世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

シンガポールの放送とケーブルテレビ市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Singapore Broadcasting and Cable TV Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

シンガポールの放送とケーブルテレビ市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 シンガポールの放送とケーブルテレビ産業は、市場規模(2017-22年)と2027年までの予測など、トップラインの質的および量... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年9月8日 US$525
サイトライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
36 英語

 

サマリー

シンガポールの放送とケーブルテレビ市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

シンガポールの放送とケーブルテレビ産業は、市場規模(2017-22年)と2027年までの予測など、トップラインの質的および量的な概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 放送&ケーブルテレビ市場は、デジタルとアナログのテレビ番組を放送するすべての地上波、ケーブル、衛星放送局で構成される。
- シンガポールの放送&ケーブルTV市場の2022年の総売上は9億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は2.6%とマイナスであった。
- 2022年にはテレビ広告分野が市場最大の割合を占め、総収入は5億ドルで市場全体の59%に相当する。
- 2022年のアジア太平洋地域の放送・ケーブルテレビ市場において、シンガポールのシェアは0.6%と小さい。

スコープ

- シンガポールの放送&ケーブルテレビ市場の規模、成長、主要セグメント、主要企業を明らかにすることで、初級レベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、シンガポールの放送&ケーブルテレビ市場の競争激しさ、魅力度を測定
- 主要企業のプロファイルから、放送&ケーブルテレビ市場の主要企業のグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- シンガポールの放送&ケーブルテレビ市場の将来成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを加える

購入の理由

- 2022年のシンガポールの放送とケーブルテレビ市場規模は?
- 2027年のシンガポール放送&ケーブルテレビ市場規模は?
- シンガポール放送&ケーブルテレビ市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- シンガポールの放送&ケーブルテレビ市場を構成する主要セグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do the leading players follow?
7.3. What are the strengths of the leading players?
8 Company Profiles
8.1. MediaCorp Pte Ltd
8.2. StarHub Ltd
8.3. Singapore Telecommunications Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Singapore broadcasting & cable tv market value: $ billion, 2017–22
Table 2: Singapore broadcasting & cable tv market category segmentation: % share, by value, 2017–2022
Table 3: Singapore broadcasting & cable tv market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: Singapore broadcasting & cable tv market geography segmentation: $ billion, 2022
Table 5: Singapore broadcasting & cable tv market value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: MediaCorp Pte Ltd: key facts
Table 7: MediaCorp Pte Ltd: Key Employees
Table 8: StarHub Ltd: key facts
Table 9: StarHub Ltd: Annual Financial Ratios
Table 10: StarHub Ltd: Key Employees
Table 11: Singapore Telecommunications Ltd: key facts
Table 12: Singapore Telecommunications Ltd: Annual Financial Ratios
Table 13: Singapore Telecommunications Ltd: Key Employees
Table 14: Singapore size of population (million), 2018–22
Table 15: Singapore gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 16: Singapore gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 17: Singapore inflation, 2018–22
Table 18: Singapore consumer price index (absolute), 2018–22
Table 19: Singapore exchange rate, 2018–22

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Singapore Broadcasting and Cable TV Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Broadcasting & Cable TV in Singapore industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The broadcasting & cable TV market consists of all terrestrial, cable and satellite broadcasters of digital and analog television programming.
- The Singaporean broadcasting & cable TV market had total revenues of $0.9 billion in 2022, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 2.6% between 2017 and 2022.
- The TV advertising segment accounted for the market's largest proportion in 2022, with total revenues of $0.5 billion, equivalent to 59% of the market's overall value.
- Singapore accounted for a small share of 0.6% in the Asia-Pacific broadcasting & cable TV market in 2022.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the broadcasting & cable tv market in Singapore
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the broadcasting & cable tv market in Singapore
- Leading company profiles reveal details of key broadcasting & cable tv market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Singapore broadcasting & cable tv market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the Singapore broadcasting & cable tv market by value in 2022?
- What will be the size of the Singapore broadcasting & cable tv market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Singapore broadcasting & cable tv market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Singapore's broadcasting & cable tv market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do the leading players follow?
7.3. What are the strengths of the leading players?
8 Company Profiles
8.1. MediaCorp Pte Ltd
8.2. StarHub Ltd
8.3. Singapore Telecommunications Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Singapore broadcasting & cable tv market value: $ billion, 2017–22
Table 2: Singapore broadcasting & cable tv market category segmentation: % share, by value, 2017–2022
Table 3: Singapore broadcasting & cable tv market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 4: Singapore broadcasting & cable tv market geography segmentation: $ billion, 2022
Table 5: Singapore broadcasting & cable tv market value forecast: $ billion, 2022–27
Table 6: MediaCorp Pte Ltd: key facts
Table 7: MediaCorp Pte Ltd: Key Employees
Table 8: StarHub Ltd: key facts
Table 9: StarHub Ltd: Annual Financial Ratios
Table 10: StarHub Ltd: Key Employees
Table 11: Singapore Telecommunications Ltd: key facts
Table 12: Singapore Telecommunications Ltd: Annual Financial Ratios
Table 13: Singapore Telecommunications Ltd: Key Employees
Table 14: Singapore size of population (million), 2018–22
Table 15: Singapore gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 16: Singapore gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 17: Singapore inflation, 2018–22
Table 18: Singapore consumer price index (absolute), 2018–22
Table 19: Singapore exchange rate, 2018–22

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る