世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場:成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Asia Pacific Packaging Automation Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場は、予測期間中にCAGR7.6%と大きく成長すると予想されています。市場成長の主な要因は、医薬品、食品・飲料、パーソナルケア製品、その他の産業におけるパ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場は、予測期間中にCAGR7.6%と大きく成長すると予想されています。市場成長の主な要因は、医薬品、食品・飲料、パーソナルケア製品、その他の産業におけるパッケージングの需要増です。

主なハイライト
近年、消費者向け製品の需要が急増する中、効率的で信頼性の高いパッケージング・ソリューションは喫緊の課題となっています。その中で、高速・高性能な包装機や、製品の要求に合わせてサイズ・形状・材質を変えた多様な包装を展開するための包装機の導入は、包装分野における重要な柱の一つとなっています。
さらに、この地域では、現在の小売環境においてスーパーマーケット、コンビニエンスストア、スーパーセンターなどのアウトレットが急速に拡大しており、包装業界のイノベーションに新たな機会をもたらしています。
さらに、競争の激しい電子商取引分野の出現は、高度な包装機器に対する顧客の需要の高まりに対応するため、革新的な包装ソリューションの需要を促進しています。成長する市場のニーズに応えるため、包装機械業界では、革新的で将来性のある包装ソリューションを開発するためのテクノロジーへのシフトが急速に進んでいます。自動包装機は、包装工程全体を簡素化する効果的な方法です。
実施された調査によると、インドの包装業界は世界の包装業界の約4%を占めています。組織小売業と電子商取引の爆発的な成長は、今後の小売業の成長に多大な可能性をもたらしますが、その過程で包装分野も大きな利益を得ることになるでしょう。
COVID-19の大流行により、所得損失、需要の再構築につながるチャネルシフト、供給の途絶といった3つの主要分野で食料安全保障が弱体化しています。これらの問題は、この地域の低所得者と高所得者の両方に影響を及ぼしています。


主な市場動向

食品・飲料業界は急成長へ

この地域における食品・飲料業界の需要の高まりは、消費者の要求と健康への関心の高まりによるものです。今日の消費者は、健康的な食品と飲料がしっかりとパックされたものを好みます。この地域の多忙なライフスタイルは、使いやすく持ち運びしやすいパッケージの食品・飲料製品の需要を高めています。

この地域では、2つの大きな動きがあり、パッケージング業界の中小企業にとってメリットが増えています。そのひとつが、ソフトロボットです。パッケージングという産業は、従来、ロボットの導入が遅れていると見られてきました。おそらく、大型のロボットの多くは、より繊細な食品包装作業に必要な精度と器用さを備えていなかったからです。

ソフトロボティクスは、ロボット工学のサブセットで、柔軟性、適応性、人と安全に作業する能力を高めるために、適合性の高い材料からロボットを作成するものです。そのため、従来の産業用ロボットよりもソフトなタッチが要求されるパッケージング作業に最適なのです。

包装機器へのIIoT(Industrial Internet of Things)の導入が盛んになってきています。この技術は、包装ラインの効率を向上させるだけでなく、機械、機械インフラ、オペレーターを改善する新しい機会を提供することで、今後10年間の包装機器のデジタル化の未来を切り開くことになるでしょう。

例えば、インドのパッケージング企業であるBandma社は、最も洗練された最新の機械設備を提供しています。この組織は、さまざまな産業向けに優れたパッケージング・ソリューションを提供しています。バンドマ社は、今日のニーズに応えるため、自動包装機を提供することでアプローチを変更し、同社のビジネス拡大に貢献しました。

この地域は、常に成長のために新製品を革新してきました。競争力を維持するために、食品メーカーは常に変化する顧客のニーズに対応しなければなりません。産業革新のサイクルが短くなり、消費者の嗜好は以前よりずっと速く変化しており、そのために包装会社は製品を更新し続けなければならない。

インドにおけるパッケージングオートメーションの需要拡大

インドは二酸化炭素排出量を削減するための決定的なステップを踏み、持続可能なパッケージングソリューションの構築に取り組んでいます。規制要件を改善する必要性がより優先されるようになり、食品廃棄物の削減、衛生基準の遵守、環境への影響の最小化などに役立っています。


FSSAIは、既存のすべての食品安全に関する法律と基準を統一し、製造から消費までの食品加工のすべての段階を対象とする、科学的根拠に基づく単一の規制機関として設立されました。FSSAIの目標は、環境と消費者の健康に有害なリサイクル不可能な多層包装を削減し、段階的に廃止することです。
Michelman Indiaによると、インドの包装には、世界市場の動向、若者の割合が高いことや中産階級の増加といった地域的な動向という3つの動向が含まれており、包装分野の成長を急速に高めることになるという。最後に、政府の規則や規制の変更により、パッケージの自動化の余地が改善されたことである。
パッケージング業界の主要な焦点は、国内で安全で持続可能な、環境に優しいパッケージングソリューションを生産するための技術革新への決定的なシフトです。各社は機械や包装設備で新製品を革新しており、需要増加のために生産量も増加しています。
パンデミック時の食品需要は、消費者のパッケージ商品への嗜好から、パッケージ食品やFMCG製品がかなり高く、これは軟包装印刷・加工機械の需要に反映されました。
インドでは、ムンバイの包装会社SP Ultraflex社が、パンデミック時に15台以上の機械を包装コンバーターや海外に供給しました。インドでは、デジタル技術の採用が急速に広まり、企業は技術の採用により、さまざまな取引をより早く成立させました。


競合他社の状況

アジア太平洋地域のパッケージングオートメーション市場は、三菱電機株式会社、ロックウェル・オートメーション株式会社、Swisslog Holding AG、ULMA Packaging、Amcor PLCなどの主要企業が存在し、競争が激しい市場です。これらの大手企業は、製品を大量に供給するための新しい機械を採用することにより、パッケージングオートメーションの需要増加に伴い、新製品の革新に努めています。


2021年10月 王子ホールディングスがインドの段ボール会社Empire Packages Ltd.を買収。エンパイアは、東南アジア、インド、オセアニアで王子グループ35番目の段ボール計画となる。この買収は、他の地域でも関係を活用し、同国でのビジネス向上に役立つ。
2020年11月 ロックウェル・オートメーションは、コンピュータによる保守管理システム会社であるフィックス社を買収しました。Fiixのプラットフォームと専門知識が加わることで、お客様は、オートメーション、製造、保守の統合データを360度見渡すことができ、資産の性能を追跡・改善し、保守作業を最適化できるようになるというメリットを得られます。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Introduction to Market Drivers and Restraints
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increasing Pressure on Manufacturers to Cut Down Operating Costs
5.2.2 Reduces Machine Downtime and Product Waste
5.2.3 Emerging Markets are Emerging as Low Cost Labor and Increased Competition
5.3 Market Restraints
5.3.1 High initial investment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Businesses Type
6.1.1 B2B e-commerce retailers
6.1.2 B2C e-commerce retailers
6.1.3 Omni Channel Retailers
6.1.4 Wholesale Distributors
6.1.5 Manufacturers
6.1.6 Personal Document Shippers
6.1.7 Others
6.2 By End-User Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Pharmaceuticals
6.2.3 Cosmetics
6.2.4 Household
6.2.5 Beverages
6.2.6 Chemical
6.2.7 Confectionery
6.2.8 Warehouse
6.2.9 Others
6.3 By Product Type
6.3.1 Filling
6.3.2 Labelling
6.3.3 Horizontal/Vertical Pillow
6.3.4 Case Packaging
6.3.5 Bagging
6.3.6 Palletizing
6.3.7 Capping
6.3.8 Wrapping

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amcor PLC
7.1.2 Multivac Group
7.1.3 Berry Global Inc.
7.1.4 Ulma Packaging
7.1.5 Westrock Company
7.1.6 Robert Bosch GmBH
7.1.7 Swisslog Holding AG
7.1.8 Rockwell Automation
7.1.9 Sealed Air Corporation
7.1.10 Sonoco Products Company
7.1.11 Tetra Pak International S.A
7.1.12 Misubishi Electric Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The packaging automation market in the Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period with a CAGR of 7.6%. The key factors driving the market growth are increasing demand for packaging in pharmaceutical, food and beverage, personal care products, and other industries.

Key Highlights
With the recent surge in demand for consumer products, efficient and reliable packaging solutions are an urgent task. One of the most important pillars in the packaging field is the introduction of high-speed and high-performance packaging machines or packaging machines designed to develop a variety of packaging in different sizes, shapes, and materials according to product requirements.
Moreover, in this region, outlets such as supermarkets, convenience stores, and supercenters are rapidly expanding in the current retail environment, opening up new opportunities for innovation in the packaging industry.
Additionally, the advent of the highly competitive e-commerce sector is driving the demand for innovative packaging solutions to meet customers growing demand for sophisticated packaging equipment. To meet the needs of a growing market, the packaging machinery industry is rapidly shifting to technology to develop innovative and future-proof packaging solutions. Automated packaging equipment is an effective way to simplify the entire packaging process.
According to research conducted, the Indian packaging industry accounts for approximately 4% of the global packaging industry. The explosive growth of organized retail and e-commerce offers tremendous potential for future retail growth, but the packaging sector will benefit greatly in the process.
The COVID-19 pandemic has weakened food security in three key areas such as income loss, channel shifts leading to demand to restructure, and supply disruptions. These issues have affected both low- and high-income in the region.


Key Market Trends

Food and Beverage industry to grow rapidly

The rising demand for the food and beverage industry in this region is high due to consumer requirements and growing health concerns. Consumers today prefer healthy food and beverages in a well-packed manner. The hectic lifestyle in the region has raised the demand for easy-to-use and carry packaged food and beverage products.

Two major developments in this region are increasing the benefits for small businesses in the packaging industry. One of them is a soft robot. Packaging as an industry has traditionally been seen as lagging behind in robotics adoption. Perhaps it was because most of the larger robots lacked the precision and dexterity needed for more delicate food packaging tasks.

Soft robotics is a subset of robotics that creates robots from highly compatible materials that increase their flexibility, adaptability, and ability to work safely with people. This makes them ideal for packaging operations that require a softer touch than traditional industrial robots.

The introduction of the Industrial Internet of Things (IIoT) into packaging equipment is gaining popularity. This technology will not only improve the efficiency of packaging lines but will also pave the way for the digital future of packaging equipment over the next decade by opening up new opportunities for improved machinery, machinery, machine infrastructure, and operators.

For instance, a packaging company in India - Bandma, offers some of the most sophisticated modern machinery and equipment; the organization provides superior packaging solutions for a variety of industries. In response to today's needs, Bandma changed its approach by providing the industry with automated packaging machines, helping the company expand its business.

The region has always been innovating new products for growth, and to remain competitive, food manufacturers must meet the ever-changing needs of their customers. With shorter industrial innovation cycles, consumer preferences are changing much faster than ever before, for which packaging companies must keep updating the products.

Increased demand for packaging automation in India

India is taking decisive steps to reduce its carbon footprint and working to create sustainable packaging solutions. The need to improve regulatory requirements becomes a higher priority, helping to reduce food waste, comply with hygiene standards and minimize environmental impact.


The FSSAI was created to unify all existing food safety laws and standards into a single, science-based regulatory body that covers all stages of food processing, from manufacturing to consumption. FSSAI's goal is to reduce and phase out non-recyclable multi-layer packaging that is harmful to the environment and consumer health.
According to Michelman India, the three trends packaging of India involves - global market trends, regional trends such as high percentage of young people and growing middle class, will rapidly increase the growth of packaging sector. Lastly, the changes in the government rules and regulations have improved the scope for package automation.
The major focus of the packaging industry has been the decisive shift towards innovation to produce safe, sustainable, and environmentally-friendly packaging solutions in the country. The companies are innovating new products with machinery or packaging equipment, and for the increased demand, the production volume is also increased.
The demand for food during the pandemic was considerably high for packaged food and FMCG products due to consumer preference for packaged goods, and this reflected in demand for flexible packaging printing and converting machinery.
In India, a Mumbai-based packaging company SP Ultraflex supplied over 15 machines to packaging converters and overseas during the pandemic. The adoption of digital technologies was fast and widespread in India, and companies closed various deals faster due to the adoption of technology.


Competitive Landscape

The Asia Pacific packaging automation is competitive with the presence of key players in the market, such as Mitsubishi Electric Corporation, Rockwell Automation, Swisslog Holding AG, ULMA Packaging, Amcor PLC. These major companies are striving to innovate new products with the increased demand for packaging automation by adopting new machinery for delivering products in larger volumes.


October 2021 - Oji Holdings acquired Empire Packages Ltd., a corrugated container company in India. Empire will be Oji group's 35th corrugated container plan in Southeast Asia, India, and Oceania. This acquisition helps to improve business in the country, leveraging the relationship in other areas too.
November 2020 - Rockwell Automation acquired Fiix Inc., a computerized maintenance management system compnay. With the addition of Fiix's platform and expertise, customers benefit from a 360-degree view of integrated automation, manufacturing, and maintenance data that helps them track and improve the performance of their assets and optimize maintenance operations.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Introduction to Market Drivers and Restraints
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increasing Pressure on Manufacturers to Cut Down Operating Costs
5.2.2 Reduces Machine Downtime and Product Waste
5.2.3 Emerging Markets are Emerging as Low Cost Labor and Increased Competition
5.3 Market Restraints
5.3.1 High initial investment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Businesses Type
6.1.1 B2B e-commerce retailers
6.1.2 B2C e-commerce retailers
6.1.3 Omni Channel Retailers
6.1.4 Wholesale Distributors
6.1.5 Manufacturers
6.1.6 Personal Document Shippers
6.1.7 Others
6.2 By End-User Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Pharmaceuticals
6.2.3 Cosmetics
6.2.4 Household
6.2.5 Beverages
6.2.6 Chemical
6.2.7 Confectionery
6.2.8 Warehouse
6.2.9 Others
6.3 By Product Type
6.3.1 Filling
6.3.2 Labelling
6.3.3 Horizontal/Vertical Pillow
6.3.4 Case Packaging
6.3.5 Bagging
6.3.6 Palletizing
6.3.7 Capping
6.3.8 Wrapping

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amcor PLC
7.1.2 Multivac Group
7.1.3 Berry Global Inc.
7.1.4 Ulma Packaging
7.1.5 Westrock Company
7.1.6 Robert Bosch GmBH
7.1.7 Swisslog Holding AG
7.1.8 Rockwell Automation
7.1.9 Sealed Air Corporation
7.1.10 Sonoco Products Company
7.1.11 Tetra Pak International S.A
7.1.12 Misubishi Electric Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(asia)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/22 10:26

151.74 円

164.56 円

199.74 円

ページTOPに戻る