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デジタルコマースの主要トレンド、セクター、市場予測 2021-2025年


DIGITAL COMMERCE: KEY TRENDS, SECTORS AND MARKET FORECASTS 2021-2025

ユニパーリサーチの新刊「デジタルコマース」は、COVID-19パンデミックの影響を受けたデジタルコマース市場がどのように推移しているのか、どの分野が繁栄しているのか、どの分野が今後の課題となっているのか... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2021年4月5日 GBP2,990
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実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

ユニパーリサーチの新刊「デジタルコマース」は、COVID-19パンデミックの影響を受けたデジタルコマース市場がどのように推移しているのか、どの分野が繁栄しているのか、どの分野が今後の課題となっているのかなどを詳細に評価しています。また、利害関係者への戦略的提言や、デジタルコマース市場の主要な垂直軸ごとの将来展望も掲載しています。
 
「デジタルコマース」調査では、以下の主要な垂直軸について、デジタルコマースの消費額、ユーザーベース、取引量の業界ベンチマーク予測も行っています。
  • デジタルバンキング
  • モバイル&オンライン送金
  • モバイル&オンライン発券
  • モバイル 非接触型決済
  • モバイル QRコード決済
  • デジタル商品の遠隔(デジタル)購入
  • 物理的商品の遠隔(デジタル)購入
本調査は以下の内容で構成されています。
  • ストラテジー&フォーキャスト(PDF)
  • 5年分のディープダイブデータ&フォーキャスト(PDF/IFxl)
  • ハーベスト・オンライン・データ・プラットフォームへの12ヶ月間のアクセス
主な特長
デジタルコマース分野のダイナミクス。デジタル・コマース分野における主要なトレンドと主要な課題を分析しています。
  • デジタルバンキング
  • モバイル&オンライン送金
  • モバイル&オンライン発券
  • モバイル 非接触型決済
  • モバイル QRコード決済
  • デジタル商品の遠隔(デジタル)購入
  • 物理的商品の遠隔(デジタル)購入
ベンチマーク業界予測2025年までのデジタルコマース支出の市場規模を、7つの業種、8つの主要地域、および以下の19カ国別に予測しています。
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • 米国
主要な質問
  1. デジタルコマース分野の主要なトレンドと開発は何か?
  2. デジタル・コマース分野の取引額、取引量、ユーザー数などの全体的な規模は?
  3. 各セグメント別の取引額シェアはどうなっていますか?
  4. 取引量で最も貢献しているのはどの分野ですか?
  5. COVID-19の流行を受けて、デジタル・コマース市場はどのように繁栄していくのか?
参考にした企業
言及しています。
Amazon、American Express、Apple、AppsFlyer、Apptopia、Atom Bank、Azimo、Banco Santander、Bank of England、BBVA、Denver Regional Transportation District、Disney、FeliCa、Financial Times、Fitbit、Flipkart、Garmin、Google、GrabPay、Huawei、Lyft、Masabi、Mastercard、Mercado Libre、MoneyGram、Monzo、M-PESA、N26、Netflix、Nottingham City Transport、NPCI (National Payments Corporation of India),Nubank、Orange、PayPal、Paysafe、Pornhub、Raseedy、RBI(インド準備銀行)、Remitly、Revolut、SafeEntry、saib Bank、Samsung、Shipbob、Standard Bank、Starling、Transport for New South Wales、UK NHS(National Health Service)、Visa、Walmart、Wells Fargo、West African Monetary Union、Western Union、WHO(World Health Organisation)、World Bank、WorldRemit.
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのデジタルコマース予測スイートには以下が含まれます。
8つの主要地域の予測と、19の国レベルのデータが含まれています。
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • 米国
市場データは以下のように分かれ
ています。
  • デジタルバンキング
  • モバイル&オンライン送金
  • モバイル&オンライン発券
  • モバイル 非接触型決済
  • モバイル QRコード決済
  • デジタル商品の遠隔(デジタル)購入
  • 物理的商品の遠隔(デジタル)購入
71の表と13,500以上のデータポイントからなる予測データ一式にアクセスできます。
ジュニパー・リサーチのIFxls(Interactive Excels)は、デジタル・コマース・レポート内のカスタマイズされたチャートやテーブルで、特定の市場を横に並べて比較することができます。
 
地域:北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ、中東の8つの主要地域
 
国:オーストラリア、ブラジル、カナダ、中国、デンマーク、フランス、ドイツ、インド、日本、韓国、メキシコ、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、サウジアラビア、スペイン、スウェーデン、英国、米国

 



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目次

1.デジタルコマースの市場規模
1.1 はじめに5
1.2 市場分野の定義5
1.2.1 モバイル&オンラインバンキングの定義5
1.2.2 デジタル&フィジカルグッズの定義 .6
i. デジタルグッズ ... 6
ii.物理的商品...6
1.2.3 デジタル・チケッティングの定義 .7
i. モバイル・チケッティングの定義.7
ii.7
ii.オンライン・チケッティング.8
1.2.5 非接触型決済の定義
デジタルコマースの市場区分 .10
1.4 デジタルコマースにおけるコロナウイルスの影響の定量化.10
1.5 デジタルコマースにおけるコロナウイルスの11
表 1.2: コロナウイルスの影響評価基準.11
表 1.3: デジタルコマースにおけるコロナウイルスの影響評価 .12
1.6 デジタルコマース。Market Forecast Summary .13
1.6.1 Total Transactions Volume.13
Figure & Table 1.4:13
1.6.1.デジタルコマースの総取引量(m)、8 主要地域別に分けた場合、2020-2025年 .13
1.6.2 Total Transactions Value .14
Figure & Table 1.5: Total Digital Commerce Transaction Value ($m), Split by 8 
Key Regions, 2020-2025 .14
1.7 デジタルコマースベンダーへの戦略的提言 .15
2. デジタルバンキングの市場
2.1 はじめに .17
2.1.1 調査セグメント分析 .17
i. プッシュ型サービス ?BIS(バンキング・インフォメーション・サービス) .17
ii. プル型サービス ?BPP(Bill Payment & Presentment) .17
図 2.1:プッシュ型とプル型のオンライン・バンキング・サービスの例。18
2.2 デジタル・バンキング市場の主要トレンド 18
2.2.1 デジタル・トランスフォーメーションの進展 18
2.2.2 COVID-19の影響 19
2.2.3 競争圧力を強いる新しいデジタル・バンク 20
2.3 デジタル・バンキング分野の市場予測の概要 22
2.3.1 デジタル・バンキングによる請求書支払い・請求書受け取りのユーザー 22
図・表2.2:2020-2025年における主要8地域別のデジタルバンキング紙幣決済・プリペンテーションユーザー数(m)の割合 .22
2.3.2 BPP (Bill Payment & Presentment) Transaction Value.23
Figure & Table 2.3: BPP Transaction Value ($m), Split by 8 Regions, 2020-2025.23
3.デジタル・フィジカルグッズ市場
3.1 はじめに 25
3.1.1 フィジカルグッズ 25
図1.2: 主要なeコマース企業の売上高と成長率 .25
図1.3: eコマースの消費者向け売上高 .26
3.1.2 デジタル製品 27
i. COVID-19 の影響 .27
図 1.4:ネットフリックスの主要統計データ、2019年&2020年 .28
3.2 Physical Goods.29
3.2.1 Total Transaction Volumes.29
Figure & Table 3.1: Total Remote Purchases of Physical Goods per annum (m), 
Split by 8 Key Regions, 2020-2025.29
3.2.2 地域別商品総売上高.30
図及び表3.2:リモートでの物理的商品の総取引額(百万ドル)、 
主要8地域別に分割、2020-2025年.30
3.3 デジタル商品.31
3.4 総取引量.31
3.4.1 デジタル商品の遠隔地における総取引量.31
図及び表4.3:デジタルグッズのリモート決済総取引数(m)、主要8地域別に分割、2020-2025年 .31
3.4.2 Gross Transaction Value.32
Figure & Table 4.5: Total Remote Gross Transaction Value for Digital Goods ($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.32
4.The Market for Mobile & Online Ticketing
4.1 Key Trends in Digital Ticketing .34
4.1.1 Disruption to Ticketing Market Set to Continue.34
4.1.2 Mastercard & Transport for NSW Partner for Contactless 
Transit..34
4.1.3 Lyft, Masabi & Denver RTD Launch Mobile Ticketing.34
4. 4.1.
4 カザフスタン、2021年に顔認識式の交通チケットを導入 . 34
4.1.5 Nottingham Deploys Open-loop Multimodal Ticketing.36
4.2.2 デジタルチケット取引総額 .37
図& 表 4.3:オンライン及びモバイルチケットの総取引額(百万ドル)、主要8地域別に分割 
2020-2025 ... 37
5.近接型決済の市場。NFC & QR Codes
5.1 Introduction.39
5.2 Key Trends within Contactless & QR Code Payments .39
5.2.1 Contactless Payment Limits Rising Rapidly.39
5.2.2 COVID-19 and the Boost for QR.39
5.2.3 Expansion Outside China .40
5.2.4 Strong Payments Industry Support for QR.41
5.3 Proximity Transaction Forecasts.42
5.3.1 Total Proximity Transactions .42
Figure & Table 6.1:Total Number of Mobile Proximity Transactions (m), Split by 
Channel, 2020-2025 .. 42
5.3.2 Total Proximity Transaction Value.43
Figure & Table 6.2: Total Proximity Transaction Value ($m), Split by Channel, 
2020-2025..43
6. The Market for Mobile & Online Money Transfer
6.1 Introduction.45
6.2 The Impact of Coronavirus on Money Transfer .45
i. The Rise of Digital Payments .45
ii.経済への影響.46
iii.モバイル送金の成長.46
iv.コミュニケーションの容易さ ...47
6.3 Sector Forecast Summary .48
6.3.1 Mobile & Online Money Transfer & Remittances:Total 
Transaction
Volume.48 図及び表2.2:(m), Split by 8 Key Regions, 2
020-2025.48 図・表2.2:年間の総送金・再送取引量(m), Split by 8 Key Regions,
2020-2025.48
6.3.2 モバイル及びオンラインでの送金及び再送。 総取引額.49
図及び表2.3: 年間の全モバイル&オンライン送金の総取引額
(百万ドル)、8つの主要地域別に分けた場合、2020年から2025年まで .49

 

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Summary

このレポートでは、COVID-19パンデミックの影響を受けたデジタルコマース市場がどのように推移しているのか、どの分野が繁栄しているのか、どの分野が今後の課題となっているのかなどを詳細に評価しています。
 
Report Description
uniper Research’s new Digital Commerce research report offers an in-depth assessment of how the digital commerce market is faring with the disruption from the COVID-19 pandemic, including which areas are thriving, and which areas are facing challenges going forward. The report also contains strategic recommendations for stakeholders, as well as a future outlook for each key vertical within the digital commerce market.
 
The Digital Commerce research also provides industry benchmark forecasts for digital commerce spend, user bases and transaction volume, across the following key verticals:
  • Digital Banking
  • Mobile & Online Money Transfer
  • Mobile & Online Ticketing
  • Mobile Contactless Payments
  • Mobile QR Code Payments
  • Remote (Digital) Purchases of Digital Goods
  • Remote (Digital) Purchases of Physical Goods
This research suite comprises:
  • Strategy & Forecasts (PDF)
  • 5-Year Deep Dive Data & Forecasting (PDF/IFxl)
  • 12 months' access to harvest online data platform
KEY FEATURES
Digital Commerce Sector Dynamics: Analysis of key trends and primary challenges across the digital commerce space; including the following areas and how they are faring in the wake of the pandemic:
  • Digital Banking
  • Mobile & Online Money Transfer
  • Mobile & Online Ticketing
  • Mobile Contactless Payments
  • Mobile QR Code Payments
  • Remote (Digital) Purchases of Digital Goods
  • Remote (Digital) Purchases of Physical Goods
Benchmark Industry Forecasts: Forecasts sizing markets up to 2025 for digital commerce spend, split by 7 verticals, our 8 key regions, and by the 19 countries below:
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
KEY QUESTIONS
  1. What are the major trends and developments in the digital commerce space?
  2. What is the overall size of the digital commerce sector in terms of transaction values, volumes and user numbers?
  3. What is the transaction value share according to each segment?
  4. Which sector contributes the most, in terms of transaction volume?
  5. How will the digital commerce market prosper in the wake of the COVID-19 pandemic?
COMPANIES REFERENCED
Mentioned: Amazon, American Express, Apple, AppsFlyer, Apptopia, Atom Bank, Azimo, Banco Santander, Bank of England, BBVA, Denver Regional Transportation District, Disney, FeliCa, Financial Times, Fitbit, Flipkart, Garmin, Google, GrabPay, Huawei, Lyft, Masabi, Mastercard, Mercado Libre, MoneyGram, Monzo, M-PESA, N26, Netflix, Nottingham City Transport, NPCI (National Payments Corporation of India), Nubank, Orange, PayPal, Paysafe, Pornhub, Raseedy, RBI (Reserve Bank of India), Remitly, Revolut, SafeEntry, saib Bank, Samsung, Shipbob, Standard Bank, Starling, Transport for New South Wales, UK NHS (National Health Service), Visa, Walmart, Wells Fargo, West African Monetary Union, Western Union, WHO (World Health Organisation), World Bank, WorldRemit.
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Commerce forecast suite includes:
Forecast splits for 8 key regions, as well as 19 country-level data splits for:
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
Market data, split by:
  • Digital Banking
  • Mobile & Online Money Transfer
  • Mobile & Online Ticketing
  • Mobile Contactless Payments
  • Mobile QR Code Payments
  • Remote (Digital) Purchases of Digital Goods
  • Remote (Digital) Purchases of Physical Goods
Access to the full set of forecast data of 71 tables and more than 13,500 datapoints.
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to compare select markets side by side in customised charts and tables within the digital commerce report.
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
 
Countries:Australia, Brazil, Canada, China, Denmark, France, Germany, India, Japan, South Korea, Mexico, Netherlands, Norway, Portugal, Saudi Arabia, Spain, Sweden, UK, USA

 



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Table of Contents

1. Total Market for Digital Commerce
1.1 Introduction.5
1.2 Market Sector Definitions.5
1.2.1 Definition of Mobile & Online Banking.5
1.2.2 Definition of Digital & Physical Goods .6
i. Digital Goods .. 6
ii. Physical Goods.. 6
1.2.3 Definition of Digital Ticketing .7
i. Mobile Ticketing Definition.. 7
ii. Online Ticketing. 7
1.2.4 Definition of QR Code Payments.8
1.2.5 Definition of Contactless Payments.8
1.3 Introduction.10
1.3.1 Market Segmentation.10
Figure 1.1: Digital Commerce Market Segmentation . 10
1.4 Quantifying the Impact of Coronavirus on Digital Commerce .10
1.5 Coronavirus in Digital Commerce: Impact Assessment.11
Table 1.2: Coronavirus Impact Assessment Criteria. 11
Table 1.3: Coronavirus in Digital Commerce Impact Assessment . 12
1.6 Digital Commerce: Market Forecast Summary .13
1.6.1 Total Transactions Volume.13
Figure & Table 1.4: Total Digital Commerce Transaction Volume (m), Split by 8 
Key Regions, 2020-2025. 13
1.6.2 Total Transactions Value .14
Figure & Table 1.5: Total Digital Commerce Transaction Value ($m), Split by 8 
Key Regions, 2020-2025 . 14
1.7 Strategic Recommendations for Digital Commerce Vendors .15
2. The Market for Digital Banking
2.1 Introduction.17
2.1.1 Research Segment Analysis .17
i. Push Services ? BIS (Banking Information Services). 17
ii. ‘Pull’ Services ? BPP (Bill Payment & Presentment) . 17
Figure 2.1: Examples of Push & Pull Online Banking Services. 18
2.2 Key Trends in the Digital Banking Market.18
2.2.1 Increasing Digital Transformation .18
2.2.2 The Impact of COVID-19.19
2.2.3 New Digital Banks Imposing Competitive Pressure .20
2.3 Digital Banking Sector Market Forecast Summary .22
2.3.1 Digital Banking Bill Payment & Presentment Users .22
Figure & Table 2.2: Digital Banking Bill Payment & Presentment Users (m) Split 
by 8 Key Regions, 2020-2025 . 22
2.3.2 BPP (Bill Payment & Presentment) Transaction Value.23
Figure & Table 2.3: BPP Transaction Value ($m), Split by 8 Regions, 2020-2025
. 23
3. The Market for Digital & Physical Goods
3.1 Introduction.25
3.1.1 Physical Goods.25
Figure 1.2: Revenue & Growth of Selected eCommerce Players . 25
Figure 1.3: eCommerce Consumer Sales . 26
3.1.2 Digital Goods.27
i. Impact of COVID-19 . 27
Figure 1.4: Key Netflix Statistics, 2019 & 2020 . 28
3.2 Physical Goods.29
3.2.1 Total Transaction Volumes.29
Figure & Table 3.1: Total Remote Purchases of Physical Goods per annum (m), 
Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 29
3.2.2 Gross Merchandise Sales by Region.30
Figure & Table 3.2: Total Remote Physical Goods Transactions ($m), Split by 8 
Key Regions, 2020-2025. 30
3.3 Digital Goods.31
3.4 Total Transaction Volumes.31
3.4.1 Total Digital Goods Remote Transactions .31
Figure & Table 4.3: Total Number of Remote Payment Transactions for Digital 
Goods (m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 31
3.4.2 Gross Transaction Value.32
Figure & Table 4.5: Total Remote Gross Transaction Value for Digital Goods 
($m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 32
4. The Market for Mobile & Online Ticketing
4.1 Key Trends in Digital Ticketing .34
4.1.1 Disruption to Ticketing Market Set to Continue.34
4.1.2 Mastercard & Transport for NSW Partner for Contactless 
Transit..34
4.1.3 Lyft, Masabi & Denver RTD Launch Mobile Ticketing.34
4.1.4 Kazakhstan to Roll Out Facial Recognition Transit Ticketing in 
2021..34
4.1.5 Nottingham Deploys Open-loop Multimodal Ticketing.35
4.2 Sector Forecast Summary .36
4.2.1 Digital Ticketing Volume.36
Figure & Table 4.2: Total Online & Mobile Tickets Transaction Volume (m), Split 
by 8 Key Regions, 2020-2025 . 36
4.2.2 Total Digital Ticketing Transaction Values .37
Figure & Table 4.3: Total Online & Mobile Tickets Transaction Value ($m), Split by 
8 Key Regions, 2020-2025 .. 37
5. The Market for Proximity Payments: NFC & QR 
Codes
5.1 Introduction.39
5.2 Key Trends within Contactless & QR Code Payments .39
5.2.1 Contactless Payment Limits Rising Rapidly.39
5.2.2 COVID-19 and the Boost for QR.39
5.2.3 Expansion Outside China .40
5.2.4 Strong Payments Industry Support for QR.41
5.3 Proximity Transaction Forecasts.42
5.3.1 Total Proximity Transactions .42
Figure & Table 6.1: Total Number of Mobile Proximity Transactions (m), Split by 
Channel, 2020-2025 .. 42
5.3.2 Total Proximity Transaction Value.43
Figure & Table 6.2: Total Proximity Transaction Value ($m), Split by Channel, 
2020-2025.. 43
6. The Market for Mobile & Online Money Transfer
6.1 Introduction.45
6.2 The Impact of Coronavirus on Money Transfer .45
i. The Rise of Digital Payments . 45
ii. The Impact on Economies. 46
iii. The Growth of Mobile Remittances. 46
iv. Ease of Communication.. 47
6.3 Sector Forecast Summary .48
6.3.1 Mobile & Online Money Transfer & Remittances: Total 
Transaction Volume.48
Figure & Table 2.2: Total Money Transfer & Remittance Transactions per annum 
(m), Split by 8 Key Regions, 2020
-2025. 48
6.3.2 Mobile & Online Money Transfer & Remittances: Total 
Transaction Value.49
Figure & Table 2.3: Total Value of All Mobile & Online Money Transfers per 
annum ($m), Split by 8 Key Regions, 2020
-2025 . 49

 

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