EV充電:主要な市場機会、課題、市場予測2021-2026年EV CHARGING: KEY OPPORTUNITIES, CHALLENGES & MARKET FORECASTS 2021-2026 ジュニパー・リサーチの新刊「EV充電」は、この非常にダイナミックな市場の進化、成長を促進する充電器の種類やセグメント、その将来性、将来の成長を阻む要因などについて、非常に洞察に富んだ分析を行ってい... もっと見る
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サマリー
ジュニパー・リサーチの新刊「EV充電」は、この非常にダイナミックな市場の進化、成長を促進する充電器の種類やセグメント、その将来性、将来の成長を阻む要因などについて、非常に洞察に富んだ分析を行っています。
また、ジュニパー・リサーチの「Competitor Leaderboard」では、21社のEV充電ベンダーを位置づけており、市場の競合状況を理解しようとするステークホルダーに貴重な情報を提供しています。
さらに、広範な市場予測を提示しており、家庭、職場、公共の各セグメントに分けて、サービス中のポイント、充電セッション、充電ポイントの出荷数、ハードウェアおよびサービスの収益など、EV充電の利用に関する詳細な洞察と全体的な市場のサイジングを提供しています。また、この予測セットには、EVとPHEV(プラグインハイブリッド車)の両方のインストールベースの予測も含まれています。
このリサーチスイートは以下の構成となっています。
ストラテジー&フォーキャスト(PDF)
5年間のマーケットサイジング&フォーキャストスプレッドシート(Excel)
ハーベストオンラインデータプラットフォームへの12ヶ月間のアクセス
主な特長
マーケットダイナミクス。電気自動車用充電器市場がどのように進化しているか、主要なセグメントは何か、どのような市場勢力がこの非常にダイナミックな市場に影響を与えるのかを詳細に評価しています。
将来の展望とバリューチェーン分析。今後のEV充電市場の見通しと、混雑する市場におけるバリューチェーンの分析を行います。
Juniper Research Competitor Leaderboard: EV充電ベンダー21社のキープレイヤーの能力とキャパシティを評価しています。
Benchmark Industry Forecasts:家庭用、職場用、公共用に分けたEV充電ポイントの稼働状況、充電セッション数、ハードウェア収益、充電収益の予測、EVおよびPHEVの設置台数、出荷台数、ハードウェア収益の予測を、主要8地域および以下の25カ国別に掲載しています。
主な質問
COMPANIES REFERENCED
Case Studied:Amazon
ジュニパーリサーチのリーダーボードに含まれています。
ABB、Blink Charging、BP Pulse、ChargePoint、Delta Electronics、Eaton、Efacec、Elmec、Enel X、EO Charging、EVBox、AddEnergie、Garo、KEBA Group、NewMotion、Pod Point、Schneider Electric、Siemens、Tesla、Tritium、Webasto Group
記載。Accenture, Addison Lee, Aldi, Allego, APCOA Parking, Arrow Electronics, Aviva, Bank of England, Bennett & Co, BlueCorner, BlueLA, BMW, BP, Bridgestone, Business Development Bank of Canada, CATEC Mobility, Chargepoint, Citrix Systems, CitySprint, Creo Luxembourg, Decathlon, Deloitte, DHL, Digital Charging Solutions, E.ON, EDF, Energy Impact Partners, ENGIE, Esri, Esso, Export Development Canada, First Reserve Sustainable Growth Corp, Flexera, Fonds de solidaritie FTQ, Ford, Fortinet, Gnewt, Green-G, Gridserve, has-to-be, Honda Power Charger, Hyundai, IKEA, Intel, Investissement Quebec, Itron, Jaguar Land Rover, Kia, LeasePlan, Lenovo, LEVC, Lidl, LUXX consortium, MacKinnon, Mazda, Me?gatech E?lectro Inc, Mercedes Benz, Microsoft, Nasdaq, NCP, NewMotion, Nissan, Norlys, Ocado, Ontario Power Generation, Oracle, Otto, Philips, QPark, Renault, Rivian, Royal Mail, SA Power Networks , Sainsbury's, Salesforce, Scania, Shell, Siemens, Stellantis, Switchback Energy Acquisition Corporation, Taco Bells,Target, Taylor Wimpey, Tenable Network Security, Tesco, The Mobility House, TPG Pace Beneficial Finance, Tritium, Uber, U-Go Station, Unilever, University of Luxembourg, ViriCiti, Vodafone, Volkswagen, Volvo, Vonovia, Westfield, Wheelock and Company, Whole Foods, Wipro, YourParkingSpace, Zap-Map.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのEVチャージング予測スイートには以下が含まれます。
8つの主要地域の予測と、25の国レベルのデータが含まれています。
EV充電予測 を含みます。
家庭、公共、職場別に分けたEV充電ポイントの稼働状況
EV充電セッション数:家庭、公共、職場別に分けた
充電ポイントのハードウェア収益:家庭、公共、職場別に分けた
EV充電サービス収益:家庭、公共、職場別に分けた
EV&PHEVの設置台数、出荷台数、ハードウェア収益
インタラクティブ・シナリオ・ツールにより、ユーザーは10種類の指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作することができます。
87のテーブルと20,000以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
ジュニパー・リサーチの高度に粒度の高いIFxls(インタラクティブ・エクセル)は、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
主要な地域- includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
国:Argentina, Australia, Brazil, Canada, Colombia, Denmark, France, Germany, India, Italy, Japan, South Korea, Mexico, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, UK, USA
目次
1.キーポイント&戦略的提言
1.1 キーポイント .7
1.2 戦略的提言 .8
2.EVチャージング ?市場の状況
2.1 はじめに .10
2.2 定義 .10
2.3 市場構造 .10
図2.1:10 図 2.1: EV 充電器の市場展望.10
2.3.1 充電器の種類.11
i. 家庭用ウォールボックス .11
図 2.2:BP パルス家庭用充電器 .11
ii.公衆充電.11
図 2.3: Chargepoint 公衆 EV チャージャー .11
iii.職場での充電/フリート充電 .12
図 2.4:Proterra EV バスチャージャー .12
2.3.2 コネクタの種類 .12
図 2.5: コネクタの種類の違い.12
2.3.3 Charging Rates.13
2.3.4 Charging Networks .13
Figure 2.6: Popular EV Charging Networks in the US .13
2.3.5 支払いタイプ.13
2.4 電気自動車の普及.13
2.4.1 EVの導入。
Current Market Status.13
Figure 2.7: Electric Vehicles in Service, Split by BEV versus PHEV (m), 2021-2026.14
Table 2.8: Regulations Around Purchasing ICE Vehicles, by Country .14
2.4.2 Changing Vehicle Design.14
2.4.3 異なるプラグタイプ .15
2.5 電気自動車の充電と支払い .15
2.5.1 未来はオープンループかクローズドループか?15
表 2.9:16
2.5.2 車内課金はどのような役割を果たすのか .15
表2.9:BPパルスの料金体系.15.16
2.6 電気自動車用充電器のビジネスモデル .16
i. 充電ポイントの製造 .16
ii.充電ネットワークの運営 .16
iii.職場への設置 .17
iv.車載用充電器の設置。17
v. 家庭用充電ポイントの設置.19
vi.充電ポイントの集約 .19
vii.接続性の提供.19
viii.付加価値サービス.20
ix.充電ネットワークへの決済サービスの提供 .20
2.7 EVの充電。バリューチェーン分析 .21
図 2.10:EV 充電のバリューチェーン図 .21
2.8 今後の展望 .23
図 3.3:EV 充電セッション総数(m)、充電フォーマット別、 2021-2026.23
3.EV充電。バリューチェーン分析 & ジュニパー・リサーチ・リーダーボード
表 4.1:表 4.1: ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード。
含まれる&製品ポートフォリオ25
図4.2:EV充電に関するジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード .26
表4.3:ジュニパー・リサーチ社のEV充電器の競合他社のリーダーボード
EV 充電器ベンダー & ポジショニング .26
表 4.4:ジュニパー・リサーチのリーダーボードのヒートマップ。EV充電器ベンダー .27
表 4.5:ジュニパー・リサーチのリーダーボードのヒートマップ
EV充電器ベンダー .続きを読む28
3.1 ジュニパー・リサーチのリーダーボード評価手法 .29
3.1.1 限界と解釈 .29
表 4.6:ジュニパー・リサーチの競合他社リーダーボードの採点基準。30
3.2 EV Charging Vendor Profiles.31
3.2.1 ABB.31
i. Corporate .31
Table 4.8: ABB Financial Snapshot ($m), 2019-2020 .31
ii.地理的な広がり.31
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .31
iv.オファリングのハイレベルな見解 .31
v. ジュニパー・リサーチの見解。Key Strengths & Strategic Development Opportunities.32
3.2.2 AddEnergie.32
i. Corporate .32
Table 4.7: AddEnergie Funding Rounds .32
ii.地理的な広がり.32
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .32
iv.提供するサービスの高い水準 .32
v. ジュニパー・リサーチの見解。Key Strengths & Strategic Development Opportunities.33
3.2.3 Blink Charging.33
i. Corporate .33
表 4.8: Blink Charging Financial Snapshot ($m), 2019-2020.33
ii.地理的な広がり.34
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .34
iv.オファリングのハイレベルな見解 .34
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会 .34
3.2.4 BPパルス .34
i. コーポレート.34
ii.地理的な広がり .35
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .35
iv.提供製品の上位互換性 .35
v. ジュニパー・リサーチの見解.35
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的展開機会 .35
3.2.5 チャージポイント.35
i. 会社概要35
ii.地理的な広がり .35
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .36
iv.提供製品の上位互換性 .36
v. ジュニパー・リサーチの見解.36
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的展開機会 .36
3.2.6 デルタ・エレクトロニクス .36
i. 会社概要36
ii.地理的な広がり .37
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .37
iv.ハイレベルな提供物の見方。37
図 4.9: DeltaGrid Vision .37
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .37
3.2.7 イートン .38
i. コーポレート.38
ii.地理的な広がり .38
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .38
iv.提供製品の上位表示 .38
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .38
3.2.8 Efacec.38
i. 企業 .38
表 4.10: Efacec Financial Snapshot (m$), 2019-2020.39
ii.地理的な広がり.39
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .39
iv.オファリングのハイレベルな見解 .39
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強み & 戦略的開発機会.39
3.2.9 エルメック .40
i. 会社概要.40
ii.地理的な広がり .40
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .40
iv.ハイレベルな製品群 .40
v. ジュニパーリサーチ社の見解。主要な強み & 戦略的開発機会.40
3.2.10 Enel X .40
i. Corporate .40
ii.地理的な広がり .41
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .41
iv.提供する製品の高いレベルでの見解 .41
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強み & 戦略的開発機会.41
3.2.11 EO チャージング.41
i. 法人 .41
ii.地理的な広がり.41
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .42
iv.高水準の製品群 .42
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強み & 戦略的開発機会.42
3.2.12 EVBox.42
i. 法人 .42
ii.地理的な広がり .43
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .43
iv.提供製品の上位表示 .43
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .43
3.2.13 Garo.43
i. 会社概要43
ii.地理的な広がり .44
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .44
iv.提供製品の上位互換性 .44
図 4.11: 充電ステーション ATLE Double.44
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .44
3.2.14 KEBAグループ.45
i. コーポレート45
ii.地理的な広がり .45
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .45
iv.提供製品の上位互換性 .45
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強みと戦略的展開機会 .45
3.2.15 ニューモーション46
i. 会社概要46
ii.地理的な広がり .46
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .46
iv.提供製品の上位互換性 .46
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .47
3.2.16 ポッドポイント .47
i. 会社概要47
ii.地理的な広がり .47
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .47
iv.提供製品のハイレベルビュー .47
v. ジュニパーリサーチの見解Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.47
3.2.17 Schneider Electric.48
i. Corporate .48
表 4.10: Schneider Electric Financial Snapshot ($m), 2019-2020.48
ii.地理的な広がり.48
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .48
iv.オファリングのハイレベルな見解 .48
v. ジュニパー・リサーチの見解。Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.49
3.2.18 Siemens AG.49
i. Corporate .49
表4.10: Siemens Financial Snapshot (m$), 2019-2020.49
ii.地理的な広がり.49
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .49
iv.オファリングのハイレベルな見解 .49
v. ジュニパー・リサーチの見解。Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.50
3.2.19 Tesla.50
i. Corporate .50
表 4.10: Tesla Financial Snapshot ($m), 2019-2020 .50
ii.地理的な広がり.50
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .50
iv.オファリングのハイレベルな見解 .50
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.51
3.2.20 トリチウム.51
i. 会社概要.51
ii.地理的な広がり .51
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .51
iv.提供製品の上位表示。51
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .52
3.2.21 ベバストグループ52
i. コーポレート52
ii.地理的な広がり .52
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .52
iv.提供製品の上位互換性 .52
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .53
4.EVチャージング ?市場予測
4.1 EV充電の市場予測 .55
4.2 方法論と前提条件 .55
図 5.1: 職場での EV 充電予測手法 56
図 5.2: 家庭での EV 充電予測手法 57
図 5.3:58
図5.4:EV予測手法.59
図5.5:PHEV予測手法.60
4.3 EV充電市場の予測.61
4.3.1 プラグイン自動車の普及台数 .61
図・表 5.6:プラグインビークルの普及台数(m)、主要 8地域別 .61
表 5.7:プラグインビークルの普及台数(m)、車両タイプ別(2021-2026) .61
4.3.2 充電ポイントの普及台数 .62
図・表5.8:EV充電ポイント数(m)、主要8地域別、2021-2026 .62
表5.9:EV充電ポイント数(m)、セグメント別(2021-2026) .62
4.3.3 EV充電ポイントの出荷数 .63
図 & 表 5.10:EV充電用ハードウェア出荷数(m)、主要8地域別、2021-2026年 .63
表 5.11: EV充電ハードウェア出荷数(m)、セグメント別、2021-2026年.63
4.3.4 EV充電ポイント用ハードウェアの収益 .64
図 & 表 5.12:EV充電ポイント用ハードウェアの収益($m)、主要8地域別分割、2021-2026.64
図 & 表 5.13:EV充電ハードウェア収益(百万ドル)、セグメント別、2021-2026.64
4.3.5 EV充電セッション数 .65
図& 表 5.14:EV充電セッション総数(m)、主要8地域別、2021-2026 .65
表 5.15:EV充電セッション総数(m)、主要8地域別、2021-2026 .65
表5.15:EV充電セッション総数(m)、充電フォーマット別、 2021-2026.65
4.3.6 EV充電サービスの総収入66
図及び表5.16:EV充電収入(百万ドル)、主要8地域別、2021-2026年.66
表 5.17:EV充電器売上高(百万ドル)、セグメント別、2021-2026年.66
Summary
このレポートでは、「EV充電」について、この非常にダイナミックな市場の進化、成長を促進する充電器の種類やセグメント、その将来性、将来の成長を阻む要因などについて、非常に洞察に富んだ分析を行っています。
Report Desciption
Juniper Research’s new EV Charging research report provides highly insightful analysis of the evolution of this highly dynamic market, the types of chargers and segments driving growth, their future prospects, and barriers to future growth. It provides a comprehensive study of the new developments and key trends driving this highly important market for both end users and EV (Electric Vehicle) manufacturers.
The report also positions 21 EV charging vendors in our Juniper Research Competitor Leaderboard; providing an invaluable resource for stakeholders seeking to understand the competitive landscape in the market.
The report also presents extensive market forecasts; delivering detailed insights and overall market sizing across EV charging usage in terms of points in service, charging sessions, shipments of charging points, hardware and service revenue, split by the home, workplace and public segments. The forecast suite also includes forecasts for the installed base of both EVs and PHEVs (Plug-in Hybrid Vehicles).
This research suite comprises:
KEY FEATURES
Market Dynamics: Provides a detailed assessment of how the EV charging market is evolving, the leading segments, and what market forces will influence this highly dynamic market.
Future Outlook & Value Chain Analysis: Future outlook for the development of EV charging, combined with a full exploration of the value chain in this highly congested market.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 21 EV charging vendors:
Benchmark Industry Forecasts: Forecasts for EV charging points in service, charging sessions, hardware revenue and charging revenue, split by home, workplace and public, as well as EV and PHEV installed bases, shipments and hardware revenue, along with splits by our 8 key regions and the 25 countries listed below:
KEY QUESTIONS
What regions are leading the adoption of EV charging points?
How extensive is the fragmentation in the EV charging market, and how will it be resolved?
What is the anticipated market size for EV charging in 2026?
Which vendors will drive progress in the market and what will their strategies be?
How will EV charging vary across the home, public and workplace segments?
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: Amazon
Included in the Juniper Research Leaderboard: ABB, Blink Charging, BP Pulse, ChargePoint, Delta Electronics, Eaton, Efacec, Elmec, Enel X, EO Charging, EVBox, AddEnergie, Garo, KEBA Group, NewMotion, Pod Point, Schneider Electric, Siemens, Tesla, Tritium, Webasto Group.
Mentioned: Accenture, Addison Lee, Aldi, Allego, APCOA Parking, Arrow Electronics, Aviva, Bank of England, Bennett & Co, BlueCorner, BlueLA, BMW, BP, Bridgestone, Business Development Bank of Canada, CATEC Mobility, Chargepoint, Citrix Systems, CitySprint, Creo Luxembourg, Decathlon, Deloitte, DHL, Digital Charging Solutions, E.ON, EDF, Energy Impact Partners, ENGIE, Esri, Esso, Export Development Canada, First Reserve Sustainable Growth Corp, Flexera, Fonds de solidaritie FTQ, Ford, Fortinet, Gnewt, Green-G, Gridserve, has-to-be, Honda Power Charger, Hyundai, IKEA, Intel, Investissement Quebec, Itron, Jaguar Land Rover, Kia, LeasePlan, Lenovo, LEVC, Lidl, LUXX consortium, MacKinnon, Mazda, Me?gatech E?lectro Inc, Mercedes Benz, Microsoft, Nasdaq, NCP, NewMotion, Nissan, Norlys, Ocado, Ontario Power Generation, Oracle, Otto, Philips, QPark, Renault, Rivian, Royal Mail, SA Power Networks , Sainsbury’s, Salesforce, Scania, Shell, Siemens, Stellantis, Switchback Energy Acquisition Corporation, Taco Bells, Target, Taylor Wimpey, Tenable Network Security, Tesco, The Mobility House, TPG Pace Beneficial Finance, Tritium, Uber, U-Go Stations, Unilever, University of Luxembourg, ViriCiti, Vodafone, Volkswagen, Volvo, Vonovia, Westfield, Wheelock and Company, Whole Foods, Wipro, YourParkingSpace, Zap-Map.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s EV Charging forecast suite includes:
Forecast splits for 8 key regions, as well as 25 country-level data splits for:
EV charging forecasts for:
EV charging points in service, split by home, public and workplace
EV charging sessions, split by home, public and workplace
Charging point hardware revenue, split by home, public and workplace
EV charging service revenue, split by home, public and workplace
EV & PHEV installed bases, shipments and hardware revenue
Interactive scenario tool allowing users to manipulate Juniper Research’s data for 10 different metrics.
Access to the full set of forecast data of 87 tables and more than 20,000 datapoints.
Juniper Research’s highly granular IFxls (interactive Excels) enable clients to manipulate our forecast data and charts to test their own assumptions, by using the interactive scenario tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase the clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Table of Contents
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways .7
1.2 Strategic Recommendations .8
2. EV Charging ? Market Landscape
2.1 Introduction.10
2.2 Definitions .10
2.3 Market Structure.10
Figure 2.1: EV Charging Market Landscape. 10
2.3.1 Charger Types.11
i. Home Wallbox .11
Figure 2.2: BP Pulse Home Charger . 11
ii. Public Charging.11
Figure 2.3: Chargepoint Public EV Chargers. 11
iii. Workplace Charging/Fleet Charging.12
Figure 2.4: Proterra EV Bus Charger . 12
2.3.2 Connector Type .12
Figure 2.5: Different Connector Types. 12
2.3.3 Charging Rates.13
2.3.4 Charging Networks .13
Figure 2.6: Popular EV Charging Networks in the US . 13
2.3.5 Payment Type.13
2.4 The Roll-out of Electrical Vehicles .13
2.4.1 EV Adoption: Current Market Status.13
Figure 2.7: Electric Vehicles in Service, Split by BEV versus PHEV (m), 2021-2026
. 14
Table 2.8: Regulations Around Purchasing ICE Vehicles, by Country .14
2.4.2 Changing Vehicle Design. 14
2.4.3 Different Plug Types . 15
2.5 Electric Vehicle Charging & Payments . 15
2.5.1 Is the Future Open or Closed Loop?. 15
Table 2.9: BP Pulse Pricing Structure.16
2.5.2 What Role Will In-vehicle Payments Play?. 16
2.6 Electric Vehicle Charging Business Models . 16
i. Manufacturing Charging Points . 16
ii. Operating Charging Networks. 16
iii. Installing in Workplaces . 17
iv. Installing Fleet Chargers. 17
v. Installing Home Charging Points. 19
vi. Aggregating Charging Points . 19
vii. Providing Connectivity. 19
viii. Value-added Services. 20
ix. Providing Payment Services for Charging Networks . 20
2.7 EV Charging: Value Chain Analysis . 21
Figure 2.10: EV Charging Value Chain Diagram .21
2.8 Outlook. 23
Figure 3.3: Total Number of EV Charging Sessions (m), Split by Charging Format,
2021-2026.23
3. EV Charging: Value Chain Analysis & Juniper Research Leaderboard
Table 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: EV Charging Vendors
Included & Product Portfolio.25
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for EV Charging .26
Table 4.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: EV Charging Vendors &
Positioning . 26
Table 4.4: Juniper Research Leaderboard Heatmap: EV Charging Vendors . 27
Table 4.5: Juniper Research Leaderboard Heatmap: EV Charging Vendors ?
Continued. 28
3.1 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology .29
3.1.1 Limitations & Interpretation .29
Table 4.6: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria. 30
3.2 EV Charging Vendor Profiles.31
3.2.1 ABB.31
i. Corporate .31
Table 4.8: ABB Financial Snapshot ($m), 2019-2020 . 31
ii. Geographical Spread.31
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .31
iv. High-level View of Offerings .31
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.32
3.2.2 AddEnergie.32
i. Corporate .32
Table 4.7: AddEnergie Funding Rounds . 32
ii. Geographic Spread.32
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .32
iv. High-level View of Offerings .32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.33
3.2.3 Blink Charging.33
i. Corporate .33
Table 4.8: Blink Charging Financial Snapshot ($m), 2019-2020. 33
ii. Geographic Spread.34
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .34
iv. High-level View of Offerings .34
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 34
3.2.4 BP Pulse . 34
i. Corporate. 34
ii. Geographic Spread . 35
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 35
iv. High-level View of Offerings. 35
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 35
3.2.5 ChargePoint. 35
i. Corporate. 35
ii. Geographic Spread . 35
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 36
iv. High-level View of Offerings. 36
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 36
3.2.6 Delta Electronics . 36
i. Corporate. 36
ii. Geographic Spread . 37
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 37
iv. High-level View of Offerings. 37
Figure 4.9: DeltaGrid Vision .37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 37
3.2.7 Eaton . 38
i. Corporate. 38
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 38
iv. High-level View of Offerings. 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 38
3.2.8 Efacec.38
i. Corporate .38
Table 4.10: Efacec Financial Snapshot ($m), 2019-2020. 39
ii. Geographic Spread.39
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .39
iv. High-level View of Offerings .39
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.39
3.2.9 Elmec .40
i. Corporate .40
ii. Geographic Spread.40
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .40
iv. High-level View of Offerings .40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.40
3.2.10 Enel X .40
i. Corporate .40
ii. Geographic Spread.41
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .41
iv. High-level View of Offerings .41
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.41
3.2.11 EO Charging.41
i. Corporate .41
ii. Geographic Spread.41
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .42
iv. High-level View of Offerings .42
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.42
3.2.12 EVBox.42
i. Corporate .42
ii. Geographic Spread . 43
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 43
iv. High-level View of Offerings. 43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 43
3.2.13 Garo. 43
i. Corporate. 43
ii. Geographic Spread . 44
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 44
iv. High-level View of Offerings. 44
Figure 4.11: Charging Station ATLE Double.44
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 44
3.2.14 KEBA Group. 45
i. Corporate. 45
ii. Geographic Spread . 45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
iv. High-level View of Offerings. 45
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 45
3.2.15 NewMotion. 46
i. Corporate. 46
ii. Geographic Spread . 46
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 46
iv. High-level View of Offerings. 46
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 47
3.2.16 Pod Point . 47
i. Corporate. 47
ii. Geographic Spread . 47
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 47
iv. High-level View of Offerings .47
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.47
3.2.17 Schneider Electric.48
i. Corporate .48
Table 4.10: Schneider Electric Financial Snapshot ($m), 2019-2020. 48
ii. Geographical Spread.48
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .48
iv. High-level View of Offerings .48
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.49
3.2.18 Siemens AG.49
i. Corporate .49
Table 4.10: Siemens Financial Snapshot ($m), 2019-2020. 49
ii. Geographical Spread.49
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .49
iv. High-level View of Offerings .49
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.50
3.2.19 Tesla.50
i. Corporate .50
Table 4.10: Tesla Financial Snapshot ($m), 2019-2020 . 50
ii. Geographic Spread.50
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .50
iv. High-level View of Offerings .50
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.51
3.2.20 Tritium.51
i. Corporate .51
ii. Geographic Spread.51
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .51
iv. High-level View of Offerings. 51
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 52
3.2.21 Webasto Group. 52
i. Corporate. 52
ii. Geographic Spread . 52
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 52
iv. High-level View of Offerings. 52
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 53
4. EV Charging ? Market Forecasts
4.1 EV Charging: Market Forecasts. 55
4.2 Methodology & Assumptions . 55
Figure 5.1: Workplace EV Charging Forecast Methodology.56
Figure 5.2: Home EV Charging Forecast Methodology.57
Figure 5.3: Public EV Charging Forecast Methodology.58
Figure 5.4: EV Forecast Methodology.59
Figure 5.5: PHEV Forecast Methodology.60
4.3 EV Charging Market Forecasts. 61
4.3.1 Number of Plug-in Vehicles in Service . 61
Figure & Table 5.6: Number of Plug in Vehicles in Service (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .61
Table 5.7: Number of Plug in Vehicles in Service (m), Split by Vehicle Type, 2021-
2026 .61
4.3.2 Number of Charging Points in Service . 62
Figure & Table 5.8: Number of EV Charging Points in Service (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .62
Table 5.9: Number of EV Charging Points in Service (m), Split by Segment, 2021-
2026 .62
4.3.3 EV Charging Point Shipments. 63
Figure & Table 5.10: EV Charging Hardware Shipments (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 . 63
Table 5.11: EV Charging Hardware Shipments (m), Split by Segment, 2021-2026
. 63
4.3.4 EV Charging Point Hardware Revenue .64
Figure & Table 5.12: EV Charging Hardware Revenue ($m), Split by 8 Key Regions,
2021-2026. 64
Table 5.13: EV Charging Hardware Revenue ($m), Split by Segment, 2021-202664
4.3.5 Number of EV Charging Sessions.65
Figure & Table 5.14: Total Number of EV Charging Sessions (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 . 65
Table 5.15: Total Number of EV Charging Sessions (m), Split by Charging Format,
2021-2026. 65
4.3.6 Total EV Charging Service Revenue.66
Figure & Table 5.16: EV Charging Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-
2026. 66
Table 5.17: EV Charging Revenue ($m), Split by Segment, 2021-2026 . 66
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