世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

トルコの広告


Advertising in Turkey

トルコの広告 概要 トルコの広告業界プロファイルでは、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2024年4月12日 US$700
グローバルライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
54 英語

 

サマリー

トルコの広告

概要

トルコの広告業界プロファイルでは、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 広告産業は、ディスプレイ広告サービスを含む広告活動や広告サービスを提供する代理店によって得られる収益で構成される。
- トルコの広告業界の2023年の総収入は7億7,910万ドルで、2018年から2023年の年間平均成長率(CAGR)は9.4%であった。
- メディア&通信分野は2023年に業界最大の割合を占め、総収入は8,350万ドルで、業界全体の10.7%に相当する。
- トルコの広告業界の成長は、GDPの上昇、消費マインドの高まり、広告費の増加など、いくつかのマクロ経済要因の影響を受けている。例えば、トルコの一人当たりGDPの増加は、消費意欲を拡大させている。トルコ統計協会によると、トルコ経済は2023年第4四半期に前年同期比4%成長した。

スコープ

- トルコの広告市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、トルコの広告市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、広告市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- トルコの広告市場の今後の成長見通しを金額と数量の5年予測で把握することで、プレゼンテーションや売り込みに重みを加えることができます。

購入の理由

- 2023年のトルコの広告市場規模(金額ベース)は?
- 2028年のトルコ広告市場規模は?
- トルコ広告市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- トルコの広告市場を構成する主要セグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What are the strengths of leading players?
7.3. What trends are impacting the industry?
7.4. What has been the rationale behind recent strategic partnerships and M&A activity?
8 Company Profiles
8.1. The Interpublic Group of Companies, Inc.
8.2. Publicis Groupe SA
8.3. Omnicom Group, Inc.
8.4. WPP plc
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Turkey advertising industry value: $ million, 2018-23
Table 2: Turkey advertising industry category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 3: Turkey advertising industry category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 4: Turkey advertising industry geography segmentation: $ million, 2023
Table 5: Turkey advertising industry value forecast: $ million, 2023-28
Table 6: The Interpublic Group of Companies, Inc.: key facts
Table 7: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 8: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees
Table 9: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees Continued
Table 10: Publicis Groupe SA: key facts
Table 11: Publicis Groupe SA: Annual Financial Ratios
Table 12: Publicis Groupe SA: Key Employees
Table 13: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 14: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 15: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 26: Omnicom Group, Inc.: key facts
Table 27: Omnicom Group, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 28: Omnicom Group, Inc.: Key Employees
Table 29: Omnicom Group, Inc.: Key Employees Continued
Table 30: WPP plc: key facts
Table 31: WPP plc: Annual Financial Ratios
Table 32: WPP plc: Key Employees
Table 33: WPP plc: Key Employees Continued
Table 42: Turkey size of population (million), 2019-23
Table 43: Turkey gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 44: Turkey gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 45: Turkey inflation, 2019-23
Table 46: Turkey consumer price index (absolute), 2019-23
Table 47: Turkey exchange rate, 2019-23

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Advertising in Turkey

Summary

Advertising in Turkey industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value and volume 2018-23, and forecast to 2028). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The advertising industry consists of revenues gained by any advertising activities or agencies providing advertising services, including display advertising services.
- The Turkish advertising industry had total revenues of $779.1 million in 2023, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 9.4% between 2018 and 2023.
- The media & telecommunication segment accounted for the industry's largest proportion in 2023, with total revenues of $83.5 million, equivalent to 10.7% of the industry's overall value.
- The growth in the Turkish advertising industry is influenced by several macroeconomic factors, such as rising GDP, growing consumer confidence, and an increase in advertising spending. For instance, Turkey’s increasing GDP per capita has expanded consumer confidence. According to the Turkish Statistical Institute, the Turkish economy grew 4% year-on-year in Q4 2023.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the advertising market in Turkey
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the advertising market in Turkey
- Leading company profiles reveal details of key advertising market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Turkey advertising market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Turkey advertising market by value in 2023?
- What will be the size of the Turkey advertising market in 2028?
- What factors are affecting the strength of competition in the Turkey advertising market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Turkey's advertising market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players in the market?
7.2. What are the strengths of leading players?
7.3. What trends are impacting the industry?
7.4. What has been the rationale behind recent strategic partnerships and M&A activity?
8 Company Profiles
8.1. The Interpublic Group of Companies, Inc.
8.2. Publicis Groupe SA
8.3. Omnicom Group, Inc.
8.4. WPP plc
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Turkey advertising industry value: $ million, 2018-23
Table 2: Turkey advertising industry category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 3: Turkey advertising industry category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 4: Turkey advertising industry geography segmentation: $ million, 2023
Table 5: Turkey advertising industry value forecast: $ million, 2023-28
Table 6: The Interpublic Group of Companies, Inc.: key facts
Table 7: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 8: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees
Table 9: The Interpublic Group of Companies, Inc.: Key Employees Continued
Table 10: Publicis Groupe SA: key facts
Table 11: Publicis Groupe SA: Annual Financial Ratios
Table 12: Publicis Groupe SA: Key Employees
Table 13: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 14: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 15: Publicis Groupe SA: Key Employees Continued
Table 26: Omnicom Group, Inc.: key facts
Table 27: Omnicom Group, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 28: Omnicom Group, Inc.: Key Employees
Table 29: Omnicom Group, Inc.: Key Employees Continued
Table 30: WPP plc: key facts
Table 31: WPP plc: Annual Financial Ratios
Table 32: WPP plc: Key Employees
Table 33: WPP plc: Key Employees Continued
Table 42: Turkey size of population (million), 2019-23
Table 43: Turkey gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 44: Turkey gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 45: Turkey inflation, 2019-23
Table 46: Turkey consumer price index (absolute), 2019-23
Table 47: Turkey exchange rate, 2019-23

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る