mスマッカーカンパニー、ユニチャームコーポレーションなどの大手企業が、Hill's Pet Nutrition, Inc.やYantai China Pet Foods Co.

主な市場動向

ペットの人間化が進む

ペットの人間化は、ライフスタイルの変化、人口動態の変化、消費者の嗜好の変化の結果である。さらに、所得の増加、ペットの擬人化の増加、人々のペットへの愛情が市場調査を強化しています。

アジアでは、中国が最大級のペット所有人口を誇り、2016年のペット所有者は7,350万人でした。そのうち、約3,390万人が犬を、約2,260万人が猫を飼っています。残りは、鳥やその他のマイナーなペットを含む様々なその他のペットを占めています。中国の人口数は2019年に9,365万人だったのに対し、猫の数は同年に86.95人となり、過去5年間でそれぞれ11.1%、31.7%増加している

また、ペットの人間化の流れは、健康志向の高まりにつながり、砂糖や穀物、染料などの化学添加物を使用しない栄養価の高いペット用おやつの需要を生み出しました。このように、消費者は地元産のものや自然のもの、あるいは消化に良いものなどを求めています。そのため、プレミアム製品や特殊な製品の売上が増加しています。ペットは家族の一員として認識されているため、ペットオーナーはプレミアム製品を提供したいと考えています。この要因は、ペットオーナーのペット用おやつへの支出が多いことに起因する。

犬用の製品が最も成長している

アジア市場では、消費者の間で犬を飼うことやペット用品に対する意識が高まっていることから、犬用の製品は最も成長率の高い産業分野の一つとなっています。所得水準の上昇と、アジアの先進国および発展途上国の都市部で犬を飼う傾向が、犬用おやつ市場の成長を促進しています。

アジア地域の先進国では、犬を飼う傾向が強まっており、これが犬用おやつ市場を押し上げています。韓国ペットフード協会によると、2016年の犬と猫の人口はそれぞれ419万人と160万人でしたが、2019年には590万人と240万人に増加しました。犬用おやつセグメントの成長は、ネコ用のプレミアムスナックやおやつの需要と、より自然な素材を使ったおやつへの需要に支えられています。これにより、トップブランドが大きなシェアを占めるために、市場に新製品を投入する機会が生まれました。例えば、2017年にネスレは、犬用のグレインフリーのおやつのレシピを発表しました。この新しいレシピには、農場で飼育された本物の鶏肉など、シンプルで健康的な原材料が使われています。

競合他社の状況

アジアのペット用おやつ市場は、トッププレイヤーが市場の大半を占めており、統合されています。マースペットケア、ネスレピュリナ、J.M.スマッカーカンパニー、ユニ・チャームコーポレーション、ヒルズペットニュートリション、煙台中国ペットフーズ有限公司などがこの地域の主要プレイヤーです。

新製品の発売、パートナーシップ、拡張は、これらの企業が収益を増加させ、市場での支配を継続するために行っている主要な戦略です。例えば、2017年6月、ユニ・チャーム株式会社は、おいしい製品ラインに、「まぐろ入りビスク・キトン」、「まぐろ&チキン入りビスク・キトン」、「チキン&ベジタブル入りシチュー」、「まぐろ&ベジタブル入りビスク」、「まぐろ&ベジタブル入りチャウダー」の5つの新製品を追加しました。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Pet Type
5.1.1 Dog
5.1.2 Cat
5.1.3 Others
5.2 Product Type
5.2.1 Dental Treats
5.2.2 Crunchy Treats
5.2.3 Soft and Chewy Treats
5.2.4 Freeze-dried and Jerky Treats
5.2.5 Other Product Types
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Supermarket/Hypermarket
5.3.2 Specialized Pet Shops
5.3.3 Online Retail Stores
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 Pricing Type
5.4.1 Economy Segment
5.4.2 Mid-price Segment
5.4.3 Premium Segment
5.5 Countries
5.5.1 China
5.5.2 Indonesia
5.5.3 Japan
5.5.4 Malaysia
5.5.5 Philippines
5.5.6 Singapore
5.5.7 South Korea
5.5.8 Thailand
5.5.9 Vietnam

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Competitor Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle Purina Petcare Company
6.3.3 Unicharm Corporation
6.3.4 Hill's Pet Nutrition Inc.
6.3.5 Ban Leong Shell Products Sdn Bhd
6.3.6 Heristo aktiengesellschaft
6.3.7 Yantai China Pet Foods Co. Ltd
6.3.8 The JM Smucker Company
6.3.9 General Mills Inc. (Blue Buffalo Co.Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ANALYSIS OF THE IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The Asian pet treats market is projected to register a CAGR of 5.7% during the forecast period(2020-2025). The population of pets is projected to increase during the forecast period, owing to factors, such as pet humanization and the rapid adoption of pets in potential markets in the Asian countries. This factor is expected to boost the market for pet treats in this region.

Safety and nutritional needs of pets are the major concerns for the consumers, who are increasingly aware of the labeling and the ingredients used in such food products. These considerations come at a higher cost. However, due to an increase in middle-income households in the developing markets, as well as a higher amount of disposable income, people are willing to spend more on their pets than before, especially in terms of a higher quality of foods. Moreover, this factor is expected to contribute to the steady growth of pet treats and other premium options. ​

Some of the leading players such as Mars Pet Care, Nestle Purina, J.M Smucker Company, and Unicharm Corporation are Hill’s Pet Nutrition, Inc., and Yantai China Pet Foods Co., Ltd. are dominating the market in this region.

Key Market Trends

Rising Trend of Pet humanization

Pet humanization is a result of changes in lifestyles, changing demographic patterns, and consumer preferences. Furthermore, the increasing income, growing pet anthropomorphism, and people’s affection for pets are strengthening the market studied.

In Asia, China has one of the largest pet-owning populations, with 73.5 million pet owners in 2016. Around 33.9 million pet parents owned a dog and 22.6 million owned a cat. The rest accounts for various other pets, including birds and other minor pets. The number of population in China was 93.65 million in 2019, whereas the number of cat was 86.95 in the same year, which increased by 11.1% and 31.7%, respectively, in the past five years

The trend of pet humanization also led to an increase in health consciousness and generated a demand for nutritious pet treats that are free of sugar, grains, dyes, and other chemical additives. Thus, consumers are looking for products that are locally grown, or natural, or have digestive benefits. Thus, the sales of premium and specialized products are increasing. As pets are perceived as family members, pet owners are willing to offer premium products. This factor is attributed to higher expenditure on pet treats among the pet owners.

Dogs Segment to be the Fastest-Growing

The pet dogs segment is one of the fastest-growing industrial segments in the Asian market, due to the increasing adoption of dogs and awareness about pet products among the consumers. Rising income levels and the trend of adopting dogs in the urban parts of the developed and developing countries across Asia are driving the growth of the dog treats market.

An increasing trend of adopting dogs has been observed in developed countries across the region, which has been boosting the dog treats market. According to the Korea Pet Food Association, in 2016 the dog and cat population was 4.19 million and 1.6 million respectively, which increased to 5.9 million and 2.4 million by 2019. The growth in the dog treats segment is supported by the demand for premium snacks and treats for felines, coupled with the demand for more natural ingredient-based treats. This created opportunities for the top brands to launch new products in the market, in order to occupy significant shares. For instance, in 2017, Nestle launched a recipe for grain-free treats for dogs. The new recipe involves simple, wholesome ingredients, including real farm-raised chicken.

Competitive Landscape

The Asia pet treats market is consolidated with the top players occupying the majority of the market. Mars Pet Care, Nestle Purina, J.M Smucker Company, and Unicharm Corporation are Hill’s Pet Nutrition, Inc., and Yantai China Pet Foods Co., Ltd. are the leading players in this region.

New product launches, partnerships, and expansions are the prime strategies followed by these companies to increase their revenue and continue their domination in the market. For instance, in Jun 2017, Unicharm Corporation added five new products to its delectable product lines, such as Bisque Kitten with Tuna, Bisque Kitten with Tuna & Chicken, Stew with Chicken & Veggies, Bisque with Tuna & Veggies, and Chowder with Tuna & Veggies.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Pet Type
5.1.1 Dog
5.1.2 Cat
5.1.3 Others
5.2 Product Type
5.2.1 Dental Treats
5.2.2 Crunchy Treats
5.2.3 Soft and Chewy Treats
5.2.4 Freeze-dried and Jerky Treats
5.2.5 Other Product Types
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Supermarket/Hypermarket
5.3.2 Specialized Pet Shops
5.3.3 Online Retail Stores
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 Pricing Type
5.4.1 Economy Segment
5.4.2 Mid-price Segment
5.4.3 Premium Segment
5.5 Countries
5.5.1 China
5.5.2 Indonesia
5.5.3 Japan
5.5.4 Malaysia
5.5.5 Philippines
5.5.6 Singapore
5.5.7 South Korea
5.5.8 Thailand
5.5.9 Vietnam

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Competitor Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle Purina Petcare Company
6.3.3 Unicharm Corporation
6.3.4 Hill's Pet Nutrition Inc.
6.3.5 Ban Leong Shell Products Sdn Bhd
6.3.6 Heristo aktiengesellschaft
6.3.7 Yantai China Pet Foods Co. Ltd
6.3.8 The JM Smucker Company
6.3.9 General Mills Inc. (Blue Buffalo Co.Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ANALYSIS OF THE IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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