ePharmacy:主要トレンド、地域別分析、市場予測 2022-2027EPHARMACY: KEY TRENDS, REGIONAL ANALYSIS AND MARKET FORECASTS 2022-2027 ジュニパーリサーチのePharmacyレポートは、発展途上市場と既存市場の両方におけるePharmacyの採用状況など、市場の詳細な評価を提供しています。さらに、市場機会を取り上げ、この分野を押し進める技術や主要... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチのePharmacyレポートは、発展途上市場と既存市場の両方におけるePharmacyの採用状況など、市場の詳細な評価を提供しています。さらに、市場機会を取り上げ、この分野を押し進める技術や主要な推進要因、市場全体におけるePharmacyの主要ベンダー15社の役割など、戦略的な洞察を示しています。
この調査パッケージには詳細なデータセットが含まれており、ePharmacyユーザー数、ePharmacy取引数、ePharmacyを通じたOTC(Over the Counter)および処方箋取引数、ePharmacy総収入など、さまざまな指標に関する60カ国の予測を示しています。
この調査パッケージは以下の内容で構成されています。
主な特徴
市場ダイナミクス。ePharmacy技術の採用および開発を形成する主要なドライバー、課題、革新の戦略的分析です。
地域別分析。8つの主要地域にわたる16カ国の地域レベルの分析。各市場におけるePharmacyの現在の展開レベルと将来の展望をカバーしています。
主な論点と戦略的提言。ePharmaciesにおける主要な開発機会の分析、および関係者への主要な戦略的推奨事項。
ベンチマークとなる業界予測。ePharmacyの総ユーザー数、ePharmacyへの年間支出額、ePharmacyからの手数料収入総額、ePharmacyからの取引額総額の予測が含まれています。OTC薬と処方箋薬の取引件数と収益の合計を分割。このデータは、8つの主要予測地域と60カ国で分割されています。
北米。
北米:カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン, ブラジル, チリ, コロンビア, エクアドル, メキシコ, ペルー, ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、イギリス
中央・東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ共和国、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ
極東・中国
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸
インド亜大陸:バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ・中東
アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフ リカ、アラブ首長国連邦
ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。15のePharmacyベンダーの主要プレイヤーの能力と容量評価。
1mg
Amazonファーマシー
アポロファーマシー
CVSヘルス
DocMorris
エクスプレス・スクリプツ
ジャイアントイーグルファーマシー
クローガー
Lloydsファーマシー
ネットメッズ
オプタム
ローランド・ファーマシー
ウォルグリーン・ブーツ・アライアンス
ウォルマート
ウェルファーマシー
主な質問に対する回答
参考企業
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardに含まれるもの。1mg、Amazon Pharmacy、Apollo Pharmacy、CVS Health、DocMorris、Express Scripts、Giant Eagle、Lloyds Pharmacy、Netmeds、Optum、Rowlands Pharmacy、The Kroger、Walgreens Boots Alliance、Walmart、Well Pharmacyなど。
言及されています。Accredo, Adipositas Care, Adobe, Aetna, Bajaj Allianz, Bakers, Berkshire Hathaway, Blue Cross Blue Shield, Braze, CareCentrix, CareContinum, CareZone, Chefaa, City Market Food and Pharmacy.など。コップス、CuraScriptSD、Deliveroo、Ecrebo、Epic、Evicore Healthcare、Famhealth、FredMeyer、Freedom Fertility Pharmacy、Frys、HasHealth、Haven、HDFC、Horizon、ICICI Bank、Inside Rx、JPMorgan Chase, KiviHealth, Lazada Philippines, Lyf, Mamajan Imaging, Max Bupa, MedAvail, Medbase, Mesmerize, Microsoft, MyMatrixx, NCotably, Novo Nordisk, Omnicell, Onofre, Patanjali, PathCare, PAYBACK, PillPack.Practio, Prime Therapeutics, Piphoto, Practio、Prime Therapeutics、Raia Drogasil SA、SBI、Shopee Philippines、Signify Health、Target Pharmacies、Tata Digital、TeleClinic、Thyrocare、Verizon、Willons、Yodawy、ZEE5、Zur Rose Group.
データ&インタラクティブ予測
ジュニパーリサーチのePharmacy予測スイートには以下が含まれます。
処方薬
一般用医薬品
ePharmacyで完了したトランザクションの総数、ePharmacyへの年間支出総額、ePharmacyトランザクションによる総収入、ePharmacy手数料による総収入、OTCおよび処方薬による分割などの指標を含みます。
地域別 60カ国
テーブル数 31以上のテーブル
データポイント数 23,500以上のデータポイント
ハーベスト 当社のオンラインデータプラットフォームであるharvestは、最新の市場データを含み、年間を通じて更新されています。また、比較ツールにより、1つのチャートの中で異なる予測を重ね合わせることができます。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
インタラクティブ エクセル(IFxl): IFxlツールにより、お客様はエクセル環境で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってご自身の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
予測概要
ePharmacyのユーザー数は、2022年の7億9500万人から2027年までに全世界で10億人に達し、28%の成長を遂げると予想されています。この増加は、COVID-19の大流行により、消費者が家から出られなくなり、ePharmacyを通じて薬を受け取るようになったことから、導入が急増した結果であると調査結果は述べています。ベンダーは、ePharmacyが提供する効率性と簡便性に磨きをかけ、顧客基盤の維持・拡大に注力しており、今後も成長が続くと思われます。
消費者は、ePharmacyが提供する手頃な価格の薬や、実店舗の薬局と比較した幅広い選択肢などの利点を認識し、ePharmacyの利用を継続すると思われます。
ePharmacyの成長は、オンライン手続きを簡素化することで維持されるでしょう。これは、電子処方箋がより広く受け入れられることで、処方箋の紙媒体をなくすことで実現できます。
ePharmacyサービスは、引き続きOTC(Over-the-Counter)医薬品に多く利用されると思われます。2027年のOTC取引は世界全体で89億件に達し、世界全体の取引額の64%を占めると予想されます。これは、同年における全世界の処方箋取引額が50億件であることと比較しての話です。処方箋のデジタル化は、配達の正確さ、タイミング、配達漏れなどに関する消費者の懸念から、遅れをとることになるでしょう。こうした懸念を払拭し、違法なePharmaciesの増加を相殺するために、ePharmaciesに対するリアルタイムの追跡と規制の強化は、将来の成長を確保するための優先事項であるべきです。
地域:主要8地域(北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニヤ、韓国、クウェイト、マレーシア。メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
目次
1. キーテイクアウェイズ&戦略的提言
1.1 主要な論点と戦略的提言 . 6
1.2 戦略的な推奨事項 . 7
2. 現状と将来展望
2.1 ePharmacyエコシステムの概要. 9
図 2.1: e-Pharmacyのステージを示すビジュアル化 . 9
2.1.1 e-Pharmacyの種類 . 9
i. デジタル専用店舗 . 9
9 ii. デジタル・ツイン・オブ・ブリック・アンド・モルタル . 9
2.1.2 ePrescribing(電子処方箋) ... 9
図 2.2: ePrescribing の視覚化 . 10
2.2 ePharmacy の利点 . 10
2.2.1 消費者にとってのメリット . 10
i. 時間の節約 . 10
ii. コスト削減 . 10
iii. 効率性 . 11
11 iv. パーソナライゼーション . 11
v. 選択の幅 . 11
2.2.2 企業にとってのメリット . 11
i. 時間の節約 .
ii. 利益率の最大化. 11
図 2.3: 企業にとってのメリットを示す可視化図 . 12
iii. 政府にとってのメリット . 12
2.3 主要な市場推進要因の調査 . 12
2.4 制限事項 . 13
3. 地域別分析
3.1 地域別分析 . 16
3.1.1 北米 . 16
i. 米国 . 16
ii. カナダ . 16
3.1.2 ラテンアメリカ . 17
i. メキシコ . 17
ii. ブラジル . 17
3.1.3 西ヨーロッパ . 18
i. ドイツ . 18
ii. 英国 . 18
3.1.4 東・中央ヨーロッパ . 19
i. ポーランド ... 19
ii. トルコ . 19
3.1.5 極東および中国 . 20
i. 中国 . 20
ii. 韓国 . 20
3.1.6 インド亜大陸. 20
i. インド . 20
ii. パキスタン . 21
3.1.7 アジア太平洋地域 . 21
i. オーストラリア . 21
ii. フィリピン . 21
3.1.8 アフリカ・中東地域 ......22
i. エジプト . 22
ii. アラブ首長国連邦 . 22
4. 競合他社のリーダーボードとベンダーのプロファイル
表 4.1: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: ePharmacy ベンダーの内容と製品ポートフォリオ
含まれる&製品ポートフォリオ . 26
図4.2: Juniper Researchのリーダーボード: ePharmacyのベンダー . 27
表4.3: ジュニパーリサーチリーダーボード:ePharmacyベンダーとポジショニング ... 27
表 4.4: ジュニパーリサーチリーダーボードヒートマップ: ePharmacy ベンダー . 28
4.1 ePharmacy ? ベンダープロファイル . 29
4.1.1 1mg .
i. 会社情報 . 29
ii. 地理的な広がり . 29
iii. 主要顧客とパートナーシップ . 29
IV. ハイレベルな製品群 . 29
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 29
4.1.2 アマゾンファーマシー . 30
i. 企業情報 . 30
表 4.5: アマゾンの選択財務情報 (10億ドル)、2019-2021 年度 (12月 31 日期).
12 月 31 日). 30
ii. 地理的な広がり . 30
iii. 主要顧客とパートナーシップ . 30
30 iv. ハイレベルな製品群 . 30
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 30
4.1.3 アポロファーマシー . 31
i. 企業情報 . 31
31 ⅱ. 地理的な広がり . 31
iii. 主要顧客およびパートナーシップ . 31
31 iv. ハイレベルな製品群 . 31
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 31
4.1.4 CVS ファーマシー . 32
i. 企業情報 . 32
表 4.6: CVS ヘルス・コーポレーションの主要財務情報(10 億ドル)、2019 年度~2021 年度(12 月 31 日現在)。
2021 年(12 月 31 日期). 32
32 表4.5. 地理的な広がり . 32
iii. 主要顧客およびパートナーシップ . 32
IV. 提供する製品の高水準 . 32
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 33
4.1.5 DocMorris . 33
i. 会社情報 . 33
表 4.7: Zur Rose の厳選財務情報(10 億ドル)、2019-2021 年度(FYE31st
12 月期) をご覧ください。33
ii. 地理的な広がり . 33
iii. 主要顧客およびパートナーシップ . 33
iv. 提供製品のハイレベルな見方 . 33
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 34
4.1.6 エクスプレス・スクリプツ . 34
i. 企業情報 . 34
ii. 地理的な広がり . 34
iii. 主要顧客とパートナーシップ . 34
iv. 提供する製品の高水準 . 35
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 35
4.1.7 ジャイアント・イーグル . 35
i. 企業情報 . 35
ii. 地理的な広がり . 35
iii. 主要な顧客とパートナーシップ . 35
34 4. ハイレベルな製品提供 . 36
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 36
4.1.8 ロイズファーマシー . 36
i. 企業情報 . 36
36 ii. 地理的な広がり . 36
iii. 主要顧客とパートナーシップ . 36
iv. 提供する製品の高水準 . 36
図 4.8:ロイズダイレクトアプリのビジュアル化 . 37
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的発展機会
機会 . 37
4.1.9 ネットメディックス . 37
i. 企業情報 . 37
ii. 地理的な広がり . 37
iii. 主な顧客とパートナーシップ . 37
iv. 提供する製品の高水準 . 38
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 38
4.1.10 オプティム . 38
i. 企業情報 . 38
ii. 地理的な広がり . 38
iii. 主要顧客とパートナーシップ . 38
iv. ハイレベルの製品提供 . 38
v. ジュニパーリサーチの見解。主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 39
4.1.11 ローランド・ファーマシー . 39
i. 企業情報 . 39
39 ⅱ. 地理的な広がり . 39
iii. 主要な顧客とパートナーシップ . 39
39 iv. ハイレベルの製品提供 . 39
図 4.9:Rowlands Pharmacy Hey Pharmacist . 40
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的な開発機会
機会 . 40
4.1.12 ザ・クローガー . 40
i. 企業情報 . 40
表 4.10: クローガー社の主要財務情報(10 億ドル), FY2020-2022 (FYE 31st January).
1 月 31 日). 40
ii. 地理的な広がり . 40
iii. 主要顧客とパートナーシップ . 41
iv. 提供する製品の高水準化 . 41
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 41
4.1.13 ウォルグリーンズ・ブーツ・アライアンス . 41
i. 企業情報 . 41
表 4.11: ウォルグリーンズ・ブーツ・アライアンスの主要財務情報(10 億ドル),
2019-2021 年度(8 月 30 日期). 42
ii. 地理的な広がり . 42
iii. 主要顧客およびパートナーシップ . 42
iv. 提供する製品の高水準 . 42
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会 .
機会 . 42
4.1.14 ウォルマート . 42
i. 企業情報 . 42
表 4.12: ウォルマートの主要財務情報(10 億ドル)、2020-2022 年度(1 月 31 日決算).
1 月 31 日). 43
ii. 地理的な広がり . 43
iii. 主な顧客とパートナーシップ . 43
iv. 提供する製品の高水準 . 43
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会
機会 . 43
4.1.15 ウェルファーマシー . 43
i. 企業情報 . 43
ii. 地理的な広がり . 44
iii. 主な顧客とパートナーシップ . 44
iv. 提供する製品の高水準 . 44
v. ジュニパーリサーチの見解 主要な強みと戦略的発展の機会
機会 . 44
表 4.13: Juniper Research の競合他社リーダーボードのスコアリング基準 . 46
5. 市場予測
5.1 はじめに . 48
5.1.1 ePharmacy 処方箋予測方法. 48
5.1.2 ePharmacyのOTC予測方法 . 48
図 5.1: ePharmacy 処方箋売上高の方法論 . 49
図 5.2: ePharmacy OTC 収入の方法論 . 50
5.1.3 ePharmacy の総取引量 . 51
図・表5.3: 51 図・表5.3: ePharmacy取引総数(m)、主要8地域別内訳。
2022-2027 . 51
表5.4: 51 表 5.4: ePharmacy の総取引、処方薬と OTC 薬の別。
51 表 5.4: ePharmacy 取引総額 (処方薬と OTC 薬の別) . 51
5.1.4 ePharmacy の総取引額. 52
図と表5.5: ePharmacy取引総額($m)、主要8地域で分割、2022-2027年。
2022-2027年 52
表5.6: ePharmacy取引総額、処方薬とOTC薬別
52 表 5.6: ePharmacy の総取引額、処方薬と OTC 薬の別 . 52
5.1.5 ePharmacy の総収入. 54
図と表5.7: ePharmacyの総収入($m)、8つの主要地域別、2022-2027年。
2027 . 54
表5.8: ePharmacyの総収入($m)、処方薬とOTC薬による区分。
54 表 5.8: ePharmacy の総収入 ($m) 54
Summary
このレポートは、発展途上市場と既存市場の両方におけるePharmacyの採用状況など、市場の詳細な評価を提供しています。
Report Description
Juniper Research’s ePharmacy report provides a detailed evaluation of the market, including the adoption of ePharmacy within both developing and established markets. In addition, this report covers market opportunities; providing strategic insights into the technologies and key drivers that are pushing the space forward, and the role of 15 leading ePharmacy vendors across the market.
The research suite also contains a detailed dataset; providing forecasts for 60 countries across a number of different metrics, including the number of ePharmacy users, number of ePharmacy transactions, number of OTC (Over the Counter) and prescription transactions through ePharmacy and total ePharmacy revenue.
This research suite comprises of:
Strategy & Forecasts (PDF)
5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
12 Months Access to harvest Online Data Platform
KEY FEATURES
Market Dynamics: A strategic analysis of the major drivers, challenges, and innovations shaping the adoption and development of ePharmacy technologies, including the following:
COVID-19 impact on the ePharmacy market
Future strategic direction and market outlook for ePharmacy
Key issues ePharmacy vendors must be aware of surrounding legislation and data sharing
Regional Analysis: A regional-level analysis of 16 countries, spanning 8 key regions; covering the current deployment level and future outlook of ePharmacy in each market.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: Analysis of key development opportunities within ePharmacies, accompanied by key strategic recommendations for stakeholders.
Benchmark Industry Forecasts: Includes forecasts for total number of ePharmacy users, total annual spend on ePharmacy, total fee revenue from ePharmacy, total transaction value from ePharmacy. Total number of transactions and revenue split by OTC and prescription medication. This data is split by our 8 key forecast regions and 60 countries:
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam
Africa & Middle East:
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 15 ePharmacy vendors:
KEY QUESTIONS ANSWERED
COMPANIES REFERENCED
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: 1mg, Amazon Pharmacy, Apollo Pharmacy, CVS Health, DocMorris, Express Scripts, Giant Eagle, Lloyds Pharmacy, Netmeds, Optum, Rowlands Pharmacy, The Kroger, Walgreens Boots Alliance, Walmart, Well Pharmacy.
Mentioned: Accredo, Adipositas Care, Adobe, Aetna, Bajaj Allianz, Bakers, Berkshire Hathaway, Blue Cross Blue Shield, Braze, CareCentrix, CareContinum, CareZone, Chefaa, City Market Food and Pharmacy, Copps, CuraScriptSD, Deliveroo, Ecrebo, Epic, Evicore Healthcare, Famhealth, FredMeyer, Freedom Fertility Pharmacy, Frys, HasHealth, Haven, HDFC, Horizon, ICICI Bank, Inside Rx, JPMorgan Chase, KiviHealth, Lazada Philippines, Lyf, Mamajan Imaging, Max Bupa, MedAvail, Medbase, Mesmerize, Microsoft, MyMatrixx, NCotably, Novo Nordisk, Omnicell, Onofre, Patanjali, PathCare, PAYBACK, PillPack, Practio, Prime Therapeutics, Raia Drogasil SA, SBI, Shopee Philippines, Signify Health, Target Pharmacies, Tata Digital, TeleClinic, Thyrocare, Verizon, Willons, Yodawy, ZEE5, Zur Rose Group.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s ePharmacy forecast suite includes:
Prescription Medication
Over-the-Counter Medication
Metrics including total number of transactions completed through ePharmacy, total annual spend on ePharmacy, total revenue through ePharmacy transactions, total revenue through ePharmacy fees, split by OTC and prescription medication.
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: Over 31 tables
Number of datapoints: Over 23,500 datapoints
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart - using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
FORECAST SUMMARY
The number of ePharmacy users will reach 1 billion globally by 2027; increasing from 795 million in 2022, a growth of 28%. The research identified this increase as the culmination of surging adoption resulting from the COVID-19 pandemic, where consumers were unable to leave their homes and turned to receiving medication through ePharmacies. Growth will continue, as vendors focus on retaining and expanding their customer bases through refining the efficiency and simplicity that ePharmacy provides.
Consumers will continue to utilise ePharmacies as they realise the benefits it provides them, including affordability of medication, and a wider range of choice compared to bricks-and-mortar pharmacies.
ePharmacy growth will be sustained by simplifying the online process. This can be achieved through more widespread acceptance of ePrescriptions; eliminating paper copies of their prescriptions.
ePharmacy services will continue to be predominantly utilised for OTC (Over-the-Counter) medication. OTC transactions will reach 8.9 billion globally in 2027, accounting for 64% of total global transaction value. This is compared to 5 billion prescription transactions globally in the same year. Prescription digitisation will lag behind due to consumer concerns around delivery accuracy, timing and missed deliveries. In order to allay these concerns and offset the abundance of illegitimate ePharmacies, real-time tracking and stronger regulations for ePharmacies should be priorities to secure future growth.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam
Table of Contents
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways & Strategic Recommendations . 6
1.2 Strategic Recommendations . 7
2. Current Status & Future Outlook
2.1 Overview of ePharmacy Ecosystem . 9
Figure 2.1: Visualisation Showing ePharmacy Stages . 9
2.1.1 Types of ePharmacy . 9
i. Digital-only Stores . 9
ii. Digital Twin of Bricks-and-Mortar . 9
2.1.2 ePrescribing . 9
Figure 2.2: Visualisation of ePrescribing . 10
2.2 Benefits of ePharmacy . 10
2.2.1 Benefits for Consumers . 10
i. Time Saving . 10
ii. Cost Savings . 10
iii. Efficiency . 11
iv. Personalisation . 11
v. Range of Choice . 11
2.2.2 Benefits for Corporations . 11
i. Time Saving . 11
ii. Maximise Profit Margin. 11
Figure 2.3: Visualisation Showing Benefits for Corporates . 12
iii. Benefits for Governments . 12
2.3 Exploration of Key Market Drivers . 12
2.4 Limitations . 13
3. Regional Analysis
3.1 Regional Analysis . 16
3.1.1 North America . 16
i. US . 16
ii. Canada . 16
3.1.2 Latin America . 17
i. Mexico . 17
ii. Brazil . 17
3.1.3 West Europe . 18
i. Germany . 18
ii. UK . 18
3.1.4 East & Central Europe . 19
i. Poland . 19
ii. Turkey . 19
3.1.5 Far East & China . 20
i. China . 20
ii. South Korea . 20
3.1.6 Indian Subcontinent . 20
i. India . 20
ii. Pakistan . 21
3.1.7 Asia Pacific . 21
i. Australia . 21
ii. Philippines . 21
3.1.8 Africa & Middle East . 22
i. Egypt . 22
ii. United Arab Emirates . 22
4. Competitor Leaderboard and Vendor Profiles
Table 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: ePharmacy Vendors
Included & Product Portfolio . 26
Figure 4.2: Juniper Research Leaderboard: ePharmacy Vendors . 27
Table 4.3: Juniper Research Leaderboard: ePharmacy Vendors & Positioning . 27
Table 4.4: Juniper Research Leaderboard Heatmap: ePharmacy Vendors . 28
4.1 ePharmacy ? Vendor Profiles . 29
4.1.1 1mg . 29
i. Corporate Information . 29
ii. Geographical Spread . 29
iii. Key Clients and Partnerships . 29
iv. High-Level of Offerings . 29
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 29
4.1.2 Amazon Pharmacy . 30
i. Corporate Information . 30
Table 4.5: Amazon’s Select Financial Information ($bn), FY2019-2021 (FYE 31st
December) . 30
ii. Geographical Spread . 30
iii. Key Clients and Partnerships . 30
iv. High-Level of Offerings . 30
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 30
4.1.3 Apollo Pharmacy . 31
i. Corporate Information . 31
ii. Geographical Spread . 31
iii. Key Clients and Partnerships . 31
iv. High-Level of Offerings . 31
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 31
4.1.4 CVS Pharmacy . 32
i. Corporate Information . 32
Table 4.6: CVS Health Corporation’s Select Financial Information ($bn), FY 2019-
2021 (FYE 31st December) . 32
ii. Geographical Spread . 32
iii. Key Clients and Partnerships . 32
iv. High-level of Offerings . 32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 33
4.1.5 DocMorris . 33
i. Corporate Information . 33
Table 4.7: Zur Rose’s Select Financial Information ($bn), FY 2019-2021 (FYE 31st
December). 33
ii. Geographical Spread . 33
iii. Key Clients and Partnerships . 33
iv. High-Level View of Offerings . 33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 34
4.1.6 Express Scripts . 34
i. Corporate Information . 34
ii. Geographical Spread . 34
iii. Key Clients and Partnerships . 34
iv. High-level of Offerings . 35
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 35
4.1.7 Giant Eagle . 35
i. Corporate Information . 35
ii. Geographical Spread . 35
iii. Key Clients and Partnerships . 35
iv. High-Level of Offerings . 36
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 36
4.1.8 Lloyds Pharmacy . 36
i. Corporate Information . 36
ii. Geographical Spread . 36
iii. Key Clients and Partnerships . 36
iv. High-level of Offerings . 36
Figure 4.8: Visualisation of Lloyds Direct App . 37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 37
4.1.9 Netmeds . 37
i. Corporate Information . 37
ii. Geographical Spread . 37
iii. Key Clients and Partnerships . 37
iv. High-level of Offerings . 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 38
4.1.10 Optum . 38
i. Corporate Information . 38
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients and Partnerships . 38
iv. High-Level of Offerings . 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 39
4.1.11 Rowlands Pharmacy . 39
i. Corporate Information . 39
ii. Geographical Spread . 39
iii. Key Clients and Partnerships . 39
iv. High-Level of Offerings . 39
Figure 4.9: Rowlands Pharmacy Hey Pharmacist . 40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 40
4.1.12 The Kroger . 40
i. Corporate Information . 40
Table 4.10: Kroger’s Select Financial Information ($bn), FY2020-2022 (FYE 31st
January) . 40
ii. Geographical Spread . 40
iii. Key Clients and Partnerships . 41
iv. High-Level of Offerings . 41
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 41
4.1.13 Walgreens Boots Alliance . 41
i. Corporate Information . 41
Table 4.11: Walgreens Boots Alliance’s Select Financial Information ($bn),
FY2019-2021 (FYE 30th August) . 42
ii. Geographical Spread . 42
iii. Key Clients and Partnerships . 42
iv. High-level of Offerings . 42
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 42
4.1.14 Walmart . 42
i. Corporate Information . 42
Table 4.12: Walmart’s Select Financial Information ($bn), FY 2020-2022 (FYE 31st
January) . 43
ii. Geographical Spread . 43
iii. Key Clients and Partnerships . 43
iv. High-level of Offerings . 43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 43
4.1.15 Well Pharmacy . 43
i. Corporate Information . 43
ii. Geographical Spread . 44
iii. Key Clients and Partnerships . 44
iv. High-level of Offerings . 44
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 44
Table 4.13: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria . 46
5. Market Forecasts
5.1 Introduction . 48
5.1.1 ePharmacy Prescription Forecast Methodology . 48
5.1.2 ePharmacy OTC Forecast Methodology . 48
Figure 5.1: ePharmacy Prescription Revenue Methodology . 49
Figure 5.2: ePharmacy OTC Revenue Methodology . 50
5.1.3 Total ePharmacy Transactions . 51
Figure & Table 5.3: Total ePharmacy Transactions (m), Split by 8 Key Regions,
2022-2027 . 51
Table 5.4: Total ePharmacy Transactions, Split by Prescription and OTC
Medication . 51
5.1.4 Total ePharmacy Transaction Value. 52
Figure & Table 5.5: Total ePharmacy Transaction Value ($m), Split by 8 Key
Regions, 2022-2027 . 52
Table 5.6: Total ePharmacy Transaction Value, Split by Prescription and OTC
Medication . 52
5.1.5 Total ePharmacy Revenue. 54
Figure & Table 5.7: Total ePharmacy Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2022-
2027 . 54
Table 5.8: Total ePharmacy Revenue ($m), Split by Prescription and OTC
Medication . 54
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