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産業用メタバース市場:技術別(デジタルツイン、拡張現実、バーチャルリアリティ、人工知能、エッジコンピューティング、プライベート5G、ブロックチェーン)、エンドユーザー別(自動車、航空宇宙、エレクトロニクス、ヘルスケア)、地域別 - 2029年までの世界予測


Industrial Metaverse Market by Technology (Digital Twin, Augmented Reality, Virtual Reality, Artificial Intelligence, Edge Computing, Private 5G, Blockchain), End User (Automotive, Aerospace, Electronics, Healthcare) and Region - Global Forecast to 2029

世界の産業用メタバース市場は、2024年の287億米ドルから2029年には2,286億米ドルに成長すると推定され、予測期間中の年平均成長率は51.5%と予測されている。 "デジタルツインの採用増加が産業用メタバース市... もっと見る

 

 

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2024年7月18日 US$4,950
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サマリー

世界の産業用メタバース市場は、2024年の287億米ドルから2029年には2,286億米ドルに成長すると推定され、予測期間中の年平均成長率は51.5%と予測されている。

"デジタルツインの採用増加が産業用メタバース市場を牽引"

同市場は、デジタルツインの採用の高まり、AR、VR、AI、IoTなどのコア技術の進歩、産業部門における効率化と最適化の需要の高まり、産業メタバースによるスキルギャップと労働力の課題への対応など、いくつかの要因によって有望な成長の可能性を秘めている。また、5G/6Gの継続的な開発や、産業メタバース内でのブロックチェーン技術の統合を通じて、大きなビジネスチャンスがもたらされる。

"ARとVR技術セグメントは、予測期間中に大きなCAGRを目撃すると予想される。"

産業製造業において、ARは重要なデータを現実世界に重ね合わせ、産業における作業員のトレーニング、生産システムのメンテナンス、遠隔地にいる作業員の遠隔コラボレーションに役立つ。VRは、安全で現実的な製品設計、プロトタイピング、複雑な施設のバーチャルツアーのための没入型シミュレーションを作成する。これは、産業メタバース内での効率とイノベーションを促進するのに役立つ。AR技術は、ワークフローの最適化、視覚化、3Dモデリングに利用されている。また、ヘッドマウントディスプレイ、ジェスチャー・トラッキング・デバイス、データグローブの利用は、業界全体のAR&VRデバイスの需要に貢献している。

「予測期間中、航空宇宙産業がエンドユーザーセグメントの著しいCAGRを目撃する。
世界各国の政府は、航空宇宙インフラやセキュリティシステムを変革するための新しいプロジェクトを立ち上げている。彼らは、製品ライフサイクルとバリューチェーン全体にわたる協調的で同期化されたプログラム管理のためにデジタルツインを使用している。航空宇宙産業では、VRは高度なシミュレータによる訓練で重要な役割を果たしている。フライト・シミュレーターは、パイロットが飛行中のさまざまなシナリオに対応できるように準備するために重要である。さらに、プライベートLTEと5Gネットワークは、香港や上海浦東などの主要な国際空港や国内空港の内部業務をサポートするために導入されている。





「2024年には北米が突出した市場シェアを占めるだろう。

北米の産業用メタバース市場は、さらに米国、カナダ、メキシコに分類される。アメリカ大陸は、その技術的リーダーシップ、支持的な政府政策、多様な市場機会、活発な研究開発により、産業用メタバース市場を支配している。また、PTC Inc.(米国)、Magic Leap, Inc.(米国)、Microsoft(米国)、Alphabet Inc.(米国)などの主要技術プロバイダーが革新的なARソリューションを提供する一方、Bentley Systems, Incorporated(米国)、IBM Corporation(米国)、Emerson Electric Co.ANSYS, Inc.(米国)、Amazon Web Services, Inc.(米国)は、産業メタバース向けのデジタルツイン・ソリューションを提供している。これらの要因が、この地域の産業用メタバース市場における存在感を高めている。

主要企業の内訳
産業用メタバース市場で事業を展開する主要企業のCEO、マーケティング責任者、イノベーション・技術責任者など、さまざまな経営幹部に対して詳細なインタビューを行った。
- 企業タイプ別ティア1 = 45%、ティア2 = 35%、ティア3 = 20
- 役職別Cレベル・エグゼクティブ=40%、ディレクター=45%、その他(セールス、マーケティング、プロダクト・マネジャー、各組織のメンバー)=15
- 地域別北米=29%、欧州=27%、アジア太平洋地域=36%、その他の地域=8

本レポートに掲載されている主なプレイヤー
NVIDIA Corporation(米国)、Microsoft(米国)、Siemens(ドイツ)、Amazon Web Services, Inc.(米国)、IBM(米国)、Meta(米国)、HTC Corporation(台湾)、ABB(スイス)、PTC(米国)、Dassault Systèmes(フランス)、GE Vernova(米国)、Intel Corporation(米国)、AVEVA Group Limited(英国)、Alphabet, Inc.これらの大手企業は、製品とソリューションの幅広いポートフォリオを保有しており、既存市場だけでなく新興市場でも突出した存在感を示している。本調査では、産業用メタバース市場におけるこれら主要企業の詳細な競合分析を行い、企業プロフィール、最新動向、主要市場戦略を紹介しています。


調査範囲
当レポートでは、産業用メタバース市場について、技術(デジタルツイン、人工知能、AR&VR、エッジコンピューティング、プライベート5G、ブロックチェーン)、エンドユーザー(自動車、航空宇宙、エレクトロニクス、食品&飲料、石油&ガス、エネルギー&電力、ヘルスケア、その他(化学、紙&パルプ))、地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域(中東、南米、アフリカを含む。)
また、産業用メタバース市場の促進要因、阻害要因、機会、課題についても包括的にレビューしています。また、これらの市場の量的側面に加えて質的側面もカバーしています。

レポートを購入する理由

本レポートは、市場全体とサブセグメントの収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、この市場のリーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、より多くの洞察を得ることで、事業の位置づけを高め、適切な市場参入戦略を計画するのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が産業用メタバース市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:

- 主な促進要因(デジタルツインの採用の増加、AR、VR、AI、IoTなどのコア技術の進歩、産業部門における効率化と最適化の需要の高まり、産業用メタバースによるスキルギャップと労働力の課題への対応)、阻害要因(ハイエンドメタバースコンポーネントの高い設置コストとメンテナンスコスト、標準化の欠如)、機会(5G/6Gの継続的な開発、産業用メタバース内でのブロックチェーン技術の統合)、課題(サイバーセキュリティとプライバシーの懸念、ブロックチェーン技術に対する既存企業の反対)の分析。
- 製品開発/イノベーション:産業用メタバース市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の産業用メタバース市場を分析しています。
- 市場の多様化:産業用メタバース市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報
- 競合評価:NVIDIA Corporation(米国)、Microsoft(米国)、Siemens(ドイツ)、Amazon Web Services, Inc.(米国)、IBM(米国)、Meta(米国)、HTC Corporation(台湾)、ABB(スイス)、PTC(米国)、Dassault Systèmes(フランス)、GE Vernova(米国)、Intel Corporation(米国)、AVEVA Group Limited(英国)、Alphabet, Inc.

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目次

1 はじめに 29
1.1 調査目的
1.2 市場の定義 30
1.3 調査範囲 31
1.3.1 調査対象市場 31
1.3.2 対象と除外 32
1.3.3 考慮した年数 32
1.4 考慮した通貨
1.5 単位
1.6 制限事項
1.7 利害関係者
1.8 景気後退の影響 34
2 調査方法 35
2.1 調査データ 35
2.1.1 二次データ 36
2.1.1.1 主要な二次資料のリスト 37
2.1.1.2 二次資料からの主要データ 38
2.1.2 一次データ 38
2.1.2.1 一次インタビュー参加者リスト 39
2.1.2.2 プライマリーの内訳 39
2.1.2.3 一次ソースからの主要データ 40
2.1.2.4 主要な業界インサイト 40
2.1.3 二次調査および一次調査 41
2.2 市場規模の推定方法 41
2.2.1 ボトムアップアプローチ 42
2.2.1.1 ボトムアップ分析による市場規模算出のアプローチ
(需要側) 42
2.2.2 トップダウンアプローチ 43
2.2.2.1 トップダウン分析による市場規模推計の考え方
(供給側
2.3 要因分析 44
2.4 市場の内訳とデータの三角測量 45
2.5 リサーチの前提 46
2.6 リサーチの限界 46
2.7 リスク評価 47
2.8 景気後退の影響 48

3 エグゼクティブ・サマリー 49
4 プレミアム・インサイト
4.1 産業用メタバース市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 53
4.2 産業用メタバース市場:技術別 53
4.3 産業用メタバース市場:最終用途産業別 54
4.4 北米の産業用メタバース市場:技術・国別 54
4.5 産業用メタバース市場:国別 55
5 市場の概要
5.1 はじめに 56
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 57
5.2.1.1 プロセス最適化のためのデジタルツイン技術の展開の増加 57
5.2.1.2 拡張現実(AR)やその他のコア技術の急速な進歩 58
5.2.1.3 製造プロセス合理化のための先端技術に対する需要の急増 59
5.2.1.4 製造企業による没入型トレーニングプラットフォームへの需要の高まり
59
5.2.2 阻害要因 61
5.2.2.1 先端技術の導入コストが高い 61
5.2.2.2 標準化の欠如と相互運用性の問題 61
5.2.3 機会 62
5.2.3.1 5Gと6Gネットワークの商業化 62
5.2.3.2 産業メタバースへのブロックチェーンの統合 63
5.2.4 課題 64
5.2.4.1 サイバーセキュリティとプライバシーの懸念 64
5.2.4.2 従来のビジネスモデルへのブロックチェーン統合による破壊 64
5.3 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/破壊 65
5.4 価格分析 66
5.4.1 主要プレイヤーの価格動向(デバイスタイプ別) 67
5.4.2 指標的価格設定の傾向(デバイスタイプ別) 68
5.4.3 地域別の価格動向 68
5.5 投資と資金調達のシナリオ
5.6 サプライチェーン分析 70
5.7 エコシステム分析 72
5.8 技術分析 74
5.8.1 主要技術 74
5.8.1.1 デジタル・ツイン 74
5.8.1.2 拡張現実 74
5.8.1.3 バーチャルリアリティ 75
5.8.2 補完技術 75
5.8.2.1 5G 75
5.8.3 隣接技術 76
5.8.3.1 人工知能 76
5.8.3.2 クラウド・コンピューティング
5.8.3.3 エッジコンピューティング
5.9 ポーターのファイブフォース分析 77
5.9.1 新規参入の脅威 79
5.9.2 代替品の脅威 79
5.9.3 供給者の交渉力 79
5.9.4 買い手の交渉力 79
5.9.5 競争上のライバルの激しさ 79
5.10 主要ステークホルダーと購買基準 80
5.10.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 80
5.10.2 購買基準 81
5.11 ケーススタディ分析 82
5.11.1 BMW、NVIDIAオムニバース・エンタープライズ・プラットフォームを活用し、ファクトリー・デジタ ル・ツインを作成 82
5.83 11.2 テックマヒンドラ、ユニバース・インタラクティブ・プラットフォームでインドの公的セクタ ー銀行の顧客体験の課題解決を支援 83
5.11.3 ソニー・ピクチャーズ アニメーションがプリプロダクション・ワークフローの最適化に NVIDIA Omniverse プラットフォームを採用 84
5.11.4 AWS、パブリック・ブロックチェーンとバース・オファリングをサポートするメタバース・プラットフォームの展開でビューフィン・メタバースをサポート 85
5.11.5 テクノロジー企業がHCLテクノロジーズ・リミテッドのエンドツーエンド・ソリューションを活用。
メタバースへの移行を可能にするエンドツーエンドのソリューションを活用 86
5.12 主要な会議とイベント(2024~2025年) 87
5.13 規制の状況 88
5.13.1 規制機関、政府機関、その他の組織 88
5.13.2 規範と標準 94
5.13.3 規制 95
5.14 貿易分析 97
5.14.1 輸入シナリオ(HSコード9004) 97
5.14.2 輸出シナリオ(HSコード9004) 98
5.15 特許分析 99
5.16 ジェネレーティブAIが産業メタバースに与える影響 102
5.17 産業メタバースの進化 102

6 産業用メタバース・ソリューションの応用 104
6.1 導入 104
6.2 製品設計と開発 105
6.3 予知保全 105
6.4 リモートコラボレーション 105
6.5 トレーニングとシミュレーション 106
6.6 その他のアプリケーション 106
7 産業用メタバース・ソリューションを採用する企業 108
7.1 導入 108
7.2 大企業 108
7.3 中小企業 109
8 産業用メタバース市場:テクノロジー別 111
8.1 導入 112
8.2 デジタル・ツイン 114
8.2.1 予知保全と産業用在庫最適化の重視が高まり、セグメント成長を後押し 114
8.3 人工知能 117
8.3.1 サービス別 119
8.3.1.1 ハードウェア 121
8.3.1.1.1 AIアルゴリズムをサポートする高性能処理装置への需要の高まりがセグメント成長を加速 121
8.3.1.1.2 プロセッサ 121
8.3.1.1.2.1 マイクロプロセッサ・ユニット(MPU) 121
8.3.1.1.2.2 グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU) 121
8.3.1.1.2.3 FPGA(Field Programmable Gate Array) 122
8.3.1.1.2.4 特定用途向け集積回路(ASIC) 122
8.3.1.1.3 メモリ・デバイス 122
8.3.1.1.4 ネットワーク・デバイス 123
8.3.1.2 ソフトウェア
8.3.1.2.1 予知保全と品質管理のための革新的技術の導入が増加し、セグメント成長を促進 123
8.3.1.2.2 AIソリューション 123
8.3.1.2.2.1 オンプレミス 124
8.3.1.2.2.2 クラウドベース 124
8.3.1.2.3 AIプラットフォーム 124
8.3.1.2.3.1 アプリケーション・プログラミング・インターフェース 125
8.3.1.2.3.2 機械学習フレームワーク 125
8.3.1.3 サービス 125
8.3.1.3.1 AIソリューションの円滑な統合と最適なパフォーマンスへの注目の高まりがセグメントの成長を強化する 125
8.3.1.3.2 導入と統合 125
8.3.1.3.3 サポートとメンテナンス 126
8.4 プライベート5G 126
8.4.1 サービス別 128
8.4.1.1 ハードウェア 128
8.4.1.1.1 高速通信とリアルタイム通信への要求の高まりがセグメント成長を押し上げる 128
8.4.1.1.2 基地局 128
8.4.1.1.3 アンテナ 129
8.4.1.1.4 無線アクセスネットワーク(RAN) 129
8.4.1.1.5 コアネットワーク 129
8.4.1.1.6 バックホール&トランスポート 130
8.4.1.2 ソフトウェア 130
8.4.1.2.1 プライベートネットワーク志向の高まりがセグメント成長に寄与 130
8.4.1.2.2 ソフトウェア定義ネットワーク(SDN) 131
8.4.1.2.3 ネットワーク管理ソフトウェア 131
8.4.1.2.4 ネットワーク・セキュリティ・ソフトウェア 132
8.4.1.3 サービス 132
8.4.1.3.1 5Gネットワークのダウンタイム削減ニーズの高まりによるセグメント成長の拡大 132
8.4.1.3.2 設置と統合 132
8.4.1.3.3 サポート&メンテナンス 133
8.5 拡張現実 134
8.5.1 製品別 135
8.5.1.1 ハードウェア 136
8.5.1.1.1 ヘッドマウントディスプレイ 137
8.5.1.1.1.1 手術の正確性と治療成績を向上させるための医療分野での使用の増加が、セグメントの成長を促進する 137
8.5.1.1.1.2 スマートグラス 137
8.5.1.1.1.3 スマートヘルメット 137
8.5.1.1.2 ヘッドアップディスプレイ 138
8.5.1.1.2.1 状況認識の向上と注意散漫の最小化を目的とした採用の増加がセグメント成長を促進する 138
8.5.1.2 ソフトウェア 138
8.5.1.2.1 リモートコラボレーションとワークフロー最適化のニーズの高まりがセグメント成長を加速 138
8.5.1.2.2 タイプ別 138
8.5.1.2.2.1 ソフトウェア開発キット(SDK) 138
8.5.1.2.2.2 クラウドベースのサービス 139
8.5.1.2.3 機能別 139
8.5.1.2.3.1 リモートコラボレーション 139
8.5.1.2.3.2 ワークフローの最適化 139
8.5.1.2.3.3 ドキュメンテーション 139
8.5.1.2.3.4 可視化 139
8.5.1.2.3.5 3D モデリング 140
8.5.1.2.3.6 ナビゲーション 140
8.6 バーチャルリアリティ 140
8.6.1 デバイスの種類別 142
8.6.1.1 ヘッドマウントディスプレイ 143
8.6.1.1.1 空間認識とユーザーインタラクションの強化がセグメント成長に寄与 143
8.6.1.2 ジェスチャー追跡デバイス 144
8.6.1.2.1 手術トレーニングの成果と患者の安全性を高める医療分野での採用がセグメント成長を拡大 144
8.6.1.2.2 データグローブ 144
8.6.1.2.3 その他のジェスチャートラッキング機器 144
8.6.1.3 プロジェクター&ディスプレイウォール 144
8.6.1.3.1 共同作業や没入型ゲーム、教育、トレーニング体験への需要の高まりがセグメント成長を促進 144
8.7 エッジコンピューティング 145
8.7.1 効率的で分散化されたデータ処理とストレージへのニーズの高まりがセグメント成長を促進 145
8.7.2 企業別 145
8.7.2.1 大企業 145
8.7.2.2 中小企業 146
8.7.3 提供製品別 148
8.7.3.1 ハードウェア 148
8.7.3.1.1 エッジセンサー 149
8.7.3.1.1.1 遅延時間短縮のためのローカルデータ処理への利用がセグメント成長に寄与 149
8.7.3.1.1.2 温度センサー 149
8.7.3.1.1.3 湿度センサー 149
8.7.3.1.1.4 圧力センサー 149
8.7.3.1.1.5 モーションセンサー 150
8.7.3.1.2 エッジデバイス 150
8.7.3.1.2.1 業務効率とセキュリティ強化のための採用がセグメント成長を促進する 150
8.7.3.1.2.2 産業用PC(IPC) 150
8.7.3.1.2.3 シングルボードコンピュータ(SBC) 150
8.7.3.1.2.4 マイクロコントローラー 150
8.7.3.2 ソフトウェア 151
8.7.3.2.1 データ管理 151
8.7.3.2.1.1 データ処理 151
8.7.3.2.1.2 データ分析 151
8.7.3.2.1.3 データ保管 151
8.7.3.2.1.4 データ・セキュリティ 152

8.7.3.2.2 デバイス管理 152
8.7.3.2.2.1 デバイスのプロビジョニング 152
8.7.3.2.2.2 ファームウェアとソフトウェアの更新 152
8.7.3.2.2.3 デバイスの監視 153
8.7.3.2.2.4 機器のセキュリティ 153
8.7.3.2.3 アプリケーション管理 153
8.7.3.2.3.1 アプリケーションの展開 153
8.7.3.2.3.2 ワークフローの自動化 153
8.7.3.2.3.3 サービスオーケストレーション 154
8.7.3.2.3.4 アプリケーションセキュリティ 154
8.7.3.2.4 ネットワーク管理 154
8.7.3.2.4.1 接続性管理 154
8.7.3.2.4.2 パフォーマンス監視 155
8.7.3.2.4.3 ネットワーク最適化 155
8.7.3.2.4.4 ネットワークセキュリティ 155
8.7.3.3 サービス 155
8.7.3.3.1 プロフェッショナルサービス 156
8.7.3.3.1.1 コンサルティング 156
8.7.3.3.1.2 インプリメンテーション 156
8.7.3.3.1.3 サポート&メンテナンス 156
8.7.3.3.2 マネージド・サービス 157
8.8 ブロックチェーン 157
8.8.1 安全で合理的なデータ交換へのニーズの高まりが市場を牽引 157
9 産業用メタバース市場(最終用途産業別) 160
9.1 はじめに 161
9.2 自動車・運輸 163
9.2.1 自動車開発コスト削減のためのデジタル・ツイン技術への依存度の高まりがセグメント成長を後押し 163
9.3 航空宇宙 166
9.3.1 後期段階の航空機設計コストを最小化する先進技術の採用が増加し、セグメント成長を促進 166
9.4 エレクトロニクス 168
9.4.1 5gネットワークの商用化が進み、セグメント成長に寄与 168
9.5 食品・飲料 170
9.5.1 品質管理とコスト管理を合理化するAIベースのソリューションへの需要増がセグメント成長を加速 170
9.6 石油・ガス 172
9.6.1 生産最適化のためのiot分析プラットフォームの導入が増加し、セグメント成長を促進 172
9.7 ヘルスケア 173
9.173 7.1 創薬と患者のケアに革命をもたらすAI ツールへの依存の高まりがセグメント成長を促進 173
9.8 エネルギー・電力 175
9.175 8.1 炭素排出に関する洞察を得るためにデータ分析とデジタルツイン技術の採用が増加し、市場を牽引 176
9.9 その他の最終用途産業 176
10 産業用メタバース市場(地域別) 179
10.1 はじめに 180
10.1.1 産業用メタバース市場への景気後退の影響 180
10.2 北米 182
10.2.1 北米の産業用メタバース市場に対する景気後退の影響 182
10.2.2 米国 185
10.2.2.1 製造業における産業用ロボットの普及が市場成長を促進 185
10.2.3 カナダ 186
10.2.3.1 AIベースの製造技術展開が市場を牽引 186
10.2.4 メキシコ 187
10.2.4.1 電気デジタルツインサービスの導入拡大が市場成長を促進 187
10.3 欧州 188
10.3.1 欧州の産業用メタバース市場への景気後退の影響 188
10.3.2 ドイツ 191
10.3.2.1 産業オートメーションをサポートするプライベートネットワークの採用が増加し、市場成長を促進 191
10.3.3 イギリス 192
10.3.3.1 デジタル技術への依存度の高まりが市場成長を促進する 192
10.3.4 フランス 192
10.3.4.1 電気自動車とハイブリッド車の需要増加が市場を牽引する 192
10.3.5 その他の欧州 193
10.4 アジア太平洋地域 194
10.4.1 アジア太平洋地域の産業用メタバース市場に対する景気後退の影響 194
10.4.2 中国 197
10.4.2.1 ブランディングや広告キャンペーンにおけるAR・VR技術の導入が増加し、市場成長が加速 197
10.4.3 日本 198
10.4.3.1 モバイルブロードバンドサービスの需要拡大が市場成長に寄与 198
10.4.4 韓国 199
10.4.4.1 IoT研究開発の増加が市場成長を促進する 199
10.4.5 その他のアジア太平洋地域 200

10.5 ROW 200
10.5.1 景気後退が列国の産業用メタバース市場に与える影響 200
10.5.2 中東 202
10.5.2.1 市場成長を促進する革新的な産業ソリューション設計へのデジタルツイン技術の採用急増 202
10.5.2.2 GCC諸国 203
10.5.2.3 その他の中東地域 204
10.5.3 アフリカ 204
10.5.3.1 航空機納入数とモバイル契約数の増加が市場成長を加速 204
10.5.4 南米 205
10.5.4.1 採鉱・探査プロジェクトへの投資の増加が市場を牽引する 205
11 競争環境 206
11.1 概要 206
11.2 主要企業の戦略/勝利への権利(2020~2024年) 206
11.3 収益分析(2018~2022年) 208
11.4 市場シェア分析(2023年
11.5 企業評価と財務指標 216
11.6 ブランド/製品の比較 217
11.7 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 218
11.7.1 スター企業 218
11.7.2 新興リーダー 218
11.7.3 浸透型プレーヤー 218
11.7.4 参加企業 218
11.7.5 企業フットプリント:主要プレーヤー(2023年) 220
11.7.5.1 企業フットプリント 220
11.7.5.2 技術のフットプリント 221
11.7.5.3 最終用途産業のフットプリント 222
11.7.5.4 地域別フットプリント 223
11.8 企業評価マトリクス:新興企業/SM(2023年) 223
11.8.1 進歩的企業 223
11.8.2 対応力のある企業 224
11.8.3 ダイナミックな企業 224
11.8.4 スタートアップ・ブロック 224
11.8.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 226
11.8.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 226
11.8.5.2 主要新興企業/中小企業の競争ベンチマーク 227

11.9 競争シナリオと動向 228
11.9.1 製品上市 228
11.9.2 取引 229
12 企業プロフィール 231
12.1 主要プレーヤー 231
12.1.1 エヌビディア・コーポレーション 231
12.1.1.1 事業概要 231
12.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 233
12.1.1.3 最近の動向 237
12.1.1.3.1 製品の発売 237
12.1.1.3.2 取引 239
12.1.1.4 MnMの見解 242
12.1.1.4.1 主要な強み/勝つための権利 242
12.1.1.4.2 戦略的選択 242
12.1.1.4.3 弱点/競争上の脅威 242
12.1.2 シーメンス 243
12.1.2.1 事業概要 243
12.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 245
12.1.2.3 最近の動向 245
12.1.2.3.1 製品の発売 245
12.1.2.3.2 取引 246
12.1.2.4 MnMビュー 249
12.1.2.4.1 主要な強み/勝つための権利 249
12.1.2.4.2 戦略的選択 249
12.1.2.4.3 弱点/競争上の脅威 249
12.1.3 マイクロソフト 250
12.1.3.1 事業概要 250
12.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 252
12.1.3.3 最近の動向 253
12.1.3.3.1 製品の発売 253
12.1.3.3.2 取引 255
12.1.3.4 MnMの見解 259
12.1.3.4.1 主要な強み/勝つための権利 259
12.1.3.4.2 戦略的選択 260
12.1.3.4.3 弱点/競争上の脅威 260
12.1.4 アルファベット261
12.1.4.1 事業概要 261
12.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 263
12.1.4.3 最近の動向 264
12.1.4.3.1 製品の発売 264
12.1.4.3.2 取引 266
12.1.4.4 MnMの見解 269
12.1.4.4.1 主要な強み/勝つための権利 269
12.1.4.4.2 戦略的選択 269
12.1.4.4.3 弱点/競争上の脅威 269
12.1.5 IBM 270
12.1.5.1 事業概要 270
12.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 271
12.1.5.3 最近の動向 273
12.1.5.3.1 製品の発売 273
12.1.5.3.2 取引 274
12.1.5.4 MnMの見解 279
12.1.5.4.1 主要な強み/勝つための権利 279
12.1.5.4.2 戦略的選択 279
12.1.5.4.3 弱点/競争上の脅威 279
12.1.6 META 280
12.1.6.1 事業概要 280
12.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 282
12.1.6.3 最近の動向 282
12.1.6.3.1 製品上市 282
12.1.6.3.2 取引 283
12.1.7 ジー・バーノバ 284
12.1.7.1 事業概要 284
12.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 284
12.1.7.3 最近の動向 285
12.1.7.3.1 製品上市 285
12.1.7.3.2 取引 287
12.1.8 ABB 289
12.1.8.1 事業概要 289
12.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 290
12.1.8.3 最近の動向 292
12.1.8.3.1 取引 292
12.1.9 アマゾン ウェブ サービス, INC.293
12.1.9.1 事業概要 293
12.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 294
12.1.9.3 最近の動向 296
12.1.9.3.1 製品の発売 296
12.1.9.3.2 取引 296
12.1.10 HTCコーポレーション 301
12.1.10.1 事業概要 301
12.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 302
12.1.10.3 最近の動向 303
12.1.10.3.1 製品発表 303
12.1.10.3.2 取引 305
12.1.11 PTC 306
12.1.11.1 事業概要 306
12.1.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 307
12.1.11.3 最近の動向 309
12.1.11.3.1 製品の発売 309
12.1.11.3.2 取引 309
12.1.12 ダッソー・システムズ 312
12.1.12.1 事業概要 312
12.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 313
12.1.12.3 最近の動向 314
12.1.12.3.1 製品発表 314
12.1.12.3.2 取引 314
12.1.13 インテル コーポレーション 317
12.1.13.1 事業概要 317
12.1.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 318
12.1.13.3 最近の動向 319
12.1.13.3.1 製品発表 319
12.1.13.3.2 取引 320
12.1.14 ノキア 322
12.1.14.1 事業概要 322
12.1.14.2 提供する製品/ソリューション/サービス 323
12.1.14.3 最近の動向 325
12.1.14.3.1 取引 325
12.1.15 シュナイダーエレクトリック 326
12.1.15.1 事業概要 326
12.1.15.2 提供する製品/ソリューション/サービス 328
12.1.15.3 最近の動向 329
12.1.15.3.1 製品発売 329
12.1.15.3.2 取引 329
12.2 その他の主要プレーヤー 331
12.2.1 サムスン 331
12.2.2 ソニーグループ 332
12.2.3 DELL INC.333
12.2.4 アンシス 334
12.2.5 ZTE株式会社 335
12.2.6 ヒューレット・パッカード・エンタープライズ・ディベロップメント・エルピー 336
12.2.7 LMエリクソン 337
12.2.8 シスコシステムズ338
12.2.9 アップル339
12.2.10 オラクル 340
12.2.11 SAP 341
12.2.12 ベントレーシステムズ・インコーポレーテッド 342
12.2.13 マジックリープ343
12.3 その他のプレーヤー 344
12.3.1 ARUVR 344
12.3.2 コスモテック 345
12.3.3 アクアント 346
12.3.4 ブライトマシンズ347
12.3.5 ゼデダ 347
12.3.6 リトマスオートメーション348
12.3.7 スコープ・アー 349
13 隣接市場 350
13.1 はじめに 350
13.2 スマート・マニュファクチャリング市場:実現技術別 350
13.3 産業用3Dプリンティング 353
13.3.1 複雑な設計の産業用工具の製造簡素化がセグメント成長を後押し 354
13.4 産業用ロボット 357
13.357 4.1 産業オペレーションを改善するAIとML技術の展開がセグメント成長に寄与する 357
13.5 産業用センサー 360
13.5.1 高速で信頼性の高いデータ伝送への要求がセグメント成長を促進する 360
13.6 製造業におけるAI 362
13.6.1 製造オペレーションを革新する先進技術への依存がセグメント成長を促進 362
13.7 機械状態監視 364
13.7.1 予測モニタリング・システムによる脅威の検知と改善措置がセグメント成長を促進する 364
13.8 産業用マシンビジョン 367
13.8.1 製造プロセスにおける3D技術の採用がセグメント成長を加速 367
13.9 産業用サイバーセキュリティ 369
13.9.1 安全な制御システムへの依存がセグメント成長を促進する 369
13.10 デジタル・ツイン
13.10.1 製造業における設計最適化のニーズがセグメント成長を促進 361
13.11 自動誘導車 374
13.374 11.1 高速車両接続とナビゲーションを提供する5Gの展開がセグメント成長を促進する 374

14 付録 377
14.1 業界の専門家による洞察
14.2 ディスカッション・ガイド
14.3 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 381
14.4 カスタマイズオプション 383
14.5 関連レポート 383
14.6 著者の詳細 384

 

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Summary

The global industrial metaverse market is estimated to grow from USD 28.7 billion in 2024 to USD 228.6 billion in 2029; it is expected to grow at a CAGR of 51.5% during the forecast period.

“Rising adoption of digital twin to drive the industrial metaverse market.”

The market has a promising growth potential due to several factors, including the rising adoption of digital twins, advancement in core technologies such as AR, VR, AI, and IoT, rising demand for efficiency and optimization in industrial sector,and addressing skill gaps and workforce challenges through industrial metaverse. It presents significant opportunities through continuous developments in 5G/6G, and integration of blockchain technology within industrial metaverse.

“AR and VR technology segment is expected to witness significant CAGR during the forecast period.”

In industrial manufacturing, AR overlays important data onto the real world and helps in workers training in industries, maintenance of production systems, and helps in remote collaboration for remotely located workers. VR creates immersive simulations for safe and realistic product design, prototyping, and virtual tours of complex facilities. This helps in boosting efficiency and innovation within the industrial metaverse. AR technology is being used in workflow optimization, visualization, and 3D modelling. also, use of head mounted displays, gesture tracking devices, data gloves are helping demand of AR & VR devices across industries.

“Aerospace industry to witness significant CAGR for the end-user segment during the forecast period.”
Governments worldwide are launching new projects to transform aerospace infrastructure and security systems. They are using digital twins for collaborative and synchronized program management across the product lifecycle and value chain. In aerospace industry, VR plays an important role in training through advanced simulators. Flight simulators are important for preparing pilots to handle various in-flight scenarios. Furthermore, Private LTE and 5G networks are being deployed to support internal operations at major international and domestic airports such as Hong Kong, Shanghai Pudong.





“North America is likely to hold prominent market share in 2024.”

The industrial metaverse market in the North America is categorized further into US, Canada, and Mexico. The Americas dominates the industrial metaverse market due to its technological leadership, supportive government policies, diverse market opportunities, and active research and development. Also, presence of key technology providers such as PTC Inc. (US), Magic Leap, Inc. (US), Microsoft (US), and Alphabet Inc. (US) offer innovative AR solutions while companies such as Bentley Systems, Incorporated (US), IBM Corporation (US), Emerson Electric Co. (US), Microsoft (US). ANSYS, Inc. (US), Amazon Web Services, Inc. (US), offer digital twin solutions for industrial metaverse. These factors have propelled the region's strong market presence in industrial metaverse.

Breakdown of primaries
A variety of executives from key organizations operating in the industrial metaverse market were interviewed in-depth, including CEOs, marketing directors, and innovation and technology directors.
• By Company Type: Tier 1 = 45%, Tier 2 = 35%, and Tier 3 = 20%
• By Designation: C-level Executives = 40%, Directors = 45%, and Others (sales, marketing, and product managers, as well as members of various organizations) = 15%
• By Region: North America =29%, Europe = 27%, Asia Pacific =36%, and Rest of the World = 8%

Key players profiled in this report
NVIDIA Corporation (US), Microsoft (US), Siemens (Germany), Amazon Web Services, Inc. (US), IBM (US), Meta (US), HTC Corporation (Taiwan), ABB (Switzerland), PTC (US), Dassault Systèmes (France), GE Vernova (US), Intel Corporation (US), AVEVA Group Limited (UK), Alphabet, Inc. (US), and Nokia (Finland) are the key players in the industrial metaverse market. These leading companies possess a wide portfolio of products and solutions, establishing a prominent presence in established as well as emerging markets. The study provides a detailed competitive analysis of these key players in the industrial metaverse market, presenting their company profiles, most recent developments, and key market strategies.


Research Coverage
This report offers detailed insights into the industrial metaverse market based on technology (Digital Twin, Artificial Intelligence, AR & VR, Edge Computing, Private 5G, and Blockchain), End User (Automotive, Aerospace, Electronics, Food & Beverages, Oil & Gas, Energy & Power, Healthcare and Others (Chemicals, and Paper & Pulp)), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World (includes the Middle East, South America and Africa.))
The report also comprehensively reviews the industrial metaverse market drivers, restraints, opportunities, and challenges. The report also covers qualitative aspects in addition to the quantitative aspects of these markets.

Reasons to buy the report:

The report will help the leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall market and the sub-segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the industrial metaverse market's pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

• Analysis of key drivers ( Rising adoption of digital twins, advancement in core technologies such as AR, VR, AI, and IoT, rising demand for efficiency and optimization in industrial sector,and addressing skill gaps and workforce challenges through industrial metaverse), restraints (high installation and maintenance costs of high-end metaverse components, and lack of standardization), opportunities (continuous developments in 5G/6G, and integration of blockchain technology within industrial metaverse) and challenges (Cybersecurity and privacy concerns, and Opposition from incumbents towards blockchain technology).
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the industrial metaverse market
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the industrial metaverse market across varied regions
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the industrial metaverse market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and product offerings of leading players like NVIDIA Corporation (US), Microsoft (US), Siemens (Germany), Amazon Web Services, Inc. (US), IBM (US), Meta (US), HTC Corporation (Taiwan), ABB (Switzerland), PTC (US), Dassault Systèmes (France), GE Vernova (US), Intel Corporation (US), AVEVA Group Limited (UK), Alphabet, Inc. (US), and Nokia (Finland). among others.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 29
1.1 STUDY OBJECTIVES 29
1.2 MARKET DEFINITION 30
1.3 STUDY SCOPE 31
1.3.1 MARKETS COVERED 31
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 32
1.3.3 YEARS CONSIDERED 32
1.4 CURRENCY CONSIDERED 33
1.5 UNITS CONSIDERED 33
1.6 LIMITATIONS 33
1.7 STAKEHOLDERS 33
1.8 IMPACT OF RECESSION 34
2 RESEARCH METHODOLOGY 35
2.1 RESEARCH DATA 35
2.1.1 SECONDARY DATA 36
2.1.1.1 List of key secondary sources 37
2.1.1.2 Key data from secondary sources 38
2.1.2 PRIMARY DATA 38
2.1.2.1 List of primary interview participants 39
2.1.2.2 Breakdown of primaries 39
2.1.2.3 Key data from primary sources 40
2.1.2.4 Key industry insights 40
2.1.3 SECONDARY AND PRIMARY RESEARCH 41
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY 41
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 42
2.2.1.1 Approach to arrive at market size using bottom-up analysis
(demand side) 42
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 43
2.2.2.1 Approach to arrive at market size using top-down analysis
(supply side) 43
2.3 FACTOR ANALYSIS 44
2.4 MARKET BREAKDOWN AND DATA TRIANGULATION 45
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS 46
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 46
2.7 RISK ASSESSMENT 47
2.8 RECESSION IMPACT 48

3 EXECUTIVE SUMMARY 49
4 PREMIUM INSIGHTS 53
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN INDUSTRIAL METAVERSE MARKET 53
4.2 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET, BY TECHNOLOGY 53
4.3 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET, BY END-USE INDUSTRY 54
4.4 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET IN NORTH AMERICA, BY TECHNOLOGY AND COUNTRY 54
4.5 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET, BY COUNTRY 55
5 MARKET OVERVIEW 56
5.1 INTRODUCTION 56
5.2 MARKET DYNAMICS 57
5.2.1 DRIVERS 57
5.2.1.1 Rising deployment of digital twin technology for process optimization 57
5.2.1.2 Rapid advances in augmented reality and other core technologies 58
5.2.1.3 Burgeoning demand for advanced technologies to streamline manufacturing processes 59
5.2.1.4 Rising demand for immersive training platforms by
manufacturing firms 59
5.2.2 RESTRAINTS 61
5.2.2.1 High deployment costs of cutting-edge technologies 61
5.2.2.2 Lack of standardization and interoperability issues 61
5.2.3 OPPORTUNITIES 62
5.2.3.1 Commercialization of 5G and 6G networks 62
5.2.3.2 Integration of blockchain into industrial metaverse 63
5.2.4 CHALLENGES 64
5.2.4.1 Cybersecurity and privacy concerns 64
5.2.4.2 Disruptions caused by blockchain integration into traditional business models 64
5.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 65
5.4 PRICING ANALYSIS 66
5.4.1 INDICATIVE PRICING TREND OF KEY PLAYERS, BY DEVICE TYPE 67
5.4.2 INDICATIVE PRICING TREND, BY DEVICE TYPE 68
5.4.3 INDICATIVE PRICING TREND, BY REGION 68
5.5 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 69
5.6 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 70
5.7 ECOSYSTEM ANALYSIS 72
5.8 TECHNOLOGY ANALYSIS 74
5.8.1 KEY TECHNOLOGIES 74
5.8.1.1 Digital twin 74
5.8.1.2 Augmented reality 74
5.8.1.3 Virtual reality 75
5.8.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 75
5.8.2.1 5G 75
5.8.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 76
5.8.3.1 Artificial intelligence 76
5.8.3.2 Cloud computing 76
5.8.3.3 Edge computing 77
5.9 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 77
5.9.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 79
5.9.2 THREAT OF SUBSTITUTES 79
5.9.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 79
5.9.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 79
5.9.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 79
5.10 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 80
5.10.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 80
5.10.2 BUYING CRITERIA 81
5.11 CASE STUDY ANALYSIS 82
5.11.1 BMW LEVERAGES NVIDIA OMNIVERSE ENTERPRISE PLATFORM TO CREATE FACTORY DIGITAL TWINS 82
5.11.2 TECH MAHINDRA HELPS INDIAN PUBLIC SECTOR BANK ADDRESS CUSTOMER EXPERIENCE CHALLENGES WITH UNI-VERSE INTERACTIVE PLATFORM 83
5.11.3 SONY PICTURES ANIMATION ADOPTS NVIDIA OMNIVERSE PLATFORM TO OPTIMIZE PRE-PRODUCTION WORKFLOW 84
5.11.4 AWS SUPPORTS VIEWFIN METAVERSE IN DEPLOYING METAVERSE PLATFORM TO SUPPORT PUBLIC BLOCKCHAIN AND BAAS OFFERINGS 85
5.11.5 TECHNOLOGY COMPANY LEVERAGES HCL TECHNOLOGIES LIMITED’S
END-TO-END SOLUTION TO ENABLE TRANSITION TO METAVERSE 86
5.12 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 87
5.13 REGULATORY LANDSCAPE 88
5.13.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 88
5.13.2 CODES AND STANDARDS 94
5.13.3 REGULATIONS 95
5.14 TRADE ANALYSIS 97
5.14.1 IMPORT SCENARIO (HS CODE 9004) 97
5.14.2 EXPORT SCENARIO (HS CODE 9004) 98
5.15 PATENT ANALYSIS 99
5.16 IMPACT OF GENERATIVE AI ON INDUSTRIAL METAVERSE 102
5.17 EVOLUTION OF INDUSTRIAL METAVERSE 102

6 APPLICATIONS OF INDUSTRIAL METAVERSE SOLUTIONS 104
6.1 INTRODUCTION 104
6.2 PRODUCT DESIGN & DEVELOPMENT 105
6.3 PREDICTIVE MAINTENANCE 105
6.4 REMOTE COLLABORATION 105
6.5 TRAINING & SIMULATION 106
6.6 OTHER APPLICATIONS 106
7 ENTERPRISES ADOPTING INDUSTRIAL METAVERSE SOLUTIONS 108
7.1 INTRODUCTION 108
7.2 LARGE ENTERPRISES 108
7.3 SMALL & MEDIUM-SIZED ENTERPRISES 109
8 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET, BY TECHNOLOGY 111
8.1 INTRODUCTION 112
8.2 DIGITAL TWIN 114
8.2.1 RISING EMPHASIS ON PREDICTIVE MAINTENANCE AND INDUSTRIAL INVENTORY OPTIMIZATION TO BOOST SEGMENTAL GROWTH 114
8.3 ARTIFICIAL INTELLIGENCE 117
8.3.1 BY OFFERING 119
8.3.1.1 Hardware 121
8.3.1.1.1 Mounting demand for high-performance processing units to support AI algorithms to accelerate segmental growth 121
8.3.1.1.2 Processors 121
8.3.1.1.2.1 Microprocessor units (MPUs) 121
8.3.1.1.2.2 Graphics processing units (GPUs) 121
8.3.1.1.2.3 Field programmable gate arrays (FPGA) 122
8.3.1.1.2.4 Application-specific integrated circuits (ASICs) 122
8.3.1.1.3 Memory devices 122
8.3.1.1.4 Network devices 123
8.3.1.2 Software 123
8.3.1.2.1 Rising deployment of innovative technologies for predictive maintenance and quality control to facilitate segmental growth 123
8.3.1.2.2 AI solutions 123
8.3.1.2.2.1 On-premises 124
8.3.1.2.2.2 Cloud-based 124
8.3.1.2.3 AI platforms 124
8.3.1.2.3.1 Application programming interface 125
8.3.1.2.3.2 Machine learning framework 125
8.3.1.3 Services 125
8.3.1.3.1 Increasing focus on smooth integration and optimal performance of AI solutions to augment segmental growth 125
8.3.1.3.2 Deployment & integration 125
8.3.1.3.3 Support & maintenance 126
8.4 PRIVATE 5G 126
8.4.1 BY OFFERING 128
8.4.1.1 Hardware 128
8.4.1.1.1 Increasing requirement for high-speed and real-time communication to boost segmental growth 128
8.4.1.1.2 Base station 128
8.4.1.1.3 Antenna 129
8.4.1.1.4 Radio access network (RAN) 129
8.4.1.1.5 Core network 129
8.4.1.1.6 Backhaul & transport 130
8.4.1.2 Software 130
8.4.1.2.1 Growing preference for private networks to contribute to segmental growth 130
8.4.1.2.2 Software-defined network (SDN) 131
8.4.1.2.3 Network management software 131
8.4.1.2.4 Network security software 132
8.4.1.3 Services 132
8.4.1.3.1 Rising need to reduce 5G network downtime to augment segmental growth 132
8.4.1.3.2 Installation & integration 132
8.4.1.3.3 Support & maintenance 133
8.5 AUGMENTED REALITY 134
8.5.1 BY OFFERING 135
8.5.1.1 Hardware 136
8.5.1.1.1 Head-mounted displays 137
8.5.1.1.1.1 Increasing use in healthcare sector to improve surgical accuracy and outcomes to foster segmental growth 137
8.5.1.1.1.2 Smart glasses 137
8.5.1.1.1.3 Smart helmets 137
8.5.1.1.2 Head-up displays 138
8.5.1.1.2.1 Rising adoption to enhance situational awareness and minimize distractions to fuel segmental growth 138
8.5.1.2 Software 138
8.5.1.2.1 Rising need for remote collaboration and workflow optimization to accelerate segmental growth 138
8.5.1.2.2 By type 138
8.5.1.2.2.1 Software development kits (SDKs) 138
8.5.1.2.2.2 Cloud-based services 139
8.5.1.2.3 By function 139
8.5.1.2.3.1 Remote collaboration 139
8.5.1.2.3.2 Workflow optimization 139
8.5.1.2.3.3 Documentation 139
8.5.1.2.3.4 Visualization 139
8.5.1.2.3.5 3D modeling 140
8.5.1.2.3.6 Navigation 140
8.6 VIRTUAL REALITY 140
8.6.1 BY DEVICE TYPE 142
8.6.1.1 Head-mounted displays 143
8.6.1.1.1 Enhanced spatial awareness and user interaction to contribute to segmental growth 143
8.6.1.2 Gesture-tracking devices 144
8.6.1.2.1 Adoption in healthcare to enhance surgical training outcomes and patient safety to augment segmental growth 144
8.6.1.2.2 Data gloves 144
8.6.1.2.3 Other gesture-tracking devices 144
8.6.1.3 Projectors & display walls 144
8.6.1.3.1 Increased demand for collaborative and immersive gaming, education, and training experiences to fuel segmental growth 144
8.7 EDGE COMPUTING 145
8.7.1 RISING NEED FOR EFFICIENT AND DECENTRALIZED DATA PROCESSING AND STORAGE TO FOSTER SEGMENTAL GROWTH 145
8.7.2 BY ENTERPRISE 145
8.7.2.1 Large enterprises 145
8.7.2.2 Small & medium-sized enterprises 146
8.7.3 BY OFFERING 148
8.7.3.1 Hardware 148
8.7.3.1.1 Edge sensors 149
8.7.3.1.1.1 Use in local data processing to reduce latency to contribute to segmental growth 149
8.7.3.1.1.2 Temperature sensors 149
8.7.3.1.1.3 Humidity sensors 149
8.7.3.1.1.4 Pressure sensors 149
8.7.3.1.1.5 Motion sensors 150
8.7.3.1.2 Edge devices 150
8.7.3.1.2.1 Adoption to enhance operational efficiency and security to bolster segmental growth 150
8.7.3.1.2.2 Industrial PCs (IPCs) 150
8.7.3.1.2.3 Single-board computers (SBCs) 150
8.7.3.1.2.4 Microcontrollers 150
8.7.3.2 Software 151
8.7.3.2.1 Data management 151
8.7.3.2.1.1 Data processing 151
8.7.3.2.1.2 Data analytics 151
8.7.3.2.1.3 Data storage 151
8.7.3.2.1.4 Data security 152

8.7.3.2.2 Device management 152
8.7.3.2.2.1 Device provisioning 152
8.7.3.2.2.2 Firmware & software updates 152
8.7.3.2.2.3 Device monitoring 153
8.7.3.2.2.4 Device security 153
8.7.3.2.3 Application management 153
8.7.3.2.3.1 Application deployment 153
8.7.3.2.3.2 Workflow automation 153
8.7.3.2.3.3 Service orchestration 154
8.7.3.2.3.4 Application security 154
8.7.3.2.4 Network management 154
8.7.3.2.4.1 Connectivity management 154
8.7.3.2.4.2 Performance monitoring 155
8.7.3.2.4.3 Network optimization 155
8.7.3.2.4.4 Network security 155
8.7.3.3 Services 155
8.7.3.3.1 Professional services 156
8.7.3.3.1.1 Consulting 156
8.7.3.3.1.2 Implementation 156
8.7.3.3.1.3 Support & maintenance 156
8.7.3.3.2 Managed services 157
8.8 BLOCKCHAIN 157
8.8.1 INCREASING NEED FOR SECURE AND STREAMLINED DATA EXCHANGE TO DRIVE MARKET 157
9 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET, BY END-USE INDUSTRY 160
9.1 INTRODUCTION 161
9.2 AUTOMOTIVE & TRANSPORTATION 163
9.2.1 INCREASING RELIANCE ON DIGITAL TWIN TECHNOLOGY TO REDUCE VEHICLE DEVELOPMENT COSTS TO BOOST SEGMENTAL GROWTH 163
9.3 AEROSPACE 166
9.3.1 MOUNTING ADOPTION OF ADVANCED TECHNOLOGIES TO MINIMIZE LATE-STAGE AIRCRAFT DESIGN COSTS TO FUEL SEGMENTAL GROWTH 166
9.4 ELECTRONICS 168
9.4.1 INCREASING COMMERCIALIZATION OF 5G NETWORKS TO CONTRIBUTE TO SEGMENTAL GROWTH 168
9.5 FOOD & BEVERAGES 170
9.5.1 GROWING DEMAND FOR AI-BASED SOLUTIONS TO STREAMLINE QUALITY CONTROL AND COST MANAGEMENT TO ACCELERATE SEGMENTAL GROWTH 170
9.6 OIL & GAS 172
9.6.1 RISING DEPLOYMENT OF IOT ANALYTIC PLATFORMS FOR PRODUCTION OPTIMIZATION TO AUGMENT SEGMENTAL GROWTH 172
9.7 HEALTHCARE 173
9.7.1 INCREASING RELIANCE ON AI TOOLS TO REVOLUTIONIZE DRUG DISCOVERY AND PATIENT CARE TO FACILITATE SEGMENTAL GROWTH 173
9.8 ENERGY & POWER 175
9.8.1 RISING ADOPTION OF DATA ANALYTICS AND DIGITAL TWIN TECHNOLOGIES TO GAIN INSIGHTS INTO CARBON EMISSIONS TO DRIVE MARKET 175
9.9 OTHER END-USE INDUSTRIES 176
10 INDUSTRIAL METAVERSE MARKET, BY REGION 179
10.1 INTRODUCTION 180
10.1.1 RECESSION IMPACT ON INDUSTRIAL METAVERSE MARKET 180
10.2 NORTH AMERICA 182
10.2.1 RECESSION IMPACT ON INDUSTRIAL METAVERSE MARKET IN NORTH AMERICA 182
10.2.2 US 185
10.2.2.1 Mounting adoption of industrial robots in manufacturing sector to foster market growth 185
10.2.3 CANADA 186
10.2.3.1 Rising deployment of AI-based manufacturing technologies to drive market 186
10.2.4 MEXICO 187
10.2.4.1 Increasing implementation of electrical digital twin services to augment market growth 187
10.3 EUROPE 188
10.3.1 RECESSION IMPACT ON INDUSTRIAL METAVERSE MARKET IN EUROPE 188
10.3.2 GERMANY 191
10.3.2.1 Rising adoption of private networks to support industrial automation to boost market growth 191
10.3.3 UK 192
10.3.3.1 Increasing reliance on digital technologies to fuel market growth 192
10.3.4 FRANCE 192
10.3.4.1 Growing demand for electric and hybrid vehicles to drive market 192
10.3.5 REST OF EUROPE 193
10.4 ASIA PACIFIC 194
10.4.1 RECESSION IMPACT ON INDUSTRIAL METAVERSE MARKET IN ASIA PACIFIC 194
10.4.2 CHINA 197
10.4.2.1 Increasing deployment of AR and VR technologies in branding and advertising campaigns to augment market growth 197
10.4.3 JAPAN 198
10.4.3.1 Growing demand for mobile broadband services to contribute to market growth 198
10.4.4 SOUTH KOREA 199
10.4.4.1 Rising IoT research and development to facilitate market growth 199
10.4.5 REST OF ASIA PACIFIC 200

10.5 ROW 200
10.5.1 RECESSION IMPACT ON INDUSTRIAL METAVERSE MARKET IN ROW 200
10.5.2 MIDDLE EAST 202
10.5.2.1 Burgeoning adoption of digital twin technology to design innovative industrial solutions to foster market growth 202
10.5.2.2 GCC countries 203
10.5.2.3 Rest of Middle East 204
10.5.3 AFRICA 204
10.5.3.1 Rising aircraft deliveries and mobile subscriptions to accelerate market growth 204
10.5.4 SOUTH AMERICA 205
10.5.4.1 Increasing investment in mining and exploration projects to drive market 205
11 COMPETITIVE LANDSCAPE 206
11.1 OVERVIEW 206
11.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN, 2020–2024 206
11.3 REVENUE ANALYSIS, 2018–2022 208
11.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 209
11.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 216
11.6 BRAND/PRODUCT COMPARISON 217
11.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 218
11.7.1 STARS 218
11.7.2 EMERGING LEADERS 218
11.7.3 PERVASIVE PLAYERS 218
11.7.4 PARTICIPANTS 218
11.7.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 220
11.7.5.1 Company footprint 220
11.7.5.2 Technology footprint 221
11.7.5.3 End-use industry footprint 222
11.7.5.4 Region footprint 223
11.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 223
11.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 223
11.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 224
11.8.3 DYNAMIC COMPANIES 224
11.8.4 STARTING BLOCKS 224
11.8.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 226
11.8.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 226
11.8.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 227

11.9 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS 228
11.9.1 PRODUCT LAUNCHES 228
11.9.2 DEALS 229
12 COMPANY PROFILES 231
12.1 KEY PLAYERS 231
12.1.1 NVIDIA CORPORATION 231
12.1.1.1 Business overview 231
12.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 233
12.1.1.3 Recent developments 237
12.1.1.3.1 Product launches 237
12.1.1.3.2 Deals 239
12.1.1.4 MnM view 242
12.1.1.4.1 Key strengths/Right to win 242
12.1.1.4.2 Strategic choices 242
12.1.1.4.3 Weaknesses/Competitive threats 242
12.1.2 SIEMENS 243
12.1.2.1 Business overview 243
12.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 245
12.1.2.3 Recent developments 245
12.1.2.3.1 Product launches 245
12.1.2.3.2 Deals 246
12.1.2.4 MnM view 249
12.1.2.4.1 Key strengths/Right to win 249
12.1.2.4.2 Strategic choices 249
12.1.2.4.3 Weaknesses/Competitive threats 249
12.1.3 MICROSOFT 250
12.1.3.1 Business overview 250
12.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 252
12.1.3.3 Recent developments 253
12.1.3.3.1 Product launches 253
12.1.3.3.2 Deals 255
12.1.3.4 MnM view 259
12.1.3.4.1 Key strengths/Right to win 259
12.1.3.4.2 Strategic choices 260
12.1.3.4.3 Weaknesses/Competitive threats 260
12.1.4 ALPHABET INC. 261
12.1.4.1 Business overview 261
12.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 263
12.1.4.3 Recent developments 264
12.1.4.3.1 Product launches 264
12.1.4.3.2 Deals 266
12.1.4.4 MnM view 269
12.1.4.4.1 Key strengths/Right to win 269
12.1.4.4.2 Strategic choices 269
12.1.4.4.3 Weaknesses/Competitive threats 269
12.1.5 IBM 270
12.1.5.1 Business overview 270
12.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 271
12.1.5.3 Recent developments 273
12.1.5.3.1 Product launches 273
12.1.5.3.2 Deals 274
12.1.5.4 MnM view 279
12.1.5.4.1 Key strengths/Right to win 279
12.1.5.4.2 Strategic choices 279
12.1.5.4.3 Weaknesses/Competitive threats 279
12.1.6 META 280
12.1.6.1 Business overview 280
12.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 282
12.1.6.3 Recent developments 282
12.1.6.3.1 Product launches 282
12.1.6.3.2 Deals 283
12.1.7 GE VERNOVA 284
12.1.7.1 Business overview 284
12.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 284
12.1.7.3 Recent developments 285
12.1.7.3.1 Product launches 285
12.1.7.3.2 Deals 287
12.1.8 ABB 289
12.1.8.1 Business overview 289
12.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 290
12.1.8.3 Recent developments 292
12.1.8.3.1 Deals 292
12.1.9 AMAZON WEB SERVICES, INC. 293
12.1.9.1 Business overview 293
12.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 294
12.1.9.3 Recent developments 296
12.1.9.3.1 Product launches 296
12.1.9.3.2 Deals 296
12.1.10 HTC CORPORATION 301
12.1.10.1 Business overview 301
12.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 302
12.1.10.3 Recent developments 303
12.1.10.3.1 Product launches 303
12.1.10.3.2 Deals 305
12.1.11 PTC 306
12.1.11.1 Business overview 306
12.1.11.2 Products/Solutions/Services offered 307
12.1.11.3 Recent developments 309
12.1.11.3.1 Product launches 309
12.1.11.3.2 Deals 309
12.1.12 DASSAULT SYSTÈMES 312
12.1.12.1 Business overview 312
12.1.12.2 Products/Solutions/Services offered 313
12.1.12.3 Recent developments 314
12.1.12.3.1 Product launches 314
12.1.12.3.2 Deals 314
12.1.13 INTEL CORPORATION 317
12.1.13.1 Business overview 317
12.1.13.2 Products/Solutions/Services offered 318
12.1.13.3 Recent developments 319
12.1.13.3.1 Product launches 319
12.1.13.3.2 Deals 320
12.1.14 NOKIA 322
12.1.14.1 Business overview 322
12.1.14.2 Products/Solutions/Services offered 323
12.1.14.3 Recent developments 325
12.1.14.3.1 Deals 325
12.1.15 SCHNEIDER ELECTRIC 326
12.1.15.1 Business overview 326
12.1.15.2 Products/Solutions/Services offered 328
12.1.15.3 Recent developments 329
12.1.15.3.1 Product launches 329
12.1.15.3.2 Deals 329
12.2 OTHER PROMINENT PLAYERS 331
12.2.1 SAMSUNG 331
12.2.2 SONY GROUP CORPORATION 332
12.2.3 DELL INC. 333
12.2.4 ANSYS, INC 334
12.2.5 ZTE CORPORATION 335
12.2.6 HEWLETT PACKARD ENTERPRISE DEVELOPMENT LP 336
12.2.7 TELEFONAKTIEBOLAGET LM ERICSSON 337
12.2.8 CISCO SYSTEMS, INC. 338
12.2.9 APPLE INC. 339
12.2.10 ORACLE 340
12.2.11 SAP 341
12.2.12 BENTLEY SYSTEMS, INCORPORATED 342
12.2.13 MAGIC LEAP, INC. 343
12.3 OTHER PLAYERS 344
12.3.1 ARUVR 344
12.3.2 COSMO TECH 345
12.3.3 AQUANT 346
12.3.4 BRIGHT MACHINES, INC. 347
12.3.5 ZEDEDA 347
12.3.6 LITMUS AUTOMATION INC. 348
12.3.7 SCOPE AR 349
13 ADJACENT MARKET 350
13.1 INTRODUCTION 350
13.2 SMART MANUFACTURING MARKET, BY ENABLING TECHNOLOGY 350
13.3 INDUSTRIAL 3D PRINTING 353
13.3.1 EMPHASIS ON SIMPLIFYING MANUFACTURING OF INDUSTRIAL TOOLS WITH COMPLEX DESIGNS TO BOOST SEGMENTAL GROWTH 354
13.4 INDUSTRIAL ROBOTS 357
13.4.1 DEPLOYMENT OF AI AND ML TECHNOLOGIES TO IMPROVE INDUSTRIAL OPERATIONS TO CONTRIBUTE TO SEGMENTAL GROWTH 357
13.5 INDUSTRIAL SENSORS 360
13.5.1 REQUIREMENT FOR HIGH-SPEED AND RELIABLE DATA TRANSMISSION TO FUEL SEGMENTAL GROWTH 360
13.6 AI IN MANUFACTURING 362
13.6.1 RELIANCE ON ADVANCED TECHNOLOGY TO REVOLUTIONIZE MANUFACTURING OPERATIONS TO FOSTER SEGMENTAL GROWTH 362
13.7 MACHINE CONDITION MONITORING 364
13.7.1 RELIANCE ON PREDICTIVE MONITORING SYSTEMS TO DETECT THREATS AND TAKE REMEDIAL ACTIONS TO FUEL SEGMENTAL GROWTH 364
13.8 INDUSTRIAL MACHINE VISION 367
13.8.1 ADOPTION OF 3D TECHNOLOGY IN MANUFACTURING PROCESSES TO ACCELERATE SEGMENTAL GROWTH 367
13.9 INDUSTRIAL CYBERSECURITY 369
13.9.1 RELIANCE ON SECURE CONTROL SYSTEMS TO FUEL SEGMENTAL GROWTH 369
13.10 DIGITAL TWIN 371
13.10.1 NEED FOR DESIGN OPTIMIZATION IN MANUFACTURING SECTOR TO CONTRIBUTE TO SEGMENTAL GROWTH 371
13.11 AUTOMATED GUIDED VEHICLES 374
13.11.1 DEPLOYMENT OF 5G TO PROVIDE HIGH-SPEED VEHICLE CONNECTIVITY AND NAVIGATION TO FOSTER SEGMENTAL GROWTH 374

14 APPENDIX 377
14.1 INSIGHTS FROM INDUSTRY EXPERTS 377
14.2 DISCUSSION GUIDE 378
14.3 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 381
14.4 CUSTOMIZATION OPTIONS 383
14.5 RELATED REPORTS 383
14.6 AUTHOR DETAILS 384

 

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