インドのXaas(Everything as a Service)市場予測 2023-2030INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 インドのEverything as a Service(XaaS)市場は、予測期間中に23.96%のCAGRを記録すると予測されています。調査対象市場の基準年は2022年ですが、予測年は2023年から2030年の間です。同国の市場成... もっと見る
サマリー主な調査結果インドのEverything as a Service(XaaS)市場は、予測期間中に23.96%のCAGRを記録すると予測されています。調査対象市場の基準年は2022年ですが、予測年は2023年から2030年の間です。同国の市場成長は、クラウドベースのソリューションが提供する利点、著しく高いデジタル導入率、ストリーミングプラットフォームに対する需要の急増によって促進されています。 市場に関する考察 インドが現在、経済的価値の創出と市民のエンパワーメントを重視しているのは、デジタルアクセスやデジタルインフラを拡大する「デジタルインディアプログラム」の強固な基盤が主な理由です。また、インドでは、政府の施策、新しいデジタルアプリケーション、ビジネスの革新と投資の組み合わせによって、世界でも最も速いデジタル導入率の1つとなっています。さらに、これらの要素は、さまざまな種類の仕事領域だけでなく、幅広い活動を強化する上でも重要な役割を担っています。 一方、Disney Plus、Netflix、Amazon Primeなどのストリーミングサービスは、ビデオオンデマンドのストリーミングを補完するためにクラウドサービスを利用しています。業界関係者によると、インドの顧客はストリーミング・プラットフォームを利用する傾向が最も強く、利用しないと回答したのはわずか9%でした。これらの要因により、インドにおけるEverything as a Service (XaaS)市場の成長は、推定期間中に拡大すると考えられています。 競争力 市場に参入している主要企業には、Microsoft Corporation、HCL Technologies Ltd、IBM Corporationなどがあります。 当社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的な内訳説明 - すべてのセグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要なセグメントを徹底的に評価し、その市場規模を推定します。 - 地域別分析:地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要な購買基準など。 - 競合環境は、要因や市場シェアなどに基づいて主要企業を理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など。 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES 9.1.2. PARTNERSHIPS 9.1.3. ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALPHABET INC 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.2. AMAZON.COM INC 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.3. HCL TECHNOLOGIES LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.4. IBM CORPORATION 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.5. MICROSOFT CORPORATION 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.6. SAP SE 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.7. TATA CONSULTANCY SERVICES 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 図表リストLIST OF TABLESTABLE 1: MARKET SNAPSHOT – EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) TABLE 2: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 3: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 4: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 5: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 6: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 7: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 8: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 9: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 10: LIST OF PRODUCT LAUNCHES TABLE 11: LIST OF PARTNERSHIPS TABLE 12: LIST OF ACQUISITIONS
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES 9.1.2. PARTNERSHIPS 9.1.3. ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALPHABET INC 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.2. AMAZON.COM INC 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.3. HCL TECHNOLOGIES LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.4. IBM CORPORATION 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.5. MICROSOFT CORPORATION 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.6. SAP SE 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.7. TATA CONSULTANCY SERVICES 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS List of Tables/GraphsLIST OF TABLESTABLE 1: MARKET SNAPSHOT – EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) TABLE 2: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 3: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 4: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 5: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 6: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 7: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 8: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION) TABLE 9: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION) TABLE 10: LIST OF PRODUCT LAUNCHES TABLE 11: LIST OF PARTNERSHIPS TABLE 12: LIST OF ACQUISITIONS
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |