世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場予測 2024-2032


EUROPE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 欧州の燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、予測期間2024~2032年にCAGR 21.40%で成長し、2032年には1億1,430万ドルの売上に達すると予測される。 市場インサイト 欧州全域での燃料... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年10月12日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
154 英語

 

サマリー

主な調査結果
欧州の燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、予測期間2024~2032年にCAGR 21.40%で成長し、2032年には1億1,430万ドルの売上に達すると予測される。
市場インサイト
欧州全域での燃料電池技術の急速な普及が、燃料電池スタックの効率的なリサイクル・リユースソリューションの需要を大幅に押し上げている。同地域の国々が持続可能なエネルギーシステムへの移行に向けた取り組みを強化する中、輸送、定置式発電、携帯用アプリケーションにおける燃料電池の導入が増加しており、使用済み燃料電池スタックの急増につながっている。この成長により、貴重な材料を回収し、環境への影響を低減し、厳しい規制を遵守するための高度なリサイクル技術が必要とされている。
地域分析
欧州の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の成長評価には、ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ベルギー、ポーランド、その他の欧州の詳細な分析が含まれている。ドイツでは、水素戦略への多額の投資と持続可能な慣行への強いこだわりが市場を牽引している。ドイツ政府は国家水素戦略に90億ユーロを割り当て、水素と燃料電池技術を推進している。ダイムラーやBMWのような大手企業が燃料電池電気自動車(FCEV)に投資している同国の堅調な自動車セクターは、増加する使用済み燃料電池を処理する効率的なリサイクル施設の必要性をさらに高めている。
リサイクル処理における技術的進歩は、ドイツ市場に新たな機会を生み出している。プラチナのような貴重な材料を効率的に回収することを目的とした技術革新は、リサイクルをより費用対効果が高く環境に優しいものにしている。予測期間中、水素を動力源とする輸送手段の増加や水素インフラへの大規模な投資といった要因が、同国における高度リサイクルシステムの需要を促進すると予想される。
フランスの燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、政府の水素国家計画への72億ユーロという多額の投資によって成長を遂げている。燃料電池による重工業と輸送の脱炭素化に重点が置かれているため、採用率が上昇し、使用済み燃料電池の量が増えている。ポーなどの都市における水素バスのような公共交通機関のパイロット・プロジェクトは、リサイクルソリューションの市場ポテンシャルが高まっていることを示している。同国は産業の進歩と持続可能性に重点を置いているため、リサイクル・インフラの拡大が加速すると予想される。
英国では、ネット・ゼロ戦略の一環として、政府が水素製造と燃料電池技術に2億4,000万ポンドを投資しており、これが市場を大きく牽引している。2030 年までにガソリン車とディーゼル車の新車販売が禁止される予定であるため、FCEV の潜在市場が拡大し、それに伴い燃料電池スタックの効率的なリサイクルと再利用の必要性が高まっている。英国全土における水素補給ステーションの拡大は、燃料電池車の普及を後押ししており、リサイクルサービスに対する将来の需要を増大させている。
欧州グリーン・ディールや循環型経済行動計画などの指令を含む欧州連合の厳しい規制に支えられ、リサイクル業界は急速に拡大する態勢を整えている。これらの規制枠組みは、資源効率、廃棄物削減、リサイクルを重視し、リサイクル率の向上を義務付け、燃料電池のような製品の持続可能な使用済みソリューションを促進している。廃棄物管理法の近代化は、メーカーにリサイクルを念頭に置いた製品設計を促し、貴重な材料を効果的に回収・再利用できるようにしている。
セグメンテーション分析
欧州の燃料電池スタックリサイクル市場のセグメンテーションには、タイプ別市場、リサイクルプロセス別市場、最終使用産業別市場が含まれる。タイプ別セグメントはさらに、固体高分子形燃料電池(PEMFC)、固体酸化物形燃料電池(SOFC)、溶融炭酸塩形燃料電池(MCFC)、リン酸形燃料電池(PAFC)、その他のタイプに拡大される。
固体高分子形燃料電池は、作動温度が低く、出力密度が高いため、輸送用や携帯用電源として広く使われている。PEMFCスタックには、触媒やパーフルオロ化スルホン酸膜に使用される白金族金属などの貴重な材料が含まれている。リサイクルは、これらの貴金属や高性能ポリマーの回収に重点を置き、製造コストと環境への影響を低減するために極めて重要である。PEMFCの効率的なリサイクルは、新たな原材料の採掘への依存を最小限に抑えることにも役立つ。
固体酸化物燃料電池は主に定置発電に使用され、600℃から1,000℃の高温で作動する。そのスタックは、電解質にイットリア安定化ジルコニア、電極にニッケルベースのサーメットといった高度なセラミック材料で構成されている。SOFCスタックのリサイクルには、これらのセラミックや金属部品の回収が含まれる。このプロセスは、材料廃棄物を削減し、その建設に使用された希土類元素や高価値の金属を回収するために不可欠である。
競争に関する洞察
欧州の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の大手企業には、Ballard Power Systems Inc、Bloom Energy Corporation、Hensel Recyclingなどがある。
バラード・パワー・システムズ社は燃料電池スタック業界のパイオニアで、PEM燃料電池製品の設計、開発、製造に注力している。同社は主に輸送、定置用電源、ポータブル電源市場で事業を展開し、欧州、北米、アジア太平洋に拠点を持つ。カナダのブリティッシュコロンビア州バーナビーに本社を置くバラード・パワー・システムズ社は、カナダ、米国、デンマークの製造施設で事業をサポートし、全世界で約1,173人の従業員を擁している。


ページTOPに戻る


目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 市場概要
2.3. 調査範囲
2.4. 危機シナリオ分析
2.4.1. Covid-19が燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場に与える影響
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. リサイクルのための標準化と設計
2.5.2. プロトン交換膜燃料電池は、最も一般的にリサイクル・再利用されるタイプの燃料電池である。
2.5.3. 乾式リサイクルは、燃料電池スタックのリサイクルと再利用に利用される主要プロセスである。
2.5.4. 輸送は、燃料電池スタックのリサイクルと再利用の主要な最終用途産業である。
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 貴金属の希少性
3.1.2. 全産業における燃料電池車の採用の増加
3.1.3. リサイクル方法の技術的進歩
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. リサイクルに伴う高コスト
3.2.2. 燃料電池リサイクルの技術的複雑性
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要市場動向
4.2.1. リサイクルに適した製造技術の開発
4.2.2. 規制が燃料電池リサイクルを促進し、材料回収と持続可能な技術への投資を促す
4.3. ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2. 供給者の力
4.3.3. 代替
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. 成長見通しマッピング
4.4.1. 欧州の成長見通しマッピング
4.5. 市場成熟度分析
4.6. 市場集中度分析
4.7. バリューチェーン分析
4.7.1. 原材料調達
4.7.2. 燃料電池製造
4.7.3. 燃料電池の使用
4.7.4. 使用済み燃料電池の管理
4.7.5. 解体・リサイクル
4.7.6. 二次市場と再利用
4.7.7. リサイクル不可能な材料の廃棄
4.8. 主要な購入基準
4.8.1. 費用対効果
4.8.2. 環境への影響
4.8.3. 規制遵守
4.8.4. 技術と工程の効率
4.8.5. 信頼性と一貫性
4.9. 燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の規制枠組み
5. タイプ別市場
5.1. プロトン交換膜燃料電池(Pemfcs)
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 固体酸化物形燃料電池(Sofcs)
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. 溶融炭酸塩燃料電池(MCFC)
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
5.4. リン酸型燃料電池(PAFCS)
5.4.1. 市場予測図
5.4.2. セグメント分析
5.5.その他のタイプ
5.5.1. 市場予測図
5.5.2. セグメント分析
6. リサイクルプロセス別市場
6.1. 乾式リサイクル
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2. 湿式冶金リサイクル
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3. 機械的リサイクル
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
6.4. その他のリサイクルプロセス
6.4.1. 市場予測図
6.4.2. セグメント分析
7. 最終用途産業別市場
7.1. 輸送
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. 定置式発電
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
7.3. ポータブル発電
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメント分析
8. 地理的分析
8.1.ヨーロッパ
8.1.1. 市場規模と予測
8.1.2. 欧州の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の促進要因
8.1.3. 欧州の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の課題
8.1.4. 欧州の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の主要企業
8.1.5. 国別分析
8.ドイツ
8.1.5.1.1. ドイツの燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.1.5.2. イギリス
8.燃料電池スタックのリサイクルと再利用のイギリス市場規模&機会
8.フランス
8.フランスの燃料電池スタックのリサイクルと再利用の市場規模&機会
8.イタリア
8.イタリア 燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.スペイン
8.スペインの燃料電池スタックのリサイクルと再利用の市場規模&機会
8.ポーランド
8.ポーランド燃料電池スタックのリサイクルと再利用の市場規模&機会
8.ベルギー
8.ベルギーの燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
8.1.5.8. その他のヨーロッパ
8.1.5.8.1. その他の地域の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規模&機会
9. 競争環境
9.1. 主要な戦略的展開
9.1.1. 合併と買収
9.1.2. 製品の発表と開発
9.1.3. パートナーシップと契約
9.1.4. 事業拡大・売却
9.2. 会社概要
9.2.1. バラード・パワー
9.2.1.1. 会社概要
9.2.1.2. 製品
9.2.1.3. 強みと課題
9.2.2. ブルームエネルギー
9.2.2.1. 会社概要
9.2.2.2. 製品
9.2.2.3. 強みと課題
9.2.3. キュミンズ社
9.2.3.1. 会社概要
9.2.3.2.
9.2.3.3. 強みと課題
9.2.4.斗山株式会社
9.2.4.1. 会社概要
9.2.4.2.
9.2.4.3. 強みと課題
9.2.5. ギャノン&スコット
9.2.5.1. 会社概要
9.2.5.2.
9.2.5.3. 強みと課題
9.2.6. ヘンセルリサイクル
9.2.6.1. 会社概要
9.2.6.2.
9.2.6.3. 強みと課題
9.2.7. ジョンソン・マッセイ
9.2.7.1. 会社概要
9.2.7.2.
9.2.7.3. 強みと課題
9.2.8. ネスタック燃料電池テクノロジーBV
9.2.8.1. 会社概要
9.2.8.2. 製品
9.2.8.3. 強みと課題
9.2.9. ロバート・ボッシュGmbH
9.2.9.1. 会社概要
9.2.9.2.
9.2.9.3. 強みと課題

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The Europe fuel cell stack recycling and reuse market is forecasted to grow with a CAGR of 21.40% over the projection period 2024-2032, reaching a revenue of $114.30 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
The rapid adoption of fuel cell technologies across Europe is significantly boosting the demand for efficient recycling and reuse solutions for fuel cell stacks. As countries in the region intensify efforts to transition to sustainable energy systems, the increasing deployment of fuel cells in transportation, stationary power generation, and portable applications is leading to a surge in end-of-life fuel cell stacks. This growth necessitates advanced recycling technologies to recover valuable materials, reduce environmental impact, and comply with stringent regulations.
REGIONAL ANALYSIS
The Europe fuel cell stack recycling and reuse market growth assessment encompasses a detailed analysis of Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Belgium, Poland, and Rest of Europe. In Germany, the market is driven by substantial investments in hydrogen strategies and a strong emphasis on sustainable practices. The German government’s allocation of €9 billion to its National Hydrogen Strategy is promoting hydrogen and fuel cell technologies, leading to higher adoption rates and, consequently, an increased volume of fuel cell stacks requiring recycling. The country’s robust automotive sector, with major players like Daimler and BMW investing in fuel cell electric vehicles (FCEVs), is further propelling the need for efficient recycling facilities to process the growing number of used fuel cells.
Technological advancements in recycling processes are creating new opportunities within Germany’s market. Innovations aimed at efficiently recovering valuable materials, such as platinum, are making recycling more cost-effective and environmentally friendly. During the forecast period, factors such as the rise in hydrogen-powered transportation and significant investments in hydrogen infrastructure are anticipated to drive demand for advanced recycling systems in the country.
France’s fuel cell stack recycling and reuse market is experiencing growth fueled by the government’s substantial investment of €7.2 billion in its National Hydrogen Plan. The emphasis on decarbonizing heavy industry and transportation through fuel cells is increasing adoption rates, leading to a higher volume of end-of-life fuel cells. Pilot projects in public transport, such as hydrogen buses in cities like Pau, indicate a growing market potential for recycling solutions. The country’s focus on industrial advancements and sustainability is expected to accelerate the expansion of recycling infrastructure.
In the United Kingdom, the government’s investment of £240 million in hydrogen production and fuel cell technologies, as part of the Net Zero Strategy, is a significant driver for the market. The planned ban on the sale of new petrol and diesel cars by 2030 is boosting the potential market for FCEVs and, subsequently, the need for efficient recycling and reuse of fuel cell stacks. The expansion of hydrogen refueling stations across the UK is supporting fuel cell vehicle adoption, thereby increasing future demand for recycling services.
Supported by the European Union’s stringent regulations, including directives like the European Green Deal and the Circular Economy Action Plan, the recycling industry is poised for rapid expansion. These regulatory frameworks emphasize resource efficiency, waste reduction, and recycling, mandating higher recycling rates and promoting sustainable end-of-life solutions for products like fuel cells. The modernization of waste management legislation encourages manufacturers to design products with recycling in mind, ensuring that valuable materials can be effectively recovered and reused.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Europe fuel cell stack recycling market segmentation includes market by type, recycling process, and end use industry. The type segment is further expanded into proton exchange membrane fuel cells (PEMFCs), solid oxide fuel cells (SOFCs), molten carbonate fuel cells (MCFCs), phosphoric acid fuel cells (PAFCs), and other types.
Proton exchange membrane fuel cells are widely used in transportation and portable power applications due to their low operating temperatures and high power density. PEMFC stacks contain valuable materials like platinum-group metals used in catalysts and perfluorinated sulfonic acid membranes. Recycling focuses on recovering these precious metals and high-performance polymers, which is crucial for reducing production costs and environmental impact. Efficient recycling of PEMFCs also helps in minimizing the reliance on mining new raw materials.
Solid oxide fuel cells are primarily used for stationary power generation and operate at high temperatures ranging from 600°C to 1,000°C. Their stacks comprise advanced ceramic materials like yttria-stabilized zirconia for electrolytes and nickel-based cermet for electrodes. Recycling SOFC stacks involves recovering these ceramics and metallic components. The process is essential for reducing material waste and reclaiming rare earth elements and high-value metals used in their construction.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading players in the Europe fuel cell stack recycling and reuse market include Ballard Power Systems Inc, Bloom Energy Corporation, Hensel Recycling, etc.
Ballard Power Systems Inc is a pioneer in the fuel cell stack industry, focusing on the design, development, and manufacturing of PEM fuel cell products. The company operates primarily in transportation, stationary power, and portable power markets, with a presence in Europe, North America, and Asia-Pacific. Headquartered in Burnaby, British Columbia, Canada, Ballard Power Systems supports its operations with manufacturing facilities in Canada, the United States, and Denmark and employs around 1,173 people globally.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. STANDARDIZATION AND DESIGN FOR RECYCLING
2.5.2. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS ARE THE MOST COMMONLY RECYCLED AND REUSED TYPE OF FUEL CELL
2.5.3. PYROMETALLURGICAL RECYCLING IS THE PRIMARY PROCESS UTILIZED FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
2.5.4. TRANSPORTATION IS THE LEADING END USE INDUSTRY FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. SCARCITY OF PRECIOUS METALS
3.1.2. RISING ADOPTION OF FUEL CELL VEHICLES ACROSS INDUSTRIES
3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN RECYCLING METHODS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH COSTS ASSOCIATED WITH RECYCLING
3.2.2. TECHNICAL COMPLEXITY OF RECYCLING FUEL CELLS
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.2.1. DEVELOPMENT OF RECYCLING-FRIENDLY MANUFACTURING TECHNOLOGIES
4.2.2. REGULATIONS DRIVE FUEL CELL RECYCLING, ENCOURAGING MATERIAL RECOVERY AND SUSTAINABLE TECH INVESTMENTS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR EUROPE
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL PROCUREMENT
4.7.2. FUEL CELL MANUFACTURING
4.7.3. FUEL CELL USAGE
4.7.4. END-OF-LIFE MANAGEMENT
4.7.5. DISMANTLING & RECYCLING
4.7.6. SECONDARY MARKET AND REUSE
4.7.7. DISPOSAL OF NON-RECYCLABLE MATERIALS
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. COST EFFECTIVENESS
4.8.2. ENVIRONMENTAL IMPACT
4.8.3. REGULATORY COMPLIANCE
4.8.4. TECHNOLOGY AND PROCESS EFFICIENCY
4.8.5. RELIABILITY AND CONSISTENCY
4.9. FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY TYPE
5.1. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS (PEMFCS)
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. SOLID OXIDE FUEL CELLS (SOFCS)
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. MOLTEN CARBONATE FUEL CELLS (MCFCS)
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
5.4. PHOSPHORIC ACID FUEL CELLS (PAFCS)
5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.4.2. SEGMENT ANALYSIS
5.5. OTHER TYPES
5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.5.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY RECYCLING PROCESS
6.1. PYROMETALLURGICAL RECYCLING
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. HYDROMETALLURGICAL RECYCLING
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. MECHANICAL RECYCLING
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.4. OTHER RECYCLING PROCESSES
6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY END USE INDUSTRY
7.1. TRANSPORTATION
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. STATIONARY POWER GENERATION
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. PORTABLE POWER GENERATION
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. EUROPE
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. EUROPE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET DRIVERS
8.1.3. EUROPE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET CHALLENGES
8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET
8.1.5. COUNTRY ANALYSIS
8.1.5.1. GERMANY
8.1.5.1.1. GERMANY FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.2. UNITED KINGDOM
8.1.5.2.1. UNITED KINGDOM FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.3. FRANCE
8.1.5.3.1. FRANCE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.4. ITALY
8.1.5.4.1. ITALY FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.5. SPAIN
8.1.5.5.1. SPAIN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.6. POLAND
8.1.5.6.1. POLAND FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.7. BELGIUM
8.1.5.7.1. BELGIUM FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.5.8. REST OF EUROPE
8.1.5.8.1. REST OF EUROPE FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. BALLARD POWER
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCTS
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. BLOOM ENERGY
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCTS
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. CUMINS INC
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCTS
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. DOOSAN CORPORATION
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCTS
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. GANNON & SCOTT
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCTS
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.6. HENSEL RECYCLING
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCTS
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.7. JOHNSON MATTHEY
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.8. NEDSTACK FUEL CELL TECHNOLOGY BV
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCTS
9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.9. ROBERT BOSCH GMBH
9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.9.2. PRODUCTS
9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(電池)の最新刊レポート


よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る