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米国ストリーミング解析市場規模調査:タイプ別(ソフトウェア、サービス)、展開別(オンプレミス、クラウド)、エンドユーザー産業別(メディア・娯楽、小売、製造、医療、BFSI、その他エンドユーザー産業) 2022年~2032年予測


US Streaming Analytics Market Size study, by Type (Software and Service), by Deployment (On-Premise and Cloud), by End-user Industry (Media and Entertainment, Retail, Manufacturing, Healthcare, BFSI, Other End-user Industries) Forecasts 2022-2032

米国のストリーミングアナリティクス市場は、2023年に約48億6,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて29.62%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ストリーミング・アナリティクスは... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

米国のストリーミングアナリティクス市場は、2023年に約48億6,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて29.62%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ストリーミング・アナリティクスは、意思決定ツールキットにリアルタイムの知識を追加し、従来のアナリティクスを強化する。膨大な量のリアルタイム、インモーションデータ、イベントストリームの自動処理と分析を提供する。ストリームには、機器の故障、金融取引、活動や一連の活動の結果として発生するその他のイベントなどが含まれる。産業オートメーション、スマートエネルギー、スマート交通、小売、予防保全、ヘルスケアの分野では、ストリーミング分析が実質的な企業価値を生み出している。さらに、サーバーレス・コンピューティング・モデルの採用により、企業は基盤となるインフラを管理せずにストリーミング分析アプリケーションを実行できるようになった。さらに、スケーラビリティと管理を容易にするために、AWS Kinesis、Azure Stream Analytics、Google Cloud Dataflowといったクラウドプロバイダーのマネージドサービスの利用が増加している。このように、これらのトレンドは米国のストリーミング分析市場の需要促進にさらに貢献している。

リアルタイムの意思決定に対する需要は、米国のストリーミング・アナリティクス市場の重要な促進要因である。今日の目まぐるしいビジネス環境では、金融、医療、小売、製造など様々な分野の組織が、競争力を維持し、迅速に対応するために、瞬時の洞察を必要としている。ストリーミング・アナリティクスによって、企業は複数のソースからの継続的なデータストリームを処理・分析できるようになり、新たなトレンドや業務上の問題、顧客行動への即時対応が容易になります。例えば、金融機関は不正検知とリスク管理にリアルタイム・アナリティクスを活用し、小売企業はパーソナライズされたオファーやダイナミックプライシングを通じて顧客体験を向上させるために活用しています。ヘルスケアでは、ストリーミング・アナリティクスがリアルタイム患者モニタリングや予測診断などの重要なアプリケーションをサポートしています。情報に基づいた意思決定を迅速に行う能力は、業務効率を向上させるだけでなく、イノベーションと顧客満足を促進します。その結果、タイムリーで実用的な洞察へのニーズが、米国市場におけるストリーミング解析ソリューションの成長と導入に拍車をかけている。しかし、2022年から2032年にかけては、レイテンシーとスケーラビリティの懸念が市場の成長を阻害する。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
IBM Corporation
Striim Inc.
Tibco Software Inc.
オラクル株式会社
マイクロソフト株式会社
インペタス・テクノロジーズ
アパッチソフトウェア財団
SAS Institute Inc.
クボレ社
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
ソフトウェア
サービス

デプロイメント別
オンプレミス
クラウドベース

エンドユーザー業界別
メディア・エンターテイメント
小売業
製造業
銀行・金融サービス・保険(BFSI)
ヘルスケア
その他のエンドユーザー産業


調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.米国ストリーミング解析市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国のストリーミング解析市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.タイプ別
2.2.2.展開別
2.2.3.エンドユーザー産業別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章 米国米国のストリーミング解析市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章 市場分析米国ストリーミングアナリティクス市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 ストリーミング解析米国のストリーミングアナリティクス市場規模・タイプ別予測 2022-2032
5.1.ソフトウェア
5.2.サービス
第6章 ストリーミング解析米国のストリーミングアナリティクス市場規模・展開別予測 2022-2032
6.1.オンプレミス
6.2.クラウドベース
第7章 ストリーミング解析米国のストリーミングアナリティクス市場規模・予測:エンドユーザー産業別 2022年~2032年
7.1.メディアとエンターテインメント
7.2.小売
7.3.製造業
7.4.銀行・金融サービス・保険(BFSI)
7.5.ヘルスケア
7.6.その他のエンドユーザー産業
第8章.コンペティティブ・インテリジェンス
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.IBMコーポレーション
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.ストライム社
8.3.3.ティブコソフトウェア
8.3.4.オラクル・コーポレーション
8.3.5.マイクロソフト株式会社
8.3.6.インペタス・テクノロジーズ
8.3.7.アパッチソフトウェア財団
8.3.8.SAS Institute Inc.
8.3.9.Qubole社
8.3.10.10社
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

US Streaming Analytics Market is valued approximately at USD 4.86 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 29.62 % over the forecast period 2024-2032. Streaming analytics provide added real-time knowledge to the decision-making toolkit, that enhances traditional analytics. It offers automatic processing and analysis of massive amounts of real-time, in-motion data, or event streams. The streams include things such as equipment breakdown, financial transactions, and other events that happen as a result of an activity or series of activities. In the areas of industrial automation, smart energy, smart transportation, retail, preventative maintenance, and healthcare, streaming analytics is producing substantial corporate value. Moreover, adoption of serverless computing models that allow organizations to run streaming analytics applications without managing underlying infrastructure. Furthermore, increasing use of cloud providers' managed services such as AWS Kinesis, Azure Stream Analytics, Google Cloud Dataflow for easier scalability and management. Thus, these trends further help in driving demand for the US Streaming Analytics Market.

The demand for real-time decision making is a significant driver for the U.S. streaming analytics market. In today's fast-paced business environment, organizations across various sectors, including finance, healthcare, retail, and manufacturing, require instant insights to stay competitive and responsive. Streaming analytics enables companies to process and analyze continuous data streams from multiple sources, facilitating immediate reactions to emerging trends, operational issues, and customer behaviors. For instance, financial institutions utilize real-time analytics for fraud detection and risk management, while retailers use it to enhance customer experiences through personalized offers and dynamic pricing. In healthcare, streaming analytics supports critical applications like real-time patient monitoring and predictive diagnostics. The ability to make informed decisions promptly not only improves operational efficiency but also drives innovation and customer satisfaction. As a result, the need for timely and actionable insights is fueling the growth and adoption of streaming analytics solutions in the U.S. market. However, latency and scalability concerns will stifle market growth between 2022 and 2032.


Major market player included in this report are:
IBM Corporation
Striim Inc.
Tibco Software Inc.
Oracle Corporation
Microsoft Corporation
Impetus Technologies Inc.
Apache Software Foundation
SAS Institute Inc.
Qubole, Inc.
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Software
Services

By Deployment
On-Premise
Cloud-Based

By End-User Industry
Media and Entertainment
Retail
Manufacturing
Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
Healthcare
Other End-user Industries


Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. US Streaming Analytics Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US Streaming Analytics Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Type
2.2.2. By Deployment
2.2.3. By End-User Industry
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US Streaming Analytics Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US Streaming Analytics Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US Streaming Analytics Market Size & Forecasts by Type 2022-2032
5.1. Software
5.2. Services
Chapter 6. US Streaming Analytics Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032
6.1. On-Premise
6.2. Cloud-Based
Chapter 7. US Streaming Analytics Market Size & Forecasts by End-User Industry 2022-2032
7.1. Media and Entertainment
7.2. Retail
7.3. Manufacturing
7.4. Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
7.5. Healthcare
7.6. Other End-user Industries
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. IBM Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Striim Inc.
8.3.3. Tibco Software Inc.
8.3.4. Oracle Corporation
8.3.5. Microsoft Corporation
8.3.6. Impetus Technologies Inc.
8.3.7. Apache Software Foundation
8.3.8. SAS Institute Inc.
8.3.9. Qubole, Inc.
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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