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ナイジェリアオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


Nigeria Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

ナイジェリアオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 ナイジェリアのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの質的および... もっと見る

 

 

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2023年1月13日 US$350
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サマリー

ナイジェリアオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

ナイジェリアのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業に関する記述も掲載しています。

主なハイライト

- オンライン小売市場には、衣料品・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店舗で支払いが発生しないことが条件)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、ダイレクトセールスなど)でも事業を展開する小売業者がオンラインで行う販売である。
- ナイジェリアのオンライン小売市場の2021年の総売上は5億3820万ドルで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は29.7%でした。
- 2021年のナイジェリアのオンライン小売市場では、オンライン専門店が売上に占める割合が最も大きく、このチャネルによる売上は3億6980万ドルで、市場全体の68.7%に相当する金額となっています。
- 同国における電子決済の導入は、複数の決済サービスプロバイダーのナイジェリア市場への参入を促しています。

スコープ
- ナイジェリアのオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要企業を特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮できます。
- ファイブフォース分析により、ナイジェリアのオンライン小売市場の競争力および魅力度を判定します。
- 主要企業のプロファイルから、オンライン小売市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績を明らかにします。
- ナイジェリアのオンライン小売市場の今後の成長見通しを5年予測で把握することにより、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由
- 2021年のナイジェリアオンラインリテール市場の市場規模は?
- 2026年のナイジェリアオンラインリテール市場規模は?
- ナイジェリアのオンライン小売市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の同市場の推移は?
- ナイジェリアのオンライン小売市場を構成する主要セグメントは何か?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Jumia.
8.2. Mr. Price Group Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: Nigeria online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Nigeria online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Nigeria online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Nigeria online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Nigeria online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Nigeria online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Jumia.: key facts
Table 8: Jumia.: Key Employees
Table 9: Mr. Price Group Ltd: key facts
Table 10: Mr. Price Group Ltd: Annual Financial Ratios
Table 11: Mr. Price Group Ltd: Key Employees
Table 12: Nigeria size of population (million), 2017–21
Table 13: Nigeria gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 14: Nigeria gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 15: Nigeria inflation, 2017–21
Table 16: Nigeria consumer price index (absolute), 2017–21
Table 17: Nigeria exchange rate, 2017–21

 

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Summary

Nigeria Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Online Retail in Nigeria industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The online retail market includes all sales within Clothing & Footwear, Electricals, Food & Grocery, Health & Beauty, Home and Other (Books, News & Stationery, Jewelry & Watches, Luggage & Leather Goods, Music, Video & Entertainment Software, Sports & Leisure Equipment and others) segments, provided they take place over the internet, where the payment does not occur in-store on a later occasion. Data is included irrespective of whether the vendor is a pure-play internet company or the online offering of a bricks and mortar retailer. Online specialists retailers include sell only via the internet. Other online retail is a sell done online by retailers that also operate via offline channels (in-store, mail order, direct selling, etc.)
- The Nigerian online retail market had total revenues of $538.2m in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 29.7% between 2017 and 2021.
- Online Specialists account for the largest proportion of sales in the Nigerian online retail market in 2021, sales through this channel generated $369.8m, equivalent to 68.7% of the market's overall value.
- The adoption of electronic payments in the country has encouraged several payment service providers to enter the Nigerian market.

Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the online retail market in Nigeria
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the online retail market in Nigeria
- Leading company profiles reveal details of key online retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Nigeria online retail market with five year forecasts

Reasons to Buy
- What was the size of the Nigeria online retail market by value in 2021?
- What will be the size of the Nigeria online retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the Nigeria online retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Nigeria's online retail market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Jumia.
8.2. Mr. Price Group Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Nigeria online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Nigeria online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Nigeria online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Nigeria online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Nigeria online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Nigeria online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Jumia.: key facts
Table 8: Jumia.: Key Employees
Table 9: Mr. Price Group Ltd: key facts
Table 10: Mr. Price Group Ltd: Annual Financial Ratios
Table 11: Mr. Price Group Ltd: Key Employees
Table 12: Nigeria size of population (million), 2017–21
Table 13: Nigeria gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 14: Nigeria gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 15: Nigeria inflation, 2017–21
Table 16: Nigeria consumer price index (absolute), 2017–21
Table 17: Nigeria exchange rate, 2017–21

 

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