デジタルトランスファー&リミッターベンダーの戦略、機会、市場予測 2021-2025年DIGITAL MONEY TRANSFER & REMITTANCES: VENDOR STRATEGIES, OPPORTUNITIES & MARKET FORECASTS 2021-2025 ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタルマネートランスファー&送金」は、国内外のデジタルマネートランスファーと送金市場を包括的に分析し、COVID-19パンデミックの影響と市場回復の潜在的なタイムラ... もっと見る
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サマリー
ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタルマネートランスファー&送金」は、国内外のデジタルマネートランスファーと送金市場を包括的に分析し、COVID-19パンデミックの影響と市場回復の潜在的なタイムラインを検証しています。また、国内および海外の送金・決済市場における主要なトレンドや動向、モバイルマネーの現状と今後の成長の可能性、インスタントペイメントが既存のデジタル送金モデルにもたらす課題についても考察しています。本調査では、エコシステムを構成するプレーヤーのベンダー分析を3つのリーダーボードで行っています。
また、本調査では、以下の項目について詳細な業界ベンチマーク予測・分析を行っています。
このリサーチ・スイートには以下が含まれます。
主な特長
セクターダイナミクス。
デジタル送金市場の詳細な分析と、エコシステムを形成する主要なトレンドを提供します。
モバイル国内送金
オンライン国内送金
モバイル国際送金 & 送金
オンライン国際送金 & 送金
市場分析。モバイル送金および送金の成長、デジタル決済への移行、インスタントペイメントが既存の送金モデルにもたらす脅威など、デジタル送金市場の主要なトレンドと見通しを独自に分析しています。
インタビューバリューチェーン上の主要な送金プラットフォームベンダーにインタビューを行いました。
Amdocs
Comviva
Huawei
Juniper Research リーダーボード。リーダーボード:3つのリーダーボードを用いて、デジタル送金および送金エコシステムに属する44社の主要プレーヤーの能力およびキャパシティを評価しています。
主要な国際送金プロバイダー
主要な携帯電話送金プロバイダー
著名なデジタル送金プラットフォーム・プロバイダー
Benchmark Industry Forecasts:国内および海外への送金および送金額の予測を、モバイルとオンラインに分けて、ユーザーの導入状況や取引量・金額に関する詳細な洞察を提供しています。
主な質問
参考にした企業
インタビューした企業
Amdocs, Comviva, Huawei.
ケーススタディを実施。ケーススタディ:リップル社、SWIFT社
Juniper Research International Remittance Providers Leaderboardに含まれています。
Azimo、Currencies Direct、CurrencyFair、FairFX、InstaReM、Moneycorp、MoneyGram、OFX、Remitly、Ria、Western Union、Wise、WorldRemit、Xoom
ジュニパーリサーチのモバイル送金リーダーボードに含まれています。
Airtel Money、bKash、Easypaisa、EcoCash、Equitel、eZ Cash、LinkAja、MonCash、M-PESA、MTN Mobile Money、Orange Money、Tigo、Transfer、uPaisa、Wave Money。
Juniper Research Digital Money Transfer & Remittances Platform Providers Leaderboardに含まれています。
Amdocs、Comviva、FinCode、Huawei、Infosys EdgeVerve、Interac、Mastercard、OBOPAY、PayPal、RemitONE、Ripple、Seamless Distribution Systems、Telepin Software、Thunes、Visa。
記載: 2Keys、ABN AMRO、Abu Dhabi Global Market Financial Services Regulatory Authority、Accel、Accenture、ACI Worldwide、Acxsys Corporation、ADD.XYZ、AED、AFEX Money Express、Africell、Afrimoney、AfroCoin、Airtel、Alipay、Allianz、Amazon、America Movil、American Express、Ant Financial、Apex Money、Apple、Apptopia、Aricent、AsiaHawala、Axiata、Azam Group、Banamex,Banaras Hindu University、Banco Inbursa、Bancolombia、Bank Asia、Bank Muscat、Bank of America Merrill Lynch、Bank of Jamaica、Bank of Montreal、Barclays、Barri、Batelco、BDO、Bharti Enterprises、Bill & Melinda Gates Foundation、Binance.US、Birla Institute of Technology and Science、BIS(Bank of International Settlements)、Blockchain.com、BNP Paribas、BOSS Revolution、Bridgepoint、BSNL、BTC SMEGA、Canada Trust、Canadian Western Bank、Cassava Remit、CDOT(Center for Development of Telematics)、ブラジル中央銀行、ガーナ中央銀行、アイルランド中央銀行、ケニア中央銀行、ナイジェリア中央銀行、ソマリア中央銀行、Checkout.com、Chime、ChromaWay、CIBC、Cisco Systems、Citi、Citibank、Coinbase、CoinMarketCap、Commerce Bank、Communitech、Compania Na?ional?'Po?ta Roman?S.A.です。Convoy Payments Limited、Co-operative Bank of Kenya、Credit Union Central of Canada、CSG、Cuentas、DBS、Delhi University、Dialog、DigiBank、Digicel、Dinex、Discover Financial Services、dLocal、Early Warning、Earthport、EcoCash、Econet Wireless、eCurrency Mint,eDahab、EIB(欧州投資銀行)、EITC、Emirates NBD、EPC(欧州決済協議会)、Equity Bank、Ericsson、eServGlobal、Essar、Etisalat、Euronet、欧州中央銀行、Facebook、Federation des Caisses Desjardins du Quebec、FICO、Fidelity Bank、Finacle,FINCA Canada、First Bank、First Calgary Financial、Flutterwave、Free Money、Gcash、Ghana Chamber of Telecommunications、GhIPSS (Ghana Interbank Payment and Settlement Systems Limited)、Glo、GoBank、Goldman Sachs、Google、GoPay、Grameenphone、GT Bank、GT&T MMG,Hand2Hand、Helios Investment Partners、HiFX、Honey、Hormud Telecom、HSBC、Huazhong University of Science and Technology、Hutch、Hyperwallet、ICICI Bank、iDEAL、IFIC Bank、IMB、IME、ING、inwi、iZettle、JazzCash、JSC Mobile Finance、KBZ Bank、Kim Phu Money Transferなど。LAP GreenN(ウガンダテレコム)、Laurentian Bank、Leapfrog Investments、LHV Bank、Libro Credit Union、Linkaja、Luge Capital、MA Transworld、Mama Money、Marcus、Master Remit、Maxis M Money、Metro PCS、Metrobank、MetroRemit、MFS Africa、Mobilink、Monese、Monzo、Movii、Movitel,M-PAISA、M-Pitesan、MUFG銀行、Mukuru、N26、Nagarjuna University、NASDAQ、National Bank、National ITMX Ltd、New York Department of Financial Services、Nickel、Nokia、NPCI(National Payments Corporation of India)、OKCoin、Omantel、ONE、Onfido、Ooredoo、Openet、Ovo,Paga、Paxos、Paykii、Payments Canada、Payquick、Paysend、Paytm、People's Bank of China、Pertamina、Pockit、Proximus、Quickteller、Rakuten、RBC、Remitly、Reserve Bank of India、Reserve Bank of Zimbabwe、Revolut、Ria、Riaktr、Roshan、Royal Bank of Canada、Safaricom Plc.など。SAMA(サウジアラビア通貨庁)、Santander、SBI、SBM Bank India、SCB(Siam Commercial Bank)、Scotiabank、SEC(米国証券取引委員会)、Sendwave、Sequoia Capital、Shinhan Bank、Simility、Singaporean United Overseas Bank、Small World、Square、St.Stephen's College、Standard Bank、Standard Chartered、Starling Bank、State Bank of India、Strex、Swift Financial、Symphoni、Tameer Bank、Tangerine Bank、TchoTcho、TCV、TD Canada Trust、Tech Mahindra、Telcel、Teleenor、Telkom、Telkom Kenya Limited、Telkomsel、Telma、Tempo、Terapay、TerraPay、Tetragon、The Clearing House Payments Company、TIO Networks、TMCEL、T-Mobile、Transfast、TransferTo,TransferWise、Travelex、True Move、TrueMoney、UBA(United Bank for Africa)、UBank、Ufone、UK FCA(Financial Conduct Authority)、Union Bank、UPI、USAID、Varo Money、Venmo、Viamericas、Viber、Vocalink、Vodacom,Vodafone, Volaris Group, Wallet Bank Meethaq, Walmart, Wameja, Warid Telecom, WeChat, Westpac, WhatsApp, Wirecard, WiseTech Global, Women in Payments, World Bank, XE, Yoma Bank, Zain Group, Zelle, Zenith.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチの最新のデジタルマネートランスファー&送金予測スイートには以下が含まれます。
データは以下のように分かれています。
モバイル送金 & 送金を7つの取引タイプに分けています。
8つの主要地域と23の主要市場別に分けています。
インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って、10種類の指標についてジュニパー・リサーチのデータ
を操作することができます。
100以上のテーブルと23,000以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
ジュニパー・リサーチの高度に粒度の高いインタラクティブ・エクセルは、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートやテーブルで厳選した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
目次
1.国際送金 ・ 送金
1.1 はじめに.9
1.2 市場の現状 .9
i. 主要な送金コリドー .9
図1.1:10
図1.2: 市場別の最高送金額(10億ドル)、2019年.10
図1.3: 世界銀行の送金見通し、2020年(10億ドル) .11
1.2.2 COVID-19パンデミックの影響.11
i. デジタル決済の台頭.12
ii.経済への影響.12
iii.モバイル送金の成長 .12
iv.コミュニケーションの容易さ.13
1.2.3 主要市場・地域.13
i. 極東・アジア太平洋.13
図1.4:極東・アジア太平洋地域の上位送金先
(10億ドル), 2019.14
ii.ヨーロッパ・中央アジア .14
図1.5:ヨーロッパ・中央アジア地域の上位送金先(10億ドル)、 2019.14
iii.インド亜大陸 .14
図1.6:南アジア地域の上位送金先(10億ドル)、2019年 .15
iv.ラテンアメリカ・カリブ海 .15
図1.7:ラテンアメリカ・カリブ海地域の上位送金先
(10億ドル)、2019年.16
v. アフリカ・中東 .16
図1.8:アフリカ・中東地域の上位送金先(10億ドル)、 2019 .16
1.3 国際送金。主要なトレンド.16
1.3.1 送金コスト.17
図1.9:世界の平均送金コスト200ドル(%)、2017~2020年 .17
図 1.10:地域別の平均送金コスト(%)、2020 年第 4 四半期 .18
1.3.2 主な開発内容
インスタント・ペイメント .18
i. リアルタイム・ペイメント.19
ii.SWIFT gpi .20
iii.ブロックチェーン。22
iv.インスタント・ペイメントから国境を越えた送金モデルへの脅威 .24
1.3.3 その他の重要な進展.24
1.4 市場の展望 ?Cross-border Remittances .25
i. Acquisitions and Consolidation.25
ii.インスタント・ペイメントは普及するだろうが、まだそうではない .25
iii.COVID-19。市場の回復 .25
2.Domestic Money Transfer & Mobile Money
2.1 Introduction.27
2.2 Market Status .27
2.2.1 Mobile Money:市場の現状 .27
図 2.1:モバイルマネーの送金機能 .27
図 2.2:世界の主要統計 .28
図2.3: 地域別のライブモバイルマネーサービス数、2012~2019 年 .29
2.2.2 P2Pアプリ:Market Status .29
2.2.3 Key Developments.30
2.2.4 Impact of the COVID-19 Pandemic.30
Figure 2.4: COVID-19 Mobile Money Regulatory Response Type Across 32
Low- and Medium-income Countries .32
2.3 Domestic Money Transfer:主要なトレンド .32
2.3.1 インスタント・ペイメント .32
i. インスタント・ペイメントの課題 .33
2.3.2 CBDC(中央銀行デジタル通貨) .33
2.3.3 モバイルマネー・ソリューションの相互運用性の高まり .34
2.3.4 ソーシャル・ペイメント .35
2.3.5 QRコード・ペイメント .35
2.4 市場の見通し .36
2.4.1 新興市場:PaaPアプローチへの移行 .36
2.4.2 先進国市場:
モバイルマネーサービス
の競合としてのデジタル専用銀行?.37
3. ジュニパー・リサーチのリーダーボードはじめに
3.1.1 リーダーボードのグループ分け 39
3.1.2 制限と解釈 39
4. ジュニパー・リサーチのリーダーボード国際的な送金業者
4.1 ジュニパー・リサーチのリーダーボード。International Remittance
Providers .42
4.1.1 Introduction and Methodology .42
4.2 Vendor Analysis.42
4.2.1 Vendor Assessment Criteria .42
4.3 Juniper Research Leaderboard:国際送金プロバイダー .43
図 4.1: 国際送金プロバイダーの能力評価基準.43
図4.2:ジュニパー・リサーチのリーダーボード。図4.2:ジュニパー・リサーチのリーダーボード:国際送金プロバイダー44
図4.3:44 図4.3: 国際送金プロバイダーのリーダーボードのスコアリングヒートマップ.45
4.4 ベンダーのプロファイル45
4.4 ベンダープロファイル:国際送金プロバイダー .46
4.4.1 Azimo .46
図 4.4:Azimoの機能.46
i. ジュニパー・リサーチ社の見解。47
4.4.2 Currencies Direct.47
図4.5:Currencies Directの機能 .47
i. ジュニパー・リサーチ社の見解 .47
4.4.3 CurrencyFair .48
図4.6:CurrencyFairの機能 .48
i. ジュニパー・リサーチ社の見解 .48
4.4.4 FairFX .49
図4.7:FairFXの機能.49
i. ジュニパー・リサーチ社の見解 .49
4.4.5 InstaReM .49
図4.8:InstaReMの機能 .49
i. ジュニパー・リサーチ社の見解 .50
4.4.6 moneycorp .50
図 4.9: moneycorpの機能 .50
i. ジュニパー・リサーチ社の見解 .50
4.4.7 MoneyGram.51
図4.10: MoneyGramの機能.51
i. ジュニパー・リサーチの見解 .52
4.4.8 OFX.52
図4.11: OFXの機能.52
i. ジュニパー・リサーチの見解 .52
4.4.9 Remitly.53
図 4.12: Remitly の機能 .53
i. ジュニパー・リサーチの見解 .53
4.4.10 Ria .53
図 4.13: Ria の機能 .53
i. ジュニパー・リサーチの見解 .54
4.4.11 Western Union.54
図4.14:Western Unionの機能.54
i. ジュニパーリサーチの見解 .55
4.4.12 Wise.55
図4.15:Wiseの機能.55
i. ジュニパーリサーチの見解 .56
4.4.13 WorldRemit.56
図4.16:WorldRemitの機能.56
i. ジュニパーリサーチの見解 .57
4.4.14 Xoom.57
図4.17:Xoomの機能.57
i. ジュニパーリサーチの見解 .57
5. ジュニパーリサーチのリーダーボード:モバイルマネー 送金事業者
5.1 ジュニパー・リサーチ・リーダーボード。Mobile Money Transfer
Providers .59
5.1.1 Introduction and Methodology.59
5.2 Vendor Analysis .59
5.2.1 Vendor Assessment Criteria .59
Figure 5.1: Mobile Money Transfer Provider Capability Assessment Criteria.60
図5.2: ジュニパーリサーチのリーダーボード:モバイル送金プロバイダ .61
図 5.3:61
図 5.3: モバイルマネー・トランスファー・リーダーボードのスコアリング・ヒートマップ.62
5.3 ベンダーのプロファイル:62
5.3 ベンダープロファイル:モバイルマネートランスファープロバイダー .63
5.3.1 Airtel Money .63
図 5.4:エアテル・マネーの機能 .63 図 5.4.63
i. ジュニパー・リサーチ社の見解.63
5.3.2 bKash .64
図5.5: bKashの機能 .64
i. Juniper Researchの見解 .64
5.3.3 Easypaisa .64
図5.6:Easypaisaの機能 .64
i. ジュニパー・リサーチの見解.65
5.3.4 EcoCash .65
図 5.7: EcoCash の機能 .65
i. ジュニパー・リサーチの見解.65
5.3.5 Equitel.66
図5.8: Equitelの機能.66
i. ジュニパー・リサーチの見解 .66
5.3.6 eZ Cash.66
図5.9: eZ Cashの機能 .66
.ジュニパー・リサーチの見解 .67
5.3.7 LinkAja.67
図 5.10: LinkAja の機能 .67
i. ジュニパー・リサーチの見解 .68
5.3.8 MonCash.68
図 5.11: MonCash の機能 .68
i. ジュニパー・リサーチの見解 .68
5.3.9 M-PESA.69
図 5.12: M-PESA の機能.69
i. ジュニパー・リサーチの見解 .70
5.3.10 MTN モバイルマネー.70
図 5.13: MTN モバイルマネーの機能.70
i. ジュニパー・リサーチの見解 .70
5.3.11 オレンジマネー.71
図 5.14: Orange Money の機能.71
i. ジュニパー・リサーチの見解 .71
5.3.12 Tigo .71
図 5.15: Tigo の機能.71
i. ジュニパー・リサーチの見解 .72
5.3.13 Transfer.72
図 5.16: Transfer の機能.72
i. ジュニパー・リサーチの見解 .72
5.3.14 UPaisa.72
図 5.17: UPaisa の機能.72
i. ジュニパー・リサーチの見解 .73
5.3.15 Wave Money .73
図 5.18: Wave Money の機能.73
i. ジュニパー・リサーチの見解。74
6. ジュニパー・リサーチのリーダーボード送金プラットフォーム・プロバイダー
6.1 ジュニパー・リサーチ・リーダーボード。送金プラットフォームプロバイダー.76
6.1.1 序論と方法論 .76
6.2 ベンダー分析 .76
6.2.1 ベンダー評価基準 .76
図6.1:デジタルマネートランスファー&送金プラットフォームのベンダー評価基準 .77
図 6.2: ジュニパー・リサーチのリーダーボード。
Digital Money Transfer & Remittances プラットフォーム・プロバイダー .78
図6.3: デジタルマネートランスファー&送金プラットフォームベンダーのリーダーボード
スコアリングヒートマップ .79
6.3 Money Transfer Platform Provider Movers & Shakers .80
6.4 Vendor Profiles .82
6.4.1 Amdocs .82
i. Corporate.82
表 6.4:Amdocs Financial Performance Snapshot ($m), 2016-2018 .82
ii.地理的な広がり .82
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .82
iv.提供製品の上位互換性 .83
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展 機会 .83
6.4.2 コンビバ.84
i. 会社概要.84
図 6.5: Comviva Financial Results, 2016-2020 ($).84
ii.地理的な広がり.84
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .84
iv.提供製品の高レベルの見解 .85
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発 機会.85
6.4.3 FinCode.86
i. 企業 .86
ii.地理的な広がり .86
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .86
iv.ハイレベルなサービス内容 .86
v. ジュニパー・リサーチの見解Key Strengths & Strategic Development Opportunities.87
6.4.4 Huawei .87
i. Corporate .87
Figure 6.6: Huawei Financial Performance Snapshot ($10bn) 2015-2019.87
ii.地理的な広がり.88
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .88
iv.オファリングのハイレベルな見方 .88
v. ジュニパー・リサーチの見方。主要な強み & 戦略的開発機会 .89
6.4.5 Infosys EdgeVerve.89
i. 会社概要 .89
図 6.7:Infosys EdgeVerveの財務実績(金融サービス
セグメント)2019-2020年(単位:百万ドル).89
ii.地理的な広がり.90
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .90
iv.提供製品のハイレベルビュー .90
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .91
6.4.6 インターラク.91
i. コーポレート91
ii.地理的な広がり .91
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .91
iv.提供製品の上位互換性 .92
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .93
6.4.7 Mastercard .93
i. Corporate.93
Mastercardの2016年から2019年までの財務実績は以下の通りです.93
表 6.8:Mastercard の財務実績スナップショット($m)、2016~2018 年 .93
ii.地理的な広がり .93
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .94
iv.提供製品の上位互換性 .94
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .95
6.4.8 OBOPAY.95
i. コーポレート.95
ii.地理的な広がり .95
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .95
iv.提供製品の上位表示 .95
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会 .96
6.4.9 PayPal.96
図 6.9: PayPal Financial Snapshot (10 億ドル), 2016-2020 .96
i. 地理的な広がり.97
ii.主要顧客&戦略的パートナーシップ.97
iii. オファリングのハイレベルビュー.97
iv.ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.98
6.4.10 RemitONE .98
i. 会社概要.98
ii.地理的な広がり.99
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .99
iv.ハイレベルなサービス内容 .99
図 6.10: 送金プラットフォーム .99
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強みと戦略的発展機会.100
6.4.11 リップル社.100
i. 会社概要.100
ii.地理的な広がり .101
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .101
iv.ハイレベルな製品群 .101
v. ジュニパーリサーチ社の見解:Key Strengths and Strategic Development
Opportunities.102
6.4.12 Seamless Distribution Systems .102
i. Corporate .102
表 6.11: Seamless Distribution Systems Financial Performance Snapshot
($m), FY 2016-2019 .102
ii.地理的な広がり.102
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ.102
iv.提供製品のハイレベルビュー .103
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会 .103
6.4.13 テレピン・ソフトウェア.103
i. 会社概要.103
ii.地理的な広がり .104
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .104
iv.提供製品の上位表示 .104
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強みと戦略的開発
機会 .105
6.4.14 テューンズ.105
i. コーポレート.105
ii.105
ii.地理的な広がり .105
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .105
iv.提供製品の上位互換性 .106
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .106
6.4.15 Visa .106
i. コーポレート.106
表 6.12: Visa Financial Performance Snapshot ($m), 2016-2020 (FYE 30
9月).107
ii.地理的な広がり .107
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .107
iv.提供製品の上位表示 .107
図 6.13: Visa Direct Funds Transfer API スナップショット . 108
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的開発
機会 .108
6.5 エンドノート .109
1.モバイル送金市場の理解
1.1 送金・送金。市場の現状 .4
i. 主要な送金コリドー .4
図1.1:
図1.1:
市場別の最も多い送金流入額(10億ドル)、2019年 .4
図1.2: 市場別の最も多い送金流出額(10億ドル)、2019年 .4
図1.3: 世界銀行の送金見通し(10億ドル)、2020年 .5
1.1.2 モバイルマネー。市場の現状と展望 .6
図1.4:世界の主な統計 .6
図 1.5: 地域別のライブモバイルマネーサービス数(2012-2019年) .7
1.1.3 P2Pアプリ:.7
1.2 市場規模の把握:はじめに.8
1.2.1 方法論と市場規模の把握.8
1.2.2 指標.9
図1.6:送金・貯金市場の予測方法.11
2.2. 送金・送金市場の予測
2.1 デジタル送金の利用予測 .13
2.1.1 モバイルおよびオンラインデジタル送金のアクティブユーザー数 .13
図・表2.1:
図・表2.1:
デジタル送金アクティブユーザー総数(百万人)、
2020-2025年に主要8地域別に分割 .13
2.2 送金・送金 .14
2.2.1 モバイル及びオンラインでの送金及び送金額。Total Transaction Volume.14
図及び表2.2: (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.14
2.2.2 モバイルおよびオンラインでの送金および送金のためのTotal Transaction Value.15
図・表 2.3: Total Value of All Mobile & Online Money Transfers per
annual ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 .15
2.3 送金・送金。Service Provider Revenue Opportunity .16
Figure & Table 2.4: Service Provider Revenue Opportunity from Money Transfer
& Remittance Services ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.16
3.国内送金。
3.1 はじめに 18
3.2 国内送金の利用予測 18
3.2.1 国内送金のアクティブユーザー 19
図及び表 3.1:モバイル&オンライン国内送金、アクティブユーザー数(百万人)、
主要8地域別、2020-2025年 .19
3.3 国内での送金。20
3.3.1 国内電子送金:取引量の見通し .20
図及び表3.2:モバイル及びオンライン国内送金 年間総取引数(m)、主要8地域別、2020-2025年 .20
3.3.2 国内での資金移動 .20
3.3.2 国内送金:取引総額 21
図及び表 3.3:モバイル及びオンラインによる国内送金
年間取引総額
(百万ドル)、主要 8 地域別、2020-2025 年 .21
3.4 国内での資金移動。サービスプロバイダーの収益 機会 .22
図・表 3.4:サービスプロバイダーの国内送金収入($m)、 主要8地域別、2020-2025年 .22
4. International Money Transfer & Remittances: Market Forecasts & Key Takeaways
4.1 International Money Transfer Usage Forecasts.24
4.1.1 International Money Transfer Active Users.24
Figure & Table 4.1:モバイル及びオンライン国際送金、アクティブユーザー数
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.24
4.2 国際送金取引予測の概要.25
4.2.1 国際送金。
図及び表4.2:年間のモバイル及びオンライン国際送金の総取引数
主要8地域別、2020-2025.25
4.2.2 国際送金:総取引額.26
図及び表4.2:年間のモバイル及びオンライン国際送金の総取引数
(m) 、主要8地域別 .26
図及び表4.3: 年間のモバイル&オンライン国際取引の総額
(百万ドル)、主要8地域別、2020-2025.26
4.2.3 国際送金。サービスプロバイダーの収益機会 .27
図及び表4.4:図・表4.4:
国際 モバイル&オンライン送金によるサービスプロバイダーの収益機会
(百万ドル)、主要8地域別、2020-2025年 .27
図・表4.5:国際送金&送金手数料率(%)、主要8地域別、2020-2025年 .28
5.コンシューマー・インスタント・ペイメント。Market Forecasts & Key Takeaways
5.1 Introduction.30
5.2 Methodology & Assumptions .30
Figure 5.1: Consumer Instant Payments Methodology.31
5.3 消費者向けインスタント・ペイメントの予測 .32
5.3.1 国内消費者向けインスタント・ペイメントの価値 .32
図・表5.2: 国内消費者向けインスタント・ペイメントの総取引額
, Split by 8 Key Regions, 2020-2025.32
5.3.2 国境を越えた消費者向けインスタント・ペイメントの価値 .33
図・表5.3 :
5.3.2 国境を越えた消費者のインスタント・ペイメントの価値 2020-2025年 .33
5.3.3 消費者向けインスタントペイメントの価値 .34
図及び表5.4:インスタント・ペイメントの消費者向け取引の総額
(10億ドル)、主要8地域別、2020-2025年 .34
Summary
このレポートでは、国内外のデジタルマネートランスファーと送金市場を包括的に分析し、COVID-19パンデミックの影響と市場回復の潜在的なタイムラインを検証しています。
Report Description
Juniper Research’s new Digital Money Transfer & Remittances research provides a comprehensive analysis of both the domestic and international digital money transfer and remittance markets; examining the impact of the COVID-19 pandemic and the potential timeline for market recovery. It addresses key trends and developments within both the domestic and international money transfer and remittance markets, examines the current and potential further growth of mobile money, and outlines challenges posed by instant payments to established digital money transfer models. The research includes vendor analysis of players across the ecosystem via 3 separate Juniper Research Leaderboards.
The research also provides in-depth industry benchmark forecasts and analysis for:
This research suite includes:
KEY FEATURES
Sector Dynamics: Provides a detailed analysis of the digital money transfer market and key trends shaping the ecosystem:
Mobile Domestic Money Transfer
Online Domestic Money Transfer
Mobile International Money Transfer & Remittances
Online International Money Transfer & Remittances
Market Analysis: An independent analysis of the key trends and outlook for the digital money transfer market, including the growth of mobile transfers and remittances, as well as the shift towards digital payments and the threat posed by instant payments to established money transfer models.
Interviews: Key money transfer and remittance platform vendors across the value chain interviewed:
Amdocs
Comviva
Huawei
Juniper Research Leaderboards: Key player capability and capacity assessments for 44 vendors within the digital money transfer and remittances ecosystem, via 3 separate Leaderboards:
Leading international remittance providers
Key mobile money transfer providers
Prominent digital money transfer platform providers
Benchmark Industry Forecasts: Includes forecasts for domestic and international money transfer and remittances, split by mobile and online, and providing detailed insights into user adoption, as well as transaction volume and value
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Amdocs, Comviva, Huawei.
Case Studied: Ripple, SWIFT.
Included in Juniper Research International Remittance Providers Leaderboard: Azimo, Currencies Direct, CurrencyFair, FairFX, InstaReM, moneycorp, MoneyGram, OFX, Remitly, Ria, Western Union, Wise, WorldRemit, Xoom.
Included in Juniper Research Mobile Money Transfer Leaderboard: Airtel Money, bKash, Easypaisa, EcoCash, Equitel, eZ Cash, LinkAja, MonCash, M-PESA, MTN Mobile Money, Orange Money, Tigo, Transfer, uPaisa, Wave Money.
Included in Juniper Research Digital Money Transfer & Remittances Platform Providers Leaderboard: Amdocs, Comviva, FinCode, Huawei, Infosys EdgeVerve, Interac, Mastercard, OBOPAY, PayPal, RemitONE, Ripple, Seamless Distribution Systems, Telepin Software, Thunes, Visa.
Mentioned: 2Keys, ABN AMRO, Abu Dhabi Global Market Financial Services Regulatory Authority, Accel, Accenture, ACI Worldwide, Acxsys Corporation, ADD.XYZ, AED, AFEX Money Express, Africell, Afrimoney, AfroCoin, Airtel, Alipay, Allianz, Amazon, America Movil, American Express, Ant Financial, Apex Money, Apple, Apptopia, Aricent, AsiaHawala, Axiata, Azam Group, Banamex, Banaras Hindu University, Banco Inbursa, Bancolombia, Bank Asia, Bank Muscat, Bank of America Merrill Lynch, Bank of Jamaica, Bank of Montreal, Barclays, Barri, Batelco, BDO, Bharti Enterprises, Bill & Melinda Gates Foundation, Binance.US, Birla Institute of Technology and Science, BIS (Bank of International Settlements), Blockchain.com, BNP Paribas, BOSS Revolution, Bridgepoint, BSNL, BTC SMEGA, Canada Trust, Canadian Western Bank, Cassava Remit, CDOT (Center for Development of Telematics), Central Bank of Brazil, Central Bank of Ghana, Central Bank of Ireland, Central Bank of Kenya, Central Bank of Nigeria, Central Bank of Somalia, Checkout.com, Chime, ChromaWay, CIBC, Cisco Systems, Citi, Citibank, Coinbase, CoinMarketCap, Commerce Bank, Communitech, Compania Na?ional? ‘Po?ta Roman? S.A., Convoy Payments Limited, Co-operative Bank of Kenya, Credit Union Central of Canada, CSG, Cuentas, DBS, Delhi University, Dialog, DigiBank, Digicel, Dinex, Discover Financial Services, dLocal, Early Warning, Earthport, EcoCash, Econet Wireless, eCurrency Mint, eDahab, EIB (European Investment Bank), EITC, Emirates NBD, EPC (European Payments Council), Equity Bank, Ericsson, eServGlobal, Essar, Etisalat, Euronet, European Central Bank, Facebook, Federation des Caisses Desjardins du Quebec, FICO, Fidelity Bank, Finacle, FINCA Canada, First Bank, First Calgary Financial, Flutterwave, Free Money, Gcash, Ghana Chamber of Telecommunications, GhIPSS (Ghana Interbank Payment and Settlement Systems Limited), Glo, GoBank, Goldman Sachs, Google, GoPay, Grameenphone, GT Bank, GT&T MMG, Hand2Hand, Helios Investment Partners, HiFX, Honey, Hormud Telecom, HSBC, Huazhong University of Science and Technology, Hutch, Hyperwallet, ICICI Bank, iDEAL, IFIC Bank, IMB, IME, ING, inwi, iZettle, JazzCash, JSC Mobile Finance, KBZ Bank, Kim Phu Money Transfer, LAP GreenN (Uganda Telecom), Laurentian Bank, Leapfrog Investments, LHV Bank, Libro Credit Union, Linkaja, Luge Capital, MA Transworld, Mama Money, Marcus, Master Remit, Maxis M Money, Metro PCS, Metrobank, MetroRemit, MFS Africa, Mobilink, Monese, Monzo, Movii, Movitel, M-PAISA, M-Pitesan, MUFG Bank, Mukuru, N26, Nagarjuna University, NASDAQ, National Bank, National ITMX Ltd, New York Department of Financial Services, Nickel, Nokia, NPCI (National Payments Corporation of India), OKCoin, Omantel, ONE, Onfido, Ooredoo, Openet, Ovo, Paga, Paxos, Paykii, Payments Canada, Payquick, Paysend, Paytm, People’s Bank of China, Pertamina, Pockit, Proximus, Quickteller, Rakuten, RBC, Remitly, Reserve Bank of India, Reserve Bank of Zimbabwe, Revolut, Ria, Riaktr, Roshan, Royal Bank of Canada, Safaricom Plc, SAMA (the Saudi Arabian Monetary Authority), Santander, SBI, SBM Bank India, SCB (Siam Commercial Bank), Scotiabank, SEC (US Securities and Exchange Commission), Sendwave, Sequoia Capital, Shinhan Bank, Simility, Singaporean United Overseas Bank, Small World, Square, St. Stephen’s College, Standard Bank, Standard Chartered, Starling Bank, State Bank of India, Strex, Swift Financial, Symphoni, Tameer Bank, Tangerine Bank, TchoTcho, TCV, TD Canada Trust, Tech Mahindra, Telcel, Telecel, Telenor, Telkom, Telkom Kenya Limited, Telkomsel, Telma, Tempo, Terapay, TerraPay, Tetragon, The Clearing House Payments Company, TIO Networks, TMCEL, T-Mobile, Transfast, TransferTo, TransferWise, Travelex, True Move, TrueMoney, UBA (United Bank for Africa), UBank, Ufone, UK FCA (Financial Conduct Authority), Union Bank, UPI, USAID, Varo Money, Venmo, Viamericas, Viber, Vocalink, Vodacom, Vodafone, Volaris Group, Wallet Bank Meethaq, Walmart, Wameja, Warid Telecom, WeChat, Westpac, WhatsApp, Wirecard, WiseTech Global, Women in Payments, World Bank, XE, Yoma Bank, Zain Group, Zelle, Zenith.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s latest Digital Money Transfer & Remittances forecast suite includes:
Data splits for:
Mobile Money Transfer & Remittances split by 7 transaction types:
Splits by 8 key geographical regions and by 23 key markets:
Interactive Scenario tool allowing user to manipulate Juniper Research’s data for 10 different metrics.
Access to the full set of forecast data of over 100 tables and over 23,000 data points.
Juniper Research’s highly granular interactive Excels enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Table of Contents
1. International Money Transfer & Remittances
1.1 Introduction.9
1.2 Market Status .9
i. Key Remittance Corridors.9
Figure 1.1: Highest Remittance Inflows by Market ($bn), 2019 .10
Figure 1.2: Highest Remittance Outflows by Market ($bn), 2019.10
Figure 1.3: World Bank Remittance Outlook, 2020 ($bn) .11
1.2.2 The Impact of the COVID-19 Pandemic.11
i. The Rise of Digital Payments.12
ii. The Impact on Economies.12
iii. The Growth of Mobile Remittances .12
iv. Ease of Communication.13
1.2.3 Key Markets & Regions.13
i. Far East & Asia Pacific .13
Figure 1.4: Top Remittance Recipients in the Far East & Asia Pacific Region
($bn), 2019.14
ii. Europe & Central Asia.14
Figure 1.5: Top Remittance Recipients in the Europe & Central Asia Region ($bn),
2019.14
iii. Indian Subcontinent .14
Figure 1.6: Top Remittance Recipients in the South Asia Region ($bn), 2019 .15
iv. Latin America & the Caribbean.15
Figure 1.7: Top Remittance Recipients in the Latin America & Caribbean Region
($bn), 2019.16
v. Africa & Middle East .16
Figure 1.8: Top Remittance Recipients in the Africa & Middle East Region ($bn),
2019 . 16
1.3 International Remittances: Key Trends.16
1.3.1 Remittance Costs .17
Figure 1.9: Global Average Cost of Sending $200 (%), 2017-2020 . 17
Figure 1.10: Average Cost of Remittances (%), by Region, Q4 2020 . 18
1.3.2 Key Developments: Instant Payments .18
i. Real-time Payments. 19
ii. SWIFT gpi . 20
iii. Blockchain. 22
iv. Threats From Instant Payments to Cross-border Money Transfer Models . 24
1.3.3 Other Key Developments.24
1.4 Market Outlook - Cross-border Remittances .25
i. Acquisitions and Consolidation. 25
ii. Instant Payments Will Gain Traction - but Not Yet . 25
iii. COVID-19: Market Recovery . 25
2. Domestic Money Transfer & Mobile Money
2.1 Introduction.27
2.2 Market Status .27
2.2.1 Mobile Money: Market Status .27
Figure 2.1: Mobile Money Transfer Capabilities . 27
Figure 2.2: Key Global Statistics . 28
Figure 2.3: Number of Live Mobile Money Services by Region, 2012-2019. 29
2.2.2 P2P Apps: Market Status .29
2.2.3 Key Developments.30
2.2.4 Impact of the COVID-19 Pandemic.30
Figure 2.4: COVID-19 Mobile Money Regulatory Response Type Across 32
Low- and Medium-income Countries .32
2.3 Domestic Money Transfer: Key Trends .32
2.3.1 Instant Payments .32
i. Challenges to Instant Payments.33
2.3.2 CBDC (Central Bank Digital Currency) .33
2.3.3 The Growing Interoperability of Mobile Money Solutions .34
2.3.4 Social Payments .35
2.3.5 QR Code Payments.35
2.4 Market Outlook.36
2.4.1 Emerging Markets: The Shift Towards a PaaP Approach.36
2.4.2 Developed Markets: Digital-only Banks as Competition to
Mobile Money Services? .37
3. Juniper Research Leaderboards: Introduction
3.1.1 Leaderboard Groupings.39
3.1.2 Limitations & Interpretation.39
4. Juniper Research Leaderboard: International Remittance Providers
4.1 Juniper Research Leaderboard: International Remittance
Providers .42
4.1.1 Introduction and Methodology .42
4.2 Vendor Analysis.42
4.2.1 Vendor Assessment Criteria .42
4.3 Juniper Research Leaderboard: International Remittance
Providers .43
Figure 4.1: International Remittance Provider Capability Assessment Criteria. 43
Figure 4.2: Juniper Research Leaderboard: International Remittance Providers 44
Figure 4.3: International Remittance Providers Leaderboard Scoring Heatmap. 45
4.4 Vendor Profiles: International Remittance Providers .46
4.4.1 Azimo.46
Figure 4.4: Azimo Capabilities. 46
i. Juniper Research’s View. 47
4.4.2 Currencies Direct.47
Figure 4.5: Currencies Direct Capabilities . 47
i. Juniper Research’s View. 47
4.4.3 CurrencyFair .48
Figure 4.6: CurrencyFair Capabilities . 48
i. Juniper Research’s View. 48
4.4.4 FairFX .49
Figure 4.7: FairFX Capabilities. 49
i. Juniper Research’s View. 49
4.4.5 InstaReM.49
Figure 4.8: InstaReM Capabilities . 49
i. Juniper Research’s View. 50
4.4.6 moneycorp .50
Figure 4.9: moneycorp Capabilities . 50
i. Juniper Research’s View. 50
4.4.7 MoneyGram.51
Figure 4.10: MoneyGram Capabilities.51
i. Juniper Research’s View .52
4.4.8 OFX.52
Figure 4.11: OFX Capabilities.52
i. Juniper Research’s View .52
4.4.9 Remitly.53
Figure 4.12: Remitly Capabilities .53
i. Juniper Research’s View .53
4.4.10 Ria .53
Figure 4.13: Ria Capabilities.53
i. Juniper Research’s View .54
4.4.11 Western Union.54
Figure 4.14: Western Union Capabilities.54
i. Juniper Research’s View .55
4.4.12 Wise.55
Figure 4.15: Wise Capabilities .55
i. Juniper Research’s View .56
4.4.13 WorldRemit.56
Figure 4.16: WorldRemit Capabilities.56
i. Juniper Research’s View .57
4.4.14 Xoom.57
Figure 4.17: Xoom Capabilities.57
i. Juniper Research’s View .57
5. Juniper Research Leaderboard: Mobile Money Transfer Providers
5.1 Juniper Research Leaderboard: Mobile Money Transfer
Providers .59
5.1.1 Introduction and Methodology.59
5.2 Vendor Analysis .59
5.2.1 Vendor Assessment Criteria .59
Figure 5.1: Mobile Money Transfer Provider Capability Assessment Criteria. 60
Figure 5.2: Juniper Research Leaderboard: Mobile Money Transfer Providers . 61
Figure 5.3: Mobile Money Transfer Leaderboard Scoring Heatmap. 62
5.3 Vendor Profiles: Mobile Money Transfer Providers .63
5.3.1 Airtel Money .63
Figure 5.4: Airtel Money Capabilities. 63
i. Juniper Research’s View. 63
5.3.2 bKash.64
Figure 5.5: bKash Capabilities . 64
i. Juniper Research’s View. 64
5.3.3 Easypaisa .64
Figure 5.6: Easypaisa Capabilities . 64
i. Juniper Research’s View. 65
5.3.4 EcoCash .65
Figure 5.7: EcoCash Capabilities . 65
i. Juniper Research’s View. 65
5.3.5 Equitel.66
Figure 5.8: Equitel Capabilities. 66
i. Juniper Research’s View. 66
5.3.6 eZ Cash.66
Figure 5.9: eZ Cash Capabilities . 66
. Juniper Research’s View .67
5.3.7 LinkAja.67
Figure 5.10: LinkAja Capabilities .67
i. Juniper Research’s View .68
5.3.8 MonCash.68
Figure 5.11: MonCash Capabilities.68
i. Juniper Research’s View .68
5.3.9 M-PESA.69
Figure 5.12: M-PESA Capabilities.69
i. Juniper Research’s View .70
5.3.10 MTN Mobile Money .70
Figure 5.13: MTN Mobile Money Capabilities.70
i. Juniper Research’s View .70
5.3.11 Orange Money.71
Figure 5.14: Orange Money Capabilities.71
i. Juniper Research’s View .71
5.3.12 Tigo .71
Figure 5.15: Tigo Capabilities .71
i. Juniper Research’s View .72
5.3.13 Transfer.72
Figure 5.16: Transfer Capabilities.72
i. Juniper Research’s View .72
5.3.14 UPaisa.72
Figure 5.17: UPaisa Capabilities.72
i. Juniper Research’s View .73
5.3.15 Wave Money .73
Figure 5.18: Wave Money Capabilities. 73
i. Juniper Research’s View. 74
6. Juniper Research Leaderboard: Money Transfer Platform Providers
6.1 Juniper Research Leaderboard: Money Transfer Platform
Providers .76
6.1.1 Introduction and Methodology.76
6.2 Vendor Analysis .76
6.2.1 Vendor Assessment Criteria .76
Figure 6.1: Digital Money Transfer & Remittances Platform Vendor Assessment
Criteria. 77
Figure 6.2: Juniper Research Leaderboard: Digital Money Transfer & Remittances
Platform Providers . 78
Figure 6.3: Digital Money Transfer & Remittances Platform Vendors Leaderboard
Scoring Heatmap . 79
6.3 Money Transfer Platform Provider Movers & Shakers .80
6.4 Vendor Profiles .82
6.4.1 Amdocs .82
i. Corporate. 82
Table 6.4: Amdocs Financial Performance Snapshot ($m), 2016-2018 . 82
ii. Geographic Spread . 82
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 82
iv. High-level View of Offerings . 83
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 83
6.4.2 Comviva.84
i. Corporate. 84
Figure 6.5: Comviva Financial Results, 2016-2020 ($).84
ii. Geographic Spread.84
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .84
iv. High-level View of Offerings .85
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.85
6.4.3 FinCode.86
i. Corporate .86
ii. Geographic Spread.86
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .86
iv. High-level View of Offerings .86
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.87
6.4.4 Huawei .87
i. Corporate .87
Figure 6.6: Huawei Financial Performance Snapshot ($bn) 2015-2019.87
ii. Geographic Spread.88
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .88
iv. High-level View of Offerings .88
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.89
6.4.5 Infosys EdgeVerve.89
i. Corporate .89
Figure 6.7: Infosys EdgeVerve Financial Performance (Financial Services
Segment) 2019-2020 ($m).89
ii. Geographic Spread.90
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .90
iv. High-level View of Offerings . 90
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 91
6.4.6 Interac.91
i. Corporate. 91
ii. Geographic Spread . 91
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 91
iv. High-level View of Offerings . 92
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 93
6.4.7 Mastercard .93
i. Corporate. 93
Mastercard’s financial results between 2016 and 2019 are shown below: . 93
Table 6.8: Mastercard Financial Performance Snapshot ($m), 2016-2018 . 93
ii. Geographic Spread . 93
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 94
iv. High-level View of Offerings . 94
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 95
6.4.8 OBOPAY.95
i. Corporate. 95
ii. Geographic Spread . 95
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 95
iv. High-level View of Offerings . 95
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 96
6.4.9 PayPal.96
Figure 6.9: PayPal Financial Snapshot ($bn), 2016-2020 .96
i. Geographic Spread.97
ii. Key Clients & Strategic Partnerships.97
iii. High-level View of Offerings .97
iv. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.98
6.4.10 RemitONE .98
i. Corporate .98
ii. Geographic Spread.99
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.99
iv. High-level View of Offerings .99
Figure 6.10: Money Transfer Platform .99
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Development
Opportunities.100
6.4.11 Ripple.100
i. Corporate .100
ii. Geographic Spread.101
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .101
iv. High-level View of Offerings .101
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Development
Opportunities.102
6.4.12 Seamless Distribution Systems .102
i. Corporate .102
Table 6.11: Seamless Distribution Systems Financial Performance Snapshot
($m), FY 2016-2019 .102
ii. Geographic Spread.102
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .102
iv. High-level View of Offerings . 103
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 103
6.4.13 Telepin Software.103
i. Corporate. 103
ii. Geographic Spread . 104
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 104
iv. High-level View of Offerings . 104
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Development
Opportunities . 105
6.4.14 Thunes.105
i. Corporate. 105
ii. Geographic Spread . 105
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 105
iv. High-level View of Offerings . 106
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 106
6.4.15 Visa .106
i. Corporate. 106
Table 6.12: Visa Financial Performance Snapshot ($m), 2016-2020 (FYE 30
September). 107
ii. Geographic Spread . 107
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 107
iv. High-level View of Offerings . 107
Figure 6.13: Visa Direct Funds Transfer API Snapshot . 108
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 108
6.5 Endnotes .109
1. Understanding the Mobile Money Transfer Market
1.1 Money Transfer & Remittances: Current Market Status .4
i. Key Remittance Corridors.4
Figure 1.1: Highest Remittance Inflows by Market ($bn), 2019 .4
Figure 1.2: Highest Remittance Outflows by Market ($bn), 2019.4
Figure 1.3: World Bank Remittance Outlook ($bn), 2020 .5
1.1.2 Mobile Money: Market Status & Outlook .6
Figure 1.4: Key Global Statistics.6
Figure 1.5: Number of Live Mobile Money Services by Region, 2012-2019 .7
1.1.3 P2P Apps: Market Status .7
1.2 Market Sizing: Introduction.8
1.2.1 Methodology & Market Sizing.8
1.2.2 Indicators.9
Figure 1.6: Money Transfer & Remittances Market Forecast Methodology .11
2. Money Transfer & Remittances: Forecast Summary
2.1 Digital Money Transfer & Remittances Usage Forecasts .13
2.1.1 Mobile & Online Digital Money Transfer Active Users .13
Figure & Table 2.1: Total Number of Active Digital Money Transfer Users (m),
Split by 8 Key Regions 2020-2025.13
2.2 Money Transfer & Remittances: Transaction Forecast Summary
.14
2.2.1 Mobile & Online Money Transfer & Remittances: Total
Transaction Volume.14
Figure & Table 2.2: Total Money Transfer & Remittance Transactions per annum
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 14
2.2.2 Mobile & Online Money Transfer & Remittances: Total
Transaction Value.15
Figure & Table 2.3: Total Value of All Mobile & Online Money Transfers per
annum ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 15
2.3 Money Transfer & Remittances: Service Provider Revenue
Opportunity .16
Figure & Table 2.4: Service Provider Revenue Opportunity from Money Transfer
& Remittance Services ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 16
3. Domestic Money Transfer: Market Forecasts & Key Takeaways
3.1 Introduction.18
3.2 Domestic Money Transfer Usage Forecasts.18
3.2.1 Domestic Money Transfer Active Users.19
Figure & Table 3.1: Mobile & Online Domestic Money Transfer, Active Users (m),
Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 19
3.3 Domestic Money Transfer: Transaction Forecast Summary.20
3.3.1 Domestic Money Transfer: Total Transaction Volumes .20
Figure & Table 3.2: Total Number of Mobile & Online Domestic Money Transfer
Transactions per annum (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 20
3.3.2 Domestic Money Transfer: Total Transaction Values.21
Figure & Table 3.3: Total Value of Mobile & Online Domestic Transactions per
annum ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 21
3.4 Domestic Money Transfer: Service Provider Revenue
Opportunity .22
Figure & Table 3.4: Service Provider Domestic Money Transfer Revenue ($m),
Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 22
4. International Money Transfer & Remittances: Market Forecasts & Key Takeaways
4.1 International Money Transfer Usage Forecasts.24
4.1.1 International Money Transfer Active Users.24
Figure & Table 4.1: Mobile & Online International Money Transfer, Active Users
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.24
4.2 International Money Transfer Transaction Forecast Summary.25
4.2.1 International Money Transfer: Total Transaction Volume .25
Figure & Table 4.2: Total Number of Mobile & Online International Money
Transfer Transactions per annum (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.25
4.2.2 International Money Transfer: Total Transaction Value.26
Figure & Table 4.3: Total Value of Mobile & Online International Transactions per
annum ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.26
4.2.3 International Money Transfer: Service Provider Revenue
Opportunity .27
Figure & Table 4.4: Service Provider Revenue Opportunity from International
Mobile & Online Remittance ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 .27
Figure & Table 4.5: International Money Transfer & Remittance Commission
Rates (%), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 .28
5. Consumer Instant Payments: Market Forecasts & Key Takeaways
5.1 Introduction.30
5.2 Methodology & Assumptions .30
Figure 5.1: Consumer Instant Payments Methodology.31
5.3 Consumer Instant Payments Forecast .32
5.3.1 Value of Domestic Consumer Instant Payments .32
Figure & Table 5.2: Total Value of Instant Payments Domestic Consumer
Transactions ($bn), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.32
5.3.2 Value of Cross-border Consumer Instant Payments .33
Figure & Table 5.3: Total Value of Instant Payments Cross-border Consumer
Transactions ($bn), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 33
5.3.3 Value of Consumer Instant Payments .34
Figure & Table 5.4: Total Value of Instant Payments Consumer Transactions
($bn), Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 34
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2024/11/18 10:26 155.35 円 164.28 円 199.02 円 |