世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

タイオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


Thailand Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

タイオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 タイのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)など、トップラインの定性的および定... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年1月13日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
56 英語

 

サマリー

タイオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

タイのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業に関する記述も掲載しています。

主要なハイライト

- オンライン小売市場には、衣類・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店舗で支払いが発生しないことが条件)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、直販など)でも事業を展開する小売業者がオンラインで行う販売である。
- タイのオンライン小売市場の2021年の総売上は7,777.8百万ドルで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は23.5%でした。
- 2021年のタイのオンライン小売市場の売上に占めるオンライン専門店の割合は最も大きく、このチャネルによる売上は市場全体の69.1%に相当する5,373.0百万ドルとなっています。
- 国の電子決済制度に該当する政府のPromptPayサービスは、eコマース活動を刺激する重要なドライバーとなっています。

スコープ
- タイのオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、タイのオンライン小売市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、オンライン小売市場の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績を明らかにします。
- タイのオンライン小売市場の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由
- 2021年のタイのオンライン小売市場の市場規模は?
- 2026年のタイのオンライン小売市場の規模は?
- タイのオンライン小売市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の同市場の推移は?
- タイのオンライン小売市場における上位の競合他社は?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. Alibaba Group Holding Limited
8.2. Amazon.com, Inc.
8.3. Central Group Co Ltd
8.4. King Power International Group
8.5. Home Product Center Public Company Ltd
8.6. Tesco PLC
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Thailand online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Thailand online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Thailand online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Thailand online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Thailand online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Thailand online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Alibaba Group Holding Limited: key facts
Table 8: Alibaba Group Holding Limited: Annual Financial Ratios
Table 9: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees
Table 10: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees Continued
Table 11: Amazon.com, Inc.: key facts
Table 12: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 13: Amazon.com, Inc.: Key Employees
Table 14: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued
Table 15: Central Group Co Ltd: key facts
Table 16: Central Group Co Ltd: Key Employees
Table 17: King Power International Group: key facts
Table 18: King Power International Group: Key Employees
Table 19: Home Product Center Public Company Ltd: key facts
Table 20: Home Product Center Public Company Ltd: Annual Financial Ratios
Table 21: Home Product Center Public Company Ltd: Key Employees
Table 22: Home Product Center Public Company Ltd: Key Employees Continued
Table 23: Tesco PLC: key facts
Table 24: Tesco PLC: Annual Financial Ratios
Table 25: Tesco PLC: Key Employees
Table 26: Tesco PLC: Key Employees Continued
Table 27: Thailand size of population (million), 2017–21
Table 28: Thailand gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 29: Thailand gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 30: Thailand inflation, 2017–21
Table 31: Thailand consumer price index (absolute), 2017–21
Table 32: Thailand exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Thailand Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Online Retail in Thailand industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The online retail market includes all sales within Clothing & Footwear, Electricals, Food & Grocery, Health & Beauty, Home and Other (Books, News & Stationery, Jewelry & Watches, Luggage & Leather Goods, Music, Video & Entertainment Software, Sports & Leisure Equipment and others) segments, provided they take place over the internet, where the payment does not occur in-store on a later occasion. Data is included irrespective of whether the vendor is a pure-play internet company or the online offering of a bricks and mortar retailer. Online specialists retailers include sell only via the internet. Other online retail is a sell done online by retailers that also operate via offline channels (in-store, mail order, direct selling, etc.)
- The Thai online retail market had total revenues of $7,777.8m in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 23.5% between 2017 and 2021.
- Online Specialists account for the largest proportion of sales in the Thai online retail market in 2021, sales through this channel generated $5,373.0m, equivalent to 69.1% of the market's overall value.
- The government’s PromptPay service, which falls under the national e-payment scheme, is the key driver to stimulate ecommerce activities.

Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the online retail market in Thailand
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the online retail market in Thailand
- Leading company profiles reveal details of key online retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Thailand online retail market with five year forecasts

Reasons to Buy
- What was the size of the Thailand online retail market by value in 2021?
- What will be the size of the Thailand online retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the Thailand online retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Thailand's online retail market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. Alibaba Group Holding Limited
8.2. Amazon.com, Inc.
8.3. Central Group Co Ltd
8.4. King Power International Group
8.5. Home Product Center Public Company Ltd
8.6. Tesco PLC
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Thailand online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Thailand online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Thailand online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Thailand online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Thailand online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Thailand online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Alibaba Group Holding Limited: key facts
Table 8: Alibaba Group Holding Limited: Annual Financial Ratios
Table 9: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees
Table 10: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees Continued
Table 11: Amazon.com, Inc.: key facts
Table 12: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 13: Amazon.com, Inc.: Key Employees
Table 14: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued
Table 15: Central Group Co Ltd: key facts
Table 16: Central Group Co Ltd: Key Employees
Table 17: King Power International Group: key facts
Table 18: King Power International Group: Key Employees
Table 19: Home Product Center Public Company Ltd: key facts
Table 20: Home Product Center Public Company Ltd: Annual Financial Ratios
Table 21: Home Product Center Public Company Ltd: Key Employees
Table 22: Home Product Center Public Company Ltd: Key Employees Continued
Table 23: Tesco PLC: key facts
Table 24: Tesco PLC: Annual Financial Ratios
Table 25: Tesco PLC: Key Employees
Table 26: Tesco PLC: Key Employees Continued
Table 27: Thailand size of population (million), 2017–21
Table 28: Thailand gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 29: Thailand gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 30: Thailand inflation, 2017–21
Table 31: Thailand consumer price index (absolute), 2017–21
Table 32: Thailand exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る