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モバイルアプリとウェブ解析の市場:コンポーネント(ソリューションとサービス)、ソリューション(データ解析、データ発見)、アプリケーション(コンテンツマーケティング、マーケティングオートメーション)、展開モード、組織サイズ、業種、地域別 - 2027年までの世界予測


Mobile Apps and Web Analytics Market by Component (Solutions & Services), Solution (Data Analytics, Data Discovery), Application (Content Marketing, Marketing Automation), Deployment Mode, Organization Size, Vertical and Region - Global Forecast to 2027

モバイルアプリとウェブ解析の市場は、2022年の94億米ドルから2027年には202億米ドルへと、予測期間中に16.4%のCAGRで成長すると予測されています。多くの中小企業で導入が進んでいることから、アラブ首長国連邦... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2023年1月25日 US$4,950
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サマリー

モバイルアプリとウェブ解析の市場は、2022年の94億米ドルから2027年には202億米ドルへと、予測期間中に16.4%のCAGRで成長すると予測されています。多くの中小企業で導入が進んでいることから、アラブ首長国連邦とサウジアラビアは今後数年間で大きな発展を遂げると予測されています。クラウドは、地域全体でデジタル化が進む中で、政府や企業が望む新たなプラットフォーム、サービス、施設を実現する上で重要な役割を果たすでしょう。インターネットの急速な普及により、顧客の買い物の仕方も変化しています。多くのお客さまがさまざまなモバイルアプリやウェブサイトを利用してオンラインショッピングを楽しんでおり、この傾向は指数関数的に拡大しています。スマートフォンの普及に伴い、インターネットの利用も拡大しており、小売業者にとってはオンラインで商品を販売するための広大な余地が生まれました。

予測期間中、BFSI分野の市場規模が最も大きくなると予測
垂直分野別では、BFSI、通信、ヘルスケア・ライフサイエンス、小売・Eコマース、政府・公共機関、製造、IT・ITeS、エネルギー・公共事業、輸送・物流、旅行・接客、その他(教育、漁業、不動産)などがあります。従来の銀行業務技術はAIとアナリティクスによって変革され、より強固で相互接続されたダイナミックなエコシステムを構築し、顧客の常に進化するニーズを満たす 銀行・金融業界は、顧客のニーズを満たすために最先端のアプローチに依存し、効率的な業務運営をサポートしています。これらのソリューションは、銀行が潜在的な領域に対する戦略的な洞察を提供することで、ステークホルダーのニーズにより迅速かつ効果的に対応することを支援します。さまざまな金融機関がウェブやアプリの分析ソリューションを利用してアプリの可視性を高めることで、ウェブやモバイルアプリの全体的な顧客体験を高めています。組織は、より良いビジネス上の意思決定、顧客嗜好の理解の向上、強化されたCXの提供に役立つ分析的洞察を活用することをますます求めています。
マーケティングオートメーション分野は、予測期間中に最も高いCAGRで成長することが予測されています。
マーケティングオートメーションは、大規模かつリアルタイムに顧客を理解し、顧客と対話するために必要なテクノロジー、機能、インサイトをブランドに提供します。適切に使用すれば、ブランドを顧客中心主義に向かわせるモバイルアプリとウェブのエンジンになります。オムニチャネルとデジタルコミュニケーションの複雑さを考えると、これはデータの統合なしでは起こりえません。企業は、マーケティングオートメーションの戦術を用いることで、マーケティング活動を常に把握しながら、メール、ウェブ、ソーシャルネットワークにわたって、事前にプログラムされたメッセージや自動的に起動するメッセージで効果的に顧客をターゲットにすることができます。
分野別では、ヘルスケアとライフサイエンス分野が予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されています。
近年のヘルスケアデータの爆発的な増加は、心拍数、血圧、身体活動などのデータを取得するウェアラブル機器やモバイル機器によるところが大きいと思われます。より良い医療手順を導くために、専門家は臨床試験でのデータ分析の活用を望んでいます。病院やその他の医療機関は、患者の全体的な体験を向上させるために、ビジネスアプリケーションにモバイルアプリやウェブ解析ソリューションを採用しています。これらのソリューションにより、疾病発生の検出を迅速化し、新薬が市場に出回るまでの時間を短縮し、患者のDNAに基づいて治療を調整し、保険や支払いシステムを簡素化できる可能性があります。
予測期間中、北米が最大の市場規模を占める見込み
モバイルアプリとウェブ解析の市場において、北米が最大の市場シェアを占めると予想されます。北米は、Mobile Apps and Web Analyticsの市場シェアにおいて、主要なマーカーの1つとなっています。小売&eコマース、メディア&広告、通信&ITなどの業界垂直は、小売&eコマース業界垂直における顧客体験の強化、ソーシャルメディアプラットフォームによる顧客の好みの理解、患者の脳機能を追跡する医療機器の能力向上など、さまざまな用途で北米のモバイルアプリ&ウェブ解析ソリューションの主要採用者となっています。意思決定のためのより正確なリアルタイムデータを得るために、さまざまな企業がIoTデバイスを採用していることが、この地域のモバイルアプリ&ウェブ解析ソリューションの普及を後押ししています。

プライマリーの内訳
モバイルアプリ&ウェブ解析市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、イノベーション&テクノロジーディレクター、システムインテグレーター、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施した。
企業別ティアI:34%、ティアII:43%、ティアIII:23%。
職位別C-レベルエグゼクティブ:50%、D-レベルエグゼクティブ:30%、その他:20
地域別APAC30%、ヨーロッパ: 30%、北米: 25%、MEA: 10%、ラテンアメリカ: 5
このレポートでは、モバイルアプリとウェブ解析とサービスを提供する主要企業の調査を含んでいます。世界のMobile Apps and Web Analytics市場における主要ベンダーのプロフィールを掲載しています。世界のモバイルアプリとウェブ解析市場の主要ベンダーは、マイクロソフト(米国)、グーグル(米国)、オラクル(米国)、SAP(米国)、AWS、IBM(米国)、テラデータ(米国)、アドビ(米国)、SAS Institute(米国)、マイクロフォーカス(米国)、コムスコア(米国)、セールスフォース(米国)、スプランク(米国)、マイクロストラテジー(米国)、AT Internet(米国)、Webtrends(米国)、Tibco Software(米国)、です。Mixpanel(米国)、Upland Localytics(米国)、Amplitude Analytics(フランス)、Qlik(米国)、Flurry(米国)、Cooldata(米国)、Countly(英国)、Mobilebridge(オランダ)、Appsflyer(米国)、。Uxcam(米国)、Incubasys(UAE)、Datamatics Technologies(UAE)、Alpha Byte(UAE)、Celadon(UAE)、Singular(イスラエル)、Matomo(ニュージーランド)、Plausible(エストニア)、Fathom(米国)。
調査対象範囲
本市場調査は、セグメントにわたるモバイルアプリとウェブ解析の市場を対象としています。コンポーネント、アプリケーション、展開モード、組織規模、業種、地域など、さまざまなセグメントにおける市場規模や成長性を推定することを目的としています。また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品や事業の提供に関する主な見解、最近の開発、主要な市場戦略も掲載しています。
本レポートを購入する主な利点
本レポートは、この市場における市場リーダー/新規参入者に、モバイルアプリとウェブ解析の市場全体とそのサブセグメントにおける収益数の最も近い概算に関する情報を提供するものと思われます。本レポートは、利害関係者が競合状況を理解し、自社のビジネスを位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより良い洞察を得るのに役立つものと思われます。また、利害関係者が市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The Mobile Apps and Web Analytics market is projected to grow from USD 9.4 Billion in 2022 to USD 20.2 Billion by 2027, at a CAGR of 16.4% during the forecast period. Due to the increasing adoption trend among numerous SME sectors, the United Arab Emirates and Saudi Arabia are anticipated to have significant development in the upcoming years. Cloud will play a crucial role in enabling new platforms, services, and facilities that governments and businesses want to enable as digitalization occurs throughout the area. The rapid growth of the internet has changed the way customers shop. Many customers are using various mobile apps and websites for online shopping, and this trend is growing exponentially. With the growing use of smartphones, the use of the internet is also growing, which has created vast scope for retailers to sell their products online.

The BFSI segment to have the largest market size during the forecast period
By vertical, the segments include BFSI, telecom, healthcare and life sciences, retail and e-commerce, government and public sector, manufacturing, IT and ITeS, energy and utilities, transportation and logistics, travel and hospitality and others (education, fishery, and real estate). Traditional banking techniques are transformed by AI and analytics, creating more robust, interconnected, and dynamic ecosystems to satisfy the customers' always-evolving needs The banking and finance industry relies on cutting-edge approaches to fulfill client needs to support them in operating effectively. These solutions help banks respond more quickly and effectively to stakeholder needs by providing strategic insights into the area of potential. Various financial entities use web and app analytics solutions to boost the visibility of their apps, thereby increasing the overall customer experience of web and mobile apps. Organizations are increasingly looking to leverage analytical insights to help them make better business decisions, improve their understanding of customer preferences, and deliver enhanced CXs.
The marketing automation segment is registered to grow at the highest CAGR during the forecast period
Marketing automation equips brands with the technology, capabilities, and insights they need to understand and interact with their customers meaningfully, at scale, and in real time. Used properly, it can become an engine of mobile apps and the web that moves a brand toward customer-centricity; this could not happen without data consolidation, given the complexity of omnichannel and digital communication. Businesses can use marketing automation tactics to stay on top of their marketing activities while effectively targeting customers with pre-programmed or automatically triggered messages across email, web, and social networks.
Among Vertical, Healthcare and Life Sciences vertical is anticipated to register the highest CAGR during the forecast period
The explosion of healthcare data in recent years is largely attributable to wearable and mobile devices that capture heart rate, blood pressure, physical activity, and other data. To guide better medical procedures, experts want to see data analytics used in clinical trials. Hospitals and other health institutions adopt mobile apps and web analytics solutions in their business applications to improve patients' overall experience. The solutions potentially speed up the detection of disease outbreaks, increase the time it takes for new pharmaceuticals to reach the market, tailor treatment based on a patient's DNA, and simplify the insurance and payment systems.
North America to account for the largest market size during the forecast period
North America is expected to have the largest market share in the Mobile Apps and Web Analytics market. North America is one of the leading markers for Mobile Apps and Web Analytics in terms of market share. The industry verticals such as retail & eCommerce, media & advertisement, and telecom & IT are the leading adopters of mobile apps & web analytics solutions in North America for a variety of uses, including enhancing customer experience in the retail & eCommerce industry vertical, understanding customer preferences through social media platforms, and improving healthcare machines’ ability to track brain functioning of patients. The adoption of IoT devices by various enterprises to have more accurate real-time data for decision-making would boost the adoption of mobile apps & web analytics solutions in the region.

Breakdown of primaries
In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), innovation and technology directors, system integrators, and executives from various key organizations operating in the Mobile Apps and Web Analytics market.
 By Company: Tier I: 34%, Tier II: 43%, and Tier III: 23%
 By Designation: C-Level Executives: 50%, D-Level Executives: 30%, and Others: 20%
 By Region: APAC: 30%, Europe: 30%, North America: 25%, MEA: 10%, Latin America: 5%
The report includes the study of key players offering Mobile Apps and Web Analytics and services. It profiles major vendors in the global Mobile Apps and Web Analytics market. The major vendors in the global Mobile Apps and Web Analytics market include Microsoft (US), Google (US), Oracle (US), SAP (US), AWS, IBM (US), Teradata (US), Adobe (US), SAS Institute (US), Micro Focus (US), comScore (US), Salesforce (US), Splunk (US), Microstrategy (US), AT Internet (US), Webtrends (US), Tibco Software (US), Mixpanel (US), Upland Localytics (US), Amplitude Analytics (France), Qlik (US), Flurry (US), Cooldata (US), Countly (UK), Mobilebridge (Netherlands), Appsflyer (US), Uxcam (US), Incubasys (UAE), Datamatics Technologies (UAE), Alpha Byte (UAE), Celadon (UAE), Singular (Israel), Matomo (New Zealand), Plausible (Estonia), and Fathom (US).
Research Coverage
The market study covers the Mobile Apps and Web Analytics market across segments. It aims at estimating the market size and the growth potential of this market across different segments, such as components, application, deployment mode, organization size, vertical, and region. It includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report
The report would provide the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall Mobile Apps and Web Analytics market and its subsegments. It would help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights better to position their business and plan suitable go-to-market strategies. It also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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