拡張現実(AR)ショッピング市場:デバイスタイプ別(HMD、スマートミラー、ハンドヘルドデバイス)、アプリケーション別(試着ソリューション、企画・設計、情報システム)、市場タイプ別(アパレル、宝飾品、食料品)、市場提供別、地域別 - 2028年までの世界予測
Augmented Reality (AR) Shopping Market by Device Type (HMD, Smart Mirror, Handheld Device), Application (Try-on Solution, Planning & Designing, Information System), Market Type (Apparel, Jewelry, Groceries), Offering and Region - Global Forecast to 2028
拡張現実(AR)ショッピング市場は、予測期間中に28.0%のCAGRで、2023年の34億米ドルから2028年には116億米ドルに達すると予測されている。拡張現実(AR)ショッピング市場の成長を促進する主な要因は、オンライ... もっと見る
サマリー 拡張現実(AR)ショッピング市場は、予測期間中に28.0%のCAGRで、2023年の34億米ドルから2028年には116億米ドルに達すると予測されている。拡張現実(AR)ショッピング市場の成長を促進する主な要因は、オンラインショッピングとeコマースプラットフォームの採用拡大、ブランド差別化の必要性を促進する市場競争の激化、スマートフォンの普及とARアプリの成長である。さらに、保管コストの削減と効率的な在庫管理、人件費の削減により、市場プレイヤーに新たな成長機会をもたらすと期待されている。
家具・照明が予測期間中に最大市場シェアを記録
家具・照明業界におけるARショッピング市場は、より多くの企業がショッピング体験に拡張現実(AR)技術を統合していることから、大きな成長を目の当たりにしている。ARを活用することで、顧客は自分のスペースで家具や照明製品をバーチャルに視覚化することができ、十分な情報に基づいた購買決定が可能になる。この没入的でインタラクティブなアプローチは、顧客体験を向上させ、エンゲージメントを高める。
予測期間中、試着ソリューションが最大シェアを記録
バーチャル試着技術はEコマースの主要トレンドとなっており、顧客は購入前に商品をバーチャルで試着することができる。Warby Parker、L'Oreal、Bollé、Nike、GAPのような企業がこの技術を導入し、スマートミラーやモバイルデバイスのARフィルターを使って、顧客に様々な色やモデルの商品を試着させる機能を提供している。この技術革新は、ここ数年のeコマースへのシフトの中で特に価値あるものとなっている。AR試着フィルターは、顧客の自宅での快適なショッピング体験をもたらす。さらに、ショッピング体験を向上させるためのAR技術の需要の高まりは、小売店におけるスマートARミラーの統合によって支えられている。AR技術をミラーに統合することで、ブランドは、顧客が実店舗に戻ってきても、新技術を活用し続けることができる。これらの要因が、試着ソリューションのARショッピング市場の成長を促進している。
拡張現実(AR)ショッピング市場の主要参入企業のプロファイルは以下の通りである。
- 企業タイプ別:ティア1:50%、ティア2:30%、ティア3:20
- 役職別Cレベル:35%、ディレクターレベル:30%、その他:35
- 地域タイプ別北米40%、欧州25%、アジア太平洋地域20%、その他地域15
拡張現実(AR)ショッピング市場で世界的に大きな存在感を示している主要企業には、PTC(米国)、Alphabet Inc.(米国)、Microsoft(米国)、Apple(米国)、Meta(米国)などがある。
調査範囲
この調査レポートは、拡張現実(AR)ショッピング市場をセグメント化し、エンドユース、オファリング、デバイスタイプ、アプリケーション、市場タイプ、地域別に市場規模を予測しています。また、市場成長に影響を与える促進要因、阻害要因、機会、課題についても包括的にレビューしています。また、市場の量的側面に加えて質的側面もカバーしています。
レポートを購入する理由
本レポートは、拡張現実(AR)ショッピング市場全体および関連セグメントの最も近いおおよその収益に関する情報を提供し、同市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、市場での地位を強化し、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、機会、および課題に関する情報を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因(オンラインショッピングとeコマースプラットフォームの採用拡大、ブランド差別化の必要性を促進する市場での競争激化、パーソナライズされたショッピング体験への需要の高まり、スマートフォンの普及率とARアプリの成長が市場成長を促進する主な要因)、阻害要因(AR技術の高コスト、ARデバイスの限られた入手可能性、互換性と相互運用性の欠如、ARの使用に関連するプライバシーとセキュリティの懸念)、機会(保管コストの低下と在庫管理の効率化、人件費の削減)、および課題(保管コストの低下と在庫管理の効率化、人件費の削減)に関する分析。
- 製品開発/イノベーション:拡張現実(AR)ショッピング市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートは、様々な地域における拡張現実(AR)ショッピング市場を分析しています。
- 市場の多様化:拡張現実(AR)ショッピング市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報
- 競合評価:PTC社(米国)、Alphabet社(米国)、Microsoft社(米国)、Apple社(米国)、Meta社(米国)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、製品提供に関する詳細な評価
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Summary The Augmented Reality (AR) shopping market is projected to reach USD 11.6 billion by 2028 from USD 3.4 billion in 2023 at a CAGR of 28.0% during the forecast period. The major factors driving the growth of Augmented Reality (AR) shopping market are Growing adoption of online shopping and e-commerce platforms, rising competition in market driving the need for brand differentiation, and increasing smartphone penetration & growth of AR apps. Moreover, the lower cost of storage and efficient inventory management, and reduced labor cost are expected to carve out new growth opportunities for market players.
Furniture & Lighting to register the largest market share during the forecast period The AR shopping market in the furniture and lighting industry has witnessed significant growth as more companies integrate augmented reality technology into their shopping experiences. By leveraging AR, customers can virtually visualize furniture and lighting products in their own spaces, enabling them to make informed purchasing decisions. This immersive and interactive approach enhances the customer experience and increases engagement.
Try-on Solutions to register the largest share during the forecast period Virtual try-on technology has become a major trend in e-commerce, allowing customers to virtually try on products before purchasing. Companies like Warby Parker, L'Oreal, and Bollé, Nike, and GAP have implemented this technology, providing customers with the ability to cycle through various colors and models of products using smart mirrors or AR filters on mobile devices. This innovation has been particularly valuable during the shift towards e-commerce in the past few years. AR try-on filters bring the in-person shopping experience to the comfort of customers' homes. Moreover, the rising demand of AR technology for enhancing shopping experience is catered by the integration of smart AR mirrors in retail stores. By integrating AR technology into mirrors, brands can continue leveraging emerging technologies even as customers return to brick-and-mortar locations. These factors are driving the growth of AR shopping market for try-on solutions.
The break-up of profile of primary participants in the Augmented Reality (AR) shopping market- • By Company Type: Tier 1 – 50%, Tier 2 – 30%, Tier 3 – 20% • By Designation Type: C Level – 35%, Director Level – 30% , Others – 35% • By Region Type: North America – 40%, Europe – 25%, Asia Pacific – 20%, Rest of the World – 15% The major players in the Augmented Reality (AR) shopping market with a significant global presence include PTC (US), Alphabet Inc., (US), Microsoft (US), Apple (US), Meta (US) and others. Research Coverage The report segments the Augmented Reality (AR) shopping market and forecasts its size by end use, offering, device type, application, market type, and region. The report also provides a comprehensive review of drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. The report also covers qualitative aspects in addition to the quantitative aspects of the market.
Reasons to buy the report: The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximate revenues for the overall Augmented Reality (AR) shopping market and related segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to strengthen their position in the market and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers: • Analysis of key drivers (Growing adoption of online shopping and e-commerce platforms, rising competition in market driving the need for brand differentiation, growing demand for personalized shopping experience, increasing smartphone penetration & growth of AR apps are the major factors driving the market growth), restraints ( high cost of AR technology, limited availability of AR device, lack of compatibility and interoperability, and privacy and security concerns associated with the use of AR), opportunities (lower cost of storage and inventory management efficiency, and reduced labor cost), and challenges (the lower cost of storage and efficient inventory management, and reduced labor cost) • Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the Augmented Reality (AR) shopping market • Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the Augmented Reality (AR) shopping market across varied regions • Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the Augmented Reality (AR) shopping market • Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and product offerings of leading players like PTC (US), Alphabet Inc., (US), Microsoft (US), Apple (US), Meta (US)
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