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ドイツ水素燃料電池リサイクル市場予測 2024-2032


GERMANY HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 ドイツの水素燃料電池リサイクル市場は、2024~2032年の予測期間でCAGR 12.80%を記録し、2032年には売上高1億2432万ドルに達すると予測される。 市場インサイト ドイツの水素燃料電池リサイクル... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年9月27日 US$1,100
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133 英語

 

サマリー

主な調査結果
ドイツの水素燃料電池リサイクル市場は、2024~2032年の予測期間でCAGR 12.80%を記録し、2032年には売上高1億2432万ドルに達すると予測される。
市場インサイト
ドイツの水素燃料電池リサイクル市場は、資源効率、費用対効果の高いリサイクルプロセス、プラチナのような貴重な材料の回収能力に対する需要の高まりによって、著しい成長を遂げている。フォルクスワーゲンなどの大手企業を含む堅調な自動車セクターは、増加する使用済み燃料電池の処理に不可欠なリサイクル施設に多額の投資を行っている。こうした投資は、拡大する水素燃料電池自動車(FCEV)市場を支え、使用済み燃料電池の管理における持続可能な慣行を確保するために不可欠である。
乾式冶金法や湿式冶金法などの燃料電池リサイクルプロセスの技術的進歩は、市場に新たな機会を生み出すと期待されている。高温冶金法は金属を抽出するために高温を使用するため、金属回収の効率は高いが、多大なエネルギーと排出物の管理が必要となる。逆に、湿式冶金法は金属を回収するために水性化学を利用するもので、必要なエネルギーが少なく、回収物質の純度レベルを高くできることから好まれている。これらの技術革新は、持続可能性と資源の最適化に対するドイツのコミットメントと一致している。
ドイツの市場は、2030年までに特定の種類のバッテリーについて95%のリサイクル目標を義務付けるバッテリー法の近代化を含む、欧州連合の厳しい規制によってさらに支えられている。この規制環境は、ライフサイクルの終わりを迎える水素燃料電池の増加を管理するために必要なインフラを育成する上で極めて重要である。欧州グリーンディールの一環として、リサイクルに携わる企業は、資源効率と持続可能性の促進を目的とした様々な補助金や優遇措置の恩恵を受けることが予想される。
予測期間中、ドイツの水素燃料電池リサイクル市場は、水素を動力とする輸送手段の増加と水素インフラへの継続的な投資によって牽引されると予想される。これらの要因は、高度なリサイクルシステムへの需要をさらに刺激し、ドイツが欧州の水素燃料電池リサイクル市場の主要プレーヤーであり続けることを確実なものにすると思われる。
セグメンテーション分析
ドイツの水素燃料電池リサイクル市場のセグメンテーションには、プロセス別とソース別がある。供給源セグメントはさらに、定置式、輸送式、携帯式に拡大される。
ドイツの水素燃料電池リサイクル市場では、よりクリーンなモビリティ・ソリューションへの移行に国家が強く焦点を当てているため、供給源セグメントの中で輸送セクターが重要なサブセグメントとして浮上している。ドイツでは、自動車産業、特に商用車、バス、列車、さらには乗用車向けに水素燃料電池技術を積極的に推進しているため、相当量の燃料電池がライフサイクルの終わりを迎えると予測される。このような使用量の増加は、燃料電池を効果的に処理し、プラチナのような貴重な材料の回収と環境負荷の低減を確実にするように調整されたリサイクル・サービスへの需要の増加と直結している。
さらに、水素をベースとするエネルギーへの輸送部門のシフトは、国の広範な持続可能性目標に合致しており、特殊なリサイクル工程のための強固な市場を形成している。この市場ダイナミクスは、政府の支援政策、水素インフラへの投資、自動車業界の循環型経済へのコミットメントによってさらに促進され、輸送がドイツの水素燃料電池リサイクル市場の極めて重要な原動力となっている。
競争に関する洞察
ドイツの水素燃料電池リサイクル市場で事業を展開する主要企業には、バラード・パワー、BASF、ヘンセル・リサイクリングなどがある。
ドイツに本社を置くBASF SE(BASF)は、化学品、プラスチック、農作物保護製品、パフォーマンス製品など、多様な製品の生産、マーケティング、販売に携わる大手化学企業である。BASFは、建築、家具・木材、農業、電子・電気、塗料・コーティング、自動車、ホームケア、栄養、化学品など、幅広い産業にサービスを提供している。
BASFは世界中の顧客、科学者、パートナーと協力して研究開発に取り組んでいる。世界各地に製造施設の広範なネットワークを持つBASFは、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、アフリカ、中東、北米で強い存在感を示している。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.6. 主な市場調査結果
2.6.1. 火炉冶金法が水素燃料リサイクルの主要プロセスである。
2.6.2. ポータブルソースにおける水素燃料リサイクルの利用は、大きな成長が見込まれる
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 業界全体で水素燃料電池の採用が増加している。
3.1.2. 貴金属の希少性とコスト上昇
3.1.3. 技術の進歩
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 燃料電池の分解における課題
3.2.2. リサイクルに伴う高コスト
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要技術動向
4.2.1. リサイクル技術の進歩
4.2.2. 高度な分離技術の開発
4.2.3. 電気化学的リサイクル方法の出現
4.3. 杵柄分析
4.3.1. 政治的
4.3.2. 経済的
4.3.3.社会的
4.3.4. 技術的
4.3.5.法律
4.3.6.環境
4.4.ポーターの5フォース分析
4.4.1. 買い手の力
4.4.2.サプライヤーパワー
4.4.3.代替
4.4.4. 新規参入
4.4.5. 業界のライバル関係
4.5. 成長見通しマッピング
4.5.1. ドイツの成長見通しマッピング
4.6. 市場成熟度分析
4.7. 市場集中度分析
4.8. バリューチェーン分析
4.8.1. 原材料の調達
4.8.2. 触媒の調製
4.8.3. 膜電極接合体(MEA)の製造
4.8.4. バイポーラプレート製造
4.8.5. 燃料電池スタック組立
4.8.6. プラント構成部品のバランス
4.8.7. 品質管理と試験
4.8.8. 配備と統合
4.9. 主要な購入基準
4.9.1. 費用効果
4.9.2. 環境への影響
4.9.3. 規制遵守
4.9.4. 技術とプロセスの効率性
4.9.5. 信頼性と一貫性
4.10. 水素燃料電池リサイクル市場の規制枠組み
5. プロセス別市場
5.1. 乾式製錬
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 湿式冶金
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. その他のプロセス
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
6. ソース別市場
6.1.定常
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.輸送
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3.ポータブル
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
7. 競争環境
7.1. 主な戦略的展開
7.1.1. 合併と買収
7.1.2. 製品の発売と開発
7.1.3. パートナーシップと契約
7.1.4. 事業拡大と売却
7.2. 会社概要
7.2.1. バラード・パワー
7.2.1.1. 会社概要
7.2.1.2. 製品
7.2.1.3. 強みと課題
7.BASF社
7.2.2.1. 会社概要
7.2.2.2.
7.2.2.3. 強みと課題
7.2.3. ヘンセルリサイクル
7.2.3.1. 会社概要
7.2.3.2.
7.2.3.3. 強みと課題
7.2.4. ジョンソン・マッセイ
7.2.4.1. 会社概要
7.2.4.2.
7.2.4.3. 強みと課題
7.2.5. クラインアンラーゲンバウ
7.2.5.1. 会社概要
7.2.5.2. 製品
7.2.5.3. 強みと課題
7.2.6. プロトンモーター燃料電池
7.2.6.1. 会社概要
7.2.6.2. 製品
7.2.6.3. 強みと課題
7.2.7. スエズ
7.2.7.1. 会社概要
7.2.7.2.
7.2.7.3. 強みと課題
7.2.8. テノバ
7.2.8.1. 会社概要
7.2.8.2.
7.2.8.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Germany hydrogen fuel cell recycling market is predicted to record a CAGR of 12.80% across the forecast period of 2024-2032, reaching a revenue of $124.32 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
Germany’s hydrogen fuel cell recycling market is experiencing significant growth driven by increasing demand for resource efficiency, cost-effective recycling processes, and the capability to recover valuable materials like platinum. The country’s robust automotive sector, including major companies such as Volkswagen, is heavily investing in recycling facilities that are crucial for processing the rising volumes of used fuel cells. These investments are essential to support the expanding market for hydrogen fuel cell vehicles (FCEVs) and ensure sustainable practices in managing end-of-life fuel cells.
Technological advancements in fuel cell recycling processes, such as pyrometallurgical and hydrometallurgical methods, are expected to create new opportunities within the market. Pyrometallurgical processes use high temperatures to extract metals, offering efficiency in metal recovery but requiring significant energy and emission management. Conversely, hydrometallurgical processes utilize aqueous chemistry to recover metals, favored for their lower energy requirements and ability to achieve high purity levels in recovered materials. These innovations align with Germany’s commitment to sustainability and resource optimization.
Germany’s market is further supported by the European Union’s stringent regulations, including the modernization of battery legislation that mandates a 95% recycling target for certain battery types by 2030. The regulatory environment is critical in fostering the infrastructure needed to manage the increasing number of hydrogen fuel cells reaching the end of their lifecycle. As part of the European Green Deal, companies involved in recycling are anticipated to benefit from various subsidies and incentives aimed at promoting resource efficiency and sustainability.
During the forecast period, Germany’s hydrogen fuel cell recycling market is expected to be driven by the rise in hydrogen-powered transportation and continued investments in hydrogen infrastructure. These factors are likely to further stimulate demand for advanced recycling systems, ensuring that Germany remains a leading player in the European hydrogen fuel cell recycling market.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Germany hydrogen fuel cell recycling market segmentation includes the market by process and source. The source segment is further expanded into stationary, transport, and portable.
In Germany’s hydrogen fuel cell recycling market, the transport sector emerges as a crucial sub-segment within the source segment due to the nation’s strong focus on transitioning to cleaner mobility solutions. As Germany aggressively promotes hydrogen fuel cell technology for its automotive industry, especially in commercial vehicles, buses, trains, and even passenger cars, a considerable volume of fuel cells is projected to reach the end of their lifecycle. This rise in usage directly correlates with an increasing demand for recycling services tailored to handle fuel cells effectively, ensuring the recovery of valuable materials like platinum and reducing environmental impact.
Furthermore, the transport sector’s shift towards hydrogen-based energy aligns with the country’s broader sustainability goals, creating a robust market for specialized recycling processes. This market dynamic is further fueled by supportive government policies, investments in hydrogen infrastructure, and the automotive industry’s commitment to a circular economy, making transport a pivotal driver in the hydrogen fuel cell recycling market in Germany.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the key players operating in the Germany hydrogen fuel cell recycling market are Ballard Power, BASF, Hensel Recycling, etc.
BASF SE (BASF), headquartered in Germany, is a leading chemical company engaged in the production, marketing, and sales of a diverse range of chemicals, plastics, crop protection products, and performance products. BASF serves a broad spectrum of industries, such as construction, furniture and wood, agriculture, electronics and electrical, paints and coatings, automotive, home care, nutrition, and chemicals.
The company collaborates with global customers, scientists, and partners for its research and development efforts. With an extensive network of manufacturing facilities worldwide, BASF has a strong presence across Europe, Asia-Pacific, South America, Africa, the Middle East, and North America.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. PYROMETALLURGICAL METHODS ARE THE PRIMARY PROCESSES USED IN HYDROGEN FUEL RECYCLING
2.6.2. THE USE OF HYDROGEN FUEL RECYCLING IN PORTABLE SOURCES IS EXPECTED TO WITNESS SIGNIFICANT GROWTH
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING ADOPTION OF HYDROGEN FUEL CELLS ACROSS INDUSTRIES
3.1.2. SCARCITY AND RISING COSTS OF PRECIOUS METALS
3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES IN DISASSEMBLING FUEL CELLS
3.2.2. HIGH COSTS ASSOCIATED WITH RECYCLING
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2.1. ADVANCEMENTS IN RECYCLING TECHNOLOGIES
4.2.2. DEVELOPMENT OF ADVANCED SEPARATION TECHNIQUES
4.2.3. EMERGENCE OF ELECTROCHEMICAL RECYCLING METHODS
4.3. PESTLE ANALYSIS
4.3.1. POLITICAL
4.3.2. ECONOMICAL
4.3.3. SOCIAL
4.3.4. TECHNOLOGICAL
4.3.5. LEGAL
4.3.6. ENVIRONMENTAL
4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.4.1. BUYERS POWER
4.4.2. SUPPLIERS POWER
4.4.3. SUBSTITUTION
4.4.4. NEW ENTRANTS
4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR GERMANY
4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.8.1. RAW MATERIAL SOURCING
4.8.2. CATALYST PREPARATION
4.8.3. MEMBRANE ELECTRODE ASSEMBLY (MEA) FABRICATION
4.8.4. BIPOLAR PLATE MANUFACTURING
4.8.5. FUEL CELL STACK ASSEMBLY
4.8.6. BALANCE OF PLANT COMPONENTS
4.8.7. QUALITY CONTROL AND TESTING
4.8.8. DEPLOYMENT AND INTEGRATION
4.9. KEY BUYING CRITERIA
4.9.1. COST EFFECTIVENESS
4.9.2. ENVIRONMENTAL IMPACT
4.9.3. REGULATORY COMPLIANCE
4.9.4. TECHNOLOGY AND PROCESS EFFICIENCY
4.9.5. RELIABILITY AND CONSISTENCY
4.10. HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PROCESS
5.1. PYROMETALLURGICAL
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. HYDROMETALLURGICAL
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. OTHER PROCESSES
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY SOURCE
6.1. STATIONARY
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. TRANSPORT
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. PORTABLE
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
7.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
7.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
7.1.4. BUSINESS EXPANSIONS AND DIVESTITURES
7.2. COMPANY PROFILES
7.2.1. BALLARD POWER
7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.1.2. PRODUCTS
7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.2. BASF
7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.2.2. PRODUCTS
7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.3. HENSEL RECYCLING
7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.3.2. PRODUCTS
7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.4. JOHNSON MATTHEY
7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.4.2. PRODUCTS
7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.5. KLEIN ANLAGENBAU
7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.5.2. PRODUCTS
7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.6. PROTON MOTOR FUEL CELL
7.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.6.2. PRODUCTS
7.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.7. SUEZ
7.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.7.2. PRODUCTS
7.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.8. TENOVA
7.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.8.2. PRODUCTS
7.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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