温度計の世界市場予測 2023-2032GLOBAL THERMOMETER MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 世界の体温計市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 7.44%を記録すると予測される。市場の成長は、技術の進歩、感染症の流行増加、体温モニタリングの重要性に対する意識の高まりに起因している。 市... もっと見る
サマリー主な調査結果世界の体温計市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 7.44%を記録すると予測される。市場の成長は、技術の進歩、感染症の流行増加、体温モニタリングの重要性に対する意識の高まりに起因している。 市場インサイト 体温計の世界市場は、様々な産業における正確な体温測定に対する需要の増加、COVID-19の影響、技術の進歩など、様々な要因が重なって大きな成長を遂げている。体温のモニタリングは、人体の体温を測定・記録する行為であり、感染症を含む様々な病気の早期発見・管理に重要な役割を果たしている。発熱はしばしば感染症の有力な指標となり、感染に対する身体の免疫反応の初期シグナルとして頻繁に機能する。体温を注意深くモニターすることで、感染症をタイムリーに特定し治療することができ、重篤な合併症を回避できる可能性がある。近年、体温モニタリングの重要性に対する認識が高まっている。 COVID-19の大流行により、感染症を迅速に特定し管理することの重要性が浮き彫りになるなど、いくつかの要因がこの認識の高まりに寄与している。さらに、マラリアやデング熱のような他の感染症の流行が増加していることも、体温モニタリングの重要性をさらに強調している。 地域別インサイト 世界の体温計市場の成長分析には、北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域の地理的評価が含まれます。アジア太平洋地域は世界市場で最も急成長している地域であり、医療機器製造に対する政府の優遇措置や支援がその要因となっています、 競争に関する洞察 同市場は、老舗企業と新興テクノロジー企業による激しい競争が特徴である。有力な参入企業は、精度、技術の組み込み(スマート体温計の機能など)、価格戦略、ブランド認知度などの属性に基づいて競争を繰り広げている。市場をリードする企業には、EASYWELL BIOMEDICALS、A&D Medical、Medline Industries Inc、Beurer GmbHなどがあります。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体に関する主な調査結果 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INDUSTRIAL SEGMENT IS POISED FOR THE FASTEST GROWTH 2.5.2. GROWING HEALTH CONSCIOUSNESS AND HEALTHCARE COSTS BOOST MARKET GROWTH 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES 3.1.2. RISING AWARENESS ABOUT BODY TEMPERATURE MONITORING’S IMPORTANCE 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS 3.2.2. INACCURATE READINGS REPORTED BY THERMOMETER 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7.1. RAW MATERIALS 4.7.2. MANUFACTURERS 4.7.3. DISTRIBUTORS 4.7.4. RETAILERS 4.7.5. SALES 4.8. KEY BUYING CRITERIA 4.8.1. ACCURACY 4.8.2. EASE OF USE 4.8.3. RELIABILITY AND DURABILITY 4.8.4. SPEED 4.8.5. TYPE OF THERMOMETER 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.1.1. DIGITAL THERMOMETER 5.1.2. INFRARED RADIATION THERMOMETER 5.1.3. OTHER MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.2. MERCURY-BASED THERMOMETERS 6. MARKET BY APPLICATION 6.1. MEDICAL 6.2. INDUSTRIAL 6.3. FOOD 6.4. LABORATORY 6.5. OTHER APPLICATIONS 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. NORTH AMERICA 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. NORTH AMERICA THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.1.3. NORTH AMERICA THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA THERMOMETER MARKET 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. UNITED STATES 7.1.5.1.1. UNITED STATES THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.2. CANADA 7.1.5.2.1. CANADA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2. EUROPE 7.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.2.2. EUROPE THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.2.3. EUROPE THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.2.4. KEY PLAYERS IN EUROPE THERMOMETER MARKET 7.2.5. COUNTRY ANALYSIS 7.2.5.1. UNITED KINGDOM 7.2.5.1.1. UNITED KINGDOM THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.2. GERMANY 7.2.5.2.1. GERMANY THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.3. FRANCE 7.2.5.3.1. FRANCE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.4. ITALY 7.2.5.4.1. ITALY THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.5. SPAIN 7.2.5.5.1. SPAIN THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.6. BELGIUM 7.2.5.6.1. BELGIUM THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.7. POLAND 7.2.5.7.1. POLAND THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.8. REST OF EUROPE 7.2.5.8.1. REST OF EUROPE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3. ASIA-PACIFIC 7.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.3.2. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.3.3. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.3.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET 7.3.5. COUNTRY ANALYSIS 7.3.5.1. CHINA 7.3.5.1.1. CHINA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.2. JAPAN 7.3.5.2.1. JAPAN THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.3. INDIA 7.3.5.3.1. INDIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.4. SOUTH KOREA 7.3.5.4.1. SOUTH KOREA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.5. MALAYSIA 7.3.5.5.1. MALAYSIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.6. SINGAPORE 7.3.5.6.1. SINGAPORE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.3.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.3.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.4. REST OF WORLD 7.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.4.2. REST OF WORLD THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.4.3. REST OF WORLD THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.4.4. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD THERMOMETER MARKET 7.4.5. REGIONAL ANALYSIS 7.4.5.1. LATIN AMERICA 7.4.5.1.1. LATIN AMERICA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 7.4.5.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. 3M 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. A&D MEDICAL 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. AMERICAN DIAGNOSTIC CORPORATION 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. BEURER GMBH 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS 8.2.5. BRIGGS HEALTHCARE 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS 8.2.6. EASYWELL BIOMEDICALS 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. EXERGEN CORPORATION 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS 8.2.8. FAIRHAVEN HEALTH 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS 8.2.9. MEDLINE INDUSTRIES INC 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCTS 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.10. MICROLIFE CORPORATION 8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.10.2. PRODUCTS 8.2.11. OMRON HEALTHCARE INC 8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.11.2. PRODUCTS 8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.12. RG MEDICAL DIAGNOSTICS 8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.12.2. PRODUCTS 8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.13. TERUMO CORPORATION 8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.13.2. PRODUCTS 8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.14. WELCH ALLYN 8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.14.2. PRODUCTS 8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. INDUSTRIAL SEGMENT IS POISED FOR THE FASTEST GROWTH 2.5.2. GROWING HEALTH CONSCIOUSNESS AND HEALTHCARE COSTS BOOST MARKET GROWTH 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES 3.1.2. RISING AWARENESS ABOUT BODY TEMPERATURE MONITORING’S IMPORTANCE 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS 3.2.2. INACCURATE READINGS REPORTED BY THERMOMETER 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7.1. RAW MATERIALS 4.7.2. MANUFACTURERS 4.7.3. DISTRIBUTORS 4.7.4. RETAILERS 4.7.5. SALES 4.8. KEY BUYING CRITERIA 4.8.1. ACCURACY 4.8.2. EASE OF USE 4.8.3. RELIABILITY AND DURABILITY 4.8.4. SPEED 4.8.5. TYPE OF THERMOMETER 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.1.1. DIGITAL THERMOMETER 5.1.2. INFRARED RADIATION THERMOMETER 5.1.3. OTHER MERCURY-FREE THERMOMETERS 5.2. MERCURY-BASED THERMOMETERS 6. MARKET BY APPLICATION 6.1. MEDICAL 6.2. INDUSTRIAL 6.3. FOOD 6.4. LABORATORY 6.5. OTHER APPLICATIONS 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. NORTH AMERICA 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. NORTH AMERICA THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.1.3. NORTH AMERICA THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA THERMOMETER MARKET 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. UNITED STATES 7.1.5.1.1. UNITED STATES THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.2. CANADA 7.1.5.2.1. CANADA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2. EUROPE 7.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.2.2. EUROPE THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.2.3. EUROPE THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.2.4. KEY PLAYERS IN EUROPE THERMOMETER MARKET 7.2.5. COUNTRY ANALYSIS 7.2.5.1. UNITED KINGDOM 7.2.5.1.1. UNITED KINGDOM THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.2. GERMANY 7.2.5.2.1. GERMANY THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.3. FRANCE 7.2.5.3.1. FRANCE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.4. ITALY 7.2.5.4.1. ITALY THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.5. SPAIN 7.2.5.5.1. SPAIN THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.6. BELGIUM 7.2.5.6.1. BELGIUM THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.7. POLAND 7.2.5.7.1. POLAND THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.2.5.8. REST OF EUROPE 7.2.5.8.1. REST OF EUROPE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3. ASIA-PACIFIC 7.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.3.2. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.3.3. ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.3.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET 7.3.5. COUNTRY ANALYSIS 7.3.5.1. CHINA 7.3.5.1.1. CHINA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.2. JAPAN 7.3.5.2.1. JAPAN THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.3. INDIA 7.3.5.3.1. INDIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.4. SOUTH KOREA 7.3.5.4.1. SOUTH KOREA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.5. MALAYSIA 7.3.5.5.1. MALAYSIA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.6. SINGAPORE 7.3.5.6.1. SINGAPORE THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.3.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.3.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.3.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.4. REST OF WORLD 7.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.4.2. REST OF WORLD THERMOMETER MARKET DRIVERS 7.4.3. REST OF WORLD THERMOMETER MARKET CHALLENGES 7.4.4. KEY PLAYERS IN REST OF WORLD THERMOMETER MARKET 7.4.5. REGIONAL ANALYSIS 7.4.5.1. LATIN AMERICA 7.4.5.1.1. LATIN AMERICA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 7.4.5.2.1. MIDDLE EAST & AFRICA THERMOMETER MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. 3M 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. A&D MEDICAL 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. AMERICAN DIAGNOSTIC CORPORATION 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. BEURER GMBH 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS 8.2.5. BRIGGS HEALTHCARE 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS 8.2.6. EASYWELL BIOMEDICALS 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. EXERGEN CORPORATION 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS 8.2.8. FAIRHAVEN HEALTH 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS 8.2.9. MEDLINE INDUSTRIES INC 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCTS 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.10. MICROLIFE CORPORATION 8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.10.2. PRODUCTS 8.2.11. OMRON HEALTHCARE INC 8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.11.2. PRODUCTS 8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.12. RG MEDICAL DIAGNOSTICS 8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.12.2. PRODUCTS 8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.13. TERUMO CORPORATION 8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.13.2. PRODUCTS 8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.14. WELCH ALLYN 8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.14.2. PRODUCTS 8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |