世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

セールスフォースオートメーションソフトウェア市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Sales Force Automation Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のセールスフォースオートメーションソフトウェア市場は、2021年に67億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.14%を示し、2027年までに135億米ドルに達すると予測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のセールスフォースオートメーションソフトウェア市場は、2021年に67億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.14%を示し、2027年までに135億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

セールスフォースオートメーション(SFA)ソフトウェアは、さまざまな営業プロセスの自動化と合理化のために使用される技術的な解決策です。レポート、リードの調査、ボイスメール、通話記録、アポイントメントスケジュール、コールルーティング、販売在庫、予測、実績、分析など、多数の活動の自動化を支援します。また、精度の向上、リードのアカウンタビリティの確保、スマートな売上予測の促進、従業員のエンゲージメントと定着率の向上にも役立ちます。さらに、労働力のリソースのコストを削減し、迅速な対応と時間管理を可能にするため、世界中でその需要が高まっています。

セールスフォースオートメーションソフトウェアの市場動向
現在、世界中の銀行、小売、情報技術(IT)セクターで、売上予測の需要が大幅に増加しています。これは、販売プロセスにおける追跡メカニズムや合理化のニーズの高まりと相まって、市場にプラスの影響を与える主要な要因の1つとなっています。SFAソフトウェアは、営業担当者間の情報共有、受注処理、顧客連絡先管理、在庫管理、再注文、売上予測、受注追跡などの機能を備えています。その結果、CRM(顧客関係管理)ソフトウェアと比較して、世界的に絶大な人気を博しています。さらに、大手企業は、機械学習(ML)、人工知能(AI)、クラウド技術などの高度なソリューションを活用し、製品やサービスの機会提供、予測、スマートな推奨を実現しています。これは、市場の成長を強化しています。これに加えて、多数の国の統治機関は、規制の枠組みを強化するために厳しい規制を実施しています。これは、二要素認証やその他のセキュリティチェックを含む最新の自動化ソリューションの導入とともに、市場の成長をさらに促進すると予想されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupでは、世界のSFA(セールスフォースオートメーション)ソフトウェア市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、アプリケーション、展開タイプ、企業規模、業種に基づき市場を分類しています。

アプリケーション別の内訳

リードマネジメント
売上予測
注文書・請求書管理
オポチュニティ管理
その他

デプロイメントタイプ別構成比。

クラウド型
オンプレミス

企業規模別内訳。

中堅・中小企業
大企業

業種別構成比。

BFSI
ヘルスケア
小売
通信
食品・飲料
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境は、Aptean Inc.、Consensus Sales Inc.、Infor Inc. Koch Industries Inc)、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、Pegasystems Inc、Salesforce.com Inc、SAP SE、SugarCRM IncおよびZoho Technologies Private Limitedなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。

本レポートで回答した主な質問

営業支援ソフトウェアの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のセールスフォースオートメーションソフトウェア市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
アプリケーションに基づく市場の内訳は?
展開タイプ別の市場構成は?
企業規模別の内訳は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
Sales Force Automationソフトウェアの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sales Force Automation Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Application
6.1 Lead Management
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Sales Forecasting
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Order and Invoices Management
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Opportunity Management
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Type
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Small and Medium Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Healthcare
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Telecom
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Food and Beverages
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Aptean Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Consensus Sales Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Infor Inc. (Koch Industries Inc)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Microsoft Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Oracle Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Pegasystems Inc
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Salesforce.com Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 SAP SE
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 SugarCRM Inc
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Zoho Technologies Private Limited
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global sales force automation software market reached a value of US$ 6.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 12.14% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Sales force automation (SFA) software is a technological solution used for automating and streamlining various sales processes. It assists in automating numerous activities, including reports, research on leads, voicemails, call logging, appointment scheduling, call routing, sales inventory, forecasting, performance, and analysis. It also aids in increasing accuracy, ensuring leads accountability, fostering smart sales forecasts, and boosting employee engagement and retention. Moreover, as it reduces the cost of workforce resources and allows quick responses and better time management, its demand is increasing around the world.

Sales Force Automation Software Market Trends:
Presently, there is a significant increase in the demand for sales forecasting in the banking, retail, and information technology (IT) sectors across the globe. This, in confluence with the increasing need for tracking mechanisms and streamlining in the sales processes, represents one of the primary factors positively influencing the market. Apart from this, SFA software offers special features, such as information sharing among sales personnel, processing of orders, managing client contact information, inventory monitoring, control and reordering, sales projections, and tracking of orders. As a result, it is gaining immense popularity worldwide as compared to customer relations management (CRM) software. Furthermore, leading players are utilizing advanced solutions, such as machine learning (ML), artificial intelligence (AI) and cloud technology, for offering opportunity, forecasting, and smart recommendations for the product or services. This is strengthening the growth of the market. Besides this, governing agencies of numerous countries are implementing stringent regulations to strengthen the regulatory framework. This, along with the introduction of updated automation solutions, including two-factor authentication and other security checks, is anticipated to facilitate the growth of the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sales force automation software market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on application, deployment type, enterprise size and industry vertical.

Breakup by Application:

Lead Management
Sales Forecasting
Order and Invoices Management
Opportunity Management
Others

Breakup by Deployment Type:

Cloud-based
On-premises

Breakup by Enterprise Size:

Small and Medium Enterprises
Large Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

BFSI
Healthcare
Retail
Telecom
Food and Beverages
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aptean Inc., Consensus Sales Inc., Infor Inc. (Koch Industries Inc), Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Pegasystems Inc, Salesforce.com Inc., SAP SE, SugarCRM Inc and Zoho Technologies Private Limited.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global sales force automation software market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global sales force automation software market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the deployment type?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global sales force automation software market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sales Force Automation Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Application
6.1 Lead Management
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Sales Forecasting
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Order and Invoices Management
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Opportunity Management
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Type
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Small and Medium Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Healthcare
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Telecom
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Food and Beverages
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Aptean Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Consensus Sales Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Infor Inc. (Koch Industries Inc)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Microsoft Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Oracle Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Pegasystems Inc
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Salesforce.com Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 SAP SE
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 SugarCRM Inc
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Zoho Technologies Private Limited
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automation)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る