世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのXaas(Everything as a Service)市場予測 2023-2030


INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET FORECAST 2023-2030

主な調査結果 インドのEverything as a Service(XaaS)市場は、予測期間中に23.96%のCAGRを記録すると予測されています。調査対象市場の基準年は2022年ですが、予測年は2023年から2030年の間です。同国の市場成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年3月17日 US$1,100
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
114 英語

 

サマリー

主な調査結果
インドのEverything as a Service(XaaS)市場は、予測期間中に23.96%のCAGRを記録すると予測されています。調査対象市場の基準年は2022年ですが、予測年は2023年から2030年の間です。同国の市場成長は、クラウドベースのソリューションが提供する利点、著しく高いデジタル導入率、ストリーミングプラットフォームに対する需要の急増によって促進されています。
市場に関する考察
インドが現在、経済的価値の創出と市民のエンパワーメントを重視しているのは、デジタルアクセスやデジタルインフラを拡大する「デジタルインディアプログラム」の強固な基盤が主な理由です。また、インドでは、政府の施策、新しいデジタルアプリケーション、ビジネスの革新と投資の組み合わせによって、世界でも最も速いデジタル導入率の1つとなっています。さらに、これらの要素は、さまざまな種類の仕事領域だけでなく、幅広い活動を強化する上でも重要な役割を担っています。
一方、Disney Plus、Netflix、Amazon Primeなどのストリーミングサービスは、ビデオオンデマンドのストリーミングを補完するためにクラウドサービスを利用しています。業界関係者によると、インドの顧客はストリーミング・プラットフォームを利用する傾向が最も強く、利用しないと回答したのはわずか9%でした。これらの要因により、インドにおけるEverything as a Service (XaaS)市場の成長は、推定期間中に拡大すると考えられています。
競争力
市場に参入している主要企業には、Microsoft Corporation、HCL Technologies Ltd、IBM Corporationなどがあります。
当社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的な内訳説明
- すべてのセグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要なセグメントを徹底的に評価し、その市場規模を推定します。
- 地域別分析:地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要な購買基準など。
- 競合環境は、要因や市場シェアなどに基づいて主要企業を理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など。


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD
2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS
2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN
2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS
3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT
3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS
3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD
3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY TYPE
5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS)
5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS)
5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS)
5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS)
5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS)
5.7. OTHER TYPES
6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE
6.1. LARGE ENTERPRISES
6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
7. MARKET BY BUSINESS TYPE
7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B)
7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C)
8. MARKET BY VERTICAL
8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI)
8.2. MANUFACTURING
8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES
8.4. IT & TELECOMMUNICATION
8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL
8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR
8.7. OTHER VERTICALS
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. PRODUCT LAUNCHES
9.1.2. PARTNERSHIPS
9.1.3. ACQUISITIONS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. ALPHABET INC
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.2. AMAZON.COM INC
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.3. HCL TECHNOLOGIES LTD
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.4. IBM CORPORATION
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.5. MICROSOFT CORPORATION
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.6. SAP SE
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.7. TATA CONSULTANCY SERVICES
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS

ページTOPに戻る



図表リスト

LIST OF TABLES
TABLE 1: MARKET SNAPSHOT – EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS)
TABLE 2: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 3: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 4: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 5: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 6: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 7: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 8: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 9: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 10: LIST OF PRODUCT LAUNCHES
TABLE 11: LIST OF PARTNERSHIPS
TABLE 12: LIST OF ACQUISITIONS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The India Everything as a Service (XaaS) market is forecasted to register a CAGR of 23.96% during the projection period. While the base year considered for the studied market is 2022, the forecasting years are between 2023 to 2030. The country’s market growth is facilitated by the advantages offered by cloud-based solutions, the significantly high rates of digital adoption, and the surging demand for streaming platforms.
MARKET INSIGHTS
India’s current emphasis on the generation of considerable economic value as well as citizen empowerment is predominantly accredited to the robust foundation of the Digital India Program’s expanded digital access and digital infrastructure. The nation also has one of the fastest rates of digital adoption globally, fuelled by a combination of government action, new digital applications, as well as business innovation and investment. Furthermore, these factors also play a vital role in enhancing a wide range of activities, in addition to different types of work domains.
On the other hand, streaming services like Disney Plus, Netflix, and Amazon Prime utilize cloud services to supplement video-on-demand streaming. As per industry sources, Indian customers are the most likely to avail of streaming platforms, with only 9% asserting they do not utilize any. As a result, these factors are set to augment the Everything as a Service (XaaS) market growth in India during the estimated period.
COMPETITIVE INSIGHTS
Key companies operating in the market include Microsoft Corporation, HCL Technologies Ltd, IBM Corporation, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD
2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS
2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN
2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS
3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT
3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS
3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD
3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY TYPE
5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS)
5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS)
5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS)
5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS)
5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS)
5.7. OTHER TYPES
6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE
6.1. LARGE ENTERPRISES
6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
7. MARKET BY BUSINESS TYPE
7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B)
7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C)
8. MARKET BY VERTICAL
8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI)
8.2. MANUFACTURING
8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES
8.4. IT & TELECOMMUNICATION
8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL
8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR
8.7. OTHER VERTICALS
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. PRODUCT LAUNCHES
9.1.2. PARTNERSHIPS
9.1.3. ACQUISITIONS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. ALPHABET INC
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.2. AMAZON.COM INC
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.3. HCL TECHNOLOGIES LTD
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.4. IBM CORPORATION
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.5. MICROSOFT CORPORATION
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.6. SAP SE
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
9.2.7. TATA CONSULTANCY SERVICES
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

LIST OF TABLES
TABLE 1: MARKET SNAPSHOT – EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS)
TABLE 2: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 3: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 4: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 5: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 6: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 7: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY BUSINESS TYPE, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 8: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
TABLE 9: INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET, BY VERTICAL, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
TABLE 10: LIST OF PRODUCT LAUNCHES
TABLE 11: LIST OF PARTNERSHIPS
TABLE 12: LIST OF ACQUISITIONS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る