世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

情報技術サービス管理の世界市場規模調査、展開別(クラウド、オンプレミス)、アプリケーション別(構成管理、パフォーマンス管理、ネットワーク管理、データベース管理システム)、エンドユーザー産業別(BFSI、製造、政府・教育、IT・通信、小売、旅行・接客、ヘルスケア、その他エンドユーザー産業)および地域別予測 2022-2028


Global Information Technology Service Management Market Size study, by Deployment (Cloud, On-premise), by Application (Configuration Management, Performance Management, Network Management, Database Management System), by End-user Industry (BFSI, Manufacturing, Government and Education, IT and Telecommunication, Retail, Travel and Hospitality, Healthcare, Other End-User Industry) and Regional Forecasts 2022-2028

世界の情報技術サービス管理市場は、2021年に約XXと評価され、予測期間2022-2028年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ITSM(Information Technology Service Management)とは、IT組織のビ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年6月7日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の情報技術サービス管理市場は、2021年に約XXと評価され、予測期間2022-2028年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ITSM(Information Technology Service Management)とは、IT組織のビジネス目標を達成するために実施されるカスタマイズされたソリューションの構築、提供、サポート、管理など、IT関連のすべての業務を指します。テクノロジーの急速な発展に伴い、通信事業者は常にイノベーションに注力しています。その結果、イノベーション、顧客サービス、インフラ設定、人材など、消費者をサポートする最先端のソリューションを提供しながら、インフラの近代化に集中しています。さらに、通信事業者は、ITSMソリューションの導入により、通信、クラウド、ソフトウェアライセンスのポートフォリオ全体にわたって、請求書、支出、使用状況、資産に関する統一された洞察を得ることができます。その結果、全体的なコストが削減され、生産性が向上します。これは主に可視性の向上によるもので、現在のITインフラを管理するためのきめ細かなプロセスセットが提供されます。さらに、クラウドベースのモデルへの需要が高まる中、IT ビジネスは ITSM の導入に力を入れています。クラウドベースのエコシステムの利用が拡大するにつれ、各社はクラウドプラットフォームを利用した新しいサービスを通じて協力関係を広げています。タタコミュニケーションズは2021年11月、組織が従業員に技術的に高度で洗練されたインテリジェントなコラボレーション体験を提供できるエンドツーエンドのマネージド・ユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)「Tata Communications GlobalRapide」の提供を発表しました。この新しいITSMにより、タタコミュニケーションズは、世界中のあらゆる組織のデジタルファースト、クラウドファーストのユニファイド・コミュニケーションのニーズに応えるワンストップショップとなります。5G Americasによると、5Gの加入者数は当面増加し続け、2025年には30億加入が予測されています。これは、2023年から2024年までの6億件の加入者と、2024年から2025年までの6億件の加入者で構成されています。

世界の情報技術サービス管理市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。米国とカナダを含む北米は、最大の市場占有率を誇っています。同地域の企業は、費用対効果の高いITSMソリューションを提供することで知られています。また、ソフトウェアアプリケーションのプラットフォームを提供することでも知られ、開発者は要件に基づいたカスタマイズされたITソリューションの開発・構築に集中することができます。一方、アジア太平洋地域は、洗練されたITサービスや技術が正しく導入されれば、今後急速に成長すると予測されている。予想される期間が終了する頃には、サービスプロバイダーにとっていくつかのチャンスが生まれていることでしょう。

本レポートに含まれる主な市場関係者は以下の通りです:
アトラシアン・コーポレーション・ピーエルシー
アクシオス・システムズ
BMC Software, Inc.
ブロードコム・インコーポレイテッド
フレッシュワークス・インコーポレイテッド
マイクロフォーカス・インターナショナル・ピーエルシー
IBMコーポレーション
Ivanti Inc.
ServiceNow Inc.
ASG Technologies Group, Inc.
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域と国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
デプロイメント別
クラウド
オンプレミス

アプリケーション別
コンフィギュレーションマネジメント
パフォーマンス管理
ネットワーク管理
データベース管理システム
その他のアプリケーション

エンドユーザー産業別
BFSI
製造業
政府・教育機関
IT・通信
小売業
旅行・ホスピタリティ
ヘルスケア
その他のエンドユーザー産業

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界の情報技術サービス管理市場のターゲットオーディエンス:

主要なコンサルティング会社およびアドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家


ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Information Technology Service Management Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Information Technology Service Management Market, by Deployment, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Information Technology Service Management Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.4. Information Technology Service Management Market, by End-user Industry, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Information Technology Service Management Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Information Technology Service Management Market Dynamics
3.1. Information Technology Service Management Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising adoption of updated IT infrastructure across the end-user industries
3.1.1.2. Increasing demand for a unified platform to manage and monitor IT infrastructure performance
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Issues in ITSM implementation and lack of quality standards in service-level agreements
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increased flocking o technologies that are cloud-based
Chapter 4. Global Information Technology Service Management Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Information Technology Service Management Market, by Deployment
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Information Technology Service Management Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Information Technology Service Management Market Estimates & Forecasts by Deployment, 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Information Technology Service Management Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cloud
6.4.2. On-premise
Chapter 7. Global Information Technology Service Management Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Information Technology Service Management Market by Application, Performance – Potential Analysis
7.3. Global Information Technology Service Management Market Estimates & Forecasts by Application, 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Information Technology Service Management Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Configuration Management
7.4.2. Performance Management
7.4.3. Network Management
7.4.4. Database Management System
7.4.5. Other Applications
Chapter 8. Global Information Technology Service Management Market, by End-user Industry
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Information Technology Service Management Market by End-user Industry, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Information Technology Service Management Market Estimates & Forecasts by End-user Industry, 2018-2028 (USD Billion)
8.4. Information Technology Service Management Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. BFSI
8.4.2. Manufacturing
8.4.3. Government and Education
8.4.4. IT and Telecommunication
8.4.5. Retail
8.4.6. Travel and Hospitality
8.4.7. Healthcare
8.4.8. Other End-user Industries

Chapter 9. Global Information Technology Service Management Market, Regional Analysis
9.1. Information Technology Service Management Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Information Technology Service Management Market
9.2.1. U.S.Information Technology Service Management Market
9.2.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.3. End-user industry breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.2. Canada Information Technology Service Management Market
9.3. Europe Information Technology Service Management Market Snapshot
9.3.1. U.K. Information Technology Service Management Market
9.3.2. Germany Information Technology Service Management Market
9.3.3. France Information Technology Service Management Market
9.3.4. Spain Information Technology Service Management Market
9.3.5. Italy Information Technology Service Management Market
9.3.6. Rest of Europe Information Technology Service Management Market
9.4. Asia-Pacific Information Technology Service Management Market Snapshot
9.4.1. China Information Technology Service Management Market
9.4.2. India Information Technology Service Management Market
9.4.3. Japan Information Technology Service Management Market
9.4.4. Australia Information Technology Service Management Market
9.4.5. South Korea Information Technology Service Management Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Information Technology Service Management Market
9.5. Latin America Information Technology Service Management Market Snapshot
9.5.1. Brazil Information Technology Service Management Market
9.5.2. Mexico Information Technology Service Management Market
9.6. Rest of The World Information Technology Service Management Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. ASG Technologies Group, Inc.
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Atlassian Corporation Plc
10.2.3. Axios Systems
10.2.4. BMC Software, Inc.
10.2.5. Broadcom Inc.
10.2.6. Freshworks Inc.
10.2.7. Micro Focus International Plc
10.2.8. IBM Corporation
10.2.9. Ivanti Inc.
10.2.10. ServiceNow Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Information Technology Service Management Market is valued at approximately XX in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2022-2028. ITSM (Information Technology Service Management) refers to all IT-related operations such as building, delivering, supporting and managing customised solutions that are implemented to accomplish the business goals of IT organisations. With the rapid growth of technology, telecom companies are constantly concentrating on innovation. As a result, they are concentrating on modernising their infrastructure while providing cutting-edge solutions to support their consumers, such as innovation, customer service, infrastructure setup, and human resources. Furthermore, telecom firms benefit from the installation of ITSM solutions by gaining unified insight into invoices, spending, usage, and assets across their whole communications, cloud, and software licence portfolio. As a result, overall costs are reduced and productivity is increased, mostly through improved visibility, while a finely tuned set of processes is provided to manage the current IT infrastructure. Furthermore, with the increasing demand for cloud-based models, IT businesses are focused on embracing ITSM. Companies have expanded their cooperation through new services across the cloud platform as the usage of cloud-based ecosystems has grown. Tata Communications announced the launch of Tata Communications GlobalRapide in November 2021, an end-to-end managed unified communications as a service (UCaaS) that enables organisations to provide technologically advanced, sophisticated, and intelligent collaborative experiences for employees. With this new ITSM, Tata Communications becomes a one-stop shop for all worldwide organisations' digital-first, cloud-first unified communications needs. According to 5G Americas, 5G subscription growth will continue into the foreseeable future, with 3 billion subscriptions predicted by 2025. This comprises 600 million subscribers between 2023 and 2024, as well as from 2024 to 2025.

The key regions considered for the global Information Technology Service Management market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America, which includes the United States and Canada, has the largest market share. The businesses in that region are well-known for providing cost-effective ITSM solutions. They are also known for providing platforms for software applications, allowing developers to focus on developing and building customised IT solutions based on the requirements. Whereas The Asia Pacific region is predicted to grow rapidly in the forecasted time provided sophisticated IT services and technology are implemented correctly. By the conclusion of the anticipated period, there will be several chances for service providers.

Major market players included in this report are:
Atlassian Corporation Plc
Axios Systems
BMC Software, Inc.
Broadcom Inc.
Freshworks Inc.
Micro Focus International Plc
IBM Corporation
Ivanti Inc.
ServiceNow Inc.
ASG Technologies Group, Inc.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Deployment:
Cloud
On-premise

By Application:
Configuration Management
Performance Management
Network Management
Database Management System
Other Applications

By End-user Industry:
BFSI
Manufacturing
Government and Education
IT and Telecommunication
Retail
Travel and Hospitality
Healthcare
Other End-user Industries

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Information Technology Service Management Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Information Technology Service Management Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Information Technology Service Management Market, by Deployment, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Information Technology Service Management Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.4. Information Technology Service Management Market, by End-user Industry, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Information Technology Service Management Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Information Technology Service Management Market Dynamics
3.1. Information Technology Service Management Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising adoption of updated IT infrastructure across the end-user industries
3.1.1.2. Increasing demand for a unified platform to manage and monitor IT infrastructure performance
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Issues in ITSM implementation and lack of quality standards in service-level agreements
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increased flocking o technologies that are cloud-based
Chapter 4. Global Information Technology Service Management Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Information Technology Service Management Market, by Deployment
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Information Technology Service Management Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Information Technology Service Management Market Estimates & Forecasts by Deployment, 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Information Technology Service Management Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cloud
6.4.2. On-premise
Chapter 7. Global Information Technology Service Management Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Information Technology Service Management Market by Application, Performance – Potential Analysis
7.3. Global Information Technology Service Management Market Estimates & Forecasts by Application, 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Information Technology Service Management Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Configuration Management
7.4.2. Performance Management
7.4.3. Network Management
7.4.4. Database Management System
7.4.5. Other Applications
Chapter 8. Global Information Technology Service Management Market, by End-user Industry
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Information Technology Service Management Market by End-user Industry, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Information Technology Service Management Market Estimates & Forecasts by End-user Industry, 2018-2028 (USD Billion)
8.4. Information Technology Service Management Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. BFSI
8.4.2. Manufacturing
8.4.3. Government and Education
8.4.4. IT and Telecommunication
8.4.5. Retail
8.4.6. Travel and Hospitality
8.4.7. Healthcare
8.4.8. Other End-user Industries

Chapter 9. Global Information Technology Service Management Market, Regional Analysis
9.1. Information Technology Service Management Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Information Technology Service Management Market
9.2.1. U.S.Information Technology Service Management Market
9.2.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.3. End-user industry breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.2. Canada Information Technology Service Management Market
9.3. Europe Information Technology Service Management Market Snapshot
9.3.1. U.K. Information Technology Service Management Market
9.3.2. Germany Information Technology Service Management Market
9.3.3. France Information Technology Service Management Market
9.3.4. Spain Information Technology Service Management Market
9.3.5. Italy Information Technology Service Management Market
9.3.6. Rest of Europe Information Technology Service Management Market
9.4. Asia-Pacific Information Technology Service Management Market Snapshot
9.4.1. China Information Technology Service Management Market
9.4.2. India Information Technology Service Management Market
9.4.3. Japan Information Technology Service Management Market
9.4.4. Australia Information Technology Service Management Market
9.4.5. South Korea Information Technology Service Management Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Information Technology Service Management Market
9.5. Latin America Information Technology Service Management Market Snapshot
9.5.1. Brazil Information Technology Service Management Market
9.5.2. Mexico Information Technology Service Management Market
9.6. Rest of The World Information Technology Service Management Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. ASG Technologies Group, Inc.
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Atlassian Corporation Plc
10.2.3. Axios Systems
10.2.4. BMC Software, Inc.
10.2.5. Broadcom Inc.
10.2.6. Freshworks Inc.
10.2.7. Micro Focus International Plc
10.2.8. IBM Corporation
10.2.9. Ivanti Inc.
10.2.10. ServiceNow Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社のICTインフラ分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る