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米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場予測 2024-2032


UNITED STATES FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、2024~2032年の予測期間にCAGR 19.78%で成長し、2032年には7,751万ドルの収益に達すると評価されている。 市場インサイト 米国の燃料電池ス... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年10月12日 US$1,100
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サマリー

主な調査結果
米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、2024~2032年の予測期間にCAGR 19.78%で成長し、2032年には7,751万ドルの収益に達すると評価されている。
市場インサイト
米国の燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、持続可能性と循環型経済原則への取り組みに後押しされ、著しい成長を遂げている。2022年のインフレ削減法(IRA)は、クリーンエネルギー技術に多額の資金を提供し、燃料電池スタックの生産と展開を奨励することで、この市場の発展に間接的に拍車をかけている。これらのスタックが特に輸送や産業分野で勢いを増すにつれ、使用済みスタックを管理するための効率的なリサイクルと再利用プロセスの必要性がますます重要になってきている。
米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の拡大は、IRAの極めて重要な要素であるクリーンエネルギーの転換と廃棄物の最小化に国が焦点を当てていることによって形成されている。本法案は、水素製造税額控除(45V)を導入し、クリーンな水素製造の経済性を高め、燃料電池技術の普及を促進する。その結果、燃料電池スタックのリサイクル・リユース市場は、より広範な水素・燃料電池経済と連動して成長すると予想される。
さらにIRAは、燃料電池車の普及に不可欠な給油ステーションなど、水素の製造、貯蔵、流通に不可欠なインフラの整備を支援している。このようなインフラの成長は、燃料電池技術の環境上の利点を完全に実現するために、使用期限を迎えた燃料電池スタックの増加に対応するための高度なリサイクルと再利用システムを確立することの重要性を強調している。
燃料電池スタックのリサイクルと再利用プロセスにおける技術の進歩もまた、効率を高め、環境への影響を減少させている。白金族金属の抽出などの材料回収における革新や、廃棄物管理方法の改善により、より持続可能なリサイクル方法が促進されている。こうした開発は米国の持続可能性目標を支援し、貴重な素材をサプライチェーンに再び戻すことで循環経済に貢献している。
米国の規制環境は、燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の成長軌道を形成する上で基本的な役割を果たしている。クリーンエネルギーの導入を奨励するIRAのような政策は、これらの技術から発生する廃棄物を管理するリサイクル・再利用インフラの開発も促進する。さらに、ゼロ・エミッション車の導入と水素インフラ整備で全米をリードするカリフォルニア州を中心とした州レベルの取り組みが、燃料電池スタックのリサイクルと再利用の市場を強化している。
インフラと送電網の近代化への投資は、米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の成長を促進する上で極めて重要である。燃料電池技術が普及するにつれ、リサイクル・再利用プロセスを既存のエネルギーネットワークに統合することで、エネルギー安全保障を強化し、廃棄物を削減し、資源利用を最適化することができる。この統合により、より信頼性が高く、回復力のあるエネルギーシステムが実現する。従って、燃料電池スタックのリサイクルと再利用は、持続可能なエネルギー需要を満たし、エネルギー分野における将来の課題に効果的に対処する上で有利な立場にある。
セグメンテーション分析
米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用の市場区分には、タイプ別市場、リサイクルプロセス別市場、最終用途産業別市場が含まれる。リサイクルプロセスのセグメントは、さらに乾式冶金リサイクル、湿式冶金リサイクル、機械的リサイクル、その他のリサイクルプロセスに拡大される。
その他の工程には、機械的処理、生物冶金法、直接リサイクルが含まれる。機械的処理では、細断、破砕、粉砕によって燃料電池を物理的に小さな部品に分解する。これにより、化学薬品を使用することなく、膜、触媒、金属部品などの貴重な材料を分離することができる。バイオ冶金法は、使用済み燃料電池からプラチナなどの貴重な金属を抽出するために微生物やバイオリーチングを用いるもので、従来の化学プロセスに代わる環境に優しい方法である。
直接リサイクルは、触媒でコーティングされた膜のようなコンポーネントを回収・改修し、元の材料の特性を維持したまま新しい燃料電池で再利用することに重点を置いている。これらの代替方法は、水素燃料電池リサイクルの効率、費用対効果、環境持続可能性を高めることを目的とし、従来のアプローチを補完してより包括的なリサイクル・エコシステムを構築する。
米国の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の主要企業には、ブルーム・エナジー、カミンズ社、ギャノン&スコット社などがある。
カミンズ社は、ディーゼル、天然ガス、電気、ハイブリッドのパワートレインとパワートレイン関連部品の設計、製造、販売、サービスを専門とするパワーソリューションの世界的リーダーである。同社は自動車、産業、発電、代替エネルギー分野など幅広い市場に注力している。約190の国と地域に450を超える100%子会社、合弁会社、独立代理店の幅広いネットワークを通じて顧客にサービスを提供している。
カミンズ社はインディアナ州コロンバスに本社を置き、米国、中国、インド、ブラジルなど世界各国にある製造施設を通じて事業をサポートしている。同社は5つの補完的な事業セグメントで事業を展開している:コンポーネント、エンジン、ディストリビューション、パワーシステム、そして水素製造技術と電動パワーシステムを含むアクセラである。同社は革新と持続可能性に焦点を当て続け、バッテリー、燃料電池、水素技術などの最先端製品を開発し、世界市場の需要に応えている。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット - 米国
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.6. 主な市場調査結果
2.6.1. リサイクルのための標準化と設計
2.6.2. プロトン交換膜燃料電池は、最も一般的にリサイクル・再利用されるタイプの燃料電池である。
2.6.3. 乾式リサイクルは、燃料電池スタックのリサイクルと再利用に利用される主要プロセスである。
2.6.4. 輸送は、燃料電池スタックのリサイクルと再利用の主要な最終用途産業である。
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 貴金属の希少性
3.1.2. 全産業で燃料電池車の採用が増加
3.1.3. リサイクル方法の技術的進歩
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. リサイクルに伴う高コスト
3.2.2. 燃料電池リサイクルの技術的複雑性
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要市場動向
4.2.1. リサイクルに適した製造技術の開発
4.2.2. 規制が燃料電池リサイクルを促進し、材料回収と持続可能な技術への投資を促す
4.3. 杵柄分析
4.3.1. 政治的
4.3.2. 経済的
4.3.3. 社会的
4.3.4. 技術的
4.3.5.法律
4.3.6.環境
4.4.ポーターの5フォース分析
4.4.1. 買い手の力
4.4.2.サプライヤーパワー
4.4.3.代替
4.4.4. 新規参入
4.4.5. 業界のライバル関係
4.5. 成長見通しマッピング
4.5.1. アメリカにおける成長見通しマッピング
4.6. 市場成熟度分析
4.7. 市場集中度分析
4.8. バリューチェーン分析
4.8.1. 原材料調達
4.8.2. 燃料電池製造
4.8.3. 燃料電池の使用
4.8.4. 使用済み燃料電池の管理
4.8.5. 解体・リサイクル
4.8.6. 二次市場と再利用
4.8.7. リサイクル不可能な材料の廃棄
4.9. 主要な購入基準
4.9.1. 費用対効果
4.9.2. 環境への影響
4.9.3. 規制遵守
4.9.4. 技術と工程の効率
4.9.5. 信頼性と一貫性
4.10. 燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の規制枠組み
5. タイプ別市場
5.1. プロトン交換膜燃料電池(Pemfcs)
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 固体酸化物形燃料電池(Sofcs)
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. 溶融炭酸塩燃料電池(MCFC)
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
5.4. リン酸型燃料電池(PAFCS)
5.4.1. 市場予測図
5.4.2. セグメント分析
5.5.その他のタイプ
5.5.1. 市場予測図
5.5.2. セグメント分析
6. リサイクルプロセス別市場
6.1. 乾式リサイクル
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2. 湿式冶金リサイクル
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3. 機械的リサイクル
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
6.4. その他のリサイクルプロセス
6.4.1. 市場予測図
6.4.2. セグメント分析
7. 最終用途産業別市場
7.1. 輸送
7.1.1. 市場予測図
7.1.2. セグメント分析
7.2. 定置式発電
7.2.1. 市場予測図
7.2.2. セグメント分析
7.3. ポータブル発電
7.3.1. 市場予測図
7.3.2. セグメント分析
8. 競争環境
8.1. 主な戦略的展開
8.1.1. 合併と買収
8.1.2. 製品の発売と開発
8.1.3. パートナーシップと契約
8.1.4. 事業拡大・売却
8.2. 会社概要
8.2.1. バラード・パワー
8.2.1.1. 会社概要
8.2.1.2. 製品
8.2.1.3. 強みと課題
8.2.2. ブルームエネルギー
8.2.2.1. 会社概要
8.2.2.2. 製品
8.2.2.3. 強みと課題
8.2.3. キュミンズ社
8.2.3.1. 会社概要
8.2.3.2.
8.2.3.3. 強みと課題
8.2.4.斗山株式会社
8.2.4.1. 会社概要
8.2.4.2.
8.2.4.3. 強みと課題
8.2.5. ギャノン&スコット
8.2.5.1. 会社概要
8.2.5.2.
8.2.5.3. 強みと課題
8.2.6. ジョンソン・マッセイ
8.2.6.1. 会社概要
8.2.6.2.
8.2.6.3. 強みと課題
8.2.7. プラグパワー社
8.2.7.1. 会社概要
8.2.7.2.
8.2.7.3. 強みと課題
8.2.8. ロバート・ボッシュGmbH
8.2.8.1. 会社概要
8.2.8.2.
8.2.8.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The United States fuel cell stack recycling and reuse market is evaluated to grow at a CAGR of 19.78% over the forecast period of 2024-2032, reaching a revenue of $77.51 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
The United States fuel cell stack recycling and reuse market is witnessing significant growth, propelled by a commitment to sustainability and circular economy principles. The Inflation Reduction Act (IRA) of 2022, with its substantial funding for clean energy technologies, has indirectly spurred the development of this market by encouraging the production and deployment of fuel cell stacks. As these stacks gain momentum, particularly in transportation and industrial sectors, the necessity for efficient recycling and reuse processes to manage end-of-life stacks is becoming increasingly critical.
The expansion of the United States’ fuel cell stack recycling and reuse market is shaped by the nation’s focus on clean energy transitions and waste minimization, both pivotal elements of the IRA. This legislation introduces a hydrogen production tax credit (45V), enhancing the economic viability of clean hydrogen production and stimulating the widespread adoption of fuel cell technologies. Consequently, the market for recycling and reusing fuel cell stacks is expected to grow in tandem with the broader hydrogen and fuel cell economy.
Furthermore, the IRA supports the development of essential infrastructure for producing, storing, and distributing hydrogen, including fueling stations vital for the uptake of fuel cell vehicles. This infrastructural growth underscores the importance of establishing advanced recycling and reuse systems to handle the increasing volume of fuel cell stacks reaching the end of their operational life, ensuring the environmental advantages of fuel cell technologies are fully realized.
Technological advancements in fuel cell stack recycling and reuse processes have also enhanced efficiency and diminished environmental impact. Innovations in materials recovery, such as the extraction of platinum group metals, and improvements in waste management practices are fostering more sustainable recycling methods. These developments support the United States’ sustainability objectives and contribute to the circular economy by reintroducing valuable materials back into the supply chain.
The regulatory landscape in the United States plays a fundamental role in shaping the growth trajectory of the fuel cell stack recycling and reuse market. Policies like the IRA, which incentivize clean energy adoption, also promote the development of recycling and reuse infrastructure to manage the waste generated by these technologies. Moreover, state-level initiatives, particularly in California—leading the nation in zero-emission vehicle adoption and hydrogen infrastructure development—strengthen the market for fuel cell stack recycling and reuse.
Investments in infrastructure and grid modernization are crucial for facilitating the growth of the United States fuel cell stack recycling and reuse market. As fuel cell technologies become more prevalent, integrating recycling and reuse processes into existing energy networks can enhance energy security, reduce waste, and optimize resource utilization. This integration promises a more reliable and resilient energy system, essential as the country navigates the complexities of energy transition and climate resilience. Therefore, fuel cell stack recycling and reuse are well-positioned to meet sustainable energy demands and effectively address future challenges in the energy sector.
SEGMENTATION ANALYSIS
The United States fuel cell stack recycling and reuse market segmentation includes market by type, recycling process, and end use industry. The recycling process segment is further expanded into pyrometallurgical recycling, hydrometallurgical recycling, mechanical recycling, and other recycling processes.
The other processes segment encompasses mechanical processing, biometallurgical methods, and direct recycling. Mechanical processing involves physically breaking down fuel cells into smaller parts through shredding, crushing, and milling. This allows for the separation of valuable materials like membranes, catalysts, and metal components without the use of chemicals. Biometallurgical methods employ microorganisms or bioleaching to extract valuable metals, such as platinum, from used fuel cells, offering an environmentally friendly alternative to traditional chemical processes.
Direct recycling focuses on recovering and refurbishing components, like catalyst-coated membranes, for reuse in new fuel cells, preserving the original materials’ properties. These alternative methods aim to enhance the efficiency, cost-effectiveness, and environmental sustainability of hydrogen fuel cell recycling, complementing conventional approaches to create a more comprehensive recycling ecosystem.
Key players in the United States fuel cell stack recycling and reuse market include Bloom Energy, Cummins Inc, Gannon & Scott, etc.
Cummins Inc is a global leader in power solutions, specializing in the design, manufacture, distribution, and servicing of diesel, natural gas, electric, and hybrid powertrains and powertrain-related components. The company focuses on a broad range of markets, including automotive, industrial, power generation, and alternative energy sectors. It serves customers through an extensive network of over 450 wholly-owned, joint venture, and independent distributor locations in approximately 190 countries and territories.
Headquartered in Columbus, Indiana, Cummins supports its operations through manufacturing facilities located in various countries worldwide, including the United States, China, India, and Brazil. The company operates across five complementary business segments: Components, Engine, Distribution, Power Systems, and Accelera, which encompasses its hydrogen production technologies and electrified power systems. The company continues to focus on innovation and sustainability, developing cutting-edge products such as batteries, fuel cells, and hydrogen technologies to meet the demands of the global market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT – UNITED STATES
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. STANDARDIZATION AND DESIGN FOR RECYCLING
2.6.2. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS ARE THE MOST COMMONLY RECYCLED AND REUSED TYPE OF FUEL CELL
2.6.3. PYROMETALLURGICAL RECYCLING IS THE PRIMARY PROCESS UTILIZED FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
2.6.4. TRANSPORTATION IS THE LEADING END USE INDUSTRY FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. SCARCITY OF PRECIOUS METALS
3.1.2. RISING ADOPTION OF FUEL CELL VEHICLES ACROSS INDUSTRIES
3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN RECYCLING METHODS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. HIGH COSTS ASSOCIATED WITH RECYCLING
3.2.2. TECHNICAL COMPLEXITY OF RECYCLING FUEL CELLS
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.2.1. DEVELOPMENT OF RECYCLING-FRIENDLY MANUFACTURING TECHNOLOGIES
4.2.2. REGULATIONS DRIVE FUEL CELL RECYCLING, ENCOURAGING MATERIAL RECOVERY AND SUSTAINABLE TECH INVESTMENTS
4.3. PESTLE ANALYSIS
4.3.1. POLITICAL
4.3.2. ECONOMICAL
4.3.3. SOCIAL
4.3.4. TECHNOLOGICAL
4.3.5. LEGAL
4.3.6. ENVIRONMENTAL
4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.4.1. BUYERS POWER
4.4.2. SUPPLIERS POWER
4.4.3. SUBSTITUTION
4.4.4. NEW ENTRANTS
4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES
4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.8.1. RAW MATERIAL PROCUREMENT
4.8.2. FUEL CELL MANUFACTURING
4.8.3. FUEL CELL USAGE
4.8.4. END-OF-LIFE MANAGEMENT
4.8.5. DISMANTLING & RECYCLING
4.8.6. SECONDARY MARKET AND REUSE
4.8.7. DISPOSAL OF NON-RECYCLABLE MATERIALS
4.9. KEY BUYING CRITERIA
4.9.1. COST EFFECTIVENESS
4.9.2. ENVIRONMENTAL IMPACT
4.9.3. REGULATORY COMPLIANCE
4.9.4. TECHNOLOGY AND PROCESS EFFICIENCY
4.9.5. RELIABILITY AND CONSISTENCY
4.10. FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY TYPE
5.1. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS (PEMFCS)
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. SOLID OXIDE FUEL CELLS (SOFCS)
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. MOLTEN CARBONATE FUEL CELLS (MCFCS)
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
5.4. PHOSPHORIC ACID FUEL CELLS (PAFCS)
5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.4.2. SEGMENT ANALYSIS
5.5. OTHER TYPES
5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.5.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY RECYCLING PROCESS
6.1. PYROMETALLURGICAL RECYCLING
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. HYDROMETALLURGICAL RECYCLING
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. MECHANICAL RECYCLING
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.4. OTHER RECYCLING PROCESSES
6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
7. MARKET BY END USE INDUSTRY
7.1. TRANSPORTATION
7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
7.2. STATIONARY POWER GENERATION
7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7.3. PORTABLE POWER GENERATION
7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
7.3.2. SEGMENT ANALYSIS
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. BALLARD POWER
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCTS
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. BLOOM ENERGY
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCTS
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. CUMINS INC
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCTS
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. DOOSAN CORPORATION
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCTS
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. GANNON & SCOTT
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCTS
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. JOHNSON MATTHEY
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCTS
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. PLUG POWER INC
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCTS
8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.8. ROBERT BOSCH GMBH
8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.8.2. PRODUCTS
8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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