中国のメディアMedia in China 中国のメディア 概要 中国のメディア産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的なサマリー情報を提供します。また、主... もっと見る
サマリー中国のメディア概要 中国のメディア産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的なサマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。 主要ハイライト - メディア産業は広告、放送&ケーブルテレビ、出版、映画&エンターテイメントに区分される。 - 中国のメディア産業の2023年の売上高は2,251億ドルで、2018年から2023年の年間平均成長率(CAGR)は1.1%であった。 - 広告分野は2023年に業界最大の割合を占め、総収入は1,054億ドルで、業界全体の46.8%に相当する。 - GlobalDataによると、中国は2023年にアジア太平洋地域のメディア産業で43.0%のシェアを占めた。 スコープ - 中国のメディア市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。 - ファイブフォース分析により、中国のメディア市場の競争力および魅力度を測定します。 - 主要企業のプロフィールから、メディア市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。 - 中国メディア市場の今後の成長見通しを、金額と数量の両方による5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えることができます。 購入の理由 - 2023年の中国メディア市場規模(金額ベース)は? - 2028年の中国メディア市場規模は? - 中国メディア市場の競争力に影響を与える要因は何か? - 過去5年間の市場の推移は? - 中国メディア市場の上位競合は? 目次Table of Contents1 Executive Summary 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Market rivalry 1.6. Competitive landscape 2 Market Overview 2.1. Market definition 2.2. Market analysis 3 Market Data 3.1. Market value 4 Market Segmentation 4.1. Category segmentation 4.2. Geography segmentation 5 Market Outlook 5.1. Market value forecast 6 Five Forces Analysis 6.1. Summary 6.2. Buyer power 6.3. Supplier power 6.4. New entrants 6.5. Threat of substitutes 6.6. Degree of rivalry 7 Competitive Landscape 7.1. Who are the leading players? 7.2. What are the strengths of the leading players? 7.3. What are the recent developments in the market? 8 Company Profiles 8.1. Tencent Holdings Ltd 8.2. iQIYI Inc 8.3. China Central Television 8.4. Bilibili Inc 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Appendix 10.1. Methodology 10.2. Industry associations 10.3. Related MarketLine research 10.4. About MarketLine 図表リストList of TablesTable 1: China media industry value: $ billion, 2018-23 Table 2: China media industry category segmentation: % share, by value, 2018-23 Table 3: China media industry category segmentation: $ billion, 2018-23 Table 4: China media industry geography segmentation: $ billion, 2023 Table 5: China media industry value forecast: $ billion, 2023-28 Table 6: Tencent Holdings Ltd: Key Facts Table 7: Tencent Holdings Ltd: Annual Financial Ratios Table 8: Tencent Holdings Ltd: Key Employees Table 9: Tencent Holdings Ltd: Key Employees Continued Table 10: iQIYI Inc: Key Facts Table 11: iQIYI Inc: Annual Financial Ratios Table 12: iQIYI Inc: Key Employees Table 13: China Central Television: Key Facts Table 14: China Central Television: Key Employees Table 15: Bilibili Inc: Key Facts Table 16: Bilibili Inc: Annual Financial Ratios Table 17: Bilibili Inc: Key Employees Table 18: China Size of Population (million), 2019-23 Table 19: China Real GDP (constant 2010 prices, $ billion), 2019-23 Table 20: China GDP (current prices, $ billion), 2019-23 Table 21: China Inflation, 2019-23 Table 22: China Consumer Price Index (absolute), 2019-23 Table 23: China Exchange Rate, 2018-23
SummaryMedia in China Table of ContentsTable of Contents1 Executive Summary 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Market rivalry 1.6. Competitive landscape 2 Market Overview 2.1. Market definition 2.2. Market analysis 3 Market Data 3.1. Market value 4 Market Segmentation 4.1. Category segmentation 4.2. Geography segmentation 5 Market Outlook 5.1. Market value forecast 6 Five Forces Analysis 6.1. Summary 6.2. Buyer power 6.3. Supplier power 6.4. New entrants 6.5. Threat of substitutes 6.6. Degree of rivalry 7 Competitive Landscape 7.1. Who are the leading players? 7.2. What are the strengths of the leading players? 7.3. What are the recent developments in the market? 8 Company Profiles 8.1. Tencent Holdings Ltd 8.2. iQIYI Inc 8.3. China Central Television 8.4. Bilibili Inc 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Appendix 10.1. Methodology 10.2. Industry associations 10.3. Related MarketLine research 10.4. About MarketLine List of Tables/GraphsList of TablesTable 1: China media industry value: $ billion, 2018-23 Table 2: China media industry category segmentation: % share, by value, 2018-23 Table 3: China media industry category segmentation: $ billion, 2018-23 Table 4: China media industry geography segmentation: $ billion, 2023 Table 5: China media industry value forecast: $ billion, 2023-28 Table 6: Tencent Holdings Ltd: Key Facts Table 7: Tencent Holdings Ltd: Annual Financial Ratios Table 8: Tencent Holdings Ltd: Key Employees Table 9: Tencent Holdings Ltd: Key Employees Continued Table 10: iQIYI Inc: Key Facts Table 11: iQIYI Inc: Annual Financial Ratios Table 12: iQIYI Inc: Key Employees Table 13: China Central Television: Key Facts Table 14: China Central Television: Key Employees Table 15: Bilibili Inc: Key Facts Table 16: Bilibili Inc: Annual Financial Ratios Table 17: Bilibili Inc: Key Employees Table 18: China Size of Population (million), 2019-23 Table 19: China Real GDP (constant 2010 prices, $ billion), 2019-23 Table 20: China GDP (current prices, $ billion), 2019-23 Table 21: China Inflation, 2019-23 Table 22: China Consumer Price Index (absolute), 2019-23 Table 23: China Exchange Rate, 2018-23
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
MarketLine社のMedia分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(media)の最新刊レポートよくあるご質問MarketLine社はどのような調査会社ですか?マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|