世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国における広告


Advertising in China

中国における広告 概要 中国の広告業界プロファイルは、市場規模(2018~23年、2028年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2024年4月12日 US$700
グローバルライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
54 英語

 

サマリー

中国における広告

概要

中国の広告業界プロファイルは、市場規模(2018~23年、2028年予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 広告産業は、ディスプレイ広告サービスを含む広告活動や広告サービスを提供する代理店によって得られる収益で構成される。
- 中国の広告産業は2023年に1,053億5,760万ドルの収益を記録し、2018年から2023年の年間平均成長率(CAGR)は1.1%であった。
- 食品・飲料・パーソナル/ヘルスケア分野は2023年に業界最大の割合を占め、総収入は390億5190万ドルで、業界全体の37.1%に相当する。
- 中国の広告業界は、デジタル・プラットフォームの台頭と進化する消費者動向により、大きな変革期を迎えている。テンセントのWeChatやアリババのTaobaoは、ユーザーデータに基づくパーソナライズされたキャンペーンを提供することで、広告戦略に革命をもたらした。Douyinのようなショート動画プラットフォームは広告の道を広げ、Xiaohongshuのようなソーシャルコマース・プラットフォームはソーシャルメディアとEコマースの境界線を曖昧にしている。

スコープ

- 中国の広告市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、中国の広告市場の競争力および魅力を判断
- 主要企業のプロフィールから、広告市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- 中国広告市場の今後の成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを加える

購入の理由

- 2023年の中国広告市場規模は?
- 2028年の中国広告市場規模は?
- 中国広告市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 中国の広告市場を構成する主要セグメントは何か?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What are the strengths of leading players?
7.3. What trends are impacting the market?
7.4. Have there been any recent developments in the market?
8 Company Profiles
8.1. Dentsu Group Inc.
8.2. The Interpublic Group of Companies, Inc.
8.3. Publicis Groupe SA
8.4. WPP plc
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: China advertising industry value: $ million, 2018-23
Table 2: China advertising industry category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 3: China advertising industry category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 4: China advertising industry geography segmentation: $ million, 2023
Table 5: China advertising industry value forecast: $ million, 2023-28
Table 6: Dentsu Group Inc.: key facts
Table 7: Dentsu Group Inc.: Annual Financial Ratios
Table 8: Dentsu Group Inc.: Key Employees
Table 9: Dentsu Group Inc.: Key Employees Continued
Table 10: Dentsu Group Inc.: Key Employees Continued
Table 11: The Interpublic Group of Companies, Inc.: key facts
Table 12: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 13: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees
Table 14: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees Continued
Table 15: Publicis Groupe SA: key facts
Table 16: Publicis Groupe SA: Annual Financial Ratios
Table 17: Publicis Groupe SA: Key Employees
Table 18: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 19: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 20: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 21: WPP plc: key facts
Table 22: WPP plc: Annual Financial Ratios
Table 23: WPP plc: Key Employees
Table 24: WPP plc: Key Employees Continued
Table 25: China size of population (million), 2019-23
Table 26: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 27: China gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 28: China inflation, 2019-23
Table 29: China consumer price index (absolute), 2019-23
Table 30: China exchange rate, 2019-23

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Advertising in China

Summary

Advertising in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2018-23, and forecast to 2028). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The advertising industry consists of revenues gained by any advertising activities or agencies providing advertising services, including display advertising services.
- The Chinese advertising industry recorded revenues of $105,357.6 million in 2023, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 1.1% between 2018 and 2023.
- The food, beverage & personal/healthcare segment accounted for the industry's largest proportion in 2023, with total revenues of $39,051.9 million, equivalent to 37.1% of the industry's overall value.
- The advertising industry in China is undergoing a significant transformation due to the rise of digital platforms and the country's evolving consumer landscape. Tencent's WeChat and Alibaba's Taobao have revolutionized advertising strategies by offering personalized campaigns based on user data. Short video platforms like Douyin have expanded advertising avenues, while social commerce platforms like Xiaohongshu blur the lines between social media and e-commerce.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the advertising market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the advertising market in China
- Leading company profiles reveal details of key advertising market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China advertising market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the China advertising market by value in 2023?
- What will be the size of the China advertising market in 2028?
- What factors are affecting the strength of competition in the China advertising market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up China's advertising market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What are the strengths of leading players?
7.3. What trends are impacting the market?
7.4. Have there been any recent developments in the market?
8 Company Profiles
8.1. Dentsu Group Inc.
8.2. The Interpublic Group of Companies, Inc.
8.3. Publicis Groupe SA
8.4. WPP plc
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: China advertising industry value: $ million, 2018-23
Table 2: China advertising industry category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 3: China advertising industry category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 4: China advertising industry geography segmentation: $ million, 2023
Table 5: China advertising industry value forecast: $ million, 2023-28
Table 6: Dentsu Group Inc.: key facts
Table 7: Dentsu Group Inc.: Annual Financial Ratios
Table 8: Dentsu Group Inc.: Key Employees
Table 9: Dentsu Group Inc.: Key Employees Continued
Table 10: Dentsu Group Inc.: Key Employees Continued
Table 11: The Interpublic Group of Companies, Inc.: key facts
Table 12: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 13: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees
Table 14: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees Continued
Table 15: Publicis Groupe SA: key facts
Table 16: Publicis Groupe SA: Annual Financial Ratios
Table 17: Publicis Groupe SA: Key Employees
Table 18: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 19: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 20: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 21: WPP plc: key facts
Table 22: WPP plc: Annual Financial Ratios
Table 23: WPP plc: Key Employees
Table 24: WPP plc: Key Employees Continued
Table 25: China size of population (million), 2019-23
Table 26: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 27: China gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 28: China inflation, 2019-23
Table 29: China consumer price index (absolute), 2019-23
Table 30: China exchange rate, 2019-23

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(advertising)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る