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デジタルウォレット:主要な機会、ベンダー分析、市場予測 2021-2025年


DIGITAL WALLETS: KEY OPPORTUNITIES, VENDOR ANALYSIS AND MARKET FORECASTS 2021-2025

ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタルウォレット」は、急速に変化するこの重要な市場を徹底的に分析しています。本調査では、デジタルウォレット市場の現在の動向と、パンデミックの影響による顧客の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2021年1月24日 GBP3,750
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日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタルウォレット」は、急速に変化するこの重要な市場を徹底的に分析しています。本調査では、デジタルウォレット市場の現在の動向と、パンデミックの影響による顧客の意識の変化がどのように影響しているかを明らかにしています。また、デジタルウォレット市場の主要ベンダーへのインタビューをもとに、ベンダーのデジタルウォレット戦略や現在の競合状況を詳細に分析しています。
さらに、デジタルウォレットのユーザー数と購入額(数量および金額)を、デバイスタイプ(携帯電話、デスクトップ/ラップトップ)、トランザクションタイプ、(店舗での支払いの場合)ウォレット技術別に分けて、業界のベンチマークとして予測しています。
 
 
このリサーチスイートには以下が含まれています。
  • Deep Dive Strategy & Competition (PDF)
  • 5-Year Deep Dive Data & Forecasting (PDF & Excel)
  • Executive Summary & Core Findings (PDF)
  • 12ヶ月間のハーベストオンラインデータプラットフォームへのアクセス
主な特長
デジタルウォレットのトレンド分析。デジタルウォレットの各セグメントを詳細に分析し、市場の動向、課題、将来の展望を明らかにします。この分析は以下の点に焦点を当てています。
  • パンデミックの影響を含む、デジタルウォレットを形成する市場動向
  • デジタルウォレット市場の現在の規模と予想される発展。
  • 決済におけるQRコードや非接触型技術の採用と今後の動向。
  • スーパーアプリの台頭とそれがウォレットにとって何を意味するか
ジュニパーリサーチ社のリーダーボード。デジタルウォレットの主要ベンダー22社を比較し、スコアリングを行い、ジュニパー・リサーチ・リーダーボードに掲載しています。
  • Alipay
  • Amazon Pay
  • Apple Pay
  • Du Xiaoman Pay
  • Fitbit Pay
  • Garmin Pay
  • Google Pay
  • Huawei Pay
  • LINE Pay
  • Masterpass
  • Mi Pay
  • M-PESA
  • MTN Mobile Money
  • Orange Money
  • PayPal
  • Paytm
  • Rakuten Pay
  • Samsung Pay
  • Skrill
  • Visa Checkout
  • WeChat Pay
  • Yandex.Money
Interviews:デジタルウォレットの代表的なステークホルダー3社にインタビューを行いました。
  • Boku
  • G+D
  • Paysafe
Benchmark Industry Forecasts:デジタルウォレットのユーザー数、取引量、取引額の予測を、地域別、取引タイプ別、QRコードやNFCによる店舗内決済の予測を含む。すべての予測は、以下の19カ国別に分けられており、関係者のための広範なリソースとなっています。
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • 米国
主な質問
  1. デジタルウォレットの分野で最も成功しているプレイヤーは誰か、そしてその理由は何か?
  2. QRコードを利用したウォレットの見通しと、非接触型ウォレットとの比較
  3. ウォレットプロバイダーは、どのようにして将来の機会を最大限に活用できるか?
  4. 現在のデジタルウォレット市場の価値はどのくらいで、2025年にはどのくらいになりますか?
  5. 国内外でのデジタルウォレット導入の成長を促進する要因は何か?
参考にした企業
インタビューした企業
Boku, G+D, Paysafe Group.
 
ケーススタディを実施。
 
ジュニパーリサーチのリーダーボードに含まれています。
Alipay, Amazon Pay, Apple Pay, Du Xiaoman Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay, Google Pay, Huawei Pay, LINE Pay, Masterpass, Mi Pay, M-Pesa , MTN Mobile Money, Orange Money, PayPal, Paytm, Rakuten Pay, Samsung Pay, Skrill, Visa Checkout, WeChat Pay, Yandex.Money.
 
Mentioned:Activision Blizzard、Airtel、Alibaba、AliFinance、American Express、Ant Group、ANZ、Baidu、Baifubao、Banco Santander、Bank of America、Bonga、British Airways、Capital One、Chevron、China Europe International Business School 、China Postal、Coin、Delhi College of Engineering。シンガポール経済戦略委員会、エコノミスト、Facebook、Fillr、Grab、ハーバード・ビジネス・スクール、一橋大学、HSBC、iDEAL、Inter Solutions Software Private Limited、Kakao Pay、KBC Bank Ireland、ランカスター大学、Mastercard、McKinsey & Company、Mercado Pago、みずほコーポレート銀行、MobiKwik,Naver、NETELLER、Newegg、OCBC銀行、オックスフォード大学、Paramo、Payoneer、PhonePe、PlayStation Network、Riverrun Software Services Group Limited、Royal Bank of Canada、Russian Standard Bank、Safaricom、Sberbank、SG QR、Shenzhen Zhixin New Information Technology Co, Ltd、Singtel's Group Digital Life,Square Cash、Starbucks、Startec Global Communications Limited、STC Pay、Steam、Telma、Tencent、Ticketmaster、Total Kenya Ltd、Uchumi、UnionPay、University of Nairobi 、UOB、US Bank、Venmo、Vodafone、Walmart、Weixin Pay、Western Union、Yolt、York University、Zapper、Zelle、Zwupp!
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのデジタルウォレット予測スイートには以下が含まれます。
デジタルウォレットのユーザー数、平均利用率、総取引量、平均取引価格、総取引額。
データは、2つの取引モード(モバイル、デスクトップ/ラップトップ)と8つの取引タイプ別に分けられています。

  • 店頭、NFC
  • 店頭、QR コード
  • オンライン、実物商品購入
  • オンライン、デジタル商品購入
  • 国内送金
  • 海外送金
  • 発券
  • 公共料金支払い
主要指標の5年間のベンチマーク予測を、8つの主要地域と以下の19の国別に分類して
います。
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • 米国
139の表と26,000以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
インタラクティブなExcelシナリオツールにより、10種類の指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作することができます。
IFxls(Interactive Excels)は、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮説を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
 

 



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目次

1.デジタルウォレットと現在の市場の状況
1.1 はじめに7
1.2 デジタルウォレットの登場7
1.2.1 歴史7
1.2.2 開発経路8
1.2.3 現在の利用状況 .10
図1.3: デジタルウォレットを利用する人の数(m)、主要8地域別、 
2015-2020 .10
i. アフリカ・中東 .11
図 1.4: おサイフケータイが利用されている端末数、アフリカ、2015 年~2020年 .11
ii.アジア太平洋 .12
図 1.5: アクティブなおサイフケータイを持つハンドセット数、3 地域別、 2015-2020 .12
iii.ラテンアメリカ.13
図1.6: アクティブなおサイフケータイを持つハンドセット数、ラテンアメリカ、2015 年~2020 年.13
iv.北米・欧州.13
図1.7:デジタルウォレット利用者数(m)、主要3地域別、 2015-2020 .14
v. ウォレット全体の普及率.14
図1.8:デジタルウォレット利用人口の割合(%)、主要 国別、2020.14
図1.9:デジタルウォレットの所得別利用率(2019年).15
vi.結論.15
2.デジタルウォレットの主な動向
2.1 はじめに.17
2.2 COVID-19 & デジタルウォレット.17
図2.1 PayPalのQR決済システムの仕組み.17
2.3 オープンウォレットの台頭 .18
2.4 非接触型決済 .19
図2.2:非接触型ウォレットを使用している携帯電話端末の割合(%)、 主要国、2020 年 .19
図2.3: 年間の NFC 小売取引総額(百万ドル)、世界、2016~2025 年 .19
2.5 QR Payments .20
2.5.2 Current QR Payments Market Status.21
Figure 2.4: Total Volume of QR Payments (m), 2020-2025, Split by 8 Key Regions.21
図2.5: QRトランザクションの上位3カ国、2020年 .22
図2.6: QRコードを使用している携帯電話端末の割合(%)、2020年 .22
2.5.3 QR決済の見通し 23
図2.7: QRコードを使用する携帯端末の割合(%)、2025年 .23
2.6 QR決済と非接触型 .24
図2.8:QR決済と非接触型決済の強みと弱み.25
2.6.1 QRペイメント .26
i. 強み .26
ii.弱点.26
2.6.2 非接触型決済 .27
i. 強み .27
ii.弱点.28
2.6.3 結論 .28
図 2.9 .28
2.7 モバイルマネーと e コマース .30
2.7.1 先進国経済 .30
2.7.2 発展途上国経済 .30
図 2.10:モバイル金融サービスの総ユーザー数
図 2.10: モバイル金融サービスの総利用者数:送金、ローン、
貯蓄・保険 (百万ドル)、主要 4 地域別、2020-2025 年 .30
2.8 ウェアラブル決済の進化 .32
2.9 スーパーアプリの台頭 .32
3.Overcoming Challenges and Future Outlook
3.1 Introduction.36
3.2 Security.36
3.2.1 COVID-19, the Rapid Adoption of eCommerce and Security.36
i. Digital Wallet Security Solutions.37
3.3 Acceptance and Legacy Technology.38
3.4 Consumer Behaviour.39
3.5 Competition.40
Figure 3.1:40
3.5.1 成功のための全体的な戦略41
i. 金融機関向けにカスタマイズされた戦略41
3.6 規制 .42
3.7 将来の展望 .42
4.デジタルウォレットCompetitive Landscape
4.1 Introduction.45
Table 4.1:デジタルウォレットベンダーの能力評価要素 .46
表4.2:デジタルウォレット
に関するジュニパーリサーチのリーダーボード.47
表4.3:デジタルウォレットのリーダーボードのスコアリングヒートマップ .48
i. 制限事項と解釈.49
4.1.2 Vendor Groupings .50
i. Summary .50
ii.確立されたリーダー .50
iii.先行するチャレンジャー。51
iv.ディスラプターとエミュレーター .52
4.2 デジタルウォレット。Movers & Shakers.54
4.3 Vendor Profiles .56
4.3.1 Alipay.56
i. Corporate.56
ii.地理的な広がり .56
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .56
iv.提供製品の上位表示 .56
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .57
4.3.2 Amazon Pay .57
i. 企業情報 .57
ii.地理的な広がり .57
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .57
iv.提供製品の上位表示 .58
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.58
4.3.3 Apple Pay.58
i. 企業 .58
ii.地理的な広がり.58
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .58
iv.提供するサービスのハイレベルな展望 .59
v. ジュニパーリサーチの見解主要な強みと戦略的展開機会.59
4.3.4 Du Xiaoman Pay.59
i. 会社情報.59
ii.地理的な広がり.59
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .60
iv.提供するサービスの概要 .60
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的発展機会.60
4.3.5 Fitbit Pay.60
i. 企業情報.60
ii.地理的な広がり.60
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .61
iv.提供製品のハイレベルビュー .61
v. ジュニパーリサーチの見解主要な強み & 戦略的開発機会.61
4.3.6 Garmin Pay.61
i. Corporate .61
ii.地理的な広がり.61
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .61
iv.提供製品の上位表示 .62
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .62
4.3.7 グーグル・ペイ.62
i. コーポレート.62
ii.62
ii.地理的な広がり .62
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .62
iv.提供製品の上位表示 .63
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .63
4.3.8 ファーウェイ・ペイ.63
i. 企業情報 .63
ii.地理的な広がり .63
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .63
iv.提供製品の上位互換性 .64
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .64
4.3.9 LINE Pay .64
i. 会社情報 .64
ii.地理的な広がり .64
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .64
iv.提供製品の上位表示 .65
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .65
4.3.10 マスターパス(Masterpass)65
i. 企業情報 .65
ii.地理的な広がり .65
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .65
iv.65
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強み & 戦略的開発機会.66
4.3.11 Mi Pay.66
i. コーポレート.66
ii.地理的な広がり .66
iii.主要顧客 & 戦略的パートナーシップ .66
iv.提供する製品の概要.66
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強み & 戦略的開発機会.67
4.3.12 M-Pesa .67
i. 法人 .67
ii.地理的な広がり.67
iii.主要顧客 & 戦略的パートナーシップ.67
iv.提供するサービスの概要.67
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的発展機会.68
4.3.13 MTN モバイルマネー .68
i. 会社概要 .68
ii.地理的な広がり.68
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.68
iv.提供するサービスの概要.68
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会.68
4.3.14 Orange Money.69
i. 企業情報.69
ii.地理的な広がり .69
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .69
iv.提供製品の上位表示 .69
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強みと戦略的展開機会 .69
4.3.15 PayPal.70
i. 企業情報 .70
ii.地理的な広がり .70
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .70
iv.提供製品の上位表示 .70
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .71
4.3.16 Paytm.71
i. 会社情報 .71
ii.地理的な広がり .71
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .71
iv.提供するサービスの概要 . 71
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的発展機会 .72
4.3.17 楽天ペイ .72
i. 会社概要 .72
ii.地理的な広がり .72
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .72
iv.提供するサービスの概要 . 73
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会 .73
4.3.18 Samsung Pay .73
i. 企業 .73
ii.地理的な広がり.73
iii.主要顧客 & 戦略的パートナーシップ .73
iv.74
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.74
4.3.19 Skrill .74
i. 法人 .74
ii.地理的な広がり.74
iii.主要顧客 & 戦略的パートナーシップ .74
iv.ハイレベルなサービスの提供.75
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み&戦略的開発機会.75
4.3.20 WeChat Pay .75
i. 法人 .75
ii.地理的な広がり.75
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .75
iv.ハイレベルなサービスの提供 .76
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的開発機会.76
4.3.21 Yandex.Money.76
i. 企業 .76
ii.地理的な広がり.76
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .76
iv.ハイレベルなサービスの提供 .77
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強みと戦略的展開機会.77
4.3.22 Visa Checkout.77
i. 法人向け.77
ii.77
ii.地理的な広がり .77
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .77
iv.提供する製品の高い水準 . 78
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的発展機会 .78
 
1.Digital Wallets Overview
1.1 Introduction.4
1.2 The Rise of the Digital Wallet.4
1.2.1 History.4
1.2.2 Development Paths.5
1.2.3 Current Usage .7
Figure 1.3: Number of People Using Digital Wallets (m), Split by 8 Key Regions, 
2015-2020 .7
i. Africa & Middle East .8
Figure 1.4:
図 1.4: おサイフケータイ
が利用されている端末数、アフリカ、2015 年~2020 年 .8
ii.アジア太平洋 .8
図 1.5: アクティブなおサイフケータイを持つハンドセット数、3 地域別、 
2015-2020 .9
iii.ラテンアメリカ.9
図1.6: アクティブなおサイフケータイを持つハンドセット数、ラテンアメリカ、2015-2020.9
iv.北米・欧州.10
図 1.7:デジタルウォレット利用者数(百万人)、主要 3 地域別、 2015-2020 .10
v. ウォレット全体の普及率.11
図 1.8:デジタルウォレット利用人口の割合(%)、 
主要国別、2020 .11
2.2.1 はじめに 13
2.2 方法論と前提条件 13
図 2.1:図2.1:ジュニパー・リサーチのデジタル・ウォレット・メソドロジー14
3.デジタルウォレットの予測
3.1 デジタルウォレットの利用者 .16
3.1.1 ウォレットの普及 .16
図・表 3.1:デジタルウォレットを利用している人口の割合(%)、2020-2025年、
主要8地域別に .16
3.1.2 お財布の利用者 .17
図・表 3.1 .16
3.1.2 デジタルウォレットの利用者数(m) 主要8地域別、2020-2025年 .17
3.1.3 Wallets with NFC Capability - Penetration .18
Figure & Table 3.2: Proportion of Wallets Used to Make NFC/FeliCa Payments 
(%), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.18
3.1.4 Contactless Wallets - Users .19
Figure & Table 3.3: Digital Wallets Used to Make NFC/FeliCa Payments (m)' Split 
by 8 Key Regions, 2020-2025.19
3.1.5 QRコード決済が可能なお財布 .20
図・表 3.4:20
図・表 3.4:QRコードを利用している携帯電話端末の割合(%)、 
2020-2025年、主要8地域別に終了時点での分割 .20
3.1.6 QR Payments Users .21
Figure & Table 3.5: Number of Mobile Handsets Using QR Codes (m), Split by 8 
Key Regions, 2020-2025.21
3.2 デジタルウォレットの取引量 .22
3.2.1 ウォレットの平均取引量 .22
図及び表 3.6: 主要8地域別のデジタルウォレット1個あたりの平均年間取引額
、2020-2025年 .22
3.2.2 Wallets Transaction Volumes.23
Figure & Table 3.7: Digital Wallet Transaction Volumes (m), Split by 8 Key 
Regions, 2020-2025 .23
3.2.3 Wallets Transaction Volumes  チャンネル別 .24
図 & 表 3.8:デジタルウォレット取引量(百万ドル)、チャネル別、 2020-2025 .24
3.3 デジタルウォレット取引額 .25
3.3.1 平均取引額 .25
図及び表3.9:平均デジタルウォレット取引額($)、主要8地域別に分割2020-2025 .25
3.3.2 取引額合計 .26
図及び表3.10:年間デジタルウォレット取引額合計($m)、主要8地域別に分割 2020-2025.26
3.3.3 総取引額(チャネル別) .27
図及び表3.11:デジタルウォレットの年間総取引額(百万ドル)、
スプリット、チャネル別、2020-2025.27

 

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Summary

このレポートでは、急速に変化するこの重要な市場を徹底的に分析しています。また、デジタルウォレット市場の現在の動向と、パンデミックの影響による顧客の意識の変化がどのように影響しているかを明らかにしています。
 
Report Description
Juniper Research’s latest Digital Wallets research provides an exhaustive analysis to this rapidly changing and highly important market. The research highlights current developments in the digital wallets space and how this has been drastically influenced by the impact of pandemic, which has led to changes in customer attitudes. It also provides valuable insights into vendors’ digital wallets strategy and a fine-grained analysis of the current competitive landscape, supported by interviews with key vendors in the field.
The suite also includes industry benchmark forecasts for digital wallet user numbers and purchases (volume and value), split by device type (handset or desktop/laptop), transaction type and (for in-store payments) by wallet technology.
 
 
This research suite includes:
  • Deep Dive Strategy & Competition (PDF)
  • 5-Year Deep Dive Data & Forecasting (PDF & Excel)
  • Executive Summary & Core Findings (PDF)
  • 12 months' access to harvest online data platform
KEY FEATURES
Digital Wallets Trends Analysis: Detailed analysis of each digital wallets segment, coupled with insights on market trends, challenges and our future outlook for the market. This analysis focuses on:
  • Market trends shaping digital wallets, including the impact of the pandemic.
  • Current size and anticipated evolution of the digital wallets market.
  • The adoption and future trajectory of QR code and contactless technologies in payments.
  • The rise of super apps and what this means for wallets.
Juniper Research Leaderboard: 22 leading digital wallets vendors compared, scored and positioned on the Juniper Research Leaderboard, including:
  • Alipay
  • Amazon Pay
  • Apple Pay
  • Du Xiaoman Pay
  • Fitbit Pay
  • Garmin Pay
  • Google Pay
  • Huawei Pay
  • LINE Pay
  • Masterpass
  • Mi Pay
  • M-PESA
  • MTN Mobile Money
  • Orange Money
  • PayPal
  • Paytm
  • Rakuten Pay
  • Samsung Pay
  • Skrill
  • Visa Checkout
  • WeChat Pay
  • Yandex.Money
Interviews: Three leading digital wallets stakeholders interviewed, including:
  • Boku
  • G+D
  • Paysafe
Benchmark Industry Forecasts: Including forecasts for digital wallet users, transaction volumes and transaction values, split by region, transaction type and for in-store payments by QR codes and NFC. All forecasts are split by the following 19 countries, creating an extensive resource for stakeholders:
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
KEY QUESTIONS
  1. Who are the most successful players in the digital wallet space, and why?
  2. What are the prospects for QR code-based wallets and how do these compare to contactless ones?
  3. How can wallet providers maximise their future opportunities?
  4. What is the value of the digital wallet market today, and what will it be in 2025?
  5. What factors will spur digital wallet adoption growth, both nationally and internationally?
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Boku, G+D, Paysafe Group.
 
Case Studied: GO-JEK.
 
Included in Juniper Research Leaderboard: Alipay, Amazon Pay, Apple Pay, Du Xiaoman Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay, Google Pay, Huawei Pay, LINE Pay, Masterpass, Mi Pay, M-Pesa , MTN Mobile Money, Orange Money, PayPal, Paytm, Rakuten Pay, Samsung Pay, Skrill, Visa Checkout, WeChat Pay, Yandex.Money.
 
Mentioned: Activision Blizzard, Airtel, Alibaba, AliFinance, American Express, Ant Group, ANZ, Baidu, Baifubao, Banco Santander, Bank of America, Bonga, British Airways, Capital One, Chevron, China Europe International Business School , China Postal, Coin, Delhi College of Engineering, Economic Strategy Committee of Singapore, Economist, Facebook, Fillr, Grab, Harvard Business School, Hitotsubashi University, HSBC, iDEAL, Inter Solutions Software Private Limited, Kakao Pay, KBC Bank Ireland, Lancaster University, Mastercard, McKinsey & Company, Mercado Pago, Mizuho Corporate Bank, MobiKwik, Naver, NETELLER, Newegg, OCBC Bank, Oxford University, Paramo, Payoneer, PhonePe, PlayStation Network, Riverrun Software Services Group Limited, Royal Bank of Canada, Russian Standard Bank, Safaricom, Sberbank, SG QR, Shenzhen Zhixin New Information Technology Co, Ltd, Singtel’s Group Digital Life, Square Cash, Starbucks, Startec Global Communications Limited, STC Pay, Steam, Telma, Tencent, Ticketmaster, Total Kenya Ltd, Uchumi, UnionPay, University of Nairobi , UOB, US Bank, Venmo, Vodafone, Walmart, Weixin Pay, Western Union, Yolt, York University, Zapper, Zelle, Zwupp!
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Wallets forecast suite includes:
Digital wallet user numbers, average usage levels, total transaction volumes, average transaction price and total transaction value.
Data split by two transaction modes (mobile and desktop/laptop) and by eight transaction types:
  • In-store, NFC
  • In-store, QR Code
  • Online, Physical Goods Purchases
  • Online, Digital Goods Purchases
  • Domestic Money Transfers
  • International Money Transfers
  • Ticketing
  • Utility Bill Payment
5-year benchmark forecasts for key metrics by 8 key regions and 19 country-level splits including:
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
Access to the full set of forecast data of 139 tables and over 26,000 datapoints.
Interactive Excel Scenario tool allowing the user the ability to manipulate Juniper Research’s data for 10 different metrics.
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 

 



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Table of Contents

1. The Digital Wallet and Current Market Landscape
1.1 Introduction.7
1.2 The Rise of the Digital Wallet.7
1.2.1 History.7
1.2.2 Development Paths.8
1.2.3 Current Usage .10
Figure 1.3: Number of People Using Digital Wallets (m), Split by 8 Key Regions, 
2015-2020 .10
i. Africa & Middle East .11
Figure 1.4: Number of Handsets with Active Mobile Wallets, Africa, 2015-2020.11
ii. Asia Pacific .12
Figure 1.5: Number of Handsets with Active Mobile Wallets, Split by 3 Regions, 
2015-2020 .12
iii. Latin America.13
Figure 1.6: Number of Handsets with Active Mobile Wallets, Latin America, 2015-
2020.13
iv. North America and Europe.13
Figure 1.7: Number of People Using Digital Wallets (m), Split by 3 Key Regions, 
2015-2020 .14
v. Overall Wallet Penetration .14
Figure 1.8: Percentage of Population Using Digital Wallets (%), Split by Selected 
Countries, 2020.14
Figure 1.9: Digital Wallet Usage by Income (2019) .15
vi. Conclusion.15
2. Key Digital Wallet Trends
2.1 Introduction.17
2.2 COVID-19 & Digital Wallets.17
Figure 2.1: How PayPal’s QR Payment System Works . 17
2.3 The Rise of Open Wallets .18
2.4 Contactless Payments .19
Figure 2.2: Percentage of Mobile Handsets Using Contactless Wallets (%), 
Selected Countries, 2020. 19
Figure 2.3: Total NFC Retail Transaction Value per annum ($m), Global, 2016-
2025 . 19
2.5 QR Payments .20
2.5.2 Current QR Payments Market Status.21
Figure 2.4: Total Volume of QR Payments (m), 2020-2025, Split by 8 Key Regions
. 21
Figure 2.5: Top 3 Countries for QR Transactions, 2020 . 22
Figure 2.6: Percentage of Mobile Handsets Using QR Codes (%), 2020 . 22
2.5.3 QR Payments Outlook.23
Figure 2.7: Percentage of Mobile Handsets Using QR Codes (%), 2025 . 23
2.6 QR Payments versus Contactless .24
Figure 2.8: QR & Contactless Payments ? Strengths & Weaknesses. 25
2.6.1 QR Payments .26
i. Strengths . 26
ii. Weaknesses. 26
2.6.2 Contactless Payments .27
i. Strengths . 27
ii. Weaknesses .28
2.6.3 Conclusion .28
Figure 2.9: Contactless Mobile Users versus QR Payment Users, Global, 2015-
2024.28
2.7 Mobile Money and eCommerce .30
2.7.1 Developed Economies.30
2.7.2 Developing Economies .30
Figure 2.10: Total Users of Mobile Financial Services: Money Transfer, Loans, 
Savings & Insurance (m), Split by 4 Key Regions, 2020-2025 .30
2.8 Evolving Nature of Wearable Payments .32
2.9 The Rise of the Super App.32
3. Overcoming Challenges and Future Outlook
3.1 Introduction.36
3.2 Security.36
3.2.1 COVID-19, the Rapid Adoption of eCommerce and Security.36
i. Digital Wallet Security Solutions.37
3.3 Acceptance and Legacy Technology.38
3.4 Consumer Behaviour.39
3.5 Competition.40
Figure 3.1: Prominent e-Wallet archetypes .40
3.5.1 Overall Strategies for Success.41
i. Tailored Strategy for Financial Institutions.41
3.6 Regulation .42
3.7 Future Outlook .42
4. Digital Wallets: Competitive Landscape
4.1 Introduction.45
Table 4.1: Digital Wallets Vendor Capability Assessment Factors . 46
Figure 4.2: Juniper Research Leaderboard for Digital Wallets. 47
Table 4.3: Digital Wallets Leaderboard Scoring Heatmap . 48
i. Limitations & Interpretation. 49
4.1.2 Vendor Groupings .50
i. Summary . 50
ii. Established Leaders. 50
iii. Leading Challengers. 51
iv. Disruptors and Emulators . 52
4.2 Digital Wallets: Movers & Shakers.54
4.3 Vendor Profiles .56
4.3.1 Alipay.56
i. Corporate. 56
ii. Geographic Spread . 56
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 56
iv. High-level View of Offerings . 56
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 57
4.3.2 Amazon Pay .57
i. Corporate Information . 57
ii. Geographic Spread . 57
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 57
iv. High-level View of Offerings . 58
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.58
4.3.3 Apple Pay.58
i. Corporate .58
ii. Geographic Spread.58
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .58
iv. High-level View of Offerings .59
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.59
4.3.4 Du Xiaoman Pay.59
i. Corporate Information.59
ii. Geographic Spread.59
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .60
iv. High-level View of Offerings .60
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.60
4.3.5 Fitbit Pay.60
i. Corporate .60
ii. Geographic Spread.60
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .61
iv. High-level View of Offerings .61
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.61
4.3.6 Garmin Pay.61
i. Corporate .61
ii. Geographic Spread.61
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .61
iv. High-level View of Offerings . 62
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 62
4.3.7 Google Pay.62
i. Corporate. 62
ii. Geographic Spread . 62
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 62
iv. High-level View of Offerings . 63
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 63
4.3.8 Huawei Pay.63
i. Corporate Information . 63
ii. Geographic Spread . 63
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 63
iv. High-level View of Offerings . 64
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 64
4.3.9 LINE Pay .64
i. Corporate Information . 64
ii. Geographic Spread . 64
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 64
iv. High-level View of Offerings . 65
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 65
4.3.10 Masterpass.65
i. Corporate Information . 65
ii. Geographic Spread . 65
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .65
iv. High-level View of Offering.65
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.66
4.3.11 Mi Pay.66
i. Corporate .66
ii. Geographic Spread.66
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .66
iv. High-level View of Offering.66
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.67
4.3.12 M-Pesa .67
i. Corporate .67
ii. Geographic Spread.67
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.67
iv. High-level View of Offering.67
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.68
4.3.13 MTN Mobile Money .68
i. Corporate .68
ii. Geographic Spread.68
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.68
iv. High-level View of Offering.68
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.68
4.3.14 Orange Money.69
i. Corporate Information.69
ii. Geographic Spread . 69
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 69
iv. High-level View of Offerings . 69
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 69
4.3.15 PayPal.70
i. Corporate Information . 70
ii. Geographic Spread . 70
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 70
iv. High-level View of Offerings . 70
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 71
4.3.16 Paytm.71
i. Corporate Information . 71
ii. Geographic Spread . 71
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 71
iv. High-level View of Offering . 71
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 72
4.3.17 Rakuten Pay .72
i. Corporate. 72
ii. Geographic Spread . 72
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 72
iv. High-level View of Offering . 73
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 73
4.3.18 Samsung Pay .73
i. Corporate .73
ii. Geographic Spread.73
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .73
iv. High-level View of Offering.74
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.74
4.3.19 Skrill .74
i. Corporate .74
ii. Geographic Spread.74
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .74
iv. High-level View of Offering.75
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.75
4.3.20 WeChat Pay .75
i. Corporate .75
ii. Geographic Spread.75
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .75
iv. High-level View of Offering.76
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.76
4.3.21 Yandex.Money.76
i. Corporate .76
ii. Geographic Spread.76
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .76
iv. High Level View of Offering.77
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities.77
4.3.22 Visa Checkout.77
i. Corporate. 77
ii. Geographic Spread . 77
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 77
iv. High-level View of Offering . 78
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development 
Opportunities . 78
 
1. Digital Wallets Overview
1.1 Introduction.4
1.2 The Rise of the Digital Wallet.4
1.2.1 History.4
1.2.2 Development Paths.5
1.2.3 Current Usage .7
Figure 1.3: Number of People Using Digital Wallets (m), Split by 8 Key Regions, 
2015-2020 .7
i. Africa & Middle East .8
Figure 1.4: Number of Handsets with Active Mobile Wallets, Africa, 2015-2020.8
ii. Asia Pacific .8
Figure 1.5: Number of Handsets with Active Mobile Wallets, Split by 3 Regions, 
2015-2020 .9
iii. Latin America.9
Figure 1.6: Number of Handsets with Active Mobile Wallets, Latin America, 2015-
2020.9
iv. North America and Europe.10
Figure 1.7: Number of People Using Digital Wallets (m), Split by 3 Key Regions, 
2015-2020 .10
v. Overall Wallet Penetration .11
Figure 1.8: Percentage of Population who Use Digital Wallets (%), Split by 
Selected Countries, 2020 .11
2. Methodology & Assumptions
2.1 Introduction.13
2.2 Methodology & Assumptions.13
Figure 2.1: Juniper Research Digital Wallets Methodology. 14
3. Digital Wallet Forecasts
3.1 Digital Wallet Users .16
3.1.1 Wallet Penetration .16
Figure & Table 3.1: Proportion of Population with Active Digital Wallets (%), Split 
by 8 Key Regions, 2020-2025. 16
3.1.2 Wallet Users .17
Figure & Table 3.1: Digital Wallets in Use (m) Split by 8 Key Regions, 2020-2025
. 17
3.1.3 Wallets with NFC Capability - Penetration .18
Figure & Table 3.2: Proportion of Wallets Used to Make NFC/FeliCa Payments 
(%), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 18
3.1.4 Contactless Wallets - Users .19
Figure & Table 3.3: Digital Wallets Used to Make NFC/FeliCa Payments (m)’ Split 
by 8 Key Regions, 2020-2025. 19
3.1.5 Wallets with QR Code Payment Capabilities .20
Figure & Table 3.4: Percentage of Mobile Handsets Using QR Codes (%), Year 
End, Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 20
3.1.6 QR Payments Users .21
Figure & Table 3.5: Number of Mobile Handsets Using QR Codes (m), Split by 8 
Key Regions, 2020-2025. 21
3.2 Digital Wallet Transaction Volumes.22
3.2.1 Wallets Average Transaction Volumes .22
Figure & Table 3.6: Average Annual Transactions Per Digital Wallet Split by 8 Key 
Regions, 2020?2025. 22
3.2.2 Wallets Transaction Volumes.23
Figure & Table 3.7: Digital Wallet Transaction Volumes (m), Split by 8 Key 
Regions, 2020
-2025 .23
3.2.3 Wallets Transaction Volumes 
? Split by Channel.24
Figure & Table 3.8: Digital Wallet Transaction Volumes (m), Split by Channel, 
2020
-2025 .24
3.3 Digital Wallet Transaction Values .25
3.3.1 Average Transaction Values.25
Figure & Table 3.9: Average Digital Wallet Transaction Value ($), Split by 8 Key 
Regions, 2020
-2025 .25
3.3.2 Total Transaction Values .26
Figure & Table 3.10: Total Digital Wallet Transaction Values per annum ($m) Split 
by 8 Key Regions 2020
-2025.26
3.3.3 Total Transaction Values, Split by Channel .27
Figure & Table 3.11: Total Digital Wallet Transaction Values per annum ($m), 
Split by Channels, 2020
-2025.27

 

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