世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メキシコの放送・ケーブルテレビ市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Mexico Broadcasting and Cable TV Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

メキシコの放送・ケーブルテレビ市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 メキシコの放送とケーブルテレビ業界プロファイルは、市場規模(2017~22年、2027年予測)を含むトップラインの質的および量... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年9月8日 US$525
サイトライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
35 英語

 

サマリー

メキシコの放送・ケーブルテレビ市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

メキシコの放送とケーブルテレビ業界プロファイルは、市場規模(2017~22年、2027年予測)を含むトップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 放送&ケーブルTV市場は、デジタルとアナログのテレビ番組を放送するすべての地上波、ケーブル、衛星放送局で構成される。
- メキシコの放送&ケーブルTV市場の2022年の総収入は57億ドルで、2017年から2022年の複合年間成長率(CAGR)は0.6%のマイナス成長となった。
- 2022年に市場最大の割合を占めるのはテレビ受信料セグメントで、総売上は29億ドル、市場全体の50.5%に相当する。
- 同市場の成長を牽引しているのは、メキシコのテレビ世帯普及率の高さである。例えば、メキシコの家庭の95.3%が少なくとも1台のテレビを所有している。予測期間中、テレビ世帯普及率は若干上昇し、2026年には95.6%になると予想される。

範囲

- メキシコの放送&ケーブルテレビ市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、メキシコの放送&ケーブルテレビ市場の競争激しさとその魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、放送&ケーブルテレビ市場の主要企業のグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- メキシコの放送&ケーブルテレビ市場の将来成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを加える

購入の理由

- 2022年のメキシコの放送&ケーブルテレビ市場規模は?
- 2027年のメキシコの放送&ケーブルテレビ市場規模は?
- メキシコの放送&ケーブルテレビ市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- メキシコの放送&ケーブルテレビ市場を構成する主要セグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do the leading players follow?
7.3. What are the challenges faced by the players in the market?
8 Company Profiles
8.1. Grupo Televisa S.A.B.
8.2. TV Azteca SAB de CV
8.3. Grupo Multimedios, S.A DE C.V.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Mexico broadcasting & cable tv market value: $ billion, 2017–22
Table 2: Mexico broadcasting & cable tv market category segmentation: % share, by value, 2017–2022
Table 3: Mexico broadcasting & cable tv market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: Mexico broadcasting & cable tv market geography segmentation: $ billion, 2022
Table 5: Mexico broadcasting & cable tv market value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: Grupo Televisa S.A.B.: key facts
Table 7: Grupo Televisa S.A.B.: Annual Financial Ratios
Table 8: Grupo Televisa S.A.B.: Key Employees
Table 9: TV Azteca SAB de CV: key facts
Table 10: TV Azteca SAB de CV: Annual Financial Ratios
Table 11: TV Azteca SAB de CV: Key Employees
Table 12: Grupo Multimedios, S.A DE C.V.: key facts
Table 13: Grupo Multimedios, S.A DE C.V.: Key Employees
Table 14: Mexico size of population (million), 2018–22
Table 15: Mexico gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 16: Mexico gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 17: Mexico inflation, 2018–22
Table 18: Mexico consumer price index (absolute), 2018–22
Table 19: Mexico exchange rate, 2018–22

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Mexico Broadcasting and Cable TV Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Broadcasting & Cable TV in Mexico industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The broadcasting & cable TV market consists of all terrestrial, cable and satellite broadcasters of digital and analog television programming.
- The Mexican broadcasting & cable TV market had total revenues of $5.7 billion in 2022, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 0.6% between 2017 and 2022.
- The TV subscriptions segment accounted for market's the largest proportion in 2022, with total revenues of $2.9 billion, equivalent to 50.5% of the market's overall value.
- The growth in the market is driven by the high television household penetration rate in Mexico. For instance, 95.3% of Mexican homes own at least one television set. Over the forecast period, the television household penetration is expected to increase slightly to 95.6% in 2026.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the broadcasting & cable tv market in Mexico
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the broadcasting & cable tv market in Mexico
- Leading company profiles reveal details of key broadcasting & cable tv market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Mexico broadcasting & cable tv market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the Mexico broadcasting & cable tv market by value in 2022?
- What will be the size of the Mexico broadcasting & cable tv market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Mexico broadcasting & cable tv market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Mexico's broadcasting & cable tv market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do the leading players follow?
7.3. What are the challenges faced by the players in the market?
8 Company Profiles
8.1. Grupo Televisa S.A.B.
8.2. TV Azteca SAB de CV
8.3. Grupo Multimedios, S.A DE C.V.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Mexico broadcasting & cable tv market value: $ billion, 2017–22
Table 2: Mexico broadcasting & cable tv market category segmentation: % share, by value, 2017–2022
Table 3: Mexico broadcasting & cable tv market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: Mexico broadcasting & cable tv market geography segmentation: $ billion, 2022
Table 5: Mexico broadcasting & cable tv market value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: Grupo Televisa S.A.B.: key facts
Table 7: Grupo Televisa S.A.B.: Annual Financial Ratios
Table 8: Grupo Televisa S.A.B.: Key Employees
Table 9: TV Azteca SAB de CV: key facts
Table 10: TV Azteca SAB de CV: Annual Financial Ratios
Table 11: TV Azteca SAB de CV: Key Employees
Table 12: Grupo Multimedios, S.A DE C.V.: key facts
Table 13: Grupo Multimedios, S.A DE C.V.: Key Employees
Table 14: Mexico size of population (million), 2018–22
Table 15: Mexico gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 16: Mexico gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 17: Mexico inflation, 2018–22
Table 18: Mexico consumer price index (absolute), 2018–22
Table 19: Mexico exchange rate, 2018–22

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る