世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場予測 2024-2032


ASIA-PACIFIC HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場は、予測期間2024~2032年にかけて年平均成長率16.20%で発展すると予測されている。2032年には8億3,038万ドルの収益に達する見込みである。 市場イ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年9月27日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
159 英語

 

サマリー

主な調査結果
アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場は、予測期間2024~2032年にかけて年平均成長率16.20%で発展すると予測されている。2032年には8億3,038万ドルの収益に達する見込みである。
市場インサイト
輸送分野では、水素補給ステーションとリサイクル・インフラの整備に多額の投資が行われており、水素燃料電池の市場成長を牽引している。中国、日本、韓国のような国々は、燃料補給ステーションの包括的なネットワークの確立でリードしており、これは増加する水素自動車をサポートする上で極めて重要である。燃料電池部品の効率的なリサイクルと再利用が可能になることで、廃棄物が削減される一方、重要な材料の安定供給が確保されるため、市場の持続可能性が高まる。
地域分析
アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場成長に関する調査には、中国、日本、韓国、オーストラリア・ニュージーランド、インド、シンガポール、マレーシア、その他のアジア太平洋地域の詳細な調査が含まれる。中国の水素燃料電池リサイクル市場は、主に政府の強力な支援と水素インフラおよび燃料電池技術への多額の投資によって、急速な拡大を経験している。Weichai Power、SinoHytec、Beijing Yihuatong Technology Co Ltdといった主要企業が最前線に立ち、水素生産と自動車製造分野で中国の優位性を活用している。
2022年現在、中国は水素燃料電池導入の世界的リーダーとして台頭し、多数の水素燃料電池自動車(FCV)が走行しており、世界市場のほぼ大部分を占めている。さらに中国政府は、2030年までにFCVを100万台普及させるという国家目標を掲げ、燃料電池の生産とリサイクルに対する財政的インセンティブなど、水素インフラ開発を促進する政策を導入している。資格のある企業に対する20%から50%の補助金や税制優遇措置など、このような政府の後押しは、水素セクターにおけるリサイクルと循環経済の取り組みを大きく支えている。
同様に、日本市場は、水素をベースとする社会を目指す日本のコミットメントに後押しされ、水素燃料電池リサイ クル分野における成長と進歩のための大きな機会を提供している。日本は、トヨタ、ホンダ、パナソニックといった企業が燃料電池技術やリサイクル・プロセスの 先駆者となっており、水素技術における世界的リーダーとしての地位を確立している。厳しい環境政策で知られる日本は、持続可能な慣行を推進し、使用済み燃料電池の環境への影響を低減することを目的とした、水素基本戦略やプラスチック資源循環戦略といった強力な法律を制定してきた。
水素社会への移行は、持続可能性と資源効率を重視する日本の文化に深く根ざしている。リサイクル技術の進歩によって強化された政府の政策は、経済的利益を最大化しつつリサイクル能力を強化するという日本の戦略的アプローチを浮き彫りにしている。燃料電池リサイクルのための革新的技術の開発は、予測期間中、日本の市場成長の可能性を高めると予想される。
韓国も水素燃料電池リサイクル市場において急速に前進しており、政府の重要なイニシアティブと水素インフラへの投資がその原動力となっている。韓国政府は、水素生産を拡大し、燃料電池部品の強固なリサイクル枠組みを確立するため、「水素経済ロードマップ」に基づく包括的な計画を発表した。現代自動車(Hyundai)やSKイノベーション(SK Innovation)のような主要企業は、リサイクルプロセスの強化や、燃料電池の使用済み段階を効率的に管理する新技術の開発に注力し、主導的な役割を担っている。
インドは、クリーンエネルギー・ソリューションと持続可能な実践に対する政府の関心の高まりに支えられ、水素燃料電池リサイクル市場の注目すべきプレーヤーとして台頭してきている。インド政府は、未来の燃料として水素を推進するため、国家水素ミッションの下で様々なイニシアチブを立ち上げており、これには燃料電池のリサイクルと再利用に関するガイドラインの確立も含まれている。インドが水素生産能力を強化するにつれて、燃料電池リサイクル市場は大きな成長が見込まれる。
オーストラリア、ニュージーランド、シンガポールなどの他のアジア太平洋諸国は、水素燃料電池のリサイクル能力を徐々に開発しつつある。これらの国々は、リサイクルインフラの構築と、使用済み段階に達する燃料電池の増加を管理するための持続可能な慣行の導入に注力している。これらの地域の市場ダイナミクスは、環境意識の高まりとクリーンエネルギーへの取り組みに対する規制支援によって形成されている。
セグメンテーション分析
アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場のセグメンテーションには、プロセス別とソース別がある。供給源セグメントはさらに、定置型、輸送型、携帯型に拡大される。
アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場における定置型セグメントは、バックアップ電源、グリッド安定化、オフグリッド用途に定置型燃料電池が広く採用されていることから、主要な供給源として機能している。この地域では、日本、韓国、中国などの国々が、再生可能エネルギーの目標をサポートし、二酸化炭素排出量を削減するために、定置型燃料電池の導入でリードしている。これらの定置型燃料電池は、産業、商業ビル、集合住宅で使用されることが多く、プラチナのような貴重な白金族金属(PGM)を大量に含んでいる。
これらの燃料電池が耐用年数を迎えると、リサイクル市場はこれらの貴金属を回収するために不可欠となり、それによって採掘への依存を減らし、循環経済を促進する。アジア太平洋地域における定置型燃料電池の使用の増加は、厳しい環境規制と持続可能な資源管理の必要性と相まって、リサイクル市場の成長を促進しており、定置型セグメントは業界全体への主要な貢献者となっている。
競争に関する洞察
アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場に参入している主要企業には、BASF SE、Plug Power Inc、Johnson Mattheyなどがある。
Plug Power Incは米国に本社を置く企業で、電気機器や自動車の従来のバッテリーに代わる水素燃料電池システムの開発を専門としている。米国に本社を置き、ワシントン州スポケーン、ニューヨーク州ロチェスターにも拠点を持つ。
同社のGenDriveシステムは、プラグ・パワー社およびバラード・パワー・システムズ社製の燃料電池と水素貯蔵ソリューションを組み合わせたもので、鉛バッテリーに必要な数時間よりもはるかに速い、数分以内の急速「充電」を可能にする。この技術により、水素駆動フォークリフトは安定した出力を維持することができる。特筆すべきは、GenDriveユニットが従来のバッテリーに割り当てられていたスペースにシームレスに収まるように設計されていることである。


ページTOPに戻る


目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 市場概要
2.3. 調査範囲
2.4. 危機シナリオ分析
2.4.1. コビッド19が水素燃料電池リサイクル市場に与える影響
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. 火炉冶金法が水素燃料リサイクルの主要プロセスである。
2.5.2. ポータブルソースにおける水素燃料リサイクルの利用は、著しい成長が見込まれる
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. 業界全体で水素燃料電池の採用が増加している。
3.1.2. 貴金属の希少性とコスト上昇
3.1.3. 技術の進歩
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 燃料電池の分解における課題
3.2.2. リサイクルに伴う高コスト
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要技術動向
4.2.1. リサイクル技術の進歩
4.2.2. 高度な分離技術の開発
4.2.3. 電気化学的リサイクル方法の出現
4.3. ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2. 供給者パワー
4.3.3. 代替
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. 成長見通しマッピング
4.4.1. アジア太平洋地域の成長見通しマッピング
4.5. 市場成熟度分析
4.6. 市場集中度分析
4.7. バリューチェーン分析
4.7.1. 原材料の調達
4.7.2. 触媒の調製
4.7.3. 膜電極接合体(MEA)の製造
4.7.4. バイポーラプレート製造
4.7.5. 燃料電池スタック組立
4.7.6. プラント構成部品のバランス
4.7.7. 品質管理と試験
4.7.8. 配備と統合
4.8. 主要な購入基準
4.8.1. 費用効果
4.8.2. 環境への影響
4.8.3. 規制遵守
4.8.4. 技術とプロセスの効率性
4.8.5. 信頼性と一貫性
4.9. 水素燃料電池リサイクル市場の規制枠組み
5. プロセス別市場
5.1. 乾式製錬
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2. 湿式冶金
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.3. その他のプロセス
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
6. ソース別市場
6.1.定常
6.1.1. 市場予測図
6.1.2. セグメント分析
6.2.輸送
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3.ポータブル
6.3.1. 市場予測図
6.3.2. セグメント分析
7. 地理的分析
7.1. アジア太平洋地域
7.1.1. 市場規模と予測
7.1.2. アジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場の主要企業
7.1.3. 国別分析
7.中国
7.中国の水素燃料電池リサイクル市場規模・機会
7.日本
7.日本の水素燃料電池リサイクル市場規模・機会
7.1.3.3. 韓国
7.韓国の水素燃料電池リサイクル市場規模・機会
7.オーストラリア・ニュージーランド
7.オーストラリア・ニュージーランド水素燃料電池リサイクル市場規模・機会
7.インド
7.インドの水素燃料電池リサイクル市場規模・機会
7.シンガポール
7.シンガポールの水素燃料電池リサイクル市場規模・機会
7.1.3.7. マレーシア
7.マレーシアの水素燃料電池リサイクル市場規模&機会
7.1.3.8. その他のアジア太平洋地域
7.1.3.8.1. その他のアジア太平洋地域の水素燃料電池リサイクル市場規模&機会
8. 競争環境
8.1. 主要な戦略的展開
8.1.1. M&A
8.1.2. 製品の発表と開発
8.1.3. パートナーシップと契約
8.1.4. 事業拡大と売却
8.2. 会社概要
8.2.1. バラード・パワー
8.2.1.1. 会社概要
8.2.1.2. 製品
8.2.1.3. 強みと課題
8.BASF社
8.2.2.1. 会社概要
8.2.2.2.
8.2.2.3. 強みと課題
8.2.3. ブルームエネルギー
8.2.3.1. 会社概要
8.2.3.2. 製品
8.2.3.3. 強みと課題
8.2.4. 株式会社斗山
8.2.4.1. 会社概要
8.2.4.2.
8.2.4.3. 強みと課題
8.2.5. ギャノン&スコット
8.2.5.1. 会社概要
8.2.5.2.
8.2.5.3. 強みと課題
8.2.6. ヘンセルリサイクル
8.2.6.1. 会社概要
8.2.6.2.
8.2.6.3. 強みと課題
8.2.7. ハイテックリサイクル
8.2.7.1. 会社概要
8.2.7.2.
8.2.7.3. 強みと課題
8.2.8. ジョンソン・マッセイ
8.2.8.1. 会社概要
8.2.8.2.
8.2.8.3. 強みと課題
8.2.9. クラインアンラーゲンバウ
8.2.9.1. 会社概要
8.2.9.2. 製品
8.2.9.3. 強みと課題
8.2.10. プロトンモーター燃料電池
8.2.10.1. 会社概要
8.2.10.2. 製品
8.2.10.3. 強みと課題
8.2.11. プラグパワー社
8.2.11.1. 会社概要
8.2.11.2.
8.2.11.3. 強みと課題
8.2.12. エンエコプラント
8.2.12.1. 会社概要
8.2.12.2.
8.2.12.3. 強みと課題
8.2.13. スエズ
8.2.13.1. 会社概要
8.2.13.2.
8.2.13.3. 強みと課題
8.2.14. テノバ
8.2.14.1. 会社概要
8.2.14.2.
8.2.14.3. 強みと課題
8.2.15.ウミコア
8.2.15.1. 会社概要
8.2.15.2.
8.2.15.3. 強みと課題

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific hydrogen fuel cell recycling market is anticipated to develop with a CAGR of 16.20% over the forecast period 2024-2032. It is set to reach a revenue of $830.38 million by 2032.
MARKET INSIGHTS
In the transportation sector, significant investments in developing hydrogen refueling stations and recycling infrastructure drive the market growth for hydrogen fuel cells. Countries like China, Japan, and South Korea are leading in establishing a comprehensive network of refueling stations, which is crucial for supporting the growing fleet of hydrogen vehicles. The ability to efficiently recycle and reuse fuel cell components reduces waste while ensuring a steady supply of critical materials, thereby enhancing the market’s sustainability.
REGIONAL ANALYSIS
The Asia-Pacific hydrogen fuel cell recycling market growth examination includes a detailed study of China, Japan, South Korea, Australia & New Zealand, India, Singapore, Malaysia, and Rest of Asia-Pacific. The hydrogen fuel cell recycling market in China is experiencing rapid expansion, primarily driven by robust government support and substantial investments in hydrogen infrastructure and fuel cell technologies. Key companies such as Weichai Power, SinoHytec, and Beijing Yihuatong Technology Co Ltd are at the forefront, leveraging China’s dominant position in hydrogen production and vehicle manufacturing sectors.
As of 2022, China emerged as the global leader in hydrogen fuel cell adoption, with a large number of hydrogen fuel cell vehicles (FCVs) on the road, representing nearly a significant chunk of the global market. Furthermore, China’s government has introduced policies to foster hydrogen infrastructure development, including financial incentives for the production and recycling of fuel cells, aiming for a national target of 1 million FCVs by 2030. This government backing, including subsidies and tax incentives ranging from 20% to 50% for qualified companies, significantly supports the recycling and circular economy initiatives in the hydrogen sector.
Similarly, the Japanese market presents substantial opportunities for growth and advancement within the hydrogen fuel cell recycling sector, driven by the country’s commitment to becoming a hydrogen-based society. Japan has established itself as a global leader in hydrogen technology, with firms like Toyota, Honda, and Panasonic pioneering advancements in fuel cell technology and recycling processes. Recognized for its stringent environmental policies, Japan has enacted robust legislation, such as the Basic Hydrogen Strategy and the Resource Circulation Strategy for Plastics, aimed at promoting sustainable practices and reducing the environmental impact of end-of-life fuel cells.
Japan’s transition to a hydrogen society is deeply rooted in its cultural emphasis on sustainability and resource efficiency. The government’s policies, reinforced by technological advancements in recycling, underscore the country’s strategic approach to enhancing its recycling capabilities while maximizing economic benefits. The development of innovative technologies for fuel cell recycling is anticipated to bolster Japan’s market growth potential during the forecast period.
South Korea is also rapidly advancing in the hydrogen fuel cell recycling market, driven by significant government initiatives and investments in hydrogen infrastructure. The South Korean government has unveiled a comprehensive plan under the ‘Hydrogen Economy Roadmap’ to expand hydrogen production and establish a robust recycling framework for fuel cell components. Key players like Hyundai and SK Innovation are leading the charge, focusing on enhancing recycling processes and developing new technologies to manage the end-of-life phase of fuel cells efficiently.
India is emerging as a notable player in the hydrogen fuel cell recycling market, supported by growing government interest in clean energy solutions and sustainable practices. The Indian government has launched various initiatives under the National Hydrogen Mission to promote hydrogen as a fuel of the future, which includes establishing guidelines for the recycling and repurposing of fuel cells. As India ramps up its hydrogen production capabilities, the market for fuel cell recycling is expected to witness significant growth.
The rest of Asia-Pacific, including countries like Australia, New Zealand, and Singapore, are gradually developing their hydrogen fuel cell recycling capabilities. These countries are focusing on building recycling infrastructure and adopting sustainable practices to manage the growing number of fuel cells reaching the end-of-life stage. The market dynamics in these regions are shaped by increasing environmental awareness and regulatory support for clean energy initiatives.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Asia-Pacific hydrogen fuel cell recycling market segmentation includes the market by process and source. The source segment is further expanded into stationary, transport, and portable.
The stationary segment in the Asia-Pacific hydrogen fuel cell recycling market serves as a key source due to the widespread adoption of stationary fuel cells for backup power, grid stabilization, and off-grid applications. In this region, countries such as Japan, South Korea, and China are leading in deploying stationary fuel cells to support their renewable energy goals and reduce carbon emissions. These stationary fuel cells, often used in industries, commercial buildings, and residential complexes, contain significant amounts of valuable Platinum Group Metals (PGMs) like platinum.
As these fuel cells reach the end of their operational life, the recycling market becomes vital for recovering these precious metals, thereby reducing dependency on mining and promoting a circular economy. The increasing use of stationary fuel cells in the Asia-Pacific region, coupled with stringent environmental regulations and the need for sustainable resource management, is driving the growth of the recycling market, making the stationary segment a key contributor to the overall industry.
COMPETITIVE INSIGHTS
Major firms operating in the Asia-Pacific hydrogen fuel cell recycling market include BASF SE, Plug Power Inc, Johnson Matthey, etc.
Plug Power Inc is a US-based company specializing in the development of hydrogen fuel cell systems designed to replace traditional batteries in electric-powered equipment and vehicles. Headquartered in the United States, the company also operates facilities in Spokane, Washington, and Rochester, New York.
The company’s GenDrive system combines fuel cells produced by Plug Power and Ballard Power Systems with a hydrogen storage solution, enabling rapid ‘recharging’ within minutes—far more rapidly than the several hours required for lead-acid batteries. This technology allows hydrogen-powered forklifts to maintain a consistent power output. Notably, GenDrive units are designed to fit seamlessly into the space allocated for conventional batteries.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. PYROMETALLURGICAL METHODS ARE THE PRIMARY PROCESSES USED IN HYDROGEN FUEL RECYCLING
2.5.2. THE USE OF HYDROGEN FUEL RECYCLING IN PORTABLE SOURCES IS EXPECTED TO WITNESS SIGNIFICANT GROWTH
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISING ADOPTION OF HYDROGEN FUEL CELLS ACROSS INDUSTRIES
3.1.2. SCARCITY AND RISING COSTS OF PRECIOUS METALS
3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES IN DISASSEMBLING FUEL CELLS
3.2.2. HIGH COSTS ASSOCIATED WITH RECYCLING
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2.1. ADVANCEMENTS IN RECYCLING TECHNOLOGIES
4.2.2. DEVELOPMENT OF ADVANCED SEPARATION TECHNIQUES
4.2.3. EMERGENCE OF ELECTROCHEMICAL RECYCLING METHODS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR ASIA-PACIFIC
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL SOURCING
4.7.2. CATALYST PREPARATION
4.7.3. MEMBRANE ELECTRODE ASSEMBLY (MEA) FABRICATION
4.7.4. BIPOLAR PLATE MANUFACTURING
4.7.5. FUEL CELL STACK ASSEMBLY
4.7.6. BALANCE OF PLANT COMPONENTS
4.7.7. QUALITY CONTROL AND TESTING
4.7.8. DEPLOYMENT AND INTEGRATION
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. COST EFFECTIVENESS
4.8.2. ENVIRONMENTAL IMPACT
4.8.3. REGULATORY COMPLIANCE
4.8.4. TECHNOLOGY AND PROCESS EFFICIENCY
4.8.5. RELIABILITY AND CONSISTENCY
4.9. HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PROCESS
5.1. PYROMETALLURGICAL
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. HYDROMETALLURGICAL
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. OTHER PROCESSES
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY SOURCE
6.1. STATIONARY
6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. TRANSPORT
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. PORTABLE
6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. ASIA-PACIFIC
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET
7.1.3. COUNTRY ANALYSIS
7.1.3.1. CHINA
7.1.3.1.1. CHINA HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.2. JAPAN
7.1.3.2.1. JAPAN HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.3. SOUTH KOREA
7.1.3.3.1. SOUTH KOREA HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.4. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
7.1.3.4.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.5. INDIA
7.1.3.5.1. INDIA HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.6. SINGAPORE
7.1.3.6.1. SINGAPORE HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.7. MALAYSIA
7.1.3.7.1. MALAYSIA HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
7.1.3.8. REST OF ASIA-PACIFIC
7.1.3.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC HYDROGEN FUEL CELL RECYCLING MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS AND DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. BALLARD POWER
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCTS
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. BASF
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCTS
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. BLOOM ENERGY
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCTS
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. DOOSAN CORPORATION
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCTS
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. GANNON & SCOTT
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCTS
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. HENSEL RECYCLING
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCTS
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. HYTECHCYLING
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCTS
8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.8. JOHNSON MATTHEY
8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.8.2. PRODUCTS
8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.9. KLEIN ANLAGENBAU
8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.9.2. PRODUCTS
8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.10. PROTON MOTOR FUEL CELL
8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.10.2. PRODUCTS
8.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.11. PLUG POWER INC
8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.11.2. PRODUCTS
8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.12. SK ECOPLANT
8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.12.2. PRODUCTS
8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.13. SUEZ
8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.13.2. PRODUCTS
8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.14. TENOVA
8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.14.2. PRODUCTS
8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.15. UMICORE
8.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.15.2. PRODUCTS
8.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/03 10:28

148.12 円

163.91 円

199.10 円

ページTOPに戻る