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モバイル付加価値サービス市場:トレンド、機会、競合分析【2023-2028年版


Mobile Value Added Services Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

モバイル付加価値サービス市場の動向と予測 世界のモバイル付加価値サービス市場の将来は、中小企業(SMB)と大企業でのビジネスチャンスが期待できそうです。世界のモバイル付加価値サービス市場は、2023年から... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年5月1日 US$4,850
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サマリー

モバイル付加価値サービス市場の動向と予測
世界のモバイル付加価値サービス市場の将来は、中小企業(SMB)と大企業でのビジネスチャンスが期待できそうです。世界のモバイル付加価値サービス市場は、2023年から2028年までのCAGRが13.2%で、2028年までに推定16億2560万ドルに達すると予測されています。この市場の主な促進要因は、急速なデジタル化、スマートフォンの普及率向上、オンラインチャネル経由のモバイル付加価値サービスの採用拡大、世界的なOTTプラットフォームのトレンドの上昇です。

モバイル付加価値サービス市場(セグメント別
本調査では、世界のモバイル付加価値サービス市場について、バーティカル、ソリューション、エンドユース、地域別に以下のように予測しています:
モバイル付加価値サービス市場:バーティカル別[2017年から2028年までの金額(B$)出荷分析]:
- メディアとエンターテインメント
- ヘルスケア
- 教育
- 小売業
- 政府機関
- 通信・IT
- その他
モバイル付加価値サービス市場 ソリューション別 [2017年から2028年までの金額($B)出荷分析]:
- ショートメッセージングサービス(SMS)
- マルチメディアメッセージングサービス(MMS)
- 位置情報サービス
- モバイルEメール&IM
- モバイルマネー
- モバイル広告
- モバイルインフォテイメント
- その他
モバイル付加価値サービス市場 エンドユース別 [2017年から2028年までの金額($B)出荷分析]:
- 中小規模事業者(SMB)
- 大企業(Large Enterprises
モバイル付加価値サービス市場:地域別[2017年から2028年にかけての金額($B)出荷分析]:
- 北アメリカ
- 欧州
- アジア太平洋地域
- その他の地域(The Rest of the World

モバイル付加価値サービス企業一覧
市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争しています。この市場の主要企業は、製造施設の拡張、R&D投資、インフラ整備、バリューチェーン全体における統合機会の活用に注力しています。これらの戦略により、モバイル付加価値サービス企業は、需要の増加への対応、競争力の確保、革新的な製品・技術の開発、生産コストの削減、顧客基盤の拡大を実現しています。本レポートで紹介するモバイル付加価値サービス企業には、以下のようなものがあります。
- アップル
- ボーダフォン・グループ
- サムスン電子
- リライアンス・インダストリーズ
- Huawei Investment & Holding(ファーウェイ インベストメント&ホールディング
- オンモバイル・グローバル
- コムビバ・テクノロジーズ

モバイル付加価値サービス市場の洞察
- Lucintelは、インターネットサービスの普及が進み、政府および通信会社が農村部のインフラ接続強化のために投資を拡大していることから、予測期間中、政府が最大のセグメントを維持すると予測しています。
- 大企業は、銀行、ヘルスケアプロバイダー、電子消費財メーカーなどでのモバイル付加価値サービスの利用が増加していることから、引き続き最大セグメントとなる見込みです。
- 北米は、スマートフォン需要の増加やクラウドベースのソリューションの採用が進んでいることから、引き続き最大規模の地域となる見込みです。
モバイル付加価値サービス市場の特徴
- 市場規模の推定:モバイル付加価値サービスの市場規模を金額(B$)で推定
- トレンドと予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2017-2022)および予測(2023-2028)。
- セグメンテーション分析:モバイル付加価値サービスの市場規模を、業種別、ソリューション別、エンドユース別、地域別など、様々なセグメント別に分析
- 地域別分析:モバイル付加価値サービス市場の北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域別の内訳。
- 成長機会:モバイル付加価値サービス市場の業種別、ソリューション別、エンドユース別、地域別の成長機会に関する分析。
- 戦略的分析:モバイル付加価値サービス市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

よくある質問
Q1.モバイル付加価値サービスの市場規模はどのくらいですか?
回答世界のモバイル付加価値サービス市場は、2028年までに推定1億6,560万ドルに達すると予想されています。
Q2.モバイル付加価値サービス市場の成長予測は?
Answer:世界のモバイル付加価値サービス市場は、2023年から2028年にかけて13.2%のCAGRで成長すると予測されています。
Q3.モバイル付加価値サービス市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主なドライバーは、急速なデジタル化、スマートフォンの普及率向上、オンラインチャネル経由のモバイル付加価値サービスの採用拡大、世界的なOTTプラットフォームのトレンドの上昇です。
Q4.モバイル付加価値サービス市場の主なセグメントを教えてください。
回答モバイル付加価値サービス市場の将来は、中小企業(SMB)および大企業におけるビジネスチャンスが有望視されています。
Q5.モバイル付加価値サービスの主要企業は?
回答主要なモバイル付加価値サービス企業は以下の通りです:
- アップル
- ボーダフォン・グループ
- サムスン電子
- リライアンス・インダストリーズ
- 華為投資控股有限公司(Huawei Investment & Holding Co.
- オンモバイル・グローバル
- コムビバ・テクノロジーズ
Q6.今後、どのモバイル付加価値サービス分野が最大となるのか?
回答:Lucintelは、インターネットサービスの普及が進んでいること、政府および通信会社が地方におけるインフラ接続の強化に向けた投資を拡大していることから、予測期間中、政府が最大のセグメントであり続けるだろうと予測しています。
Q7.モバイル付加価値サービス市場において、今後5年間で最大の市場規模になると予想される地域はどこか?
回答北米は、スマートフォンの需要の増加やクラウドベースのソリューションの採用が進んでいることから、引き続き最大規模の地域となる見込みです。
Q8.本レポートのカスタマイズは可能か?
回答:はい:はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています。
Q.1.モバイル付加価値サービス市場において、業種(メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、教育、小売、政府、通信・IT、その他)、ソリューション(ショートメッセージングサービス(SMS)、マルチメディアメッセージングサービス(MMS)、ロケーションベースサービス、モバイルメール&IM、モバイルマネー、モバイル広告、モバイルインフォテインメント、その他)、エンドユース(中小企業、大企業)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他)ごとに最も有望で高い成長機会があるものは何か。
Q.2.どのセグメントがより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思うか、またその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主要因は何か?この市場における主な課題とビジネスリスクは何か?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は何か?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は何か?
Q.7.この市場における顧客の要求の変化にはどのようなものがあるか?
Q.8.市場の新しい動きは何か?これらの開発をリードしているのはどの企業か?
Q.9.この市場における主要なプレーヤーは誰か?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度あるのか?
Q.11.過去5年間で、どのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えたか?



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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Mobile Value Added Services Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Mobile Value Added Services Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Mobile Value Added Services Market by Vertical
3.3.1: Media and Entertainment
3.3.2: Healthcare
3.3.3: Education
3.3.4: Retail
3.3.4: Government
3.3.5: Telecom and IT
3.3.6: Others
3.4: Global Mobile Value Added Services Market by Solution
3.4.1: Short Messaging Service (SMS)
3.4.2: Multimedia Messaging Service (MMS)
3.4.3: Location Based Services
3.4.4: Mobile Email & IM
3.4.5: Mobile Money
3.4.6: Mobile Advertising
3.4.7: Mobile Infotainment
3.4.8: Others
3.5: Global Mobile Value Added Services Market by End Use
3.5.1: Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB)
3.5.2: Large Enterprises

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Mobile Value Added Services Market by Region
4.2: North American Mobile Value Added Services Market
4.2.1: North American Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.2.2: North American Mobile Value Added Services Market by End Use: Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises
4.3: European Mobile Value Added Services Market
4.3.1: European Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.3.2: European Mobile Value Added Services Market by Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises
4.4: APAC Mobile Value Added Services Market
4.4.1: APAC Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.4.2: APAC Mobile Value Added Services Market by Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises
4.5: ROW Mobile Value Added Services Market
4.5.1: ROW Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.5.2: ROW Mobile Value Added Services Market by Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by Vertical
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by Solution
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by End Use
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Mobile Value Added Services Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Mobile Value Added Services Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Mobile Value Added Services Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Apple
7.2: Vodafone Group
7.3: Samsung Electronics
7.4: Reliance Industries
7.5: Huawei Investment & Holding Co.
7.6: OnMobile Global
7.7: Comviva Technologies

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Summary

Mobile Value Added Services Market Trends and Forecast
The future of the global mobile value added services market looks promising with opportunities in the small-to-medium-sized businesses (SMB) and large enterprises. The global mobile value added services market is expected to reach an estimated $1,625.6 million by 2028 with a CAGR of 13.2% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are rapid digitalization, increasing penetration of smartphones, growing adoption of mobile value added services via online channels, and rising trend of OTT platforms across the globe.

Mobile Value Added Services Market by Segment
The study includes a forecast for the global mobile value added services market by vertical, solution, end use, and region, as follows:
Mobile Value Added Services Market by Vertical [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Media and Entertainment
• Healthcare
• Education
• Retail
• Government
• Telecom and IT
• Others
Mobile Value Added Services Market by Solution [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Short Messaging Service (SMS)
• Multimedia Messaging Service (MMS)
• Location Based Services
• Mobile Email & IM
• Mobile Money
• Mobile Advertising
• Mobile Infotainment
• Others
Mobile Value Added Services Market by End Use [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB)
• Large Enterprises
Mobile Value Added Services Market by Region [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Mobile Value Added Services Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies mobile value added services companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the mobile value added services companies profiled in this report include.
• Apple
• Vodafone Group
• Samsung Electronics
• Reliance Industries
• Huawei Investment & Holding
• OnMobile Global
• Comviva Technologies

Mobile Value Added Services Market Insights
• Lucintel forecasts that government will remain the largest segment over the forecast period due to increasing penetration of internet services and growing investment by government and telecom companies in enhancing infrastructural connectivity in rural areas.
• Large enterprises are expected to remain the largest segment due to increasing usage of mobile value-added services in banks, healthcare providers, and electronic consumer goods manufactures.
• North America will remain the largest region due to increasing demand of smartphone and growing adoption of cloud-based solution in the region.
Features of the Mobile Value Added Services Market
• Market Size Estimates: Mobile value added services market size estimation in terms of value ($B)
• Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: Mobile value added services market size by various segments, such as by vertical, solution, end use, and region
• Regional Analysis: Mobile value added services market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by vertical, solution, end use, and regions for the mobile value added services market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the mobile value added services market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ
Q1. What is the mobile value added services market size?
Answer: The global mobile value added services market is expected to reach an estimated $1625.6 million by 2028.
Q2. What is the growth forecast for mobile value added services market?
Answer: The global mobile value added services market is expected to grow with a CAGR of 13.2% from 2023 to 2028.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the mobile value added services market?
Answer: The major drivers for this market are rapid digitalization, increasing penetration of smartphones, growing adoption of mobile value added services via online channels, and rising trend of OTT platforms across the globe.
Q4. What are the major segments for mobile value added services market?
Answer: The future of the mobile value added services market looks promising with opportunities in the small-to-medium-sized businesses (SMB) and large enterprises.
Q5. Who are the key mobile value added services companies?
Answer: Some of the key mobile value added services companies are as follows:
• Apple
• Vodafone Group
• Samsung Electronics
• Reliance Industries
• Huawei Investment & Holding Co.
• OnMobile Global
• Comviva Technologies
Q6. Which mobile value added services segment will be the largest in future?
Answer:Lucintel forecasts that government will remain the largest segment over the forecast period due to increasing penetration of internet services and growing investment by government and telecom companies in enhancing infrastructural connectivity in rural areas.
Q7. In mobile value added services market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region due to increasing demand of smartphone and growing adoption of cloud-based solution in the region.
Q8. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the mobile value added services market by vertical (media and entertainment, healthcare, education, retail, government, telecom and IT, and others), solution (short messaging service (SMS), multimedia messaging service (MMS, location based services, mobile email & IM, mobile money, mobile advertising, mobile infotainment, and others), end use (Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and large enterprises), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Mobile Value Added Services Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Mobile Value Added Services Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Mobile Value Added Services Market by Vertical
3.3.1: Media and Entertainment
3.3.2: Healthcare
3.3.3: Education
3.3.4: Retail
3.3.4: Government
3.3.5: Telecom and IT
3.3.6: Others
3.4: Global Mobile Value Added Services Market by Solution
3.4.1: Short Messaging Service (SMS)
3.4.2: Multimedia Messaging Service (MMS)
3.4.3: Location Based Services
3.4.4: Mobile Email & IM
3.4.5: Mobile Money
3.4.6: Mobile Advertising
3.4.7: Mobile Infotainment
3.4.8: Others
3.5: Global Mobile Value Added Services Market by End Use
3.5.1: Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB)
3.5.2: Large Enterprises

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Mobile Value Added Services Market by Region
4.2: North American Mobile Value Added Services Market
4.2.1: North American Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.2.2: North American Mobile Value Added Services Market by End Use: Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises
4.3: European Mobile Value Added Services Market
4.3.1: European Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.3.2: European Mobile Value Added Services Market by Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises
4.4: APAC Mobile Value Added Services Market
4.4.1: APAC Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.4.2: APAC Mobile Value Added Services Market by Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises
4.5: ROW Mobile Value Added Services Market
4.5.1: ROW Mobile Value Added Services Market by Vertical: Media and Entertainment, Healthcare, Education, Retail, Government, Telecom and IT, and Others
4.5.2: ROW Mobile Value Added Services Market by Small-to-Medium-Sized Businesses (SMB) and Large Enterprises

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by Vertical
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by Solution
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by End Use
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Mobile Value Added Services Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Mobile Value Added Services Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Mobile Value Added Services Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Mobile Value Added Services Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Apple
7.2: Vodafone Group
7.3: Samsung Electronics
7.4: Reliance Industries
7.5: Huawei Investment & Holding Co.
7.6: OnMobile Global
7.7: Comviva Technologies

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