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ストリーミング解析の世界市場規模調査:タイプ別(ソフトウェアとサービス)、展開別(オンプレミスとクラウド)、エンドユーザー産業別(メディアとエンターテインメント、小売、製造、ヘルスケア、BFSI、その他のエンドユーザー産業)、地域別予測:2022年~2032年


Global Streaming Analytics Market Size study, by Type (Software and Service), by Deployment (On-Premise and Cloud), by End-user Industry (Media and Entertainment, Retail, Manufacturing, Healthcare, BFSI, Other End-user Industries) and Regional Forecasts 2022-2032

世界のストリーミングアナリティクス市場は、2023年におよそ199億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて26.80%以上の成長率で成長すると予測されている。従来のアナリティクスを強化するストリー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のストリーミングアナリティクス市場は、2023年におよそ199億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて26.80%以上の成長率で成長すると予測されている。従来のアナリティクスを強化するストリーミング・アナリティクスを通じて、企業の意思決定ツールキットにリアルタイムの洞察が追加され、アプリケーションを分析する。イベント・ストリーム処理とも呼ばれ、イベント・ストリームと呼ばれるリアルタイムで動いている大量のデータを自動的に処理して分析する手法である。金融取引、機器の故障、その他の行為など、ある行為や一連の動作に続くイベントがストリームに含まれる。予防保守、小売、スマートエネルギー、スマート交通、産業オートメーション、ヘルスケアなどは、ストリーミング分析が実質的な商業価値を生み出している業界のひとつです。従って、これらの傾向は、予測期間中、世界のストリーミングアナリティクス市場の需要をさらに促進すると予想される。

デジタル機器、センサー、モノのインターネット(IoT)の普及は、データ生成を劇的に増加させ、世界のストリーミングアナリティクス市場の需要を促進している。何十億台もの接続デバイスが膨大な量のリアルタイムデータを継続的に生成しているため、企業はこれらの情報を瞬時に処理・分析する高度なアナリティクス機能を必要としています。このデータ量と速度の急増により、実用的な洞察を導き出し、業務効率を高め、リアルタイムの意思決定を行うための堅牢なストリーミング分析ソリューションが必要とされている。製造、ヘルスケア、金融、スマートシティなどの分野では、ストリーミング・アナリティクスを活用してシステムを監視し、異常を検出し、イベントにリアルタイムで対応することで、こうした機能の恩恵を特に受けることができます。さらに、データをより発生源に近い場所で処理するエッジコンピューティングの台頭は、低レイテンシーで高速なデータ処理を可能にすることで、ストリーミングアナリティクスの需要をさらに高めています。その結果、IoTエコシステムの拡大とリアルタイムのデータ分析の必要性が、世界のストリーミングアナリティクス市場の成長を促進する主要な要因となっている。しかし、データ品質と統合の問題、セキュリティとプライバシーの懸念が、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害している。

ストリーミングアナリティクスの世界市場調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。2023年、北米は収益面で支配的な地域市場であった。北米のストリーミングアナリティクス市場は、同地域の高度な技術インフラとリアルタイムデータ処理のニーズの高まりによって、力強い成長を遂げている。金融、医療、小売、通信などさまざまな業界の組織が、即時の洞察を得て競争力を維持するためにストリーミング・アナリティクスを活用している。金融業界では、リアルタイム・アナリティクスは不正の検出やリスク管理に不可欠であり、医療機関では患者のモニタリングや予測診断に利用されています。小売業では、ストリーミング・アナリティクスによってパーソナライズされた顧客体験とダイナミックな在庫管理が可能になる。一方、アジア太平洋地域の市場は、予測期間中に最も速い速度で成長すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
IBM Corporation
Striim Inc.
Tibco Software Inc.
オラクル・コーポレーション
SAP SE
ソフトウェアAG社
マイクロソフト株式会社
インペタス・テクノロジーズ
アパッチソフトウェア財団
SAS Institute Inc.

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
ソフトウェア
サービス

デプロイメント別
オンプレミス
クラウドベース

エンドユーザー業界別
メディア・エンターテイメント
小売業
製造業
銀行・金融サービス・保険(BFSI)
ヘルスケア
その他のエンドユーザー産業

地域別
北米
アメリカ
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロサンゼルス
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.世界のストリーミング分析市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.ストリーミングアナリティクスの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.タイプ別
2.3.2.展開別
2.3.3.エンドユーザー産業別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章ストリーミングアナリティクスの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章世界のストリーミング解析市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済
4.2.3.社会
4.2.4.技術
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 ストリーミングアナリティクスの世界市場ストリーミングアナリティクスの世界市場規模・タイプ別予測 2022-2032
5.1.ソフトウェア
5.2.サービス
第6章 ストリーミング解析の世界市場ストリーミングアナリティクスの世界市場規模・展開別予測 2022-2032
6.1.オンプレミス
6.2.クラウドベース
第7章 ストリーミング解析の世界市場ストリーミングアナリティクスの世界市場規模・予測:エンドユーザー産業別 2022年~2032年
7.1.メディアとエンターテインメント
7.2.小売
7.3.製造業
7.4.銀行・金融サービス・保険(BFSI)
7.5.ヘルスケア
7.6.その他のエンドユーザー産業
第8章 ストリーミング分析ストリーミングアナリティクスの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
8.1.北米ストリーミング解析市場
8.1.1.米国のストリーミング解析市場
8.1.1.1.タイプの内訳規模と予測、2022年~2032年
8.1.1.2.展開の内訳サイズと予測、2022年~2032年
8.1.1.3.エンドユーザー産業の内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.カナダのストリーミング分析市場
8.2.ヨーロッパのストリーミング解析市場
8.2.1.イギリスのストリーミング解析市場
8.2.2.ドイツのストリーミング解析市場
8.2.3.フランスのストリーミング解析市場
8.2.4.スペインのストリーミング解析市場
8.2.5.イタリアのストリーミング解析市場
8.2.6.その他のヨーロッパのストリーミング解析市場
8.3.アジア太平洋地域のストリーミング解析市場
8.3.1.中国のストリーミング解析市場
8.3.2.インドのストリーミング解析市場
8.3.3.日本のストリーミング解析市場
8.3.4.オーストラリアのストリーミング解析市場
8.3.5.韓国のストリーミング解析市場
8.3.6.その他のアジア太平洋地域のストリーミング解析市場
8.4.ラテンアメリカのストリーミング解析市場
8.4.1.ブラジルのストリーミング解析市場
8.4.2.メキシコのストリーミング解析市場
8.4.3.その他のラテンアメリカのストリーミング解析市場
8.5.中東・アフリカのストリーミング解析市場
8.5.1.サウジアラビアのストリーミング解析市場
8.5.2.南アフリカのストリーミング解析市場
8.5.3.その他の中東・アフリカのストリーミング解析市場
第9章 ストリーミング解析市場競合情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.IBMコーポレーション
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.ストライム社
9.3.3.ティブコソフトウェア
9.3.4.オラクル・コーポレーション
9.3.5.SAP SE
9.3.6.ソフトウェアAG社
9.3.7.マイクロソフト株式会社
9.3.8.インペタス・テクノロジーズ
9.3.9.アパッチソフトウェア財団
9.3.10.SAS Institute Inc.
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Global Streaming Analytics Market is valued approximately at USD 19.9 billion in 2023 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 26.80% over the forecast period 2024-2032. Real-time insights are added to the decision-making toolkit of businesses process and analyze their application through streaming analytics, which enhances traditional analytics. It is also referred to as event stream processing, which is a method of automatically processing and analyzing massive amounts of real-time, in-motion data that are called event streams. Events that follow an action or series of actions, such as a financial transaction, equipment malfunction, or other acts, are included in the streams. Preventative maintenance, retail, smart energy, smart transportation, industrial automation, and healthcare are among the industries where streaming analytics is producing substantial commercial value. Thus, these trends are expected to further drive demand for the Global Streaming Analytics Market during the forecast period.

The proliferation of digital devices, sensors, and the Internet of Things (IoT) has dramatically increased data generation, driving demand for the global streaming analytics market. As billions of connected devices continuously generate vast volumes of real-time data, organizations require advanced analytics capabilities to process and analyze this information instantaneously. This surge in the data volume and velocity necessitates robust streaming analytics solutions to derive actionable insights, enhance operational efficiencies, and make real-time decisions. Sectors such as manufacturing, healthcare, finance, and smart cities particularly benefit from these capabilities, leveraging streaming analytics to monitor systems, detect anomalies, and respond to events in real time. Additionally, the rise of edge computing, where data is processed closer to its source, further fuels the demand for streaming analytics by enabling low-latency and high-speed data processing. Consequently, the expanding IoT ecosystem and the need for real-time data analysis are key drivers propelling the growth of the global streaming analytics market. However, data quality & integration issues and security & privacy concerns stifle market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the global Streaming Analytics market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America was the dominating regional market in terms of revenue. The North America streaming analytics market is experiencing robust growth, driven by the region's advanced technological infrastructure and the increasing need for real-time data processing. Organizations across various industries, including finance, healthcare, retail, and telecommunications, are leveraging streaming analytics to gain immediate insights and maintain a competitive edge. In finance, real-time analytics is crucial for detecting fraud and managing risks, while healthcare providers use it for patient monitoring and predictive diagnostics. The retail sector benefits from personalized customer experiences and dynamic inventory management facilitated by streaming analytics. The market in Asia Pacific, on the other hand, is expected to grow at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
IBM Corporation
Striim Inc.
Tibco Software Inc.
Oracle Corporation
SAP SE
Software AG Inc.
Microsoft Corporation
Impetus Technologies Inc.
Apache Software Foundation
SAS Institute Inc.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Software
Services

By Deployment
On-Premise
Cloud-Based

By End-User Industry
Media and Entertainment
Retail
Manufacturing
Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
Healthcare
Other End-user Industries

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Global Streaming Analytics Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Global Streaming Analytics Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Type
2.3.2. By Deployment
2.3.3. By End-User Industry
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Global Streaming Analytics Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Global Streaming Analytics Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economic
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Streaming Analytics Market Size & Forecasts by Type 2022-2032
5.1. Software
5.2. Services
Chapter 6. Global Streaming Analytics Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032
6.1. On-Premise
6.2. Cloud-Based
Chapter 7. Global Streaming Analytics Market Size & Forecasts by End-User Industry 2022-2032
7.1. Media and Entertainment
7.2. Retail
7.3. Manufacturing
7.4. Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
7.5. Healthcare
7.6. Other End-user Industries
Chapter 8. Global Streaming Analytics Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
8.1. North America Streaming Analytics Market
8.1.1. U.S. Streaming Analytics Market
8.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.2. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.3. End-User Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Canada Streaming Analytics Market
8.2. Europe Streaming Analytics Market
8.2.1. U.K. Streaming Analytics Market
8.2.2. Germany Streaming Analytics Market
8.2.3. France Streaming Analytics Market
8.2.4. Spain Streaming Analytics Market
8.2.5. Italy Streaming Analytics Market
8.2.6. Rest of Europe Streaming Analytics Market
8.3. Asia-Pacific Streaming Analytics Market
8.3.1. China Streaming Analytics Market
8.3.2. India Streaming Analytics Market
8.3.3. Japan Streaming Analytics Market
8.3.4. Australia Streaming Analytics Market
8.3.5. South Korea Streaming Analytics Market
8.3.6. Rest of Asia Pacific Streaming Analytics Market
8.4. Latin America Streaming Analytics Market
8.4.1. Brazil Streaming Analytics Market
8.4.2. Mexico Streaming Analytics Market
8.4.3. Rest of Latin America Streaming Analytics Market
8.5. Middle East & Africa Streaming Analytics Market
8.5.1. Saudi Arabia Streaming Analytics Market
8.5.2. South Africa Streaming Analytics Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa Streaming Analytics Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. IBM Corporation
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Striim Inc.
9.3.3. Tibco Software Inc.
9.3.4. Oracle Corporation
9.3.5. SAP SE
9.3.6. Software AG Inc.
9.3.7. Microsoft Corporation
9.3.8. Impetus Technologies Inc.
9.3.9. Apache Software Foundation
9.3.10. SAS Institute Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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